Sivu 2/2

Lähetetty: 09:40 22.05.2003.
Kirjoittaja Riku.
Ite käytän pannussa Championin H8C tulppaa. Lämpöarvosta en sit tiä, mutta kierteen pituus on sopiva. Niitäkin kun taitaa olla kolmea eri pituutta... Ainakin sellasen havainnon oon tehny. Mites noissa Championin, tai tulpissa yleensä, menee noi lämpöarvot? Mitä isompi numero, sen kuumempi tulppa? Vai..? :?:

Lähetetty: 20:09 22.05.2003.
Kirjoittaja hemuli
Championissa muistaakseni isompi numero = kuumempi tulppa. Jotta asia ei olisi niin yksinkertainen, eivät eri tulppavalmistajien käyttämät numerot ole mitenkään vertailukelpoisia, Boschin tulpissa numerointi menee jopa päinvastaiseen suuntaan. Eikä vertailutaulukostakaan ole paljon apua, jos esim. katsot Champion J12YC:n kohdalta jonkin muun merkkistä tulppaa niin ainoa mikä pätee on tulpan fyysiset mitat - lämpöarvo voi olla ihan mitä vaan.

AutoLite

Lähetetty: 08:33 23.05.2003.
Kirjoittaja kehveli
Mä ostin toissa keväänä parin AutoLiten tulppia ja perskeles, nehän toimi hienosti! Ei aavistustakaan lämpöarvoista tms mutta toimi.
Tosin sittemmin niille tapahtui jotain ja ne pimeni...

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 08:17 14.03.2021.
Kirjoittaja panheadever
Vaikka onkin vanha topiikki, niin laitan tähän oman tietämyksen yli 30 vuotta Pannulla ajaneena.
NGK tulppa on huonoin. Se saattaa mennä pimeäksi kerralla huomaamatta. . Ei vaan enää lähde käyntiin ! . Niissä on tuo lämpöarvo kovin kapea alainen.. ylivoimaisesti paras on alkuperäinen Harley-Davidson 3-4 tulppa vakio pannuun. Ne kestävät lähes ikuisesti. Viim 20v on tainnut olla. Lämpöarvo 4-5 on taas vähän virittettyyn. . Mikä taas ei käy vakioon.!

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 11:53 14.03.2021.
Kirjoittaja Joe Cool
panheadever kirjoitti: 08:17 14.03.2021. ylivoimaisesti paras on alkuperäinen Harley-Davidson 3-4 tulppa vakio pannuun.
Pannulla en ole koskaan edes ajanut, mutta tuo sama tulppa toimii myös rautiksessa parhaiten ilmeisesti laajan lämpöarvonsa takia.

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 12:07 14.03.2021.
Kirjoittaja panheadever
Juurikin sen takia.. ja NGK ei toimi pitkään pienen lämpötila alueen takia

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 14:10 14.03.2021.
Kirjoittaja KariFS
Juu, ja NGK ei myöskään tunnu kestävän kastumista. Kuivuttuaankin tuppaa lyömään läpi.

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 17:30 14.03.2021.
Kirjoittaja etelahelsinki
Noh
Muistakaa säätää kaasuttimet, moninkertaistatte tulppienne keston.

Myös tulppien -kärkivälit- sytytyslaitteen mukaan, kovin pienet on suoraan paketista.
-Elektroninen- sopiva
-Kärjet- isompi
-Magneetto- ISOIN

Ile

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 12:57 15.03.2021.
Kirjoittaja Sepixlh
Sellainen huomio että HD orkkis tulppan kierre-osa on hieman pidempi kuin Champion ja NGK. NGK ei kestä ainakaan rautapäässä.

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 13:40 15.03.2021.
Kirjoittaja Vuppe
Muistan lukeneeni että ne orkkistulpat on championin tekeleet.

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 16:13 24.04.2021.
Kirjoittaja pannu51
Sanovat että poikkeus vahvistaa säännön. Oma kokemus yli 30 vuotta pannulla ja ainostaan NGK:n tulpilla, ei mitään ongelmia (tulpissa).

Re: Pannun tulpat

Lähetetty: 10:05 30.04.2021.
Kirjoittaja isoajoe
Minä ostin tuon -64 pannun 2013 ja siinä oli silloin NGKn tulpat. Välillä kokeilin Championin tulppia, mutta siitä ei tullu mitään. Tuntuu että tuolle ei kelpaa muutaku NGK:t. Pyörässä on elektrooninen sytkä joten meinaan testata noita HD:n omia tulppia mitä "panheadever" tässä ketjussa aiemmin kehui....