Shovelinruspia ja Evolainen
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Juu. Teetin remppaa toissatalvena, väljät puslat, männät ei mennyt pelkästään ylös/alas vaan pääsi myös kiertymään. Kulumajäljetkään ei olleet keskellä mäntiä. En muista oliko oliko veivit mutkalla.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Tähän on tehty kampura. Tappi ja laakerit vaihdettu. Männissä ei jälkiä kulumasta. 12500km ajellut rempan jälkeen. Kiinan staattori ei meinaa tänne pohjan perukoille ilmaantua. Kohta 3 viikkoa tilauksesta. Vanha vitsi että kävelemälläkö se kiinalainen on sitä mulle tuomassa? Säädin oli jo Helsingissä.
Mie vähän epäilen että ei taida puusta pitkälle sillä kiinan staattorilla päästä kun viimeksi 2000km. Katellut laadukkaampia.
Mie vähän epäilen että ei taida puusta pitkälle sillä kiinan staattorilla päästä kun viimeksi 2000km. Katellut laadukkaampia.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Mun mielstä 32 ampeerin lataus on hyvä päivitys. Ei sillä että lisäteholle tarvetta olis vaan uudempi on parempi staattorin ja säätimen liittimestä. Se staattorin plugi ei jää lohkon sisään öljyä kerään vaan se on selkeesti lohkon ulkopuolella.
Malli -89-03
Malli -89-03
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kiinailmiöön se on tulossa. GPZ.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Facebookissa oli tämmönen. Mie olen ajanut Shovelilla 12500km. Lukenut jenkkien foorumeita joissa kokemuksia aikoinaan kun olivat uusia niin oli paljon propleemia ja huono maine ei ole aivan hatusta vetaistu.
Sininen tuntuu toimivalta ja se on ollut vähempi ajettu ja alkuperäisempi. Ei mitään propleemaa ja ainoa mikä on ollut niin kiihdytyspumppu huono kaasarissa. Kylmänä joutuu sahaamaan.
Punainen niin on ollut monenlaista pajoittajaa ja ainakin yksi kolari ajettu Saksassa. En tiä onko tullut jostakin vainaa? Ruotsiin tuotu ja huonosti korjattu. Moottorin edellinen omistaja sanoi tehneensä itse mutta toivottavasti kampuran on tehnyt joku joka oikeasti niitä on tehnyt ja osaa?
Mie muistan aina eka kerran kun nosturilla keulan ylös niin koko keula plopsahti alle ja lukkorenkaat pettivät. Ei oikein luottamusta herättänyt. Käynnistyminen oli tosi vaikea ja noin 1000 polkaisua niin ehkä syttyi.
Jenkkien foorumilla tyypit oli nuorille jäbille vihassa kun olivat haukkuneet Shoveleita romuiksi. Joku oli ihmetellyt kun oli ollut paljan tienlaidassa rikkinäisiä prätkiä niin yksi huomasi että nyt on paraillaa Shovelfest mihin ne on olleet menossa.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kahtena iltana kaljoittelin. Kyllä on vaikea päästä pahasta tavasta. Lapset kaupassa sanoi että hamppari. En siitä suuttunut. Sitten oli tölkkiautomaatilla moralisoijia ja kuulemma puli niin siitä en pitänyt. Varmaan itse käyvät tölkkinsä palauttamassa naapuripitäjässä.
Tässä on terveiset siltojen alle
Siellä se on Jarkka ja Niemisen Kalle
Ne innosta hehkuen lähtivät maailmalle
Taivas oli kattona seikkailijalle
Kumpikin nyt on jo vuosia juonut
Ja rantojen miehiksi nahkansa luonut
Tai ehkä ne onkin jo maatuneet mullan alle
Pieni pala taivasta onnettomalle
Tässä on terveiset siltojen alle
Siellä se on Jarkka ja Niemisen Kalle
Ne innosta hehkuen lähtivät maailmalle
Taivas oli kattona seikkailijalle
Kumpikin nyt on jo vuosia juonut
Ja rantojen miehiksi nahkansa luonut
Tai ehkä ne onkin jo maatuneet mullan alle
Pieni pala taivasta onnettomalle
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
1816 mailia ajelin Väinöllä. Pesin pyörän ja pientä fiksiä ensikesäksi.
