Vaarilla kun toi kuulo(kin) pätkii...
Korvatulpat
Re: Korvatulpat
Saakos tollasiin sikakalliisiin finfonicceihin kuulokkeet niiden nappien sisään ja vielä sellaset, että ne toimisi Tom Tomin bluutuutin kanssa. Sitten siinä olisi asiaa!
LIFEMEMBERRe: Korvatulpat
Vallu kirjoitti:Saakos tollasiin sikakalliisiin finfonicceihin kuulokkeet niiden nappien sisään ja vielä sellaset, että ne toimisi Tom Tomin bluutuutin kanssa. Sitten siinä olisi asiaa!
Normaalilla piuhalla olevat napit, mm. sennheiserin cx 300 napit menee noihin.
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Minulla on suht' hyvänä pidettu umpikypärä Shoei XR-1000. Ajan kylmät kelit kokokatteen takana ja lämpimät ilman tuulisuojia. Väärin mitoittetu kate antaa aivan kauhean pyörteen ja metelin kypärään ja oikein mitoitetun kanssa ei taas juurikaan ole eroa katteella vai ilman. Shovelin kolinat tulevat korviin toki raaemapana katteen kanssa.
Suhina alkoi kuitenkin vaivata korvia ja toiseen korvaan on ilmeni tinnitys ensimmäisen shovelilla ajetun kesän jälkeen.
Tosin tässä mahdollisesti edesauttoi erään Boss-Hoss ääliön kännikäynnistys. Kun olin lähdössä eräistä kinkereistä ja panin koneen käyntiin lämpiämään, tämä idiootti päätti tulla näyttämään, että vieressä seisovasta Boss-Hossista lähtee Harrikkaa enemmän ääntä. Iski koneen käyntiin ja huudatti ihan hulluna ilman äänenvaimentimia 1,5 metrin päästä kun olin juuri panemassa kypärää päähäni.
Vasen korva sai sellaisen paine- ja meluaallon, että soi ja humisi siltä istumalta heti kun sain kypärän päähän. Kohta tuon tapahtuman jälkeen alkoi tinnitys ja on nyt jatkunut 1,5 vuotta...
Kyllä Harrikallakin saa kuulovaurioita aikaan noissa kännikäynnistyksissä, joten tehkää ne edes tulpat korvissa, jos niitä on pakko tehdä...
No sitten itse suhinan vaimentamiseen. Kokeilin tulppia, jotkut oranssit tötteröt, mutta en oikein tottunut niihin. Tulpat irtoilivat kypärää poistettaessa jne... Käyttö jäi pariin kertaan. Sitten muistin Shoien tarjoavan Silent Kittiä umpikypäriinsä. Se on lisäkaulus kypärän alareunaan. Kokeilin ensin ajossa hanskalla tiivistää ja ero oli heti suuri. Ostin ko. kitin, maksoi reilut 20e ja asensin kypärään. Melu väheni todella dramaattisesti!
Eli tuolla edullisella kauluksella umpikypärän melu tippuu aivan ratkaisevasti. Huonoja puolia on vaikeutunut päähän survominen, joka pitää tehdä ihan ajatuksen kanssa, ei vain voi heittää kypärää päähän. Sitä ei myöskään viitsi ottaa pois päästä turhan takia. Samoin näillä kylmillä +2-+6 keleillä huomaa, että muuten varsin hyvin huurtumaton Shoien visiiri alkaa alareunasta huurtua liikennevaloissa. Pitää napsauttaa yhden pykälän raolleen.
Kaikista haitoistaan huolimatta vaimennusteho on niin hyvä, että käytän sitä mieluumin, kuin huonoja tulppia.
Ko. kitti voi sopia muihinkin kypäriin, siinä on sellainen toppauksen ja kuoren väliin tungettava kiinnitysliuska. Kokeilu ei paljoa maksa, jos ei tulpista tykkää. Jos jättää leuan alle tulevan verkon pois, huurtuminen varmaankin vähenee ja päähän veto helpottuu. en ole vielä kokeillut kuinka paljon ko. verkon poisto lisäisi melua..
Suhina alkoi kuitenkin vaivata korvia ja toiseen korvaan on ilmeni tinnitys ensimmäisen shovelilla ajetun kesän jälkeen.
Tosin tässä mahdollisesti edesauttoi erään Boss-Hoss ääliön kännikäynnistys. Kun olin lähdössä eräistä kinkereistä ja panin koneen käyntiin lämpiämään, tämä idiootti päätti tulla näyttämään, että vieressä seisovasta Boss-Hossista lähtee Harrikkaa enemmän ääntä. Iski koneen käyntiin ja huudatti ihan hulluna ilman äänenvaimentimia 1,5 metrin päästä kun olin juuri panemassa kypärää päähäni.
No sitten itse suhinan vaimentamiseen. Kokeilin tulppia, jotkut oranssit tötteröt, mutta en oikein tottunut niihin. Tulpat irtoilivat kypärää poistettaessa jne... Käyttö jäi pariin kertaan. Sitten muistin Shoien tarjoavan Silent Kittiä umpikypäriinsä. Se on lisäkaulus kypärän alareunaan. Kokeilin ensin ajossa hanskalla tiivistää ja ero oli heti suuri. Ostin ko. kitin, maksoi reilut 20e ja asensin kypärään. Melu väheni todella dramaattisesti!
Eli tuolla edullisella kauluksella umpikypärän melu tippuu aivan ratkaisevasti. Huonoja puolia on vaikeutunut päähän survominen, joka pitää tehdä ihan ajatuksen kanssa, ei vain voi heittää kypärää päähän. Sitä ei myöskään viitsi ottaa pois päästä turhan takia. Samoin näillä kylmillä +2-+6 keleillä huomaa, että muuten varsin hyvin huurtumaton Shoien visiiri alkaa alareunasta huurtua liikennevaloissa. Pitää napsauttaa yhden pykälän raolleen.
Kaikista haitoistaan huolimatta vaimennusteho on niin hyvä, että käytän sitä mieluumin, kuin huonoja tulppia.
Ko. kitti voi sopia muihinkin kypäriin, siinä on sellainen toppauksen ja kuoren väliin tungettava kiinnitysliuska. Kokeilu ei paljoa maksa, jos ei tulpista tykkää. Jos jättää leuan alle tulevan verkon pois, huurtuminen varmaankin vähenee ja päähän veto helpottuu. en ole vielä kokeillut kuinka paljon ko. verkon poisto lisäisi melua..
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Joe Cool
Minkähän takia se v-omainen laatii näitä db rajoja 
Sellainen äänenvaimennin on hirmuisen kätevä väline melun torjuntaan! Eiks?
Niinpäniin!Kyllä Harrikallakin saa kuulovaurioita aikaan
Sellainen äänenvaimennin on hirmuisen kätevä väline melun torjuntaan! Eiks?
Jep. Toimii! Hinnasta huolimatta joka sentin arvoiset.rieska kirjoitti:Finfonicin valetut tulpat toimii ja kestää vuosia (maksaa tosin ~150e). Mulla on tulpat sekä korvamonitorit, soittokäytössä tosin.
http://www.finfonic.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
-rieska
Jatkuvasta tinnituksesta molemmissa korvissa kärsivänä kannan tulppia lähes aina mukana, ja käytän missä vaan kuulo altistuu vähänkään kovemmalle melulle; mopoillessa, keikoilla (yleisössä), soittohommissa niin treeneissä kuin keikoillakin, puuverstaalla jne. Finfonicit vaimentaa tasaisesti joka taajuudelta, mistä syystä ne sopii mainiosti just soittohommiin. Ja korvakäytävän muotoon valettuina ne ei falskaa ohi, kuten esim. joulukuusimalliset tulpat mulla teki. Suosittelen.
Suojatkaa kuulonne ennen kuin on liian myöhäistä. Ei nimittäin oo kiva mennä nukkumaan joka ilta kuunnellen sitä samaa piippausta...
Ride to freedom with the King of Kings!
rock rock , Yhdyn täysillä edelliseen kirjoittajaan , tinnitys on "rautaa" . Sit kun siihen lisää vielä sen huulilta lukemisen tai ilmeiden tulkkaus nii sit elämä hymyilee .
Tuli sit eilen tilattua muotoon valetut tulpat ja about 4viikon kuluttuu ne pitäis kolahtaa postiluukust . hintaa niille tuli 180 ? kaikkinee päivinee . Elämä on
t Ruma
Tuli sit eilen tilattua muotoon valetut tulpat ja about 4viikon kuluttuu ne pitäis kolahtaa postiluukust . hintaa niille tuli 180 ? kaikkinee päivinee . Elämä on
t Ruma
FLHT -96. 85hp/120Nm
-
pka
Nyt on niin että tällä elcasil tulppien maahantuojalla jotain logistikka vaikeuksia, ehkä välinpitämättömyyttä mutta tavarat myöhässä tai hukassa ?!
pka
pka
Tänään ajelin reilun sata kilsaa tulpat korvilla ja totta tosiaan, ihmeellisiä kilinöitä ja kolinoita kuuluMiikka kirjoitti:Joskus aikonaan kokeilin 100km matkan tulppia ja heitin ne helvettiin.
Alkoi kuulua niin ihmeellisiä rohinoita yms ääniä että rupesi ihan pelottamaan että hajooko tää tähän...
Normaalisti on aina mp3 soitin kuuntelussa joten ei ennen oo hokannu noita ihme kolinoita
Kyllä se nyt vaan on uskottava, että mikään kypärä ei ole riittävän hiljainen tietynmallisessa päässä
Ja nyt en todellakaan puhu mistään markan kypäristä! (Tai tietty, kyllähän varmasti niitäkin löytyy, joiden mielestä 300-500 erkin tuntumassa pyörivät kypärät on edelleen halpisluokassa...
)
Mutta minun perse ei ainakaan kestä enää yhtään tuon hintaluokan kokeilua, tulee meinaan hintoihin, kun muutaman ostaa vuodessa ja kokeilee ja toteaa; ei ollut sekään hiljainen
Shoeit, Shubertit yms. kokeiltu, kaikki humisee, vinkuu tai jumputtaa korvissa ja pidemmän ajon jälkeen korvien huminaa, lukkiutumista ja tinnitusta. Syynä varmaan se, ettei mikään kypärä tunnu istuvan minun päähääni korvien kohdalta riittävän napakasti, vaikka leukaperissä kiristää ja posket jo suorastaan tursuaa kypärän pehmusteista.
Tämä likka siirtyy kypärien testaajan vakanssilta korvatulppien koekäyttöosastolle.
Joten kiitosta tästä viestiketjusta, sain jo hyvän alun tutkimuksilleni
Ja nyt en todellakaan puhu mistään markan kypäristä! (Tai tietty, kyllähän varmasti niitäkin löytyy, joiden mielestä 300-500 erkin tuntumassa pyörivät kypärät on edelleen halpisluokassa...
Mutta minun perse ei ainakaan kestä enää yhtään tuon hintaluokan kokeilua, tulee meinaan hintoihin, kun muutaman ostaa vuodessa ja kokeilee ja toteaa; ei ollut sekään hiljainen
Shoeit, Shubertit yms. kokeiltu, kaikki humisee, vinkuu tai jumputtaa korvissa ja pidemmän ajon jälkeen korvien huminaa, lukkiutumista ja tinnitusta. Syynä varmaan se, ettei mikään kypärä tunnu istuvan minun päähääni korvien kohdalta riittävän napakasti, vaikka leukaperissä kiristää ja posket jo suorastaan tursuaa kypärän pehmusteista.
Tämä likka siirtyy kypärien testaajan vakanssilta korvatulppien koekäyttöosastolle.
Joten kiitosta tästä viestiketjusta, sain jo hyvän alun tutkimuksilleni
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Otin tuolla aiemmin kantaa aiheeseen, mutta toistan uudestaan, koska kukaan ei tuntunut tuohon tarttuneen. Kokeile hyvä ihminen sitä Shoein Silent Kittiä. Ei sen kypärän tarvitse puristaa korvista, kunhan se on tiivis alhaalta - sieltä se melu tulee eikä kuoren läpiTipiL kirjoitti: Shoeit, Shubertit yms. kokeiltu, kaikki humisee, ... ettei mikään kypärä tunnu istuvan minun päähääni korvien kohdalta riittävän napakasti,
Kypärä ei ole korvatulppa eikä kuulosuojain, se suojaa vain päätä ja kasvoja. Kuulosuojaimissa on se tiivis rinkula korvan ympärillä, ei sekään perustu korvan puristamiseen vaan melun eristämiseen, miksi sitten kypärän pitäisi puristaa
Tuo sarja on vähän kuin se tiivistysrengas kuulosuojaimessa, mutta tiivistää alhaalta kokokypärän sellaiseksi yhdeksi isoksi kupiksi.
Itse kokeilin juuri ottaa sen leuan alle tulevan verkko-osan pois ja melu lisääntyi todella paljon. Asensin paikoilleen ja taas tuli hiljaisuus... Tuolla sarjalla on todella radikaali vaikutus meluun, usko tai älä...
