Heritage sammuu

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

fxst 03
Viestit: 10
Liittynyt: 20:15 26.05.2009.

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja fxst 03 »

Täytyy myöntää , että Röpöttäjällä on kaasarihommat hallussa !!
Sain itsekkin pyörän pelamaan moitteettomasti hänen tarkkojen neuvojen avulla .
puruskai
Viestit: 107
Liittynyt: 13:22 16.02.2010.
Paikkakunta: Kuukanniemi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Kiihdytyspumpun kalvo vaihdettu ja bensahana (ja tulpattu kaasarilta tuleva alipaineletku). No kuitenkin, ongelmat tismalleen samat kuin ennenkin. Kaasun äkillisessä avauksessa meinaa hyytyä.

Suuttimet ja bensasihti olivat puhtaita.

Uskoisin että tyhjäkäynnin seoksen säädöllä ja kiihdytyspumpun säädöllä tuohon löytyisi ratkaisu mutta
kun en ymmärrä mitä ja mihin suuntaan. Tulppien kärjet olivat jonkin verran nokiset (itse kärki ei mutta kaikki muu) mikä viittaa ymmärtääkseni liian rikkaaseeseen seokseen. Jonkun mainitsemat imuvuodot ei ole kovin todennäköisiä, tuo on aika jämäkästi kiinni tuo kaasari..

Sitten pahempi homma on se että bensahana aukiasennossa mopo hyytyi noin kolmen kilometrin ajon jälkeen, tarkemmin sanottuna vakiokaasulla tuli hirveä kenguru, mutta kun käänsin varatankille niin matka jatkui. Testasin vielä uudelleen eli kun käänsin auki asentoon niin parin kilsan jälkeen hyytyi, ja taas varatankilla matka jatkuu! Tankeissa on tervettä bensaa yli 10 litraa.Korkkien aukaisussa ei kuulu mitään imaisuääntä, eli ilmeisesti tankit hengittävät niinkuin pitääkin. Mistä ihmeestä tämä voisi johtua?!
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tankissa on moskaa, joka on tukkinut hanan. Varatankkiasennon reiät vielä auki ja siksi sillä toimii.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Kyllähän tuo pitkälti pensan huonoon tuloon viittaa. Hana irti ja sen suodatin huolelliseen puhdistukseen ja hanankin voi puhdistaa ja tankin. Varmista myös tankin hengitys. Helteellä tuppaa korkin tiivisteet turpoamaan ja jos ei ole erillistä huohotusta tankissa niin ongelmia riittää. Käytä tuota kaasareiden puhdistukseen tarkoitettua spreitä, hae Honda-liikkeestä. Tee tuo seos säätö kun puhdistus tehty. Seosruuvi 1,5-2 kielkkaa vaikka auki. Mopo käyntiin ja tyhjäkäyntiruuvista niin että kone käy 1000kiekkaa. Ei mitään potpotia. Sen jälkeen kierrät sitä seosruuvia kumpaanin suuntaan niin että kone sammuu tai kun aukaiset niin alkaa käydä huonosti. (sammuu kun ruuvi auki noin 1 kiekka ja käy huonosti kun on 3-3,5 kiekkaa auki. Sitten hissukseen näiden puolivälin kieppeille missä kierrokset nousee ainakin 1200 kiekkaan tai yli. Taas pudotat kiekat tonniin ja toistat tempun. Käy välissä ajamassa lenkki parin kolmen tonnin kiekoilla rivakasti ja kun tulet kotiin sammuta mopo heti. Toista yllä mainittu säätötapa taas kiekat 1000 ja seosruuvilla siihen missä käy ja kukkuu eli kiekat nousee tai pysyy 1000. Tämän jälkeen säädä tuo kiihdytyspumppu siten että lähtee kuin hauki rannasta. Sen jälkeen tyhjäkäynti vaikka 800 tai potatopotpoti.
puruskai
Viestit: 107
Liittynyt: 13:22 16.02.2010.
Paikkakunta: Kuukanniemi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Kiitos Röpöttäjä! Nyt on sellaiset ohjeet että minäkin ymmärrän. :) Illalla testaamaan..
puruskai
Viestit: 107
Liittynyt: 13:22 16.02.2010.
Paikkakunta: Kuukanniemi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Jauh! Nyt on sitten säädetty röpöttäjän ohjeilla ja hyvä se ei ole vieläkään, mutta lienee niin hyvä kuin säätämällä saapi! Se mitä olen parin alan miehen kanssa jutellut niin taitaa olla se iso kone on rakenteellisesti sellainen että super G-kaasarilla siitä kaasuvasteesta ei hyvää saakaan. Talvella ehkä Mikunia kehiin.. Ajattelin kuitenkin katsoa vielä starttipilotilla sitä imuvuotohommaa.

Bensatankkimysteeri taitaa jäädä ikuiseksi arvoitukseksi. Sihti on siis puhdas. Tutkin niitä tankkeja ja oik. puoleinen tankki on ilmeisesti hengittävä koska bensantäyttöreiän ympärillä on useampi pienempi reikä ja korkissa keskellä joku systeemi. Vasemmanpuoleisessa tankissa ei ole kuin täyttöreikä ja se korkki on mallia tulppa siitä keskeltä. Voi olla niin että bensan paine ei vaan riitä normaalitankilla virtaamaan kaasarille tai sopivalla kaasulla tulee joku humppaava paineaalto, en ymmärrä. Mutta varatankilla jatketaan..

Huomisaamuna lähden testaamaan säätöjen toimivuutta, ohjelmassa IronButt eli 1000 mailia ja aikaa 24 h :D
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Varaa tulppasatsi tai kaksi mukaan. Keli näyttää viileämmältä joten vois olla kuumemmatkin mukana.
Minne päin meinaat pöristää? Jos ajat Kuopion suunnalla esim Kuopio-Siilinjärvi-Iisalmi niin apua löytyy tarvittaessa 0442699868
Tai jos kurvaat JNS niin silloinkin voin autella ainakin järkätä apua.

ei kun perse litteeks ja paanalle! LYKKYÄ ja varo hirvia ja peuroja aamutunneilla ja iltahämärissä.
puruskai
Viestit: 107
Liittynyt: 13:22 16.02.2010.
Paikkakunta: Kuukanniemi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Joo! Kiitos avusta, Lappeenranta-Oulu-Jällivaara-Luulaja-Oulu-Iisalmi on suunnitelmissa, mutta sade-ennuste voi muuttaa reittiä vielä.
puruskai
Viestit: 107
Liittynyt: 13:22 16.02.2010.
Paikkakunta: Kuukanniemi
Viesti:

Re: Heritage sammuu

Viesti Kirjoittaja puruskai »

Jiihaa hyvin menee! Takana varmaan Suomen lyhin rautaperseajo. Loppui 4 kilsan ajon jälkeen, 15 kilsaa ennen aloitustankkausta. Oli säädetty kaasaria ja vaihdettu öljyä mutta sinne kyrvähti.

Bensansaannissa on jotain tosi outoa. Mopo hyytyi lennosta eikä auttanut rumppaaminen varatankille ja takas. Oli alussakin varatankkiasennossa. Tulpat vaihtoon, ei auttanut. Veivasin siinä akun tyhjäksi ja kutsuin vaimon apuun kaapeleiden kanssa. Ei vaan lähtenyt kaapeleillakaan. Kurkkasin tankkiin-vasemmassa tankissa näkyi pintaa ja oikeassa mielestäni enemmän pintaa.. kaadoin vasempaan 5 litraa lisää ja lähti heti ilman kaapeleita.

Mikä helvetti tuota oikein vaivaa? Hana ei ole alipainetoiminen. Aeimmin kun olen valuttanut tankkeja tyhjäksi niin on tullut nätisti korkit auki ensin varsinainen tankki ja sitten varatankki hanasta kääntämällä. Ihan tyhjäksi asti. Voisiko liittyä siihen tankkien tasausletkuun ja sen yhteisiin jotenkin? Tai huohotukseen (ei kyllä suhahda edelleenkään avatessa)? Ajattelin että kun huohotus on ilmeisesti vain oik. puoleisen tankin korkissa niin jos se tasausputki on tukossa niin tuleeko joku ilmalukko?

Pitää irrottaa tankit ja putsata kaikki mitä keksin (sihti on puhdas).

Alkaa oikeasta mennä hermot tuon kanssa..
Vastaa Viestiin