Softail paukkuu
Re: Softail paukkuu
Mulla itellään on semmoinen fiilis, et ongelma menee näin: mopo käy tyhjäkäyntiä normaalisti, kun vääntää hanaa niin kipinä hävii ja bensa pääsee tulvimaan ja kun kipinä taas löytyy niin pamahtaa??
Softail Springer-97
Re: Softail paukkuu
Asian tekee erikoiseksi se että kesken ajon vika ilmestyi. Jotain siinä silloin meni särki.
Kun sais puolan lainaksi joltain kaverilta niin vois sen testaa.
-Immu-
Kun sais puolan lainaksi joltain kaverilta niin vois sen testaa.
-Immu-
북한 대통령
Re: Softail paukkuu
Onko muuten sinulla alipainehanapaikoillaan? Onko VOES letku irti toisesta päästä tai T-haara halki. Mikäli vpaavirtaushana niin onko VOES letkun/tankin alipaineletku tukittu. Alipaine riittää tyhjäkäynnillä mutta kun avaat kaasua niin menee laihalle. VOES voi olla myös rikki.
Kirjoitit että olet putsannut kaasarin, oliko seosruuvi irti? Tuliko pois jousi, reikä 3mm/ulkohalkaisia 5mm halkaisian prikka ja sitten kuminen O-rengas samaa kokoa. Ellei niin kumi on siellä ilmakanavan tukkona. O-rengas vaihdetaan joka kerta kun seosruuvi poistetaan. Kaasari on Japsi, se kuuluu metriseen järjeselmään.
Kirjoitit että olet putsannut kaasarin, oliko seosruuvi irti? Tuliko pois jousi, reikä 3mm/ulkohalkaisia 5mm halkaisian prikka ja sitten kuminen O-rengas samaa kokoa. Ellei niin kumi on siellä ilmakanavan tukkona. O-rengas vaihdetaan joka kerta kun seosruuvi poistetaan. Kaasari on Japsi, se kuuluu metriseen järjeselmään.
Re: Softail paukkuu
Kävinpä äsken taas tallissa ihmettelemässä ja huomasin että olin kiristänyt imusarjan ja kannen väliset tiivisteet niin kireälle että pursuivat sisäpuolelle reilusti koko matkalta molemmi puolin, onkohan vaikutusta virtauksiin? No vaihtoon menee joka tapauksessa.
Mulla on bensahanan yhteydessä alipaine-hässäkkä minkä purin ja näytti hyvältä, siitä lähtee letku t-kappaleelle joka jakautuu vielä kaasarille ja jollekkin motikälle (VOES?? en tiedä edes mitä se tekee), sitä en ole vielä zekannut, teen sen tänään.
Ens viikolla saan lainaan puolan ja sytkäboxin niin pääsen ne kokeilemaan?
Kohta pitäis päästä kurvailee korttelia
Mulla on bensahanan yhteydessä alipaine-hässäkkä minkä purin ja näytti hyvältä, siitä lähtee letku t-kappaleelle joka jakautuu vielä kaasarille ja jollekkin motikälle (VOES?? en tiedä edes mitä se tekee), sitä en ole vielä zekannut, teen sen tänään.
Ens viikolla saan lainaan puolan ja sytkäboxin niin pääsen ne kokeilemaan?
Kohta pitäis päästä kurvailee korttelia
Softail Springer-97
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Softail paukkuu
Jos sulla on tiivisteet pois paikaltaan tai leikkautuneet, veikkaan että siellä on imuvuoto. Kokeile suihkuttaa vaikka starttipilottia sinne imusarjan juureen joka suunnasta, kun pyörä käy tyhjäkäyntiä. Jos käynti muuttuu hiukankin, vika on tiivisteessä. Samalla tavoin voit testata imusarjan ja kaasarin välisen tiivisteen.
Ne on aika kenkkumaiset saada paikalleen nuo kannen puoleiset, vaatii joskus kikkailua.
Ne on aika kenkkumaiset saada paikalleen nuo kannen puoleiset, vaatii joskus kikkailua.
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 00:09 29.03.2016.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Softail paukkuu
Kokeilin ruiskutella jarruspraytä mutta en huomannu eroa ja nyt imusarja irti jo ja niiden tiivisteiden laitto on ihan pers..tä! Voesin t-kappaleesta en tiedä oliko rikki mutta nyt ON ! Pitää ostaa samalla uudet letkut. Seosruuvin härpäkkeet oli oikein laitettu. Huomenna kauppaan hakemaan läjä tiivisteitä ja letkuu ja kunhan yks hemmo tulee sieltä californian sateista ni saan osia testiin terkut muuten sinne, täällä paistaa aurinko:lol:
Softail Springer-97
Re: Softail paukkuu
Imusarjan tiivisