Mua on auttanut hyvin pehmustetut ajohanskatMopopoika -65 kirjoitti:
Joskus se vaan oon niin, että on pakko tehdä kompromisseja kun kädet puutuvat vartin ajon jälkeen ja taivalta on edessä![]()
Sportsterilla ja Buellilla ajelleet
04 ostin uuden 883 Customin ja paria ongelmaa lukuunottamatta kaikki mennyt ok, keulan jouset kuoleentui ensimmäisen puolen kesän ja talviseisonnan aikana niin pahoin että joustovaraa oli suoralla ajettaessa enää vaivaiset 3 cm.. ja perseen puuduttavasta orkkispenkistä senverran että muovipussin sai lyödä pesun ajaksi päälle jos mieli seuraavan 3 päivän aikana maantielle kuivin housuin... takajousissakaan ei kehumista ole jos meinaa kyytiläisen mukaan ottaa, pohjaan kajahtaa pienimissäkin montuissa notta kolina käy! nyt alla Softailin keula ja penkki muunneltuna ja uudelleen-päällystettynä. progen jouset vielä taakse niin voi se kuskailukin pian luonnistua 
Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä
Re: Sportsterilla ja Buellilla ajelleet
Ite ostin vakio 883 2004 vm.1997 oli ajettu 36500kmbandit kirjoitti:Asiantuntijat hoi!
Aatoksissa on XB9SX:n vaihto 1200 sportyyn. Syy on, että Buluseen ei saa kunnolla kamaa mukaan ja sakkoja tulee niin käy tuo harrastus kalliiksi.![]()
Lähinnä kiinnostaa:
1. Paljonko ajaa pahasti puutumatta vakiovermeillä?
2. Malttaako ajaa suoraa pätkää muutenkin kun pakosta vrt Buell XB
3. Alustan toiminta mutkissa vrt Bulu. Antaako runko paljon periksi?
4. Mukava matkanopeus max. Vakiovermeillä, ilman katteita
5. Kasvaako "sarvet päähän" ajellessa
6. Muuta huomioitavaa (laatu, varaosat, onko joku vm mitä pitäis varoa..)
Koeajo kertois paljon, mutta siihen ei ole mahdollisuutta vähään aikaan...
1. vakio penkillä 30-50km
2. ajoasento normaalikokoiselle 190cm huono
3. vakio iskarit löysät mutkissa alkaa "elämään" sportin vakio swingi kiinnityksineen on myös vähän kevyt
4. 80-95km/h 27 etu 61 taka (vaihdoin 29 etu ja 55 taka ja 100-110km/h voi ajaa vaikka maan ääriin)
5. parran kasvu on kiihtynyt vrt. vuoteen 1963
6. varaudu rakentamaan itsellesi mieleinen sportti (laatu +++ nyt mittarissa 75000km n. 10000km/kesä öljyjen ja suodattinen vaihto kerran kesässä, taka jarrupalat kesti 30000 etupalat vaihdoin vaikka oli vielä aivan iskussa, sitten kun rikastun ostan Öhlinsit taakse - hauska ja huoleton laite jos huippunopeus ei ole pääasia)
Viime kesän superiin ajoin Oulusta - Åreen 1100km ekapäivänä 11 tuntia vettä tuli Skellefteåsta asti n. 800km. Ja nautin joka kilometristä Sportti on huippu.

If You ain't Harley-Davidson, You ain't shit!
kyllä tärinä pitää huolen ettei pääse paikat puutumaan..
apehangeri ja ohkanen bateskopio persiin alla, ja vielä pystyy reissua tekeen. takaiskareiden ollessa jäykimmillään tuo vähän hyppyyttää routapaukuista, mutta toistaseks on pyörilleen alas selvinny. mutkatiellä ei nuo hangerit ja satulan korvike haittaa, ainoo vaan että tahtoo rojut ottaa maahan kiinni jos kanttaa rohkeesti.
kyllä mä oon tosta omasta sportistani saanu ne kaikki erilaiset ominaisuudet esille, vaikkei se kyllä mikään sportti enään ole nuine himmeleineen. kohtuu hyvin se kulkee ja kiihtyy, eikä matka-ajossakaan hulluna huuda kierroksia noin nelivaihteiseksi, edessä on piikkiä isompi vakiosta ja takana kaks piikkiä vakiota pienempi.. jaksaa siltikin keulia mikäli stonga kestää risereistä kiinni. noh, jokunen "citizen testi" on tehty, oppirahat maksettu ja kone toimii niin mikäs tolla ajellessa. hyvä pyörä se on, vaikka siitä tytötki tykkää.
kyllä mä oon tosta omasta sportistani saanu ne kaikki erilaiset ominaisuudet esille, vaikkei se kyllä mikään sportti enään ole nuine himmeleineen. kohtuu hyvin se kulkee ja kiihtyy, eikä matka-ajossakaan hulluna huuda kierroksia noin nelivaihteiseksi, edessä on piikkiä isompi vakiosta ja takana kaks piikkiä vakiota pienempi.. jaksaa siltikin keulia mikäli stonga kestää risereistä kiinni. noh, jokunen "citizen testi" on tehty, oppirahat maksettu ja kone toimii niin mikäs tolla ajellessa. hyvä pyörä se on, vaikka siitä tytötki tykkää.
Punk'n'Roll
1200/ vm 94 ajettu 34tonnia, Raiskauksen jälkeen 3500km. 18mm pehmuste perseen alla, takaiskarit 5mm normaalia, 5mm jäykkää ja 5mm kumin kera tosi jäykkää. Porry nyt 2m pitkä. Matkaajossa ja mutkateillä tosi makee ajaa. Kaupungissa pitää kantata myös hitaassa reilusti ja rohkeesti muuten tahtoo kääntöympyrä olla tosi iso. Nyt kun sain +14 tuuman keulaan jäykkärin niin tosi hyvä. 80km on mukava ruisailuvauhti saundit on v&h putkilla mukavat. 120-160 on sitten hyvä vetää ei vispaa mihinkään. 120km voi ajaa kaasu lukittuna hyvällä asfaltilla kädet reisillä. Tietty tämmöisen ison miehen alla isompi mopo ois makeempi mutta tein nyt tuommoisen ja jatkossa kenties kolmivuotisprojektina 50v päiville muuta.