Ryppymaalia sylintereihin. Takasiipi ja tankki uusi lakka. Runkoa fiksailen. Venakoppaa pitää kiriä kun vuosi öljyä. Siihen olen vaihtanut tiivisteen mutta jäi vissiin löysälle.
Ryppymaalia sylintereihin. Takasiipi ja tankki uusi lakka. Runkoa fiksailen. Venakoppaa pitää kiriä kun vuosi öljyä. Siihen olen vaihtanut tiivisteen mutta jäi vissiin löysälle.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Mie sain fiksattua maalaukset. Oli vähän semmosta nopean työn jälkeä ja takasiivessa kutistuma minkä hienolla santapaperilla p2000 vesihionnalla sileäksi ja kiillotusmönjällä kiilto takaisin. Pensatankin valssaus oli saanut pikku osuman niin taas hienolla paprulla ja sitten töpöttelin metallia ja lakkaa.
Muuten ok tankki mutta pölymällejä jotka häritsee niin en ala maalaileen kun joutuis tyhjentään kopin vaan hion jyvät pois ja myllytän sileäksi.
Tankkimerkit panen siihen erit. Otin vanhat pois.
En ole vielä ajoja luovuttanut mutta japanin romulla tästä eteenpäin. Mie veikkaan että tänään saan siihen staattorin. Oli kuitenkin hyvä että tallilla sain taas alettua hommiin.
Muuten ok tankki mutta pölymällejä jotka häritsee niin en ala maalaileen kun joutuis tyhjentään kopin vaan hion jyvät pois ja myllytän sileäksi.
Tankkimerkit panen siihen erit. Otin vanhat pois.
En ole vielä ajoja luovuttanut mutta japanin romulla tästä eteenpäin. Mie veikkaan että tänään saan siihen staattorin. Oli kuitenkin hyvä että tallilla sain taas alettua hommiin.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Paskakällien poisto. En tiä panenko merkkejä kun ei tämä ole oikein mikään? Ei Kawa eikä Harley. Peräkammarinmiehen repro Softail. Olen muuten joka osan laskenut että mitä on mennyt rahaa ja ei ollut kannattava idea. Mutta ei mulla könttäsummana ole sitä rahaa ollut vaan aina tilannut palikkaa käytettyä ja uutta.
Tankista tulee liian hieno kun muualla käytön jälkeä kun vanha paska. Ei oikein istu.
Pikkusia nyppyjä oli mutta aikani kuluksi niin P2000 ja syljellä hinkuttelin. Helppo kiillottaa kun 2000.1500 jos isompaa trösyä tai appelsiinia tasoittaa mutta nypyt lähtee p2000 nätisti.
Ihan muutos ja %katsastettu romu. Kytkinvaijjeri oli pakariin palanut jäykkä jä sitä pitää rasvata.
Aktivoitua pajalle. Autokin odottaa mottia. Autoon on mennyt satoja tunteja. Jopa 1000. Tässä mietin kauhu skenarioita? Olikohan se unessa muistaakseni. Siinä oli joku vitun rikas jätkä niin multa tilasi 3 samanlaista. Tuumin heti että ei vittu en jaksa.
Kyllä tehtaallakin pölyä tulee mutta ne nyppää ne pois. Tosin onhan niilä vähän paremmat vehkeet kuin mulla kun mie hionkin samassa kopissa. Huomasin että eri paikoissa koppia tulee enemmän ja toisissa paikoissa vähemmän pölyä. Mie poikana tehnyt koko kopperon ja ilmastoinitkin. Ei ole mikään 100 000e euron Omia kammio. Vanhat imurit ja semmonen iso vesikenno jos tarvii lämmittää. Yleensä en raski kun ei ole kiirettä. Oli muuten hyvä tämä akryllilakkoihin tarkoitettu aktivaattori kun se paljon nopeuttaa kuivumista. Aina käytän sitä niin ei tarvi lämmitellä ja karvat ja nypyt voi kiillottaa pois vaikka seuraavava päivänä.
Tankista tulee liian hieno kun muualla käytön jälkeä kun vanha paska. Ei oikein istu.
Pikkusia nyppyjä oli mutta aikani kuluksi niin P2000 ja syljellä hinkuttelin. Helppo kiillottaa kun 2000.1500 jos isompaa trösyä tai appelsiinia tasoittaa mutta nypyt lähtee p2000 nätisti.
