Night-Rod öljynkulutus.
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Mitenkähän tuo öljyn kulutus siellä tarkistetaan? Pannaan seisomaan tallin nurkkaan ja katotaan tuliko lätäkkö alle?
Muistaakseni tehdas sallii kulutusta 0,5 litraa tuhannelle, silloin se on vielä normaalia.
Itelläni on nyt noin 16.000 ajon kulutus ollut tasan 0.25 litraa tuhannelle. (Siis -08 VRSCDX).
Ai että on HYVÄ motskari!
Rodivaari
Muistaakseni tehdas sallii kulutusta 0,5 litraa tuhannelle, silloin se on vielä normaalia.
Itelläni on nyt noin 16.000 ajon kulutus ollut tasan 0.25 litraa tuhannelle. (Siis -08 VRSCDX).
Ai että on HYVÄ motskari!
Rodivaari
LIFEMEMBER
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Valitettavan tuttuja kommentteja. VRSCDX 2008 ja 4500 km taulussa. Ensimmäiset 1600 km ei ongelmia. Ekassa huollossa, 1600 km vaihdettiin (huollon suosituksesta) SYN3 öljyt. 2600 km mennessä "varaöljy" (=plon jämät 0,6 ltr) oli loppu ja tässä vaiheessa vaihdettiin takaisin alkuperäinen HD:n 20W-50 öljy.
Pyörä ei valuta, savuta, haise tai toimi muutenkaan "epänormaalisti" mutta öljyä kuluu tai häviää koneesta tasaiseen tahtiin.
Joku sanoi että 5000 km - 7000 km jälkeen pitäisi kulutuksen tasaantua! Onko tästä parempaa tietoa.
Millä toimenpiteillä ko. "kiusallisesta" haitasta pääsee eroon?
Pyörä ei valuta, savuta, haise tai toimi muutenkaan "epänormaalisti" mutta öljyä kuluu tai häviää koneesta tasaiseen tahtiin.
Joku sanoi että 5000 km - 7000 km jälkeen pitäisi kulutuksen tasaantua! Onko tästä parempaa tietoa.
Millä toimenpiteillä ko. "kiusallisesta" haitasta pääsee eroon?
Viimeksi muokannut HDJarppi, 10:26 12.08.2010.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Moro kaikille tasapuolisesti!
Mulla on tämänvuotinen Vrodin Muscle,eli 2010.Alottelin ajokauden tossa aprillipäivänä ja oon nyt työntäny vähä reilu 4000 km ja öljyä ei oo menny tippaakaan. oon niitä aina tasaseen vahtaillu, ku jäi niin elvästi täällä foorumilla lukemani Vallun kirjotus mieleen, missä Vallun pyörä vie tasaseen 2,5 desiäköhän se oli per 100 km. Oon Vallua lähestyny aiheen tiimoilta myös yksityisesti ja ihmetellyt kun mun fillari ei vie tippaakaan ja sen vie. Ei oo kuulemma aihetta olla huolissaan, ei muuta kun kovaa ajoa vaai! Tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän yksilöitä nää vehkeet... Sen verran vielä on pakko sanoa, kun tuolla aiemmin viestiketjussa oli kerrottu eräästä pääkaupunkiseudulla sijaitsevasta HD-liikkestä ja sen toiminnasta... Olen yrittänyt asioida saman liikkeen kanssa nimenomaan öljyihin liittyen ja ne kehtasivat väittää mulle,ettei missään nimessä kannata käyttää HD:n omaa 360 20 W 50, vaan jotain täyssynteettistä, mitä tarjosivat mullekkin johonkin tähtitieteelliseen litrahintaan. Kun kysyin perusteluja tähän, niin he kertoivat, että koneessa kyseiset öljyt tehtaalta lähtiessä. Kun kyseenalaistin tämän ja kerroin manuaalin kuitenkin suosittelevan HD:n omaa 20 w 50 kamaa, niin eivät kommentoineet asiaa millään lailla . Kun kysyin sitä edelleen ostaa, niin he antoivat sellaisen Quarttihinnan, ettei tarvinut heiltä kyllä ostaa. He kertoivat toimittavansa vain 1 quartin pulloissa ja hinta pitkälle toista kymppiä pullo. Länsirannikolta sain kaksi gallonan pönttöä ja suodattimen samaan rahaan, kuin heiltä olisin saanut 5quarttia öljyä!! Että näin!
