Sivu 2/2
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 12:08 02.09.2010.
Kirjoittaja Vallu
Mattiman
Ostin tossa reilu viikko sitten 2002 FLHT:n hihnan Loimaalta.
Alkuperäinen olis maksanu 395? ja tää minkä ostin on GATES:in
(siis alkuperäisenkin valmistaja) tekemä maksoi 240?.
BikeBandit, ameriikan ihmemaassa, myy orkkishihnaa (139T) hintaan 161,- euro (+ tullit ym).
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 12:52 02.09.2010.
Kirjoittaja hdjokke
sorsaa kirjoitti:-08 softailista meni hihna kulumalla (48 000 km), syynä hiekkatiellä ajo säännöllisesti. HD:n maahantuojan mukaan on vaihtoajaksi määritelty vaatimattomat 12 h. Kuitenkin, kaksi ensikertalaista ja hyvät puhelinohjeet päätyivät lopputulokseen, että hihna oli vaihdettu aikaan 6 h. Siinä perustetta alkuperäisen hihan vaihtamiselle virallisissa HD-liikkeissä... Kyllä varmaan sen 1000 ? maksaa.
Jos ei ole ketään siellä langan toisessa päässä, jolta kysyä, niin täältä toisiohihnan vaihto-ohjeet Softikseen.
http://www.hdjokke.com/hdjokke/Huoltovi ... aihto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 14:21 02.09.2010.
Kirjoittaja sorsaa
hdjokke kirjoitti:Jos ei ole ketään siellä langan toisessa päässä, jolta kysyä, niin täältä toisiohihnan vaihto-ohjeet Softikseen.
http://www.hdjokke.com/hdjokke/Huoltovi" onclick="window.open(this.href);return false; ... aihto.html
Hei - mulla oli -08 softail - siinä on sellaisia muutoksia tehty aikaisempiin malleihin (muistaakseni -07 ->), että hihnan vaihto on aivan perseestä! Kirjaimellisesti.
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 15:27 02.09.2010.
Kirjoittaja hdjokke
sorsaa kirjoitti:hdjokke kirjoitti:Jos ei ole ketään siellä langan toisessa päässä, jolta kysyä, niin täältä toisiohihnan vaihto-ohjeet Softikseen.
http://www.hdjokke.com/hdjokke/Huoltovi" onclick="window.open(this.href);return false; ... aihto.html
Hei - mulla oli -08 softail - siinä on sellaisia muutoksia tehty aikaisempiin malleihin (muistaakseni -07 ->), että hihnan vaihto on aivan perseestä! Kirjaimellisesti.
Saaks sen todellakin vielä enemmän perseestä kuin 2000-2006-malleissa?
Ihan kiinnostaa, mikä oli vielä enemmän hankalaa tai työlästä?
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 08:35 03.09.2010.
Kirjoittaja sorsaa
HD:n virallisen työohjeen mukaan pitää irroitaa akku, öljytankki ja startti - huomattiin kuitenkin, että kun startin pultit löysyttää, niin sen saa työnnettyä lohkon läpi sen verran, että vaihto onnistuu. Lopuksi vedättää pulteilla startin paikoilleen - siinä kun lohkossa ei ole kuin tavallinen o-rengas. Eli tällä oikopolulla säästettiin muutama tunti vaihtoaikaa.
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 11:57 05.09.2010.
Kirjoittaja hdjokke
sorsaa kirjoitti:HD:n virallisen työohjeen mukaan pitää irroitaa akku, öljytankki ja startti - huomattiin kuitenkin, että kun startin pultit löysyttää, niin sen saa työnnettyä lohkon läpi sen verran, että vaihto onnistuu. Lopuksi vedättää pulteilla startin paikoilleen - siinä kun lohkossa ei ole kuin tavallinen o-rengas. Eli tällä oikopolulla säästettiin muutama tunti vaihtoaikaa.
Näinhän virallinen ohje sanoo 2000-2006 Softaileissakin. Saattaa niksisi onnistua helpommin 20 millisellä hihnalla, kuin 1 1/8" hihnalla, mutta hyvä oivallus. H-D:n virallisissa huolloissa käyttänevät samanlaista kikkaa, eli eivät ota akkua ja öljytankkia irti, vaan irroittavat startin pultit pitkällä pallopääkuusiokoloavaimella.
Lähetetty: 12:59 05.09.2010.
Kirjoittaja -Harikka-
.
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 16:07 08.09.2010.
Kirjoittaja makkepuu
huomasinpa omassa Sportster että hihnasta lähteny parista hampaasta palasia ja luuri käteen ja selvittämään uuden hintaa. tuossa on 136 hampainen hd-hihna. joku panther tms tarvikeremmi olis ollu reilun 200? ja hd satkun kalliimpi. pantteritkin kuulemma ihan kelpoja hihnoja. tuskin sinne kannattaa ruveta mistään cherryn jakohihnasta patentoimaan
Re: Toisiovetohihna!!!
Lähetetty: 10:52 09.09.2010.
Kirjoittaja smuige
Dayco Panther hihnojen pitäisi olla ihan kestäviä,
ja ihan tuota toisiovetoa varten olevia.
Dayco Panther Final Drive Belts For Replacement Of Harley Rear Belts
Dayco Panther Brand With "Ultra-Cord" Replacement Harley Davidson Rear Belts (Final Drive), Feature A Non-Aramid Tensile Member That Can Withstand Up to 20% Higher Horsepower Loads Than Previous Belts!! The Parabolic Tooth Profile (Grooved) Of Dayco Panther Harley Davidson Belts Prevents Air Entrapment Resulting In A Quieter Drive. A Graphite Loaded, Self-Lubricating Nylon Fabric Facing Provides A Low Coefficient & Wear Resistance.
Tuolta näkee hiukan ameriikan hintoja:
http://www.debrix.com/category-s/77.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tejasthumpcycles.com/Parts/p ... _Belts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;