TC:n Magneto kitti=Kicksi twincamiin?

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

mcjusa
Viesti:

Re: TC:n Magneto kitti=Kicksi twincamiin?

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Joe Cool kirjoitti:
Eihän se haittaa, että pyörän arvo laskee tuosta enemmän, mitä toteutus maksaa, kunhan saa tehdä itselleen mieleisen :mrgreen: :mrgreen:
Älä sinä hinnasta huolehdi, ei sitä sun tarvi maksaa. Kyllä jokainen huolehtii itse oman projektinsa kustannuksista. Jotenkin vaikuttaa katellisen vinkumiselta, mieli tekis tehdäå itsekin, mutta ei osaa/raaski.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

mcjusa kirjoitti: ei osaa/raaski.
Ei osaa eikä raaski eikä etenkään ymmärrä, joten ainoaksi mahdollisuudeksi jää se kauteudesta näin :mrgreen: vihreänä seuraaminen :mrgreen:

Ja eihän se meiltä muilta pois ole, joten antaa palaa vaan ja aina parempi, kun uusia turmellaan, eikä vanhoja - siitä pussihousukin on onnellinen :wink:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
alpo666

Viesti Kirjoittaja alpo666 »

Joe Cool kirjoitti:
ma^ko kirjoitti: kannattaa ensin selvittää saatavan kiksikonstruktion toiminnallisuus.
Tsot tsot, nyt varovasti, juuri tämä oli se herkkä kohta - idean toimivuutta ei saanut arvioida, ainoastaan kannustaa toteuksessa :lol:

Joten kannustetaan voimakkaasti - "ne jotka osaa, tekee mitä vaan, ne jotka ei, ryhtyy opettamaan" :mrgreen:

Eihän se haittaa, että pyörän arvo laskee tuosta enemmän, mitä toteutus maksaa, kunhan saa tehdä itselleen mieleisen :mrgreen: :mrgreen:
ma^ko:n vastaus ei minun mielestä ole arvostelua siitä että miksi tämän haluan vaan nimenomaan asiaa...

Kiitos osalle asiallisista vastauksista.Nyt kun olen pari talvea Harrikan kanssa leikkinyt ja pikkuhiljaa alkaa jotain oppimaan niin minulle on tullu eri kriteerejä mitä haluan.Yksi niistä on kiksi,siinä ei varmaan ole mitään ihmeellistä?On vaan aikamoinen lovi lompakkoon jos sen TC:n haluan mutta katsellaan.Taitaa olla halvin ratkaisu tuo sytkän vaihtaminen ja sopivan kiksisetin osto.Jos nyt lähtisin ostamaan pyörää niin se olisi taatusti jäykkärunko ja valmiiksi kiksikäynnisteinen.Syytä tähän fiksaatioon en tiedä ja mun ei tarvikkaan tietää.Kait se on se ku pv:tä potki aikoinaan käymään.
Dyna FXD 2001 muutokset otteessa 30%
alpo666

Viesti Kirjoittaja alpo666 »

Niin ja vielä:Jos ja kun pyöräni vielä joskus vaihdan niin aion siirtyä kehityksessä takuuvarmasti taaksepäin.Harmi vaan kun rahat ei riitä kahden pärrän pitämiseen.
Dyna FXD 2001 muutokset otteessa 30%
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

alpo666 kirjoitti:Niin ja vielä:Jos ja kun pyöräni vielä joskus vaihdan niin aion siirtyä kehityksessä takuuvarmasti taaksepäin.Harmi vaan kun rahat ei riitä kahden pärrän pitämiseen.
Jep, ihan oikeasti - tsemppiä ja onnistumista vaan projektiin. Piti vaan vähän kuittailla, kun niin kovasti siitä etukäteen varoittelit. Ei vaan pysty olemaan kommentoimatta, jos vähänkin provosoidaan :lol:

Itsellä yksi kiksipeli, tuo kuvan rautis ja kerran jo ollut jalka paketissa liian aikaisen sytkän takapotkun takia. Ostin sen, kun ed. omistaja oli 2 vko sairaalassa vedossa katkaistuaan molemmat sääriluunsa käynnistysyrityksessä omistettuaan pyörän 3 päivää. Mies ei enää halunnut nähdä teurastajapyörää silmissään sairaalasta päästyään. meni ja osti Hondan sähköstartilla.

Silti - on se jännää ja palkitsevaa kiksata sitä käyntiin. Käyttöpyörät käynnistän nappistartilla. Huomenna ehkä menen Bemböleenkin rautiksella, jos saan sen potkaistua käyntiin talviunilta 8)

Joten seuraavaksi vaan aitoa kiksivehjettä kehiin, rautista, shovelia, pannua ja saa niitä pikkulättiäkin aika kohtuuhintaan.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ite neuvoisin pitämään kiksittömänä sen tc:n, mutta kaikkea mitä mieleen tulee saa tehä. Mulla vaan on semmonen kuvitelma että joskus kun rahat riittää niin ostan sen pannun. Oon tässä pikkuhiljaa keränny siihen osia, onhan mulla jo mittari, takavalo ja "äänenvaimentimet" :lol: saattaa toki löytyä muutaki mitä en heti muistanu...

Mutta jos nyt meinaat tehä pyörästäs kiksipelin, ja vielä mangneetolla, niin onhan se rokkia. Päivität sitte tänne että miltä se tuntuu :)

Eemeli
mcjusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Sitten kun ja jos hommat se pannun, älä tee samaa virhettä kuin minä, laitoin pannuun Wisecon männät. Puristus nousee liian korkeaksi, paskamainen polkea käyntiin ja käyntiääni liian terävä. Ei lotkota leppoisasti, sielu kadoksissa. Tarvii varmaan jossain vaiheessa tehdä jotain.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
jounik

Viesti Kirjoittaja jounik »

alpo666 kirjoitti:Niin ja vielä:Jos ja kun pyöräni vielä joskus vaihdan niin aion siirtyä kehityksessä takuuvarmasti taaksepäin.Harmi vaan kun rahat ei riitä kahden pärrän pitämiseen.
:D jep
Glide

Viesti Kirjoittaja Glide »

OT! Ja eiku Haltialaan.
Jyrkkä

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

Kaverilla on ruotsissa (muistaakseni 106cu) jäykkä (hui!) tsopperi (hui x2!) twincami, jossa morriksen mankku, SU ja kiksi. Laakin peli ja kulkee niin vitusti. Laatikko on vanhempi 5 vaihteinen.
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
rami

Viesti Kirjoittaja rami »

Rautapään kiksi ainakin kuluneilla puslilla korjataan parilla 9 millin pultilla polveen. Siis oikean pystyvirranjakajan (mm. 1959) rautiksessa. Uudemmat sivuposkikärjillä olevat rautikset on leluja.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

rami kirjoitti:Rautapään kiksi ainakin kuluneilla puslilla korjataan parilla 9 millin pultilla polveen. Siis oikean pystyvirranjakajan (mm. 1959) rautiksessa. Uudemmat sivuposkikärjillä olevat rautikset on leluja.
Oikeassa rautiksessa on magneetto 8)
moderattori

Romu rauhoittaa!
rami

Viesti Kirjoittaja rami »

Totta, siinä olet oikeassa. Se taitaa olla XLCH
Onhan ne kaikki kivoja.
Vastaa Viestiin