Mulla on tämänvuotinen Vrodin Muscle,eli 2010.Alottelin ajokauden tossa aprillipäivänä ja oon nyt työntäny vähä reilu 4000 km ja öljyä ei oo menny tippaakaan. oon niitä aina tasaseen vahtaillu, ku jäi niin elvästi täällä foorumilla lukemani Vallun kirjotus mieleen, missä Vallun pyörä vie tasaseen 2,5 desiäköhän se oli per 100 km. Oon Vallua lähestyny aiheen tiimoilta myös yksityisesti ja ihmetellyt kun mun fillari ei vie tippaakaan ja sen vie. Ei oo kuulemma aihetta olla huolissaan, ei muuta kun kovaa ajoa vaai! Tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän yksilöitä nää vehkeet... Sen verran vielä on pakko sanoa, kun tuolla aiemmin viestiketjussa oli kerrottu eräästä pääkaupunkiseudulla sijaitsevasta HD-liikkestä ja sen toiminnasta... Olen yrittänyt asioida saman liikkeen kanssa nimenomaan öljyihin liittyen ja ne kehtasivat väittää mulle,ettei missään nimessä kannata käyttää HD:n omaa 360 20 W 50, vaan jotain täyssynteettistä, mitä tarjosivat mullekkin johonkin tähtitieteelliseen litrahintaan. Kun kysyin perusteluja tähän, niin he kertoivat, että koneessa kyseiset öljyt tehtaalta lähtiessä. Kun kyseenalaistin tämän ja kerroin manuaalin kuitenkin suosittelevan HD:n omaa 20 w 50 kamaa, niin eivät kommentoineet asiaa millään lailla . Kun kysyin sitä edelleen ostaa, niin he antoivat sellaisen Quarttihinnan, ettei tarvinut heiltä kyllä ostaa. He kertoivat toimittavansa vain 1 quartin pulloissa ja hinta pitkälle toista kymppiä pullo. Länsirannikolta sain kaksi gallonan pönttöä ja suodattimen samaan rahaan, kuin heiltä olisin saanut 5quarttia öljyä!! Että näin!
Re: Night-Rod öljynkulutus.
2009 Muscle ja 7000km mittarissa. Eilen piti lisätä litra ölppää. Eikä noussu ku puoleen väliin. Eli kulutusta on, tollanen 1L/5400km(1.85dl/1000km). Saa nähä josko se tuosta pienenis kun tulee kilsoja lisää.. Sisäänajo oli mallia "ride it like you stole it", ei näytä olleen merkitystä sillä.
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Mikä on oikea tapa mitata öljynpinta? Ohjekirja sanoo, että suorassa ilman jalkatukea, mutta tänään huollossa sanoivat, että seisontatuelta!!?? Näyttäisi oma Nightrodi -09 vievän tuon 0.5l/1000.
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Luota ohjekirjaan ja vaihda huoltopaikkaa!Teblu kirjoitti:Mikä on oikea tapa mitata öljynpinta? Ohjekirja sanoo, että suorassa ilman jalkatukea, mutta tänään huollossa sanoivat, että seisontatuelta!!??.
Mittatikku pitää ruuvata pohjaan kun mitataan, kone lämmin ja seissyt muutaman minuutin.
VRSCA -04, 300rwhp
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Vanha ja homehtunut topiikki mutta aattelinpa kirjoitella.... Mulla tainnut sitten osua kohdalle tosi öljysyöppö Rodi...kuluttaa sellaisen 0,6L vajaalla tuhannella kilsalla...
Lueskellut 1130 foorumilla et saattais auttaa asiaan kun ajais "run as you have stole it" (eli kovilla kierroksilla ja moottorijarrutuksia 9000rpm:stä jne..)...jotta koneessa paikat asettuis.
Mahtaako tuossa olla mitääm perää vai onko vaan parempi odotella josko tuo tasoittuis kilsojen myötä? Ilmeisesti taakuu juttua tuosta ei saa ku menee HD:n "normaali" speksien sisään...
Ainiin...pyöränä siis VRSDX -11 ja kilsoja mittarissa sellaisest 4000tkm ja takuuta vielä yli vuosi jäljellä...toisaalta olen vaihtanut kaks yhteen putken ja säätänyt Power Visionilla....niin varmaan vetoavat siihen ettei ole orggis..
Lueskellut 1130 foorumilla et saattais auttaa asiaan kun ajais "run as you have stole it" (eli kovilla kierroksilla ja moottorijarrutuksia 9000rpm:stä jne..)...jotta koneessa paikat asettuis.
Mahtaako tuossa olla mitääm perää vai onko vaan parempi odotella josko tuo tasoittuis kilsojen myötä? Ilmeisesti taakuu juttua tuosta ei saa ku menee HD:n "normaali" speksien sisään...
Ainiin...pyöränä siis VRSDX -11 ja kilsoja mittarissa sellaisest 4000tkm ja takuuta vielä yli vuosi jäljellä...toisaalta olen vaihtanut kaks yhteen putken ja säätänyt Power Visionilla....niin varmaan vetoavat siihen ettei ole orggis..
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Kato mitä tossa edellä on puhuttu öljyn määrän mittaamisesta etc.
Veikkaan, että kulutus tulee vähenemään kun kilsat lisääntyvät. Ainakin itselläni kävi näin. 50 tkm jälkeen tonnin pärjäsi 0,2 litran lisäyksellä. Niin ja Rodi tykkää kierroksista noin muutenkin.
Veikkaan, että kulutus tulee vähenemään kun kilsat lisääntyvät. Ainakin itselläni kävi näin. 50 tkm jälkeen tonnin pärjäsi 0,2 litran lisäyksellä. Niin ja Rodi tykkää kierroksista noin muutenkin.
LIFEMEMBER
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Joo..lueskelin läpi muttei ollut sen kummemmin juttua tuosta rankalla kädellä ajamisen hyödystä.
Niinpä...tässä vaan se ongelma et itse tykkään ajella matalilla kierroksilla kun ajelen porukassa rauhallisesti mutkateitä....en tiedä sitten kuinka tuo vaikuttaa öljyn kulutukseen...no senhän sais testattua ku viittis ajella pidemmän reissun kovemmilla rundeilla...elí tarkoittaa ettei Suomen pikkuteilla kakkosta tai kolmosta isompaa tartte....Vallu kirjoitti:Niin ja Rodi tykkää kierroksista noin muutenkin.
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Kyllä se öljyn kulutus rauhoittuu kunhan tulee kilsoja mittariin, mulla nyt 19tkm ja öljyn kulutus vakiintui tuohon 0,2l/1000km. Alussa tietysti vi...ti kun eurooppaa kierrellessä saa öljyvarasto olla mukana.
Re: Night-Rod öljynkulutus.
juu..näinhän se varmaan on että pakko vaan tottua että öljyä kuluu..pitää vaan muistaa tarkastaa tiuhemmin kuin edellisissä pyörissä.. ...ja muistaa ottaa litra pari mukaan jos lähtee pidemmälle kuin päivän reissulle...
2009 FLHR Road King (2024-)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Parhaat exät
2007 FLSTN Softail Deluxe (2016-2018)
2003 FLHRCI Road King Classic (2010-2011)
1983 Honda VF750F (1988)
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Väliraporttia:
Ajettu +40tkm ja öljyn kulutus ei ole lisääntynyt tai muuttunut. Öljy on HD orig 20-50w. En aja kylmällä koneella kovaa, käytän moottorijarrua. Välillä tulee ajettua reippaastikkin ,,
Ajettu +40tkm ja öljyn kulutus ei ole lisääntynyt tai muuttunut. Öljy on HD orig 20-50w. En aja kylmällä koneella kovaa, käytän moottorijarrua. Välillä tulee ajettua reippaastikkin ,,
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Täytyipäs itsekkin tarkistaa rouvan Rodista öljyt jotta "kulutus" selviää. Öljynvaihdon jälkeen ajettu noin 1700 km, ja öljyt melkein alarajassa, lisätty n. 4 dl. Pyörä siis -04 VRSCA ja ajettu n. 44 tkm.
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Night-Rod öljynkulutus.
"Paskan myivät"JiiVee kirjoitti:Täytyipäs itsekkin tarkistaa rouvan Rodista öljyt jotta "kulutus" selviää. Öljynvaihdon jälkeen ajettu noin 1700 km, ja öljyt melkein alarajassa, lisätty n. 4 dl. Pyörä siis -04 VRSCA ja ajettu n. 44 tkm.
Ei vaan, kun tarpeet tietää, osaa sitä tikkua säännöllisesti nostaa.
Joillakin keksinnöillä tehdään ikään kuin paluuta entiseen, 20-luvun moottorit kuluttivat enemmän öljyä, vaikka niissä ei ollutkaan sylinterien ympärillä nestekerrosta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Rodissa otti päähän sellainen mitätön seikka, kuin juuri tämä öljyn määrän tarkistaminen. Pyörä pitää olla pystyssä ja vaaterissa, jotta tikun asteikko näyttäisi oikeata lukemaa. Oliskohan ollut vaikeata mitoittaa se tikku sellaiseksi, että pyörän ollessa sivutuella asteikko olisi kohdallaan. (Niinkuin FLD:ssä) Ite piti viilata tikkuun merkit sopivalle kohdalle. Ja pitihän sen tikun olla myös mustaa muovia, että huonosilmäinen vanhus ei erota missä kohtaa sitä öljyä on.
LIFEMEMBER