Power Vision
Re: POWER VISION
Kuten aiemmin olen kertonut, niin mun 2010 Harley-Davidson CVO Ultra Limited Editioniin on asennettu Dyno-Mightissa vuonna 2010 Power Commander V, Auto Tune ja 2012 Power Vision.
Aivan uskomaton paketti yhdessä. Toimivat, kuin enkelit.
Nyt kun olen lukenut muiden kirjoituksia aiheesta, niin vaikuttaa joidenkin tyytyvän perussäätöön.
Tätä kyllä ihmettelen. Miks?
Tosin huipputehojen saamiseksi ei varmaankaan omat tieto/taidot ihan riitä.
Kun ne ei riitä Dynojetin kamojen myyjilläkään, saati muilla H-D diilereillä.
Dyno-Might:n Tommi on ainoana koko Euroopassa, joka käynyt Dynojetin kurssit ja saanut seuraavanlaisen tittelin:
Dynojet Certified Power Vision Tuning Centers and Dealers. Linkki tähän: http://www.dynojet.com/Powervision/powe ... nters.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hänen lisäkseen toinen paja löytyy Canadasta.
Vielä omasta mopostani. Kone on nyt suurennettu 124" ja kannet on duunattu uusiksi. 110" kansissa imukanavat aivan liian isot ja muoto päin p......ttä. Tästä syystä alavääntö koneesta on puuttunut täysin.
Pakopuoli on ok. Samoilla Bob Woodsin nokilla, mitkä pyörässä ovat olleet jo 3 vuotta jatkan edelleen.
Virtauspenkkituloksia voin laittaa tänne, jos jotakin kiinnostaa.
Samaten penkkivedot voin laittaa, kunhan mopo ensin kasattu ja Tommilla säädetty kaikki kohoilleen, sekä penkitetty.
Aivan uskomaton paketti yhdessä. Toimivat, kuin enkelit.
Nyt kun olen lukenut muiden kirjoituksia aiheesta, niin vaikuttaa joidenkin tyytyvän perussäätöön.
Tätä kyllä ihmettelen. Miks?
Tosin huipputehojen saamiseksi ei varmaankaan omat tieto/taidot ihan riitä.
Kun ne ei riitä Dynojetin kamojen myyjilläkään, saati muilla H-D diilereillä.
Dyno-Might:n Tommi on ainoana koko Euroopassa, joka käynyt Dynojetin kurssit ja saanut seuraavanlaisen tittelin:
Dynojet Certified Power Vision Tuning Centers and Dealers. Linkki tähän: http://www.dynojet.com/Powervision/powe ... nters.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hänen lisäkseen toinen paja löytyy Canadasta.
Vielä omasta mopostani. Kone on nyt suurennettu 124" ja kannet on duunattu uusiksi. 110" kansissa imukanavat aivan liian isot ja muoto päin p......ttä. Tästä syystä alavääntö koneesta on puuttunut täysin.
Pakopuoli on ok. Samoilla Bob Woodsin nokilla, mitkä pyörässä ovat olleet jo 3 vuotta jatkan edelleen.
Virtauspenkkituloksia voin laittaa tänne, jos jotakin kiinnostaa.
Samaten penkkivedot voin laittaa, kunhan mopo ensin kasattu ja Tommilla säädetty kaikki kohoilleen, sekä penkitetty.
Re: POWER VISION
Autotuner säädöt riittää ihan mainiosti normaalikäytössä. Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Re: POWER VISION
Juu, parin sadan kilsan reissu takana ja virne naamalla sen mukainen Fiilikset on kohillaan, PV:n säätöjen jälkeen en enempää vois vaatia. Tommille iso kiitos, hemmo on kunkku mitä säätöihin tulee. Eli jos säätää tarvii, ei kandee funtsii enempää, Dyno-Might:lle ja homma toimii!!
Re: POWER VISION
Nyt on sitten omakohtaista kokemusta ko versiosta.
Siinähän voi ostaa sen laitteen itselle ja touhuta sen kanssa vaikka maailman tappiin. Jenkkisivut ylistää ja kehuu kuinka helppo se on ja sitä osaa käyttää jos osaa käyttää nykyisiä televisioita.
Itselleni otin lisenssiversion Dyno-Mightissa. Elikkä kyseinen Euroopan ainut sertifioitu käyttäjä Tommi ostaa lisenssin sun pyörään ja virittää Dynossa sen avulla koneen haluamallesi käytölle. Itse pyysin vääntö ja voima teemana.
NYT ASIAAN..
Tommilta Dyno Mightissa sai kiinteän hinnan työstä ja ei tartte maksaa jos ei tunnu persauksissa.
Palvelu parasta mitä tähän asti on saanut mistään alan liikkeistä. Kertoo tyhmemmällekin mitä tehdään jne.
Ai niin,,,tuli pikku lasku lisää kun lamda anturi oli vedetty väkisin väärille kierteille aikaisemmassa paikassa, siitä valokuvat yms.
LOPPUTULOS
Moottoriteho 100 hv ja vääntö 160 Nm ( sisältävät 12 % lisäyksen)
AIR/FUEL käyrä tasainen halutuissa arvoissa
Kaasu herkkä kuin mikä ja kyllä vääntää,,,,
Vääntökäyrän sai hienosti laminoituna, voi vaikka laittaa tallin seinään tai yöpöydälle
SUOSITTELEN KAIKILLE
Siinähän voi ostaa sen laitteen itselle ja touhuta sen kanssa vaikka maailman tappiin. Jenkkisivut ylistää ja kehuu kuinka helppo se on ja sitä osaa käyttää jos osaa käyttää nykyisiä televisioita.
Itselleni otin lisenssiversion Dyno-Mightissa. Elikkä kyseinen Euroopan ainut sertifioitu käyttäjä Tommi ostaa lisenssin sun pyörään ja virittää Dynossa sen avulla koneen haluamallesi käytölle. Itse pyysin vääntö ja voima teemana.
NYT ASIAAN..
Tommilta Dyno Mightissa sai kiinteän hinnan työstä ja ei tartte maksaa jos ei tunnu persauksissa.
Palvelu parasta mitä tähän asti on saanut mistään alan liikkeistä. Kertoo tyhmemmällekin mitä tehdään jne.
Ai niin,,,tuli pikku lasku lisää kun lamda anturi oli vedetty väkisin väärille kierteille aikaisemmassa paikassa, siitä valokuvat yms.
LOPPUTULOS
Moottoriteho 100 hv ja vääntö 160 Nm ( sisältävät 12 % lisäyksen)
AIR/FUEL käyrä tasainen halutuissa arvoissa
Kaasu herkkä kuin mikä ja kyllä vääntää,,,,
Vääntökäyrän sai hienosti laminoituna, voi vaikka laittaa tallin seinään tai yöpöydälle
SUOSITTELEN KAIKILLE
Re: Power Vision
Pidättekö konetta kiinni pyörässä kokoajan? Valmistaja sanoo, että se on "weather proof", mutta jotenkin vaikuttaa rimpulalle.
Katselin noita videoita Youtubesta ja silmiin pisti noiden ohjelmien lataaminen pyörään. Ne olivat vain listattuna kamalalla numerokirjain-yhdistelmällä. Pitääkö jokainen softa avata erikseen laitteesta ja lukea, mitä siihen on tehty, jotta tietää kannattaako se ladata pyörään?
Vai onko se fiksuinta vaan ajella tuolla autotunella lenkki ja antaa sen optimoida pyörä? Pro-settiä ei vissiin kannata ostaa, jos pyörää ei meinaa sen enempää lähteä virittelemään?
Katselin noita videoita Youtubesta ja silmiin pisti noiden ohjelmien lataaminen pyörään. Ne olivat vain listattuna kamalalla numerokirjain-yhdistelmällä. Pitääkö jokainen softa avata erikseen laitteesta ja lukea, mitä siihen on tehty, jotta tietää kannattaako se ladata pyörään?
Vai onko se fiksuinta vaan ajella tuolla autotunella lenkki ja antaa sen optimoida pyörä? Pro-settiä ei vissiin kannata ostaa, jos pyörää ei meinaa sen enempää lähteä virittelemään?
Re: Power Vision
Hurjia laitteita ja varsinkin penkittäjiä Tällä tehtaan omalla SEPST http://prosupertuner.harley-davidson.co ... index.html tai TTS Mastertune voi ohjelmoida kaiken ja on kiinni pyörässä vain sen hetken kun ohjelmointi tai säätöä tehdään. Kaikenlaiset lisäkikkareet ovat tuiki tarpeettomia. Jos ja kun haluaa mulkata, niin läppäri vain kiinni ja säätäminen on helppoa.
Ja tuosta penkittämisestä, noin yksinkertaisessa laitteessa kun HD se ei todellakaan ole mitään avaruustiedettä. Valmiit kartat toimivat oikein hyvin ja jos ihan oikeasti haluaa sen viimeiset 2-4% huipputehosta, voi vielä hieroa penkissäkin. Se huomattava ero tulee siitä valmiista peruskartasta ja sitä loppua ei kyllä perseessään tunne.
Tämä ihan vain 18 oman moottoripyörän ja muutamien kymmenien penkittämieni pyörien kokemuksella. Tietysti asiaa helpottaa että kerhollamme on oma penkki, jossa voi laulattaa vaikka koko talven, jos muuten pitkästyttää. Penkki on todella tarpeen, kun rakennetaan Road Racing pyöriä tai otetaan turbo Busasta se 360hv (niitäkin on tallillamme) ja ihan hyvä harrikankin kanssa.
Ja tuosta penkittämisestä, noin yksinkertaisessa laitteessa kun HD se ei todellakaan ole mitään avaruustiedettä. Valmiit kartat toimivat oikein hyvin ja jos ihan oikeasti haluaa sen viimeiset 2-4% huipputehosta, voi vielä hieroa penkissäkin. Se huomattava ero tulee siitä valmiista peruskartasta ja sitä loppua ei kyllä perseessään tunne.
Tämä ihan vain 18 oman moottoripyörän ja muutamien kymmenien penkittämieni pyörien kokemuksella. Tietysti asiaa helpottaa että kerhollamme on oma penkki, jossa voi laulattaa vaikka koko talven, jos muuten pitkästyttää. Penkki on todella tarpeen, kun rakennetaan Road Racing pyöriä tai otetaan turbo Busasta se 360hv (niitäkin on tallillamme) ja ihan hyvä harrikankin kanssa.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
FLHTK -11
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Power Vision
Valmiissa peruskartoissa on kyllä ongelmansa. Kaikissa pyörissä ne eivät toimi oletetusti, siis jos pyörässä on jotain muita muutoksia kuin perus V&H:n muotiputket ja putsari. Silloin tarvitaan kyllä säätöä ja lopputulos on parempi.
Minulla on Dynassa vähän kireämmät nokat ja Supertrappin säädettävä putki. Ei tuota komboa saa perstuntumalla oikein toimimaan, ja se huomattiin kun laitoin putkeen valmistajan suositteleman levymäärän arvellulle 90 hv takapyöräteholle. Sitten jenkkifirman tekemä kartta Power Comanderiin sisään ja Loimaalle Dynoon. 77 hv taisi olla kotona, ja tuosta levymäärää optimoimalle ja kartaa säätämällä Atte sai lukemat nostettua 90 hv kohdalle.
Ihmiset on laiskoja ja pihejä kun muutokset ei näy ulospäin. Siksi ajellaan peruskartoilla eikä pyörän ajo-ominaisuuksillekaan viitsitä tehdä mitään, ennemmin laitetaan rahat kromisiin käikäleisiin kiinni. Jokainen toki tavallaan.
Minulla on Dynassa vähän kireämmät nokat ja Supertrappin säädettävä putki. Ei tuota komboa saa perstuntumalla oikein toimimaan, ja se huomattiin kun laitoin putkeen valmistajan suositteleman levymäärän arvellulle 90 hv takapyöräteholle. Sitten jenkkifirman tekemä kartta Power Comanderiin sisään ja Loimaalle Dynoon. 77 hv taisi olla kotona, ja tuosta levymäärää optimoimalle ja kartaa säätämällä Atte sai lukemat nostettua 90 hv kohdalle.
Ihmiset on laiskoja ja pihejä kun muutokset ei näy ulospäin. Siksi ajellaan peruskartoilla eikä pyörän ajo-ominaisuuksillekaan viitsitä tehdä mitään, ennemmin laitetaan rahat kromisiin käikäleisiin kiinni. Jokainen toki tavallaan.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Power Vision
Dynojetin sivuilta voi ladata WinPV-softan, jolla karttoja voi tutkia ja muokata näppärästi tietokoneella. Sen jälkeen ne voi siirtää tietsikasta tuohon Power Vision -mokkulaan, josta ne sitten ladataan pyörään. Tietsikalla kartan voi myös nimetä selväkieliseksi, jolloin helpommin tunnistaa haluamansa kartan mokkulan näytöllä.VeMa kirjoitti: Katselin noita videoita Youtubesta ja silmiin pisti noiden ohjelmien lataaminen pyörään. Ne olivat vain listattuna kamalalla numerokirjain-yhdistelmällä. Pitääkö jokainen softa avata erikseen laitteesta ja lukea, mitä siihen on tehty, jotta tietää kannattaako se ladata pyörään?
FXEF -84
Re: Power Vision
Kokeilin tänään autotunea ja kyllä oma persdyno ainakin sanoo, että vaikutusta oli. Vaikka pyörä onkin orkkiskunnossa. Nyt pyörä vetää paremmin ja nikottelematta.
Tietenkin kaikki saattaa olla vain omaa kuvitelmaa, mutta kelpaa ainkin minulle.
Lisäbonuksena saahan tuohon noita kaikkia turhia mittareita, joita voi ihmetellä ajon aikana.
Tietenkin kaikki saattaa olla vain omaa kuvitelmaa, mutta kelpaa ainkin minulle.
Lisäbonuksena saahan tuohon noita kaikkia turhia mittareita, joita voi ihmetellä ajon aikana.
Re: Power Vision
Jatko kommentti hyvään postaukseesi.kimmos kirjoitti:Hurjia laitteita ja varsinkin penkittäjiä Tällä tehtaan omalla SEPST http://prosupertuner.harley-davidson.co ... index.html tai TTS Mastertune voi ohjelmoida kaiken ja on kiinni pyörässä vain sen hetken kun ohjelmointi tai säätöä tehdään. Kaikenlaiset lisäkikkareet ovat tuiki tarpeettomia. Jos ja kun haluaa mulkata, niin läppäri vain kiinni ja säätäminen on helppoa.
Ja tuosta penkittämisestä, noin yksinkertaisessa laitteessa kun HD se ei todellakaan ole mitään avaruustiedettä. Valmiit kartat toimivat oikein hyvin ja jos ihan oikeasti haluaa sen viimeiset 2-4% huipputehosta, voi vielä hieroa penkissäkin. Se huomattava ero tulee siitä valmiista peruskartasta ja sitä loppua ei kyllä perseessään tunne.
Tämä ihan vain 18 oman moottoripyörän ja muutamien kymmenien penkittämieni pyörien kokemuksella. Tietysti asiaa helpottaa että kerhollamme on oma penkki, jossa voi laulattaa vaikka koko talven, jos muuten pitkästyttää. Penkki on todella tarpeen, kun rakennetaan Road Racing pyöriä tai otetaan turbo Busasta se 360hv (niitäkin on tallillamme) ja ihan hyvä harrikankin kanssa.
Voi sen TTS:n (sininen moduli)jättää mopoon kiinni ja ajaa , pysähtyä ja ajaa, jne. Voit ajella n 10 tuntia ja sitten purkaa datan ja suorittaa Vtune3:ssa "autotune" säädöt. Noita tunereita on tarjolla paljonkin, mutta kait tärkeintä mitä pyörän omistaja haluaa käyttää. PoverVisionissa voi käyttää omia lambdoja tai liittää vaikka myöhemmin laajakaista lambdat "autotune" toiminnolla. Toinen mikä kannattaa muistaa on AFR arvot. Liian laihalle kannata päästää. Mutta senhän visionissa kaiketi näkee jopa ajaessa?
Itse käytän omassani toista systeemiä ja sekin toimii hyvin.
Ajellaan nyt ja viritellään talvella..
Re: Power Vision
Keväällä ois tarkoitus heittää fuelpakilla vesilintua ja ajatuksena oli laittaa power commander+auto tune tilalle. Nyt alkanu kuitenki tutkimaan tätä power visionia yhtenä vaihtoehtona. Olenko nyt käsittäny oikein että tässä on itsessään tommonen autotune ominaisuus ja se osaa "keskustella" vakio lambdojen kanssa? Omassa pyörässä perus VH-sliparit ja heavy breather suodatin, joten ei varmaan tarvis erikseen ostaa niitä laajakaista lambdoja vaan pärjäis vakioilla?
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Power Vision
Ihan tälläisenä perustietona kertoisin että niillä vakio lambdoilla ei tee käytännössä mitään koneen säädössä. Aina kun on tarkoitus edes vähän virittää konetta, ja näissähän se on käytännössä pakollista johtuen surkeasta ilmanputsarista ja tukkoisista putkista vakiona, niin vehje vaatii laajakaistalambdat.
Ja jotta ymmärrät miksi laajakaista on välttämätön niin pieni selitys:
Kapeakaistainen lambda, jotka pyörässäsi tehtaalta on, mittaa seosta vain kolmella asteikolla: laiha, sopiva tai rikas. Siihen loppuu sen kyvyt. Eli käytännössä moottorinohjaus tekee jatkuvasti korjausta edes takaisin melko rajulla kädellä koska lambda ei pysty tarkempaan. Tämä ei riitä moottorinohjauksen karttojen säätöön alkuunkaan.
Laajakaista mittaa seosta tarkasti ja kertoo moottorinohjaukselle miten hienosäätää seosta. Se on myös huomattavasti nopeampi reagoimaan kuin perinteinen lambda. Laajakaista on siis autotunen kanssa elintärkeä, koska ilman sitä moottorinohjaus ei voi rakentaa karttoja saadakseen seokset kohdilleen.
Ja jotta ymmärrät miksi laajakaista on välttämätön niin pieni selitys:
Kapeakaistainen lambda, jotka pyörässäsi tehtaalta on, mittaa seosta vain kolmella asteikolla: laiha, sopiva tai rikas. Siihen loppuu sen kyvyt. Eli käytännössä moottorinohjaus tekee jatkuvasti korjausta edes takaisin melko rajulla kädellä koska lambda ei pysty tarkempaan. Tämä ei riitä moottorinohjauksen karttojen säätöön alkuunkaan.
Laajakaista mittaa seosta tarkasti ja kertoo moottorinohjaukselle miten hienosäätää seosta. Se on myös huomattavasti nopeampi reagoimaan kuin perinteinen lambda. Laajakaista on siis autotunen kanssa elintärkeä, koska ilman sitä moottorinohjaus ei voi rakentaa karttoja saadakseen seokset kohdilleen.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Power V
No ei ne kapeakaistalamdat nyt ihan hyödyttömät oo säädössä, mutta vaatii vaan paljon enemmän iterointia. käytännössä kyllä jos penkkiin pannaan niin laajakaistoillahan ne säädetän. lisäks kapeakaistat reagoi niin hitaasti että senkin takia niillä tarkka säätö hankalaa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Power Vision
Normaali lambdojen ja laajakaista lamdojen erot/toiminta on kyllä tiedossa. Sitä vain hain tässä että saako tuolla Autotune Pro:lla oikeasti mitään vastiketta rahalle kun ei ole aikomusta tehdä mitään ihme virityksiä pyörään putkien ja putsarin lisäksi? Monet tuntuu olevan sitä mieltä että tuo AT Pro kannattaa laittaa vasta siinä vaiheessa kun aletaan OIKEASTI virittämään pyörään eli laitetaan nokkaa, puristusta, iskutilavuutta yms. yms.Peacemaker76 kirjoitti:Ihan tälläisenä perustietona kertoisin että niillä vakio lambdoilla ei tee käytännössä mitään koneen säädössä. Aina kun on tarkoitus edes vähän virittää konetta, ja näissähän se on käytännössä pakollista johtuen surkeasta ilmanputsarista ja tukkoisista putkista vakiona, niin vehje vaatii laajakaistalambdat.
Ja jotta ymmärrät miksi laajakaista on välttämätön niin pieni selitys:
Kapeakaistainen lambda, jotka pyörässäsi tehtaalta on, mittaa seosta vain kolmella asteikolla: laiha, sopiva tai rikas. Siihen loppuu sen kyvyt. Eli käytännössä moottorinohjaus tekee jatkuvasti korjausta edes takaisin melko rajulla kädellä koska lambda ei pysty tarkempaan. Tämä ei riitä moottorinohjauksen karttojen säätöön alkuunkaan.
Laajakaista mittaa seosta tarkasti ja kertoo moottorinohjaukselle miten hienosäätää seosta. Se on myös huomattavasti nopeampi reagoimaan kuin perinteinen lambda. Laajakaista on siis autotunen kanssa elintärkeä, koska ilman sitä moottorinohjaus ei voi rakentaa karttoja saadakseen seokset kohdilleen.
Eihän siinä tehtaan omassa SE:n tunerissakaan tule mitään laajakaista lambdoja vaan samanlailla flashataan oma ecu, ja porukka tuntunu olevan tyytyväisiä loputulokseen silläkin. Uutenakaan näissä ei ole seokset mitkään optimaaliset mutta silti pelittävät ja kestävät hyvällä pidolla helposti yli satatuhatta kilometriä.
Aika paljon näihin sais fyrkkaa polttaa jos haluais kaiken olevan viimisen päälle....
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Power Vision
Jos pyörään säädetään kartta penkissä laajakaistaa käyttäen ei niitä laajakaistoja sitten enää ajossa tarvii. Ne kartat on jo rakennettu.
Ja minun mielestäni nää vehkeet hyötyy viribokseista aina, ovat vakiona jo kovin laihalla ja käyvät lämpimänä. Mutta hyvä säätö on tietty kaiken a ja o. Ja noissa autotune - jutuissa tulee ymmärtääkseni aina laajakaistat mukana.
Ja minun mielestäni nää vehkeet hyötyy viribokseista aina, ovat vakiona jo kovin laihalla ja käyvät lämpimänä. Mutta hyvä säätö on tietty kaiken a ja o. Ja noissa autotune - jutuissa tulee ymmärtääkseni aina laajakaistat mukana.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110