Eipä sitä BT:kään juuri kannata hirveesti alle 2000rpm kiusata jos koossa haluaa sen pitää.Sepixlh kirjoitti:Muista että sportster on sportster ja sillä ei ajeta kuten BT:llä, pidetään ne kierrokset yli 2000rpm.
Konversio sportti -99
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Onpa nuo kuitenkin luonteeltaan erilaisia.ma^ko kirjoitti:Eipä sitä BT:kään juuri kannata hirveesti alle 2000rpm kiusata jos koossa haluaa sen pitää.Sepixlh kirjoitti:Muista että sportster on sportster ja sillä ei ajeta kuten BT:llä, pidetään ne kierrokset yli 2000rpm.
Sportsteri vaatii kierroksia huomattavasti enemmän kuin Big Twin. Karkeasti ottaen Sportti on "kierroskone" ja BT vääntökone.
Ja sitten nämä TC koneet on taas ihan oma juttunsa.
Myöskin välitykset vaikuttavat huomattavasti asiaan. Siis millä kierroksilla ajellaan.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Onhan Sporty toki "urheilumottori" verrattuna BT:hen, mutta ei se BigTwinillekään siltikään hyvää tee että säädetään tyhjäkäynti hyperalhaiseksi ja ajataan kierrosalueella alle kaksi kilokierrosta. Olkoonkin että BT ottaa siitä hieman vähemmän nopsasti nokkiinsa kuin sporty. Kaikki moottorit pysyy parhaiten toimivina, kun niitä ajetaan siivosti välikierrosalueella, ei vedätetä tushan alhaalta eikä jatkuvasti kierrätetä ihan huippukierroksilla. Tokihan se mikä on välikierrosalue vaihtelee konetyypin mukaan, jos vertaa BT:tä ja jotain nippon-raaseria niin BT edes kierrä ikinä kierrosluvuille jotka toisella on pienimmät käyttökelpoiset kierrokset...
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Tässä nyt jo harhaillaan (lähes kaikki) aika kaukana itse aiheesta mutta....ma^ko kirjoitti: jos vertaa BT:tä ja jotain nippon-raaseria niin BT edes kierrä ikinä kierrosluvuille jotka toisella on pienimmät käyttökelpoiset kierrokset...
Kyllä tässä on vähän turha verrata 4 sylinteristä rivikonetta jossa noin 50mm isku, noin 100mm iskulla olevaan V2 moottoriin. Tottahan tuo kylläkin on sitä en kiellä
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Mulla joskus vastaavat oireet ja lopulta syyksi paljastui että rekisterikilpi resonoi tietyillä kierroksilla,oli aika hankala "vika" löytää
FXSTI -06
- jussipaita
- Viestit: 88
- Liittynyt: 16:26 02.02.2008.
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Ketjujen sivukoppasuoja (mikä nytte onkaan) irti, koeajo! Ja sieltähän se voittanut kolinapaikka löytyi. Sivukopan sisäpuolella komeat ketjujen syömisjäljet. Rälläkällä palaa pienemmäksi ja takaisin, ja nyt huomasin että vielä se jossain asennossa nappaa kiinni. Mutta ensi kerralla kokonainen pala irti! Nii eipähän rallata enää ketjut!
Kun tästä kolinasta selvittiin(melkein). Huomasin etujarrupuristimen pitävän ääntä. Hotbiken poijjaat sanoivat johtuvan siitä, kun on kelluva puristin, niin jarrupalat (lähinnä sisemmäinen) elää hieman. Noh... tuleeko voorumilta puolesta- tai vastaan väitteitä?! Voiko olla että jotain on päässyt löystymään jarrupuristimen sisällä? Koska ulkoiset pultit +muut on käyty läpi, eikä siellä ollut mitään löysää (paitsi korjaaja itse)!
En usko että helinä ja kolina kuuluu rekisterikilvestä! Ajon aikana painelin sitä kädellä, mutta pitääpä kiristellä nekin mutterit kun tästä tallille pääsee.... On tää kivvaa tää harrastaminen... ROK!
Kun tästä kolinasta selvittiin(melkein). Huomasin etujarrupuristimen pitävän ääntä. Hotbiken poijjaat sanoivat johtuvan siitä, kun on kelluva puristin, niin jarrupalat (lähinnä sisemmäinen) elää hieman. Noh... tuleeko voorumilta puolesta- tai vastaan väitteitä?! Voiko olla että jotain on päässyt löystymään jarrupuristimen sisällä? Koska ulkoiset pultit +muut on käyty läpi, eikä siellä ollut mitään löysää (paitsi korjaaja itse)!
En usko että helinä ja kolina kuuluu rekisterikilvestä! Ajon aikana painelin sitä kädellä, mutta pitääpä kiristellä nekin mutterit kun tästä tallille pääsee.... On tää kivvaa tää harrastaminen... ROK!
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Khyl Dynassa ainakin etujarru hieman "kolahtaa" jarrutettaessa.
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Joo tuo puristimien pieni ääntäminen kuuluu asiaan eihän näistä aivan hiljaista saajussipaita kirjoitti:Ketjujen sivukoppasuoja (mikä nytte onkaan) irti, koeajo! Ja sieltähän se voittanut kolinapaikka löytyi. Sivukopan sisäpuolella komeat ketjujen syömisjäljet. Rälläkällä palaa pienemmäksi ja takaisin, ja nyt huomasin että vielä se jossain asennossa nappaa kiinni. Mutta ensi kerralla kokonainen pala irti! Nii eipähän rallata enää ketjut!
Tässä kuva omasta rautapään "sproket cover" askartelusta, periaate on kuitenkin sama.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Loppupään rautiksissa ja evosportissa pitää vielä huomioida jalkatapin pulltti.Sepixlh kirjoitti:Tässä kuva omasta rautapään "sproket cover" askartelusta, periaate on kuitenkin sama.jussipaita kirjoitti:Ketjujen sivukoppasuoja (mikä nytte onkaan) irti, koeajo! Ja sieltähän se voittanut kolinapaikka löytyi. Sivukopan sisäpuolella komeat ketjujen syömisjäljet. Rälläkällä palaa pienemmäksi ja takaisin, ja nyt huomasin että vielä se jossain asennossa nappaa kiinni. Mutta ensi kerralla kokonainen pala irti! Nii eipähän rallata enää ketjut!
Itse laitoin aikoinaan kaksi mutteria sinne levyn alle siihen ulompaahan ne ketjut sitten hinkkasi. Huomasin tapahtuneen siinä vaiheessa kun Hesassa kiihdytin Tuusulan väylän alussa olevista liikennevaloista keskustaan päin ja yks kaks veto hävisi. Rullaten satametriä ja tien sivuun. Oli aika vänkä tunne kun huomasin ketjujen puuttuvan
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Kannattaisiko nyt kuitenkin ensin tutkia ketjujen kunto. Jos ketjussa on epätasaista kulumaa tai esim. joku lenkki on poikimassa niin se aiheuttaa ketjujen sivuheittoa. Kyllä normaaliketjut sopivat pyörimaan etukopan sisällä ilman rälläköintejä.
Joka tapauksessa saattaa ketjujen vaihto olla järkevää, ei ole mukavaa jos ketjut katkeavat reissussa.
Joka tapauksessa saattaa ketjujen vaihto olla järkevää, ei ole mukavaa jos ketjut katkeavat reissussa.
Mr. Biker vm 2005
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Niin ja eturattaan koko tietty avain asemassa. Iso eturatas ei mahdu pyörimään ilman sopivaa viilausta.IJHa kirjoitti:Kannattaisiko nyt kuitenkin ensin tutkia ketjujen kunto. Jos ketjussa on epätasaista kulumaa tai esim. joku lenkki on poikimassa niin se aiheuttaa ketjujen sivuheittoa. Kyllä normaaliketjut sopivat pyörimaan etukopan sisällä ilman rälläköintejä.
Joka tapauksessa saattaa ketjujen vaihto olla järkevää, ei ole mukavaa jos ketjut katkeavat reissussa.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Ja extra-tripla-gsxr- vahvistettu ketju ottaa jo sisälohkoonkin kiinni, ainaki vanhemmasa rautiksessa.
Dyna Wide Glide -94 & Electra Glide Ultra Classic -98
Re: Konversio sportti -99, nakutusta/peltimäinen räminä vedo
Täähän karkas rautis puolelle mutta menköön...jönssi kirjoitti:Ja extra-tripla-gsxr- vahvistettu ketju ottaa jo sisälohkoonkin kiinni, ainaki vanhemmasa rautiksessa.
Kyllä se ottaa uudemmassakin tuossa kuvassa nuo laitimmaiset nuolet eli lohkossa olevia "sproket cover" kiinnitys pisteitä joutuu pienentämään varsinkin jos on 23 piikkinen eturatas.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro