norsunkorva kirjoitti:Ajankuluksi ja ihan tietty typeryyttäni kyselen tästä aiheesta= minkä takia tuo suojattu ketjuensiöveto..
halutaan muuttaa ..remmille ? Asia on askarruttanut enkä ole saanu oiken nukutuksi
No onhan se paljon "katu uskkottavamman" näköne , luulen ma.
Emmää uskottavuudesta tierä mutta ainakin nuo täysin suojaamattomat mitä on tullu nähdyksi ...
siinä haalarinlahkeita mahtaa nykiä..jos sinne väliin erehtyy ?
Hirveen on vaarallisen näköinen värkki... näin 2000-luvulle
Pakko olla joku järkevä syy miksi on paree piilossa olevaa, öljyttyä 2-riviketjua...ei kai nyt aikuiset miehet niitä muuten nuin vaihtele ..
Viimeksi muokannut norsunkorva, 16:48 18.04.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pihan ajonautinnot: MR EMW R-35 / !954 BMW R 1100 GS -97 HD ROAD KING FLHRCI -02 Massey-Ferguson 25 -63
Hihna ensiö on parempi kuin ketju, avohihna on helpompi jos pyörän paloittelee usein, leveä avobelttti on puhdas tyyli ennen tarkoitusta ratkaisu. Aiemmin mul on ollut peltikopassa sisällä 1½ hihna, on myös ollut ketjullisia pyöriä ja pari 3" avohihnaa. Nykyisessä 3" avobeltti ja jos jossain vaiheessa olen tilanteessa jossa pyörään pitää ensiö päivittää niin pyörästä riippuen joko tinapaperikopassa oleva 1½" tai avoin 3" beltti on ratkaisu. Yks öljynvaihtokohde vähemmän ainaski.
Mun aikana tossa mopossa ei ole ketju enskaa koskaan ollutkaan. Yks syy on se että vanhaan enskaan olis kuitenkin tarvinnut hankkia osia useemmalla satkulla ja kun vaihtaa tohon avo versioon niin saa kanttivarat takaisin kun laatikossa on 3/4" offsettia.
Jos tohon remmin ulkopintaan liimain hiomapaperin niin kirveet ja puukot pysyis ajon aikana terävinä.....
Vaimolla ois perunankuorimaveitsi teränänä....
Röpöttäjä kirjoitti:Jos tohon remmin ulkopintaan liimain hiomapaperin niin kirveet ja puukot pysyis ajon aikana terävinä.....
Vaimolla ois perunankuorimaveitsi teränänä....
Johan niitä alko löytyä järkiperusteitakin ; siinäpä sitä kantapääraspikin samalla
Ei minusta nuo "the ripperin" ja "ma^ko:n"perustelut oikein vakuuttanukkaan ?
Oikeen kantapään raspaus ajossa alkaa tietty olla jo akrobaatin hommaa
Missään työpaikalla tuollasta remmiähän ei sais olla ainakaan suojaamatta nykypäivänä...mutta mitäpä ei HD-Baikkeri tekis ...saadakseen kerhokaverit kateesta vihreiks
Pihan ajonautinnot: MR EMW R-35 / !954 BMW R 1100 GS -97 HD ROAD KING FLHRCI -02 Massey-Ferguson 25 -63
Mulle se on ihan sama että vakuuttaako vai onko vakuuttamatta mutta kyllä mun mielestä on ihan kiva ettei ole mitään rajoittamassa pyörän ohjaamista. Joku varmaan muuttais mopon vakioks mutta mä en nää sitä vaihtoehtona.
norsunkorva kirjoitti: "ma^ko:n"perustelut oikein vakuuttanukkaan ?
Tyyli ennen tarkoitusta = ma_tahtoo ku se o magee = ma_tahtoo = miehen vahvin järkiperuste... kaikki tekniset tai hyötyperusteet on vain hankintakrapulaa aikaansaavaa bullshittiä, ma_tahtoo on ainoa oikea järkiperuste!
norsunkorva kirjoitti: "ma^ko:n"perustelut oikein vakuuttanukkaan ?
Tyyli ennen tarkoitusta = ma_tahtoo ku se o magee = ma_tahtoo = miehen vahvin järkiperuste... kaikki tekniset tai hyötyperusteet on vain hankintakrapulaa aikaansaavaa bullshittiä, ma_tahtoo on ainoa oikea järkiperuste!
Joo; tätä vähän jo pelkäsin ! Mutta riittää hyvin perusteluksi; jokainen taapeloi tavallaan, toislla tunteet. toisella ..järki ..no ei tosissaan..muuten ajais autolla ..eiks jeh ?
Onko Vantaan alueella pyörä/remmispesialistia, vois sanoa mielipiteensä tosta mun värkistä. Joku siinä ei minusta natsaa. Ihme kahnausta kytkin pohjassa.
Marshal kirjoitti:Onko Vantaan alueella pyörä/remmispesialistia, vois sanoa mielipiteensä tosta mun värkistä. Joku siinä ei minusta natsaa. Ihme kahnausta kytkin pohjassa.
Sanoisin, että kuivillaan oleva kytkin irroitettuna pitää aina jonkinlaista hankaavaa ääntä, mutta jos remmi alkaa kulua sivusta, kannattaa laatikon ja koneen linja tarkistaa.
Marshal kirjoitti:Onko Vantaan alueella pyörä/remmispesialistia, vois sanoa mielipiteensä tosta mun värkistä. Joku siinä ei minusta natsaa. Ihme kahnausta kytkin pohjassa.
Sanoisin, että kuivillaan oleva kytkin irroitettuna pitää aina jonkinlaista hankaavaa ääntä, mutta jos remmi alkaa kulua sivusta, kannattaa laatikon ja koneen linja tarkistaa.
Myös vaihde vapaalla ja kytkin kytkettynä?
Viimeksi muokannut Marshal, 15:05 19.04.2014.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osaakos kukaan sanoa että millä numerolla löytyy oikea loctite mitä pitäis bdl:än ohjeen mukaan käyttää laatikon pääakselissa? Bdl:än ohjeissa mainitaan että punaista loctitee booreihin mutta punaistahan on useampaa sorttia.
the ripper kirjoitti:Osaakos kukaan sanoa että millä numerolla löytyy oikea loctite mitä pitäis bdl:än ohjeen mukaan käyttää laatikon pääakselissa? Bdl:än ohjeissa mainitaan että punaista loctitee booreihin mutta punaistahan on useampaa sorttia.
Tämä onkin mielenkiintoinen juttu, mä olen pitänyt 243:sta sinisenä ja 262:sta punaisena, ihan liemen värin mukaan. Toki kumpaakin löytyy useammalla numerolla.... Kumma ettei ohjeessa ole annettu numeroa.