Paperit mukana ajossa

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Re: Paperit mukana ajossa

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

formula350 kirjoitti: Alkuperäiselle kysyjälle(ja vaikka muillekin): eikö teillä ole lompakkoa?
No joo, jos noita ajopelejä on kertynyt enemmän kuin yksi, niin viimeistän sillon tämä alkuperäinen kysmyksenasettelu on ihan kohdallaan, mielestäni muutenkin. Ei kaikkea voi eikä kannata lompakossaan säilytellä. Ja rotsin taskussa ovat aina väärät paperit tai sitten éi lainkaan.

Shoveliin asensin viime kesänä ne sellaiset peltiset kolmion muotoiset työkalukotelot ja siellä on hyvää tilaa pieneksi taitetulle otteelle muovipussissa. Rautiksessa ongelma on paljon suurempi. Siinä ei kertakaikkiaan ole paikan paikkaa, mihin paperit voisi fiksusti tunkea suojaan. Vaihdoin tuohon juuri alkuperäisen mallin soolosatulan ja sen alle voisi kyllä teipata pienen pussin. Olen juuri virittelemässä satulan alle rungon päälle pientä nahkaista työkalukoteloa, johon tulee myös tilat papereille.

Muuten tuo paperien raahaaminen on kyllä ristiriitaista, aivan kuten jäsen n-n tuossa totesikin. Tieto ajokista ja kuskista löytyy koneelta ja haetaan sieltä useimmiten joka tapauksessa. Ehkä sitten halutaan vain tarkistaa paperien ajan tasalla olo. Itse esim. ajelin käyttöautolla Töölössä ja poliisiauto ajoi perässä varmaan parisen kilometriä. Sitten tulivat liikennevaloissa rinnalle ja avasivat sivuikkunan. Tein samoin ja konstaapeli huikkaili, että pysähdyhän seuraavaan sopivaan paikkaan. No pysähdyin ja halusivat nähdä paperit - katsastusaika oli heidän tietojensa mukaan mennyt umpeen 2 vko aiemmin. Olivat siis siinä matkan aikana tarkastaneet tietoni koneelta ihan lämpimikseen ilman mitään rikosepäilyjä tai rikkeitä, ylinopeutta tai punaisia päin ajoja. No jarrulevyt olivat uusimislistalla ja konttorin paperit hanskalokerossa asiasta ja näyttöaikaa vielä toiset pari viikkoa. Levyt olin juuri vaihtanut ja kurkistivat muodon vuoksi pyöriinkin ja toivottelivat hyvää matkaa. Sinänsä ihan asiallista valvontaa, mutta mihin muuhun olisi tuossakaan muita papereita tarvinut, kuin sitä konttorin katsastuspaperia. Tiedot haettiin koneelta joka tapauksessa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
formula350

Viesti Kirjoittaja formula350 »

Vallu kirjoitti: Mitä tulee ketju- ym. lompakkoihin, niin eipä niissä paperit turvassa ole. Näin jäsenkirjurina olen havainnut, että melkoinen määrä posia jää vuosittain maailmalle. Ja erityisen paljon klubin vanhoja jäsenkortteja täytyy olla Tallinnassa. :mrgreen:
Niin tätä(eikä edeltävää viestiä) ei kannata ottaa minään v*ttuiluna, mutta itse ainakin pidän omaa lompakkoani HUOMATTAVASTI turvallisempana paikkana kuin mitään pyörän satulaa tai työkalupussia. En tiedä miten noita esim tuolla kuuluisalla ketjulla kiinnitettyjä lompakoita oikein häviää, mutta itse olen matkustanut akselilla USA-Afrikka-Skandinavia eikä lompakosta ole ikinä mitään hävinnyt, lompakkokin sama kuin reilu 15 vuotta sitten...Ja tultu käytyä niin eksoottisissa paikoissa (eikä aina ihan selvinpäinkään ..)että itteäkin hirvittänyt välillä jälkikäteen...

Lisäksi esim. etelä-euroopassa ei juurikaan kannata jättää esim.työkalurullaa pyörään kiinni jos meinaa parkata kadun varressa(niinkuin joskus pakko on..), esim. omasta pyörästä pöllittiin espanjassa venttiilinhattuna ollut arpakuutio, arvo n.1e, kaikki kelpaa...Muutenkin saattaa paperien pitäminen esim Electran satulan alla hieman v*tuttaa jos virkavalta pysäyttää ja ko.satulan päälle on viritetty teltta/matkatavara paketti...

Mulla on lompakossa ollut pitkään kolmen pyörän paperit, hyvin mahtuu vaikka yhdessä on vielä lisäsivujakin..Onko mulla sitten a)isompi lompakko kuin muilla, b)vähemmän rahaa lompakossa kuin muilla? Kallistun kohdan b) kannalle koska mulla on rahat kiinni kolmessa pyörässä....Eli siksi lompakossa on tilaa papruille!
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Ei suoranaisesti kuulu alkuperäiseen aiheeseen, mutta kun tätäkin on käsitelty. Kyllä ne paperit nykyään kannattaa pitää mukana vaikka kaikki tiedot koneelta maantien päällä löytyvätkin. Mutta varsinkin jos pyörästä sattuu löytymään mitä tahansa huomautettavaa, niin papereiden puuttuminen saattaa aiheuttaa arvaamatonta lisähässäkkää, ikäviä kokemuksia tästä on aika monella.
Life Member
Jugi

xxxxxxxxxxx

Viesti Kirjoittaja Jugi »

xxxxxxxxx
Viimeksi muokannut Jugi, 11:11 12.04.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tsaarinajan Satraappi

Viesti Kirjoittaja Tsaarinajan Satraappi »

Eikös ne aidot paperit pidä olla mukana sen tähden, että Konsta kirjoittaa niihin jos pyörässä/autossa on huomautettavaa - se seuraava pysäyttäjä sitten katsoo niistä alkuperäisistä papereista, onko aiemmin ollut mitään huomautettavaa - ja jos asiaa ei ole laitettu kuntoon määräaikaan mennessä niin Rapsut on Vähän Isommat :?: 8O :?:
AngelOfAvalon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AngelOfAvalon »

Mulle ainaki konsta kirjotti rekkariotteeseen laittomista peileistä huomautuksen. Stna! :evil:
I'm on the Night Train – I love that stuff
I'm on the Night Train – I can never get enough
I'm on the Night Train – Never to return - no
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tsaarinajan Satraappi kirjoitti:Eikös ne aidot paperit pidä olla mukana sen tähden, että Konsta kirjoittaa niihin jos pyörässä/autossa on huomautettavaa...
Voi kun oliskin vielä näin, silloin yleensä paperit unohtuu farkkujen taskuun ja menee pesukoneen läpi :twisted: ...

Nykyään ne kirjaa huomautukset ja puutteet uuteen ja hienoon tietojärjestelmäänsä josta ne ei sitten ihan helpolla enää poistukaan. Ja seuraava ja vielä sitäkin seuraava virkamies näkee saman tien päätteeltään onko viisi vuotta sitten ollut huomautettavaa...
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Kyllä ne edelleen siihen otteeseenkin kirjaavat huomautukset. Virkailijan viitseliäisyydestä sitten riippuu menevätkö ne kirjaukset myös tietojärkestelmään.
Life Member
JiiVee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Jugi kirjoitti:Viime kesänä sain rikesakon kun ei ollut paperit mukana pyörällä ajellessa. En meinannut itsekkään uskoa todeksi että tuommosesta aletaan lappuja kirjottaa, mutta eivät siinä tilanteessa muutakaan sakotettavaa löytäneet..
Sama juttu, 20 euroo rikesakkoa kun ei rekisteriote ollut mukana. Oli ratsaus hetkellä alle 200m päässä toisen takin taskussa mutta naiskonsta sanoi että "niinhän sitä aina väitetään, onko sulla muka montakin ajotakkia?" Vastasin siihen "oikeassa olet, hyvä että oli tähän yhteen varaa..." - lisäksi sain valvontamääräys kaavakkeen (?) ajokortin uusimiseksi... oli muovikortti kolmena kappaleena ja olin laminoimalla kasannut sen, ei muuten mutta kuukautta aikaisemmin samassa paikassa prätkäpoliisilta tuli kiitosta siitä että olin "älynnyt" laminoida korttini osien säilyttämiseksi... Ei muuta kun valokuvaamon kautta Pasilaan poliisitalolle.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Nyt osu repeilyn aihe. Menköön topicin ohi, ei kait väliä.
Toi ajolorttini kuva hankittu joskus maanantaiaamuna, pohojanmaan vuosinani tomaatista. Vara-hesuksikin näin haukuttu, ja ajolorttikuvakisatkin yleensä voitettu . Lortin koko sitä isompaa, ja kun nykylämiskät pienempiä, se pysynyt ajorotsissa.
Eni-vei, tuosta syystä osittain Hämeentien kelaan hakeen kuvallista. Oli jäänyt noita pään kuvatuksia parit ylimääräiseksi. Pimu katteli dokuja, nosti katsetta edestakaisin pariin otteeseen, kun olin käväissyt barberilla. Ei uskonut todeksi, ja meni naapurikämppään asialle. Siinä vaiheessa, kun sieltä alkoi kuulua remakkaa, vähän hävetytti. Ei auttanut muu, kuin metroasemalle uutta noutamaan.
Pitäis kait paffit olla aina ajantasallakin...

