Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Ei varmaan valoista lähtö myöhästy sinulla jos vaihde on vapaalla. Moottoripyörällä on kiva lähteä rivakasti valoista ym. mutta ei se mikään kiihdytyskisa ole. Kun hetki lyö ja keltainen syttyy, niin vaihteen saa tosi nopeasti päälle, kytkinkahvasta vaan vetäisy ja polkaisu vaihdepolkimelle, paljon nopeampaa kuin esim. manuaalivaihteisella autolla. Odotellessa voi etujarrulla tarvittaessa pitää mäessä pyörää paikoillaan ja vasen jalka on jo valmiiksi vaihdepolkimella. Jos ollaan tasaisella, niin nyrkkisääntönä sanoisin, että pysähtyessä vasen jalka maahan, koska oikealla jarrutetaan, ja lähtiessä oikeaa jalka maassa, koska vasemmalla pistetään vaihde päälle. Siinä väliaikana liikennevaloissa seisoessa voi pitää vaikka molempia jalkoja maassa, kun ei kerta tapahdu mitään.
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Hyvät ohjeet. Itse lisäksi lepuutan käsin roikottamalla niitä alhaalla, jos on tasaista ja ,molemmat jalat maassa. Kykimen raskaus todellakin korostuu valoissa. Toki se vähän harjoitusta vaatii, mutta sitä vapaalle ja ykköselle vaihtamista voi harjoitella ihan kotipihalla, nin on varmempi olo liikenteessä.UrpoTJ kirjoitti: 11:10 24.09.2018.vaihteen saa tosi nopeasti päälle, kytkinkahvasta vaan vetäisy ja polkaisu vaihdepolkimelle, paljon nopeampaa kuin esim. manuaalivaihteisella autolla. Odotellessa voi etujarrulla tarvittaessa pitää mäessä pyörää paikoillaan ja vasen jalka on jo valmiiksi vaihdepolkimella. Jos ollaan tasaisella, niin nyrkkisääntönä sanoisin, että pysähtyessä vasen jalka maahan, koska oikealla jarrutetaan, ja lähtiessä oikeaa jalka maassa, koska vasemmalla pistetään vaihde päälle. Siinä väliaikana liikennevaloissa seisoessa voi pitää vaikka molempia jalkoja maassa, kun ei kerta tapahdu mitään.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Täytyy miettiä noita asioita seuraavan kerran, kun liikennevaloissa seisoo. Hyvin mulla vapaa menee päälle, jopa kesken ajon, kun vaihdan ykköseltä kakkoselle.
Tänään toi posti mulle uuden ajokortin.
Tänään toi posti mulle uuden ajokortin.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Mulla löytyy vapaa joka vaihteen välistä, vois kai vaihtaa marjapuurot uusiin. Liikennevaloissa tulee pidettyä vapaalla ettei tartte jalkaa pitää kytkimellä kokoaikaa.Sari S kirjoitti: 19:11 24.09.2018. Täytyy miettiä noita asioita seuraavan kerran, kun liikennevaloissa seisoo. Hyvin mulla vapaa menee päälle, jopa kesken ajon, kun vaihdan ykköseltä kakkoselle.
Tänään toi posti mulle uuden ajokortin.
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Viikonloppuna laitoin Softailiin ebaysta tilatut pidemmät napit. Torxeilla oli kotelot kiinni ja #2 phillips ristipäällä kytkinten rungot sisäpuolelta. Laitoin samalla kaikki nappulat uusiksi, kun niistä oli joku hinkannut ulkonäkösyistä kaikki merkinnät pois. Asennus kävi helposti, kun keksi laittaa vilkun nappulat etupuolelta kotelon sisään, niin oli helpompi napsauttaa paikalleen. Eniten aikaa meni asennuksessa karkuun lipsahtaneen jousen etsimiseen. Kun on ikänäkö ja kuulovaurio, niin havainto jousen pakenemissuunnasta on nolla ja laskeutumiskohdasta ei mitään mahdollisuutta saada äänipaikannusta. Onneksi talli on vain vähän alle 50 neliötä.UrpoTJ kirjoitti: 14:29 18.09.2018. Joo, juuri nämä Ebay-versiot minullakin jo valokuvassa olivat. Koteloiden raottaminen ei tosiaan ole iso operaatio, torxit ruuveina olleet jo kauan. Ja nimenomaan T27. Näitä ei kaikissa sarjoissa ole ja sitten väännelty kannat piloille T25:lla. Ja ei saa kiristää liikaa, muuten käy huonosti. Ulkomuistista muistelen n. 5 Nm eli käsivaralla hyvin vähän.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Onpa ollut tarkka toveri. Minulla on myös merkinnät hävinnet tai haalistuneet kun on pyörässä jo ajokilometrejä, mutta tästä ei ollut tuossa kyse?Veijo Esso kirjoitti: 08:59 01.10.2018. Laitoin samalla kaikki nappulat uusiksi, kun niistä oli joku hinkannut ulkonäkösyistä kaikki merkinnät pois.
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Mittarissa 50000 mailia ja vuosimalli -98. Vastaavasti -08 Dynassa jolla on saman verran ajettu on merkinnät hyvin näkyvillä. Eihän tuosta tietysti tiedä monesko mittari tuossa mahtaa olla, mutta maalin kunnosta päätellen ei vaikuta, että olisi kovasti pielessä. Ei ainakaan aurigonpaisteessa ole pidetty haalistumassa.UrpoTJ kirjoitti: 09:08 01.10.2018. Onpa ollut tarkka toveri. Minulla on myös merkinnät hävinnet tai haalistuneet kun on pyörässä jo ajokilometrejä, mutta tästä ei ollut tuossa kyse?
Kuriositeettina mainittakoon, että minulla on pitkät sormet (ajohanskan koko 4XL), ja siitä huolimatta totesin nuo pidennykset tarpeellisiksi. En oikeasti itse keksi mitään syytä mikseivät nuo voisi olla vakiona kaikissa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Tänään huomasin, että Electran Low-versiossa on myös tavallista ohuemmat gripit, siis kädensijat! Eli tehtaalla on - ymmärtääkseni - tällä haettu apua lyhyen henkilön lyhyille sormillekin...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Eilen kävin ulkoiluttamassa Porsteria, kun näytti niin surulliselta autokatoksen nurkassa yksinään seistessään. Uskalsin välillä vaihtaa liikennevaloissa vapaalle, ja välillä ehdin jo laittaa vaihteen silmään ja taas pois... Kyllä ne valot aika pitkään on punaiset joissain risteyksissä.
Olen jotenkin oppinut noiden vilkun nappien kanssa elämään. Vasemmalle käännyttäessä pitää ensin laittaa vilkku ja sit vasta käsi kytkimelle, niin ylettää. Mutta kyllä ne talvella vaihtuu niihin pidempiin nappeihin.
Harmittaa nyt, että talvi uhkaavasti lähestyy. Minun mieleni haikailisi pidemmille lenkeille kivassa seurassa. Yksinään ajellessa pelkään eksyväni ja jos kippaan pyörän kumoon jostain syystä, niin minun taidoilla ja voimilla se ei ylös nouse. Testattu on. Mutta ensi kesänä ajellaan sitten miehen kanssa.
Olen jotenkin oppinut noiden vilkun nappien kanssa elämään. Vasemmalle käännyttäessä pitää ensin laittaa vilkku ja sit vasta käsi kytkimelle, niin ylettää. Mutta kyllä ne talvella vaihtuu niihin pidempiin nappeihin.
Harmittaa nyt, että talvi uhkaavasti lähestyy. Minun mieleni haikailisi pidemmille lenkeille kivassa seurassa. Yksinään ajellessa pelkään eksyväni ja jos kippaan pyörän kumoon jostain syystä, niin minun taidoilla ja voimilla se ei ylös nouse. Testattu on. Mutta ensi kesänä ajellaan sitten miehen kanssa.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Toisaalta, eksymisessäkin on puolensa: Tulee käytyä sellaisissa paikoissa, joihin muuten ei olis menny. Ja voi löytää vaik kuin kivoja mestoja ja reittejä!
Navigaattorin kanssa eksymisen on miltei mahdotonta. Paitti tahallaan! Sitä metodia oon käyttäny Saksassa, jos muutoin olisin ollu liian aikaisin satamassa. "Tosta tonne" ja "Miltäs ton niminen kylä näyttää" rasian kokoajan laskiessa, millon oon perillä!
Navigaattorin kanssa eksymisen on miltei mahdotonta. Paitti tahallaan! Sitä metodia oon käyttäny Saksassa, jos muutoin olisin ollu liian aikaisin satamassa. "Tosta tonne" ja "Miltäs ton niminen kylä näyttää" rasian kokoajan laskiessa, millon oon perillä!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Täytyy katso nuo videot kotikoneella. Nyt työmatkalla iki-ihanassa länsimetrossa. Mutta joo, luulen että mun nostotekniikka on huono. Mitä vähemmän voimaa, sitä parempi tekniikka pitää olla, sanoo mun hapkido-ope. Joka onneksi tuli myös nostamaan mun parkkiruutuun pyörtyneen pyörän pystyyn. Pitäs kyllä treenata tuota pyörän ylös nostamista, jotta en joutuis joku kerta sen kanssa pulaan.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Olipas helpon näköistä touhua. Selkeästi tekniikkalaji.-Harikka- kirjoitti: 22:40 01.10.2018. Tiäetty voimaaki pittää olla jonni verra, rätkän nosto on myös tekniikkalaji
Sari, onkos nuista vilmeista mittää apuva
How To Pick Up A Motorcycle By Yourself - How To Pick Up A Harley Davidson 02:48
[4k] How to Pickup a Fallen Motorcycle 02:47
HOW TO PICK UP YOUR MOTORCYCLE - FALLEN OR DROPPED BIKE 02:30
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/