Sportser kolkutus
Re: Sportser kolkutus
Kolinat loppu kun vaihdoin tulpat, alkuperäiset eivät tunnu laadukkailta. Vaihdankin jatkossa aina
öljynvaihdon yhteydesä kun strommilta kympillä saa parin.
Huollossa pistettiin kolina taas normi sportser äänien piikkiin se on nii helppoa tossa koneessa
Toivottavasti nyt kestää ettei tarvi vaihtaa jammun xv-950 bobberiin sekin kävi jo mielessä
öljynvaihdon yhteydesä kun strommilta kympillä saa parin.
Huollossa pistettiin kolina taas normi sportser äänien piikkiin se on nii helppoa tossa koneessa
Toivottavasti nyt kestää ettei tarvi vaihtaa jammun xv-950 bobberiin sekin kävi jo mielessä
Re: Sportser kolkutus
Aika erikoista jos alkuperäset tulpat ei tunnu laadukkailta, ite oon 30 tuhatta ajanu orkkis tulpilla eikä hajuakaan paljonko edellinen omistaja niillä menny. En ees oo harkinnu vielä vilkasemistakaan.
Re: Sportser kolkutus
Ensimmäiset pienet kolkutukset tuli tossa 7000km kohilla ja nyt 14tonnin kohdalla se kuului kuumana tyhjäkäynnillä kokoajan epätasaisesti takimmaisen pytyn paikkeilta. Mut tosiaan hävis kun laitoi uudet tulpatKiwi kirjoitti:Aika erikoista jos alkuperäset tulpat ei tunnu laadukkailta, ite oon 30 tuhatta ajanu orkkis tulpilla eikä hajuakaan paljonko edellinen omistaja niillä menny. En ees oo harkinnu vielä vilkasemistakaan.
Jotain vikaa tulpas täyty olla.
Re: Sportser kolkutus
HD:n oma tulppa kestää kastumista parhaiten, toinen on Champion. NGK menee liallisella ryypyttämisellä pimeäksi kertapierasulla. Mulla kait on Harleyn tulpat kitaran styrkkarissakin. Oikeesti.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Sportser kolkutus
Lisäisin vielä Nippon-Denson hyvien tulppien porukkaan.ranze kirjoitti:HD:n oma tulppa kestää kastumista parhaiten, toinen on Champion. NGK menee liallisella ryypyttämisellä pimeäksi kertapierasulla. Mulla kait on Harleyn tulpat kitaran styrkkarissakin. Oikeesti.
Samaa sakkia taitaa olla Accelitkin, vaikka ovatkin keltaiseksi värjätyt.
NGK saa jäädä minun puolestani kauppaan, jos vaan muita on mahdollisuus ostaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Sportser kolkutus
Championeilla ja HDn omilla olen pääosin mennyt. Densoa tuli kokeiltua kun halusin hivuttaa lämpöarvoa hieman toisenlaiseksi, eikä siitäkään pahaa sanaa. Ainoa tulppa, josta jäi huono maku, oli NGKn joku hifitulppa, Iridium tms: oli sen näköinen kun ensimmäistä kertaa tarkistin että halusin vaihtaa heti.
Championeilla menen varmaan jatkossakin.
Haraldin kolkutusten loppuminen tulpanvaihdolla kuulostaa mielenkiintoiselta. Miltä tulpat näytti? Oliko saman lämpöarvon tulppa mikä tuli tilalle?
Championeilla menen varmaan jatkossakin.
Haraldin kolkutusten loppuminen tulpanvaihdolla kuulostaa mielenkiintoiselta. Miltä tulpat näytti? Oliko saman lämpöarvon tulppa mikä tuli tilalle?
Re: Sportser kolkutus
Mulla on nyt neljä vuotta olleet samat NGK:n tulpat, eikä loppua näy. Ihan ihan liity aiheeseen, mutta oli pakko kertoa.
-93 Sportster, muutosprosentti 16.
Re: Sportser kolkutus
Ihan pakko kommentoida noita hienoja NGK tulppia.. Eli viimeksi kun kokeilin niintä sportsterissa niin toinen uusista ei sytyttänyt varmaan kertaakaan ja toinen röpötteli joitakin kymmeniä sekunteja, eikä tuossa mikunissa ole edes ryyppy toiminnassa
Sitä edellisen kerran uutuudenkarheassa suzukissa toimi kunnes tuli ensimmäinen kylmäkäynnistys... siinä kun noin klo 5.00 pimeällä parkkiksella neljän asteen vesitihkussa vaihtoi tulppia puolisentuntia (vaatii ko. suskassa hieman koristeosien kanssa jumppaamista) niin kylä lensi pimenneet tulpat aikapitkälle.
Sitä edellisen kerran uutuudenkarheassa suzukissa toimi kunnes tuli ensimmäinen kylmäkäynnistys... siinä kun noin klo 5.00 pimeällä parkkiksella neljän asteen vesitihkussa vaihtoi tulppia puolisentuntia (vaatii ko. suskassa hieman koristeosien kanssa jumppaamista) niin kylä lensi pimenneet tulpat aikapitkälle.
87 XLH1100 sportster, Vantaa.
Re: Sportser kolkutus
Päivitellääs tätä vähän. Hehkutin liian aikaisin vika ei ollutkaan tulpissa ne kyllä vaikutti niin ettei
kolkutusta tyhjäkäynnillä huomannut.
Pyörä huollettiin juuri ja näissä kumiripusteisissa sporteissa on kuulemma ominaisuus tollaset sivuäänet,
äänihän kuuluu tossa 1200-1500 kierroksen paikkeilla eli juuri siinä missä kone tärisee eniten, oma veikkaukseni on että se kuuluu nostajien renkaasta jossa välystä.
Ei kuulemma vikaa... Nyt toista kesää HD;lla ajelleena olen huomannut että kaikki viat tuntuu
olevan aina ominaisuuksia..........
Pitää varmaan vaihtaa alkuperäiset putket vähän avarampiin.
kolkutusta tyhjäkäynnillä huomannut.
Pyörä huollettiin juuri ja näissä kumiripusteisissa sporteissa on kuulemma ominaisuus tollaset sivuäänet,
äänihän kuuluu tossa 1200-1500 kierroksen paikkeilla eli juuri siinä missä kone tärisee eniten, oma veikkaukseni on että se kuuluu nostajien renkaasta jossa välystä.
Ei kuulemma vikaa... Nyt toista kesää HD;lla ajelleena olen huomannut että kaikki viat tuntuu
olevan aina ominaisuuksia..........
Pitää varmaan vaihtaa alkuperäiset putket vähän avarampiin.
Re: Sportser kolkutus
Jos sulla on nostajan rullassa klappia äänilähteeksi asti, ni pitäisin juttua kyllä hieman enemmän kuin hieman huolestuttavana...hd harald kirjoitti:oma veikkaukseni on että se kuuluu nostajien renkaasta jossa välystä.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Re: Sportser kolkutus
ehkä tässä nyt mennään kuulo edellä, nämähän on 40-luvulta peräsin olevia ratkaisuja jotka tuottavat hieman ääntä... jotkut jopa 60-luvulta... mikä on oikea ongelma
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Sportser kolkutus
Jos oikein vittumaiseksi rupeaisi, kuunteluttaisi pyörän merkkihuollossa ja ottaisi paperille todistuksen, ettei ääni poikkea mitenkään Harley-Davidsonin normaalista käyntiäänestä moottorin osalta. Kyseinen Harrikka on siis normaali edustamansa mallisarjan yksilö, mitään rikkoutumista ei ole äänen perusteella odotettavissa.
Jos jotakin kuitenkin ilmenee, olisi melkein ikuinen takuu....
Jos jotakin kuitenkin ilmenee, olisi melkein ikuinen takuu....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Sportser kolkutus
Juu, meteliä näistä lähtee.
Jos vielä epäilyttää, niin kannattaa ottaa jotain paikkakunnan harrajastajaa hihasta kiinne ja pyytää kuuntelemaan.
Jos vielä epäilyttää, niin kannattaa ottaa jotain paikkakunnan harrajastajaa hihasta kiinne ja pyytää kuuntelemaan.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Sportser kolkutus
Taitavat lukea tätäkin foorumia, eikä noista jäljellä olevista kukaan enää kirjoita kolinasertifikaatteja... Ky mä kerrankin esittelin omasta mielestäni merkittävää äänipoikkeamaa yhdellä valtuutetulla ja kahdella vallattomalla korjaamolla. Yks kolmesta osasi lisätä arvuutusluetteloon vian, mikä sieltä lopulta esille tuli. Muut meni 1x2 veikkauksissa metsään. Ykskään ei ollut edes rahasta innokkaita tekemään syvempää diagnoosia. Sen sijaan aikki kehottivat ajamaan kunnes hajoaa ja komeasti se sitten hajosikin parin tuhannen kilsan aikana. Näille vehkeille vissiin kuuluu se "jälleen kerran tien vieressä" normaaliin elämän kiertokulkuun? Tosin toi hajosi talliin.Pertti kirjoitti:Jos oikein vittumaiseksi rupeaisi, kuunteluttaisi pyörän merkkihuollossa ja ottaisi paperille todistuksen, ettei ääni poikkea mitenkään Harley-Davidsonin normaalista käyntiäänestä moottorin osalta. Kyseinen Harrikka on siis normaali edustamansa mallisarjan yksilö, mitään rikkoutumista ei ole äänen perusteella odotettavissa.
Jos jotakin kuitenkin ilmenee, olisi melkein ikuinen takuu....
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Sportser kolkutus
Mulla kilisee tuossa uudenkarheassa sössönsöössä nostajat, ihan kunnon kilinä eikä mikään tepsuttelu. No onhan siinä puolijäykät nostajat ja kolminkertaiset jouset joissa painetta 190 kiloa. Just tilasin tonnin kilkkeet jakopäähän, tiiä sitten vaimeneeko yhtään. Tuskin se ainakaan kovin paljon äänekkäämmäksi tulee.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR