Kauppiaan pakinoita =)
Re: Kauppiaan pakinoita =)
Kiitos kirjoituksesta Kuopijon kauppias! En ole kaupassa käynyt, mutta teitin nettikaupasta olen jotain krääsää tilannut. Uskomatonta muuten ettei muilla suomalaisilla HD diilereillä (ainakaan tietääkseni) ole on-line kauppaa. Myynnin rajoittaminen on uskomatonta protektionismia, ja tosiaan niin kuin jo mainittiin tukkuhintojen alentaminen Euroopan suuntaan olisi ollut se parempi vaihtoehto.
Street Glide -14, Forty Eight -13
- jorgegoodman
- Viesti:
Itseäni kans kiinnostaisi juuri tuo kysein rotsi, mitähän tuosta sitten menee tullia ja veroa yms? Takki pitäis saada mutta millään en raaskisi maksaa siitä lähes tonnia.TCowboy kirjoitti:Itseäni tässä myyntikielto farssissa eniten närästää sanelupolitiikka mikä ei kuulu globaalin markkinatalouteen. On YYA ajan jäänteitä pakottaa kuluttaja ostamaan osat paikallisesta "Reijon osa & pulpyrä Ky:stä". Itse esimerkiksi tilaan auton osia paljon USA:sta ja vaikka maksaa tullit +etc tulee se paljon halvemmaksi.
Pelkällä valuuttakurssin erolla ei voida tilannetta selittää on otettava myös huomioon markkinoiden suuruus ja pahoinvointiyhteiskunnan tuomat rasitteet yrittäjälle täällä peräkylässä.
Tässä itseäni kiinnostanut rotsi paikallisin hinnoin ja Miamissa:
http://www.h-donline.com/product_info.p ... cts_id=646
http://www.harley-davidson.com/dwp/mcm/ ... cale=en_US
Hinnanerotuksessa jäisi sitten 517 euroa rahteihin, tulleihin ja veroihin. Toki itse ostan sen kun menen ensi kuussa paikan päälle ja kävelen se päällä koneesta ulos ei sitten tarvitse rahteja tulle mietiskellä.
Mielestäni ei kuulu yrityksille eikä yhteiskunnalle sanella mistä kuluttaja ostaa ja mitä ostaa!
Mutta tsemppiä yrittämiselle ja toivotaan että kauppa käy. Itse vaan olen niin tarkka fyrkkani kanssa että jos saman saa jostain huomattavasti halvemmalla ostan sen sieltä.
Jos minäkin tähän jotain.jarmokuttinen kirjoitti:Muutamia asioita piti tännekin taas illan ratoksi kirjoitella.
Joku ihmetteli aiemmassa keskustelussa H-D:n myyntirajoitusta rapakon takaa tänne pohjolaan. Kun istuimme pari vuotta sitten kauppiaskokouksessa, niin silloin H-D ilmoitti jo tällaisen tulevan tapahtumaan. He perustivat päätöksensä siihen, että tehtaalle on tärkeätä jokaisen kauppiaan olemassaolo ja hyvinvointi. Suuret kauppiaat rapakon takana hyödyntävät liikaa heikkoa dollaria ja samalla syövät euroopan kauppiaiden leipää. Nyt onneksi myös H-D Europe on herännyt asiaan ja odotan mielenkiinnolla mitä hintamuutoksia on tulossa tämän vuoden kuluessa ja varsinkin ensivuonna.
Uskon siihen, että tehtaalle on tärkeää myyntiverkostonsa hyvinvointi kautta maailman. H-D aikanaan ehkä teki pienoisen virheen siinä, että laittoi kaiken kattavan osahinnaston nettiin. Toisaalta avasi siinä samalla eurooppalaisten bikereiden silmät vallitsevaan todellisuuteen. Tieto lisää tuskaa, mutta on webbiosaluettelosta ollut iloakin. Kai itse kukin etsii kanavia hankkia pyöräänsä osia ulkomailta halvemmalla, jos vähänkin pysyy työkalut käsissä, ja roplailu on osa vapaa-ajan viettoa.
Suurien kauppiaiden heikon dollarin hyödyntäminen hiukan ontuu jo siitä syystä, että Jenkeissä Chicago H-D myy kotimarkkinoille webbikaupastaan osat 20% alennuksella. Siinähän CH-D syö esim. 30 miljoonaisen Kalifornian osavaltion jälleenmyyjien leipää, kun osavaltion bikereiden ei tarvitse edes maksaa webbiostoksistaan paikallista alv:tä, mikä tosin on vain 8 % luokkaa. Eli sisältäen rahdin, asiakas saa osansa 20 % halvemmalla kotiovelle toimitettuna kuin paikalliselta jälleenmyyjältä. Eipäs tämä häiritse MoCo:a. Ai niin, mutta sehän on vapaata kilpailua. Kalifornian lakimiesbikerillä on 5 H-D:tä ja peukalo keskellä kämmentä. Ehkä paikallisen jälleenmyyjän leipä sittenkin on turvattu. CH-D:n myymät osat eivät sittenkään ole alueen perusjälleenmyynnistä pois.
Kun asuin Kaliforniassa yli 10 v. sitten (aika kuluu), niin H-D:n myynti oli tuolloin sellaisissa lukemissa, että miltei joka jälleenmyyjällä oli hinnoissaan markup:ia 2000-3000 taalaa esim. Softail:iin. Asiakkaille oli myös ns. kotijälleenmyyjä, joka perustui asuinpaikan postinumeroon. Eli Oak Park:issa asuva ei saanut ostaa mopoaan Van Nuys:issa.
Kysehän on koko ajan voiton maksimoinnista. Jos MoCo:lla on pokkaa rajoittaa jälleenmyyjien kaupankäyntiä yllämainituin tavoin kotimarkkinoilla, voidaanko odottaa, että vallitsevassa nettikaupanestotilanteessa täkälaiset osien hinnat olisivat laskusuunnassa? Tuskin.
Noh. Yrittäjän on täällä yritettävä, ja olen erittäin tyytyväinen, että meillä on täällä Pohjolan perukoilla jälleenmyyjäverkosto. Hinnathan kaikki tietävät. Mutta tarvittavia osia on saanut lyhelläkin toimitusajalla. Jotkut huolto-osat ovat olleet suoraan hyllyssä. Joskus on olleet akut loppu, joskus ei ole saanut koneeseen haluamaansa öljyä. Mutta ainakin oma postinumeroon perustumaton kotijälleenmyyjä on ihan hyvä lafka. Sieltä saatu tieto on vähentänyt tuskaa, ja palvelu on aina ollut aivan loistavaa. Vallitsevan tilanteen takia tulee tuskin hankittua enää H-D-kromikilkettä kun nykyisistäkin näyttävät kromit rapisevan pois. Taidan pitäytyä ihan vaan huolto-osissa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Tää nyt on täysin OT, mutta haluaisin vielä kiittää Jarmoa avusta viimekesän Päärallissa.
Ilman teidän testeriä olisi ollut jokseenkin mahdotonta keksiä mikä pyörää kivesti, ainakin
olisi pitänyt kokeilla todella montaa juttua ennen kuin oikea vaiva olisi löytynyt. Oli sen
verran metka ongelma. Eli kiitos vielä!
T: -02 Kingi ja ruiskusuuttimen piuha poikki.
Ilman teidän testeriä olisi ollut jokseenkin mahdotonta keksiä mikä pyörää kivesti, ainakin
olisi pitänyt kokeilla todella montaa juttua ennen kuin oikea vaiva olisi löytynyt. Oli sen
verran metka ongelma. Eli kiitos vielä!
T: -02 Kingi ja ruiskusuuttimen piuha poikki.
TUOLTA voit ostaa jo menovaatteksi ja jää vielä muutama taala kaljaankinTCowboy kirjoitti:Tässä itseäni kiinnostanut rotsi paikallisin hinnoin ja Miamissa:
Hinnanerotuksessa jäisi sitten 517 euroa rahteihin, tulleihin ja veroihin. Toki itse ostan sen kun menen ensi kuussa paikan päälle ja kävelen se päällä koneesta ulos ei sitten tarvitse rahteja tulle mietiskellä.

Tähän minäkin olen tyytyväinen ja kannustan näitä yrittäjiä jatkamaan sinnikästä työtään. Itsekin olen tähän "uuteen" '94 matkalehmäprojektiini hakenut melkein kaikki tarvitut uudet osat Hoghausista suoraan hyllystä. Aivan loistavaa palvelua mm. tiivisteissä, kun on päässyt tiskillä katsomaan, että tulee oikeaa tavaraa.hdjokke kirjoitti: Yrittäjän on täällä yritettävä, ja olen erittäin tyytyväinen, että meillä on täällä Pohjolan perukoilla jälleenmyyjäverkosto. Hinnathan kaikki tietävät. Mutta tarvittavia osia on saanut lyhelläkin toimitusajalla. Jotkut huolto-osat ovat olleet suoraan hyllyssä.
Mutta edelleen uskon väittämääni, että oikeasti tehtaan suhtautuminen juhlapuheiden ulkopuolella esim. suomalaiseen diileriin on täysin EVVK - numeroita ne vaan katsovat kuukausibudjeteissaan ja neljännesvuosituloksissaan. Siinä ei ole tunteille, ymmärrykselle eikä hyvinvoinnille tilaa

Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 

Sad but true. Me täällä vaan toivotaan että jotain oikeesti kiinnoistais. 

- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Lassi kirjoitti:TUOLTA voit ostaa jo menovaatteksi ja jää vielä muutama taala kaljaankinTCowboy kirjoitti:Tässä itseäni kiinnostanut rotsi paikallisin hinnoin ja Miamissa:
No olipas tosiaan halpa, mutta itseäni epäilyttää firmat joiden meiliboksi on hotmailissa. No ehkä vaan olen turhan skeptinen...
Kyllä tällä palstalla on monta kirjoittajaa jotka tuolta ovat tilanneet ja hyvin on pelannut.
- jorgegoodman
- Viesti:
Onpas todella halpaa?? Miten toi tilaus oikein siis käytännössä toimii ja menee? Osaatko kertoa että paljonko menee kuluja kaikenkaikkiaan jos tilaa rotsin joka maksaa esim 165 Dollaria? Miten pitkä toimitusaika on yleensä ollut? Ja miten maksetaan?Lassi kirjoitti:Kyllä tällä palstalla on monta kirjoittajaa jotka tuolta ovat tilanneet ja hyvin on pelannut.
TUOSSA edellinen topikki aiheesta, siinä loppupuolella on kokemuksiakin, itse en ole tilannut mutta harkinnassa on. Eli ainakin vielä joku aika sitten kun taalan kurssi oli pikkasen parempi niin hinnat voi muutta suoraan euroiksi.
Edit: niin ja PayPal toimii kuulemma parhaiten.
Edit: niin ja PayPal toimii kuulemma parhaiten.
Mun mielestä menny aika törkeesti ohi tää aihe, ei oo yhtää sitä mitä aloittaja on hakenu... 

TCowboy
Ja mitä osuustoimintaan tulee, niin se kuoli todellisuudessa jo kuuskytluvulla. Elämme kartellien keskellä.
Joe Cool
Sitähän tämä tehtaan toimintakin osoittaa. Selvänä pyrkimyksenä on pitää hengissä mahdollisimman monta diileriä. Toki jos hinnoittelu olisi ollut tasapuolista ei tällaista ameriikan kauppaa olisi edes syntynyt.
Ettäkö K-kauppa on sitten kuluttajan asialla?No sama veisu tuntuu olevan kun katselee K-kaupan ja S-ryhmän temmeltämistä. Joku vuoraa taskut ja loput ei saa kun suolarahat. Itse pidän kilpailun suurimpana vääristäjänä osuustoimintaa joka ei ole mitenkään tätä päivää vaan jäänne kylmän sodan ajalta.

Joe Cool
Toki luvut ratkaisevat jotakin, mutta rohkenen olla arvoisan kirjeenvaihtotoverini kanssa eri mieltä asiasta. Kyllä näissä laskevissa trendeissä kaikki asiakkaat ovat tärkeitä niin tehtaalle kuin kauppiaillekin.Mutta edelleen uskon väittämääni, että oikeasti tehtaan suhtautuminen juhlapuheiden ulkopuolella esim. suomalaiseen diileriin on täysin EVVK - numeroita ne vaan katsovat kuukausibudjeteissaan ja neljännesvuosituloksissaan. Siinä ei ole tunteille, ymmärrykselle eikä hyvinvoinnille tilaa Patruunoiden aika on ohi tehtaiden johdossa kautta maailman toimialasta riippumatta. On aivan sama, valmistetaanko moottoripyöriä vai puhelimia tai mitä tahansa, luvut ratkaisevat...
Sitähän tämä tehtaan toimintakin osoittaa. Selvänä pyrkimyksenä on pitää hengissä mahdollisimman monta diileriä. Toki jos hinnoittelu olisi ollut tasapuolista ei tällaista ameriikan kauppaa olisi edes syntynyt.

No totuus lienee jossain välimaastossa, kummassa päässä janaa sitten liekään. Toki kaikessa myynnissä lisänä rikka rokassa, mutta HD-Europen kautta myydyssä tavarassa se tehtaan kate on vaan niin paljon parempi. Sitä ne tavoittelevat ja niille on ihan sama, vaikka suomalainen diileri hengissä pysyäkseen myisi omillaan tai pienellä tappiolla, se ei pudota tehtaan katetta pätkääkään.Vallu kirjoitti:laskevissa trendeissä kaikki asiakkaat ovat tärkeitä niin tehtaalle kuin kauppiaillekin....pyrkimyksenä on pitää hengissä mahdollisimman monta diileriä.tehtaan suhtautuminen juhlapuheiden ulkopuolella esim. suomalaiseen diileriin on täysin EVVK - luvut ratkaisevat...
Nimim. yhden hörökorvakansan tehtaan kanssa juuri hinnoista ja volyymeista töissä tapelleena ja hävinneenä

Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus