Nonniih. Alkoihan se ajokin jo maistua, pienen taistelun jälkeen. Hyvä oli palvelu koneistamolla, iso kiitos siis Hiomo Kantaselle Jyväskylään. Pytyn vein aamuysiltä koneistamoon jotta laittaisivat venttiilin "liikkuvaan kuntoon", ennen kymmentä tuli soitto että "valmista olisi", eikä maksanut just mitään. Yhdentoista aikaan sain jo palikan haettua ja puolilta päivän olinkin jo OhnoMc:n tallilla ihmettelemässä rakennusprojektin etenemistä...
Ainakin vielä tuntui kivasti toimivan, käyntiinkin oppii taas hiljalleen laittamaan ilman suurempaa kuntojumppaa..!
Tulihan se pyörä viimeinkin. Keskiviikkona hain. Hieman kankeaa oli ensimmäisissä risteyksissä kun ajokokemus oli paria autokoulun tuntia lukuunottamatta n. 13 vuoden takaa; mutta nyt alkaa jo sujua niin että kehtaa ajella ja ehtii pistämään vilkunkin Pari kertaa oon tankannut ja molemmilla kerroilla tuli sitten tankattua koko tankki, ja puolen pyörää märäksi
Tuuli oli melkoinen, mutta yllättävän vähän bobi siihen reagoi 100:n vauhdissa.. vaikka itse vähän tulikin puristettua kahvasta kun jännitti
Torstaina kurvaili toinenkin bobi meidän asuinalueella .. sitä ennen en ollut nähnyt bobia liikenteessä tässä kylässä enkä edes Tampereella. Onkohan meitä nyt täällä ruuhkaksi asti
Kiitti. kyllä sitä metsästyskautta ootellaan. Hieno ajella mopolla syksyllä teerimettälle. Hyvin on tän pariviikkoa toiminut. Ens viikolla ajelen sillä Norrtäljeen. Sieltähän se tämä minun HD-himo alkoi. Ekan kerran muuten menin Norrtäljeen museokatsastetulla RD350 -73 kakstahtisella yammulla. Vahingossa vielä tankkasin Tukholmassa 10% -sen öljyseoksen bensaan. Tulin ihan savujen kanssa paikalle...
Rami hei..ei ollunna henkilökohtaista. Täällä päin vaan tapana tehdä kaikki itte, tosin ne "toiset" tekijätkin on kaukana.
offtopic:
Tosta "itte tekemisestä": Metsästyskin alkoi kun sain vaivanpalkaksi tietokoneen putsaamisesta vanhan Iver Johnson -haulikon vuosisadan alusta. Oli "vähän" väljä, piippu ei meinannut pysyä tukissa kiinni. Siinä pari iltaa rälläkällä, vingulla ja migillä muotoilin. Tein iskurin piikikin rosterista. Kaupasta sentäs löytyi mustaruutipaukkuja. Sitten pitkällä narulla ammuttiin ladon takana koelaukauksia savuttomilla paukuilla ja hyvin kesti. Silläpä olen sorsastanut. Paukut olen ladannut venäläisiin messinkiholkkeihin.
w4p2 kirjoitti:
"sorsastuksen alkuun kolme kuukautta... haakat män jo".
Sehän on hyvä "totuttaa" sorsat enempi paukkuvilla putkilla kesän aikana, eivät sitten turhaan säiky kun haulikolla poimii lajitovereita ilmasta..?
Ja sitten tuosta "itte tekemisestä" lisää. Off-topic. Samat oireet täälläkin, korkea kynnys on mennä jotain jossain teettämään, ns. perse-edellä-puuhun -tekniikka on hyvinkin tutuksi tullut. Ehkä se on osa sitä harrastuksen nautintoa kun saa itse ratkaistua ongelmat? Ja omalla kohdallani on paljon hienompaa kun on rakentanut itse, eikä "rahalla", suureksi osaksi johtuen siitä ettei tuota rahaa ole juurikaan käytettäväksi. Valmiin, kaupasta ostetun palikan kiinniruuvaaminen ei tuo minkäänlaisia "voittajafiiliksiä" verrattuna siihen että on omin pikku kätösin väsännyt palikan joka sitten sopii hyvin paikalleen...
Tässähän pitäisi kanalinnustuksen alussa järjestää metsähallituksen mailla HDCF:n porukalla metsästysleiri (ihan aikuisten oikeesti!).
Poikkeuksena normaaliin leiritoimintaan olisi, että paukut eivät aiheuttaisi päänsärkyä, ja salakaadosta ei saisi tappotuomiota.
Jos kiinnostusta on, niin pistäkää PM:ää niin kerätään sopiva noin 10 hengen porukka, joko mökkiin tai sissitelttamajoitukseen, upeita paikkoja on vaikka pilvin pimein. On Suomi hieno maa...
Oesin vapaehtonen metälle... Pystykorvakkii löytys ja haukkuu muuttii linnut kuin vävykokelaat ja anopin. Tarvittaessa yrittää nootoo sorsattii, jos on tippunna. Enämpi kiinnostusta mehtoehin, teeriin, ja jos ee niitä nää, intoo on jäniksen pöllyytykseen kun antaa luvan. Suap lossaattee vaekka nääteekii.
Itä-Suomeen voes varata Raatavuara/Nurmes seevulle.
Ehkä vähän iloisemminkin olisi voinut tän aloittaa... mutta pitkän odotuksen jälkeen (30v.) ajelin tänään ensi metrit, omalla uudella Harrikalla.
Vanhan museo Jawan jälkeen tämähän tuntui ihan pyörältä.
Piru kun sitä piti odottaa... Nyt sitten vaan FLSTC mittariin kilometrejä keräämään. On se hyvä että ihmisellä on haaveita, ja parasta että ne voi myös toteuttaa... Turvallisia kilometrejä teille kaikille...
Ei oo ajokausi vielä alkanu. 700 kg on saatu nyt kahteen aamuun muikkuu ylös järvestä, kaikkiaan pari tonnii jäitten lähön jälkeen. Ehkäpä Big Flathead jytää parin päivän päästä. Ei kerkii mietii motskarihommia, kun vuoden tulo tehhään kolmessa kuukaudessa...
Ei oo ajokausi vielä alkanu. 700 kg on saatu nyt kahteen aamuun muikkuu ylös järvestä, kaikkiaan pari tonnii jäitten lähön jälkeen. Ehkäpä Big Flathead jytää parin päivän päästä. Ei kerkii mietii motskarihommia, kun vuoden tulo tehhään kolmessa kuukaudessa...
Kateeksi käy. Sulle jää vuodessa ajokautta sitten 9 kk jäljelle . Meikäläinen tahkoaa vuoden tulot 11 kk:n aikana . Ajokausi jatkuu ja semmonen 3000 km mittarissa tälle kaudelle.