Tuon saman ilmiön voi havaita lievempänä kun vaihtaa avokypärästä intergaaliin, itse suosin kuitenkin korvatulppiaJoe Cool kirjoitti: Itse kokeilin juuri ottaa sen leuan alle tulevan verkko-osan pois ja melu lisääntyi todella paljon. Asensin paikoilleen ja taas tuli hiljaisuus... Tuolla sarjalla on todella radikaali vaikutus meluun, usko tai älä...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Minulle taidettiin tarjota tuota silloin, kun ostin sen Shoein kypäräni. Meni vaan vähän silleen käden huiskautuksellaJoe Cool kirjoitti:Otin tuolla aiemmin kantaa aiheeseen, mutta toistan uudestaan, koska kukaan ei tuntunut tuohon tarttuneen. Kokeile hyvä ihminen sitä Shoein Silent Kittiä. Ei sen kypärän tarvitse puristaa korvista, kunhan se on tiivis alhaalta - sieltä se melu tulee eikä kuoren läpi![]()
![]()
Ko. kitti maksaa reilut 20 e, joten ei ole kovin kallis kokeilu...
Tuo voisi olla hyvä siihenkin, kun käyttää kylmillä keleillä umpikypärää, voisi olla jopa lämpöisempi. Pistetään idea korvan taakse.
Nyt kesäaikaan ajelen tuolla J1:llä, siihen ei oikein tuollainen kaulurisysteemi valitettavasti sovellu, joten korvatulppakauppaan on mentävä kuitenkin.
Jep, en ole kokeillut sitä avokypärässä, mutta ajattelin kyllä testata siinäkin. Kaulus on tosiaan kaksiosainen, pehmustettu tiivistävä kaulus kiertää takaa korvien etupuolelle ja edessä taas erillinen verkko, joka antaa ilman vähän paremmin kiertää. Jos jättä verkon pois, tuo takaosa sopinee myös avolypärään. Etuverkon vaimennus on kuitenkin huomattava umpikypärässä, mutta informoin kun olen kokeillut...TipiL kirjoitti:Tuo voisi olla hyvä siihenkin, kun käyttää kylmillä keleillä umpikypärää, voisi olla jopa lämpöisempi. Pistetään idea korvan taakse.
Nyt kesäaikaan ajelen tuolla J1:llä, siihen ei oikein tuollainen kaulurisysteemi valitettavasti sovellu,
Rock rock . Nyt on eka pidempi reissu tehty (superiin) ja toimii
!!!! Rahan arvoset tulpat !!
ML- suoja........ on nykyään ORELO Oy , Hämeentie 81-83 00580 Helsinki
t. Ruma

ML- suoja........ on nykyään ORELO Oy , Hämeentie 81-83 00580 Helsinki
t. Ruma
FLHT -96. 85hp/120Nm
Tuolta poimittua: http://teamcustom.org/forum/viewtopic.php?t=2239" onclick="window.open(this.href);return false;
"Itsevalettavat tulpat, eikä hinta oo paha! 19 ?skoo pari . Kaveri pistää vaikka postilla tulemaan ja maksaapi sillon 20?.
Liike on Asenurkka, Abrahaminkadulla Helssikissä, mutta netistä löytää ja voi tilata. Tai vaikka soittaa. Tuossa linkki valmistajan sivulle. Olkaapi hyvät..... "
Kävin hakemassa, mutta en ole ehtinyt vielä valaa tulppia ja kokeilla. Ideana erinomainen, valetut korvatulpat, paketissa tulee kaksi eri ainesosaa joista yhdistämällä tulee sopiva seos joka tungetaan sitten korviin, 10min ja tulpat ovat valmiit.
"Itsevalettavat tulpat, eikä hinta oo paha! 19 ?skoo pari . Kaveri pistää vaikka postilla tulemaan ja maksaapi sillon 20?.
Liike on Asenurkka, Abrahaminkadulla Helssikissä, mutta netistä löytää ja voi tilata. Tai vaikka soittaa. Tuossa linkki valmistajan sivulle. Olkaapi hyvät..... "
Kävin hakemassa, mutta en ole ehtinyt vielä valaa tulppia ja kokeilla. Ideana erinomainen, valetut korvatulpat, paketissa tulee kaksi eri ainesosaa joista yhdistämällä tulee sopiva seos joka tungetaan sitten korviin, 10min ja tulpat ovat valmiit.