Ihan muutos ja %katsastettu romu. Kytkinvaijjeri oli pakariin palanut jäykkä jä sitä pitää rasvata.
Aktivoitua pajalle. Autokin odottaa mottia. Autoon on mennyt satoja tunteja. Jopa 1000. Tässä mietin kauhu skenarioita? Olikohan se unessa muistaakseni. Siinä oli joku vitun rikas jätkä niin multa tilasi 3 samanlaista. Tuumin heti että ei vittu en jaksa.
Kyllä tehtaallakin pölyä tulee mutta ne nyppää ne pois. Tosin onhan niilä vähän paremmat vehkeet kuin mulla kun mie hionkin samassa kopissa. Huomasin että eri paikoissa koppia tulee enemmän ja toisissa paikoissa vähemmän pölyä. Mie poikana tehnyt koko kopperon ja ilmastoinitkin. Ei ole mikään 100 000e euron Omia kammio. Vanhat imurit ja semmonen iso vesikenno jos tarvii lämmittää. Yleensä en raski kun ei ole kiirettä. Oli muuten hyvä tämä akryllilakkoihin tarkoitettu aktivaattori kun se paljon nopeuttaa kuivumista. Aina käytän sitä niin ei tarvi lämmitellä ja karvat ja nypyt voi kiillottaa pois vaikka seuraavava päivänä.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Tankki valmis. Mulla oli merkkejä mutta niitten liimatarrat oli huonoja. Vaikka hyvin paineli paikalleen niin kohta napsahti irti ja merkki törötti jostain. Oli kuitenkin tiukassa senverran että kun repäisin merkit pois niin toisesta jäi sitä nauhaa mutta tinnerillä pehmisi ja sain pois. Otin videon. Ei ole vielä vahaa ja karkealla foam cut tahnalla pyöräytin kiillotuskoneella. https://www.youtube.com/watch?v=fSIKE02_QPg
Mulla on vanha Bilteman kiillotuskone ja tämä tahna on minusta parasta mitä tähän mennessä olen kokeillut.
Siniseen Shoveliin panin 2 tahti pienkonepensa ja käyttelin. Hyvin hörähti ja puklautti huohottimesta öljyt. https://www.youtube.com/watch?v=ToBny_WDaew
Josko huomenna alkais kokoilla Shovelin konetta? Siinä ois venttiilien puhdistus ja kansien kokoaminen yms.
Mulla on vanha Bilteman kiillotuskone ja tämä tahna on minusta parasta mitä tähän mennessä olen kokeillut.
Siniseen Shoveliin panin 2 tahti pienkonepensa ja käyttelin. Hyvin hörähti ja puklautti huohottimesta öljyt. https://www.youtube.com/watch?v=ToBny_WDaew
Josko huomenna alkais kokoilla Shovelin konetta? Siinä ois venttiilien puhdistus ja kansien kokoaminen yms.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kirin sylinterit ja puhdistin venttiilin seetit ja palotilat. Mulla oli vinku ja teräsharja ja hioin vielä tahnalla venoja ja seetejä. Pitää vielä puhdistaa kannet niin voi puristella venat paikalle.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Pantamallin imusarja mutta "kruunupää" kannet lienee o-rengasmallia. Ilmeisesti kansissa jonkin sortin konversiorenkaat että ne sopii tuon imusarjan kanssa.
Jos vuotaa niin hankala saada säätöihin.
Hyvä siitä tulee.
Jos vuotaa niin hankala saada säätöihin.
Hyvä siitä tulee.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Pientä nypräystä. Tiivisteet lujassa kansissa. Eiköhän seuraavalla viikolla ole jo kasassa.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kun saat kannet kiinni niin tee peitelevy imusarjaan jonka pulttaat kiinni. Reikä lappuun ja siihen auton rengasventtiili. Painetta imusarjaan joku 10psi ja sitten roiskit saippuavettä päälle. Jos vuotaa niin se näkyy.
Teen itelle sellasen testerin talvella.
Alipaineella se kait pitäs katsoa mutta jos vuotaa niin sitä se ei kerro vuotaako imuventtiilit vai imusarjan gummit.
Teen itelle sellasen testerin talvella.
Alipaineella se kait pitäs katsoa mutta jos vuotaa niin sitä se ei kerro vuotaako imuventtiilit vai imusarjan gummit.