Jumpe
<<Hapa>>
Viesti:

Viesti Kirjoittaja <<Hapa>> »

JON kirjoitti:Nyt osu repeilyn aihe. Menköön topicin ohi, ei kait väliä.
Toi ajolorttini kuva hankittu joskus maanantaiaamuna, pohojanmaan vuosinani tomaatista. Vara-hesuksikin näin haukuttu, ja ajolorttikuvakisatkin yleensä voitettu . Lortin koko sitä isompaa, ja kun nykylämiskät pienempiä, se pysynyt ajorotsissa.
Eni-vei, tuosta syystä osittain Hämeentien kelaan hakeen kuvallista. Oli jäänyt noita pään kuvatuksia parit ylimääräiseksi. Pimu katteli dokuja, nosti katsetta edestakaisin pariin otteeseen, kun olin käväissyt barberilla. Ei uskonut todeksi, ja meni naapurikämppään asialle. Siinä vaiheessa, kun sieltä alkoi kuulua remakkaa, vähän hävetytti. Ei auttanut muu, kuin metroasemalle uutta noutamaan.
Pitäis kait paffit olla aina ajantasallakin...

Jumpe
Nyt menee tosi ohi topicin mutta olen sitä mieltä, että täälläkin pitäisi ehdottomasti järjestää tollanen ajokorttikuva-kisa. :D
-Kotona ja matkoilla-
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

AKIM 70 kirjoitti:Värikopiokoneella kopio ja laminaatti päälle ja
koko hässäkkä sivulaukkuun... 8O ....
Juup näin se toiminu mullakin tosin toi laminaatti se täytyy vielä tehdä!

Joo pari vuotta sitten lähdin hesaan moponäyttelyyn ja ei paperin paperia saatika lompakkoa mukana, Vain mä ja pyörä. No tietty poliisit pysäytti puhallutti ja papereita penäsi.... niinpä soittivat jonnekki virkatoverille ja vertasivat mun pölinöitä ja pyörää siellä oleviin tietoihin ja kun ne natsas toivottivat hyvää matkaa :mrgreen:
On se sit nii inanaa!
JanneR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneR »

Viimevuonna olin (syyttömänä) osapuolena pienessä kolhussa mopon kanssa. Paikalle tulleille poliiseille tokaisin että hiukan riekaleina on ote, kun on monta kesää lompakossa kulkenut. Siihen konstaapeli totesi että hyvä vaan kun on ote ylipäänsä mukana. Sanoi itsekin omistavansa mopon, eikä kuulemma viitsi pitää otetta ajossa mukana. Totesipa vielä että kukaan ei ole onneksi vielä pysäyttänyt ja kysynyt :roll:
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mä oon jo useamman kerran koitanu viedä eteenpäin ajatusta sirullisesta luottokortin kokoisesta otteesta mutta aina se kaatuu aken jäykkyyteen, paperilakanoista ei haluta päästä eroon...

Ja nykyisin toi EUkin koittaa "ohjeistaa" jäsenmaitaan, sinne jos sais ajatuksen läpi
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Se olisi kätevää! Silloin jepareilla pitäisi olla autoissaan sirukortin lukulaitteet. Pientä kehitystä ja ne vois samalla pyyhkäistä sakotkin maksuun. Ei tarttis pelata niitten tillillepanokorttien kanssa. Ja varsinkin kun ne aina hukkuu ja vouti kiljuu perään.

:mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
Vastaa Viestiin