Sivu 2/2
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 08:11 20.08.2015.
Kirjoittaja 80Kaitsu
Palatakseni kiksiin, mikä 5- ja 6- lovisesta lootasta tekee polkaisusta vaikeampaa verrattuna 4- loviseen? Ymmärsin, että kun 5/6 pykäläistä polkaistaan kerran, se ei juuri pyöräytä moottoria samassa suhteessa, jolloin pitkäiskuisen moottorin kampiakseli ei välttämättä liikauta kumpaakaan mäntää oikeaan kohtaan? Oikaiskaa harhaluulo mikäli olen väärässä. Netissä noita videoita takaisinpotkuilta näyttää olevan eräänkin verran, hyvät on äijien reaktiot
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 12:25 20.08.2015.
Kirjoittaja ma^ko
5/6-vaihteisethan on alunperin elstart only latikoita ja niihin saatava kicksisarja ei pyöritä konetta samassa suhteessa kuin vanhan kicksilootan "jalkakampikäynnistin". Koneeseen hankala saada riittävää liikettä että käynnistyisi. Mäntähän pitää kuitenkin kicksillisessä hakea paikalleen ennen varsinaista polkaisua.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 16:30 21.08.2015.
Kirjoittaja ranze
Mulla on näitä parikin settiä mennyt tälle kesälle; viimeisin Compufiren kitti on kestänyt. Käyntiinlähtö on helppoa, kun on kaksi AGM akkua ja vahvat kaapelit, yhteisteho 41 Ah. Takapotku näyttää tältä: (siitä on nauru kauempana kun liikut loppuu.. noita ei työnnellä käyntiin kun ruttua on luokkaa 11:1). Ylemmästä kuvasta näkee että pinionin lisäksi on kipeää saanut myös hammaskehä. Opettelua on vaatinut käynnistystekniikka. Kylmänä pari kiihdytyspumpun ruiskausta ja imu päälle, kaasuun ei saa koskea. Kuumana ei tietty mitään ja puolilämpimänä ihan arpapeliä.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 03:03 29.10.2015.
Kirjoittaja klix
Ouch, Tässä ei hammaslääkäri enää auta!
Starttikehän hampaita on joskus paikkailtu stelliitilla...
Mutta auttaisko tähän tuplat "puolipuristimet"
=Lisää reikiä kanteen...
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 12:20 29.10.2015.
Kirjoittaja Grasschopper1
Saattaa tuo pinionratas menettää hampaansa ihan vakio koneenkin kanssa. Näin kävi viime kesänä, että kolme hammasta lähti...ja oliko niitä vain seitsemän? Vaihtelin sitten uudet ja vahvemman starttikehän samoin tein. Ihmettelivät hiukan Moorellakin, että tuo pinionratas oli hajonnut. Menee kuulemma starttikehä tavallisemmin.
No, tämän jälkeen meni heti perään sitten akku, että olisikohan huonolla starttivirralla ollut osuutensa.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 13:20 29.10.2015.
Kirjoittaja Pertti
Varmaan helpommin potkaisee takaisin, kun startti vie vain juurijuuri puristuksen yli.
Hyvällä akullahan kone pyörii aika reippaasti.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 20:52 30.10.2015.
Kirjoittaja ranze
Päivitystä tähän sen verran että sössönsööltä neuvottiin vaihtamaan sytkäboksin sellaiseen joka tunnistaa kuuman koneen. Esim. sössönsöön IST:ssä on lämpöanturi kannessa. Näin takapotkuilta vältytään.
Compufiren välitetty hammaskitti on kyllä kestänyt, siinä on tiheämpi välitys ja ilmeisesti isolle koneelle alun perinkin suunniteltuun settiin on käytetty kovempaa metallia. Lähtee jopa vakiolla 1,4 kW startilla. Taidan vaihtaa sytkän ja palata yhteen akkuun/1,7 kW starttiin.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 20:55 30.10.2015.
Kirjoittaja ranze
klix kirjoitti:Mutta auttaisko tähän tuplat "puolipuristimet"
=Lisää reikiä kanteen...
Padassa on S&S sähköiset puolipuristimet kansissa. Ne on aika hövelit, eikä siihen enempää helposti ole rakenneltavissakaan. Sössön Super Stock kannet 2" imuventtiileillä, kolminkertaisilla venttiilijousilla ja rullapääkeinut. Sössöllä on myös Easy start nokat, missä on puolipuristimet nokissa.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 00:30 31.10.2015.
Kirjoittaja klix
Joo jtn näin oletinkin ja sen takia tuo tuplat -ehdotus.
Manuaalinappulat jos johonkin mahtuu...
Anyway sulla oli jo ajatusta miten edetä;
Eihän sillä väliä millä metodilla toimii kunhan toimii!
Tullut jonkin verran hakattua päätä seinään jos jonkinlaisten voimaproggiksien kanssa
ja mielellään tulee vastaanotettua kommentteja/ehdotuksia kaikkeen eitoimivaan...ja toimivaankin.
Vähän niinku nettiisurffinkin kanssa sit siitä suodatellen omaan tarpeeseen...
Varmaan on piisannut mielenkiintoisia episodeja laitteen kanssa?=)
Sisäpiirin tietona oon kuullut et sit kun täyttää 121v, niin on jo aika guru näiden kanssa.
Enpä kyllä oikein itse usko tuohon...
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 01:56 31.10.2015.
Kirjoittaja ranze
Kuuman koneen takapotku on ollut se, mikä hajottaa. Ja Kalixin paja veikkaili sytkän vaihdon auttavan. Rapakon takaa on tullut myös hyviä vinkkejä; foorumeilta ja R&R:n tyypeiltä. Ja eniten tietty ihan kantapään kautta. Lompakko on mainio opettaja.
klix kirjoitti:Varmaan on piisannut mielenkiintoisia episodeja laitteen kanssa?=)
Sisäpiirin tietona oon kuullut et sit kun täyttää 121v, niin on jo aika guru näiden kanssa.
Enpä kyllä oikein itse usko tuohon...
Eniten perseelleen on mennyt kutakuinkin kaikki. Sanoisin että kun on 50 000 € käyttänyt noihin, niin on aika velho. Tai ainakin persaukinen.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 02:47 31.10.2015.
Kirjoittaja klix
[/quote]
Eniten perseelleen on mennyt kutakuinkin kaikki.[/quote]
HaaHaHaa, LOLOLOL;
Tää on kuitenkin luultavasti se juttu millai tulee guruksi jos tulee sit 121 v.
Oot kyllä ihan asiassa että lompakon ohentuminen parantaa muistia huikeesti.
Eurolaskelma on vähän alakantissa ainakin allekirjoittaneelle kun lähemmä 30v
on ollut vahva yritys päästä separaattorilla naapurin Hondaa kovemmin.
Haastava laji ja joskus pari kertaa onnistunutkin.
Lisää vaan verta pakkiin;
Vai sanoisinko veiviä romikseen! XD
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 21:52 01.11.2015.
Kirjoittaja ranze
klix kirjoitti:HaaHaHaa, LOLOLOL;
Tää on kuitenkin luultavasti se juttu millai tulee guruksi jos tulee sit 121 v.
Onnistumisprosenttia lisää jos ostaa heti ensimmäisellä kerralla kaikki palikat parasta mahdollista laatua ja ottaa selvää mitkä sopii toisiinsa. Siis konsultoi useampaa joka on homman jo tehnyt ja on myös ajanut kombinaatiolla. Teettää työt parhaalla ammattilaisella joka tekee näitä liukuhihnalta. Maksaa tietty hitokseen paljon, mutta näyttää tuo tulevan hintoihinsa toista kauttakin. Arvaa mistä tiiän?
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 12:57 15.11.2015.
Kirjoittaja jty
ranze kirjoitti:klix kirjoitti:HaaHaHaa, LOLOLOL;
Tää on kuitenkin luultavasti se juttu millai tulee guruksi jos tulee sit 121 v.
Onnistumisprosenttia lisää jos ostaa heti ensimmäisellä kerralla kaikki palikat parasta mahdollista laatua ja ottaa selvää mitkä sopii toisiinsa. Siis konsultoi useampaa joka on homman jo tehnyt ja on myös ajanut kombinaatiolla. Teettää työt parhaalla ammattilaisella joka tekee näitä liukuhihnalta. Maksaa tietty hitokseen paljon, mutta näyttää tuo tulevan hintoihinsa toista kauttakin. Arvaa mistä tiiän?
Raha on rahaa mutta harrastus on harrastus. I feel you.
Re: Monsterilohko jäykkäperään ja muuta infoa
Lähetetty: 22:59 25.01.2016.
Kirjoittaja ranze
Asennettiin S&S EasyStart nokat (puolipuristimet nokissa, kansista kokonaan pois) ja nyt pitäisi riittää vaikka orkkis 1,4 kW startti. Sytkä vaihtuu Sössön IST:hen, antaa vähemmän tehoa kuin esim. Daytona Twintech mutta säätää itseään lennosta ja säästää siten konetta. Ihanan kallista.