Sivu 2/5
Re: CV
Lähetetty: 12:24 07.07.2011.
Kirjoittaja orfeus
Nostin neulan niin ylös kun hahloo riitti, ei äyski kaasariin enää. Tuntus et polttoaineen kulutus olis lisääntynyt hiukka liikaakin.
Re: CV
Lähetetty: 15:31 07.07.2011.
Kirjoittaja Röpöttäjä
HOP HOP onks varmalla neulan metallinen suutinholkki oikein päin. Lähtikö se irti kun putsasit kaasaria. Pääsuuttimen suutinputki irti ja kurkun puolelta kirkas neulasuutin putki alakautta pois. Kartiokuppi ylös ja pyöristetyt reunat alaspäin jolloin suutinputki ja pääsuutin menee syvimmälle. Katso tarkkaan ja sovita näpeissä suutinputkea ja neulasuuttimen holkkia. Tuossa rajapinnassa jos nykiin niin ohuempi neula tai himpun ylemmäksi tai isompi välialuesuutin. Kallistuisin kuitenkin neulan puolelle. Joskus tuo neulan suutinholkki kukuu soikeaksi ja alkaa "pisaroimaan ennenaikojaan" tällöin välialuesuuttimen alipaine laskee ja aiheuttaa nykimistä.
Re: CV
Lähetetty: 15:26 08.07.2011.
Kirjoittaja irwing
Pakko heittää tähän keskusteluun nolo kysymys: Missä CV:ssä on tuo seossäätöruuvi? Mikä on sen englantilainen nimi, jos manuaalista yrittää paikantaa sitä??
Re: CV
Lähetetty: 19:42 08.07.2011.
Kirjoittaja orfeus
Putsates ei lähten irti kun pääsuuttimen holkki joka kierteel kiinniin, en katton kuinka päin neulan holkki on kun en tienny irrotettavaksi. Täytyy viel varmistaa, kulutus oli tos rapsakat 7 l/100 km kun ajelin tos tänää vajaat 700 km. Selvästi epätasainen veto tietys nopeudes. Alan jo kääntyy Mikunin puoleen mikä pelannu ilman ongelmii aiemmis pyöris. Tosin täytyy tarkistaa sytkän limppujen toiminta ensin.
Re: CV
Lähetetty: 00:14 09.07.2011.
Kirjoittaja Pertti
Minusta neulan säätö ei ole oikea korjaus, vaan tyhjäkäyntisuutinta pitää suurentaa, koska se vaikuttaa juuri tuohon kaasun noston jälkeen ja tasakaasulla tapahtuvaan aivasteluun.
Re: CV
Lähetetty: 20:52 11.07.2011.
Kirjoittaja Sepixlh
irwing kirjoitti:Pakko heittää tähän keskusteluun nolo kysymys: Missä CV:ssä on tuo seossäätöruuvi? Mikä on sen englantilainen nimi, jos manuaalista yrittää paikantaa sitä??
Seoksen säätöruuvi on kaasarin "alapuolella" ja tehtaan toimesta plommattu.. Idle Mixture Adjustment Screw
Kuvia
http://www.nightrider.com/biketech/carbadjust.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CV
Lähetetty: 13:50 28.07.2011.
Kirjoittaja orfeus
Suutinjumppa jatkuu. Vaihdoin pääsuuttimeksi 190 ja tuntuu edelleen hieman isolta, ainakin kulutuksesta päätellen. Ostin 180 mutta suuttimen kierre onkin suurempi kuin edeltävissä, varmistettu on et kyseessä CV suutin. Soittelin liikkeeseen ja sieltä sanottiin et ei pitäs olla kun yhtä kokoo. Mistähän moinen, onko sovitinputkia eri kierteil kuitenkin?
Re: CV
Lähetetty: 14:08 28.07.2011.
Kirjoittaja Spöke
Jos en väärin muista, dynojeteissä on eri kierteet.
-Spöke-
Re: CV
Lähetetty: 15:05 28.07.2011.
Kirjoittaja Röpöttäjä
Joop dynojetin suuttimet erikokoiset. Eli suutinputki pääsuuttimelle erikokoinen joten kierre ei käy.
180 on aika passeli. Tulppien väri vaalenee jonkin verran.
Aika kovvaa ajelet jos maksimi kakkumäärää tarttet.
Re: CV
Lähetetty: 19:50 28.07.2011.
Kirjoittaja orfeus
Jotain tuommoista epäilinkin, kiitos nopeista kommenteista.
Välialueen suutin 45 joka lienee ihan oikein, siispä suuren kulutuksen vuoksi oletin pääsuuttimen koon hieman suureksi (190).
Re: CV
Lähetetty: 23:23 06.09.2011.
Kirjoittaja Tzei
Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Re: CV
Lähetetty: 07:50 07.09.2011.
Kirjoittaja Pertti
Tzei kirjoitti:Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Vuodolta vaikuttaisi. Onko kaasaria käytetty irti ennen oireiden alkamista.
Suutin on kyllä aika pieni ja ilmojen kylmetessä sekin saattaa jättää seoksen laihaksi.
Vaihda kuitenkin tulpat ensin.
Re: CV
Lähetetty: 12:10 07.09.2011.
Kirjoittaja MaHei
Tzei kirjoitti:Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Mites putsasit kaasarin? Mulla piti rassata kanavat ohuella vaijerin pätkällä ja sitten häipyi vastaavat oireet.
PS: Jos käytät kaasarin irti niin vaihda samalla ne imusarjan tiivisteet, ei maksa paljoa.
Re: CV
Lähetetty: 19:37 07.09.2011.
Kirjoittaja Tzei
Joo, pitänee vaan purkaa kaasari osiin ja käyttää ultraäänipesurissa niin saa ehkä parhaiten puhtaan. Ja samalla uusia kaikki imusarjan tiivisteet. Ameriikan Jimin jäljiltä tuo kaasari on muutenkin vähän niin ja näin... neulan prikat ja säätö oli vähän miten sattuu ja ekakerran kun kaasarin aukaisin niin sieltä puuttui kokonaan välialueen suutin...
Liekö ollu syy siihen että Jimi oli paukauttanu kolarin kun mopo ei oikein pelannu kuin täyskaasulla hanat auki...
Re: CV
Lähetetty: 10:23 08.09.2011.
Kirjoittaja jönssi
....ja vielä CV ongelmaa
.
Kun pyörä on tyhjäkäynnillä ja käy hyvin, mutta kun laitetaan seisontatuelle,
niin käynti pienenee ja kone meinaa sammua. Jumiiko koho tai neula kun pyörää hieman kallistaa?