Motiivin tiedustelua...

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Edellen kuitenkin Moto Guzzi 8)
EDIT: täytyy kyllä korjata että taitaa olla vain Nevada classic ja California classic tappikoneella
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Hra Hemuli kiteytti viestissään koko asian - jos konetta aletaan tehdä ruksaamalla osia kataloogista silkalla mutu-tuntumalla voi rahat heittää suosista kankkulan kaivoon sillä lopputulos tulee olemaan katastrof-osastoa. Asia paljastuu karmeudessaan viimeistään siinä vaiheessa kun katsotaan dynokäyrää. Maailma on toki pullollaan valmiita toimivia reseptejä joita kannattaa tutkia ja harkita.

Suuri osa koneprojektin hauskuutta on siinä tiedon keräämisessä, sen vertailemisessa ja asian tiimoilta konsultoimisessa. Niin, ja siinä tietysti kun tavoitteena ollut 130 hp ylittyykin hieman. :mrgreen:

Se onko asiassa mitään järkeä on sivuseikka - mutta missäpä sitä olisi.
FXSTS 1992
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Ymmärtääkseni hyvin tehdyllä ja melko maltillisellakin "virittämisellä saadaan HD:n koneesta ulos enemmänkin kuin "muutamia koneja". Mielestäni viritys on onnistunut hyvin jos "perse-dyno" osoittaa tehon kasvaneen... Tulee hyvä mieli. Eli hupi-indeksi kasvaa. :lol:

Kyllähän Harrikkakin "kaahailuun" sopii. Mulle kun tuo kaahailu on enemmänkin mutkatiellä räppäilyä ja kyllä ainakin mun Bob siihen sopii. En varmasti pysy kyykkyjen perässä, mutta eipä noiden parisataa heppaisten japsipyörienkään tehoja pysty kovin mutkasella tiellä täysin hyödyntämään. Tietäähän sen, mitä tapahtuu, jos kesken mutkan lämäsee noilla tehoilla kaasun pohjaan... Ja jos lähdetään kiihdyttelemään suoran pätkää(kadulla), niin ei siinä pyörässä kovin kummoisia ominaisuuksia tarvita. Ennemmin mua ihmetyttää noiden japsitykkien virittely... Vaan enpä minä siitäkään yöunia menetä, jos joku asentaa vakiona 200 heppaseen Zetoriin pikkuauton moottorin kokoisen turbon. Siittä vaan jos siltä tuntuu!

Mua kutkuttaa kovasti ajatus, että Bobissa olisi noin 90-100hp takarenkaalla. Käsittääkseni tuo voisi olla helpohkokin määrä saavuttaa, tekemättä silti koneesta ajettavuudeltaan vittumaista pyörää. Rahaahan se vaatii, mutta sellaista se on tämä(kin) harrastaminen...
H-D Softail Custom 1998
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kai syyksi rakenteluun/virittelyyn käy myös ajokaudet toisistaan erottava talvi. Jos talvellakin voisi ajaa, tuskin niin montaa moottoripyörää palasteltaisiin muttereiksi ja koottaisiin uudestaan vuodesta toiseen.

Mun Sportsterin "virittäminen" oli itsestään selvyys jo ostettaessa. Kun koneeseen on jätetty 30% kasvatusvara (900=>1200), jonka käyttöön otto ei maksanut kuin satasia, niin olihan se poimittava talteen. Kyllä sillä pienemmälläkin olisi, kuten Hemuli sanoi, päässyt kortistaan, mutta nyt pääsee vielä help....

Ei kun autoista ohi. Amerikan ihmeiden virittely on yleensäottaen halpaa puuhaa. Ylisuurista, matalaviritteisistä koneista saa melko vähillä liikkeillä ja rahoilla huomattavia tehonnousuja.

Toinen harrastukseni on viritellä moparin kallistettua kutosta.
-Harikka-
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 11:11 26.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

"Some people will tell you that slow is good - and it may be, on some days - but I am here to tell you that fast is better. I've always believed this, in spite of the trouble it's caused me. Being shot out of a cannon will always be better than being squeezed out of a tube. That is why God made fast motorcycles...." - Hunter S. Thompson
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

jyristys kirjoitti:"Some people will tell you that slow is good - and it may be, on some days - but I am here to tell you that fast is better. I've always believed this, in spite of the trouble it's caused me. Being shot out of a cannon will always be better than being squeezed out of a tube. That is why God made fast motorcycles...." - Hunter S. Thompson
Helevata, amen, my brother, amen!
Viva Knievel!
carcase

Viesti Kirjoittaja carcase »

Itelläni ei ole tullut mieleenkään viritellä tuota puksutinta, vaikka ensi askelkin olisi sangen helppo 883->1200. Ajotapani on muutenkin niin autolla kuin mopolla varsin rauhallinen... olen vähän semmoinen rennosta ajosta nautiskelija ja näin ollen Sportin tehot riittävät enemmän kuin hyvin omaan käyttötarkoitukseeni. Jokaisellahan on tietysti omat kriteerit ( respect to that ) eikä noista maku asioista oikein sovi kiistellä. Jokainen nyt tykkää mistä tykkää / jokainen virittää mitä virittää. Itse olen mieltynyt tuon pyörän ulkonäön virittelyyn. :) Sen verran oon tuon kiiltävän perään. :lol:
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Kaverin remmiahdettu Big Twin S&S Bölli :twisted: Tässä ensikäynnistys:

http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=47501

Ei paljon mehevämpää laitetta ole olemassa. Ainahan se virittäminen kannattaa... hehe. Voitte vaan arvailla paljonko on rahaa ja aikaa mennyt tuon laittamisessa. Ei järkeä ei, mutta...ah....niin ihanaa.

nim. Buellkuumeessa...
Shovel Kopteri ja Buell S1
Vastaa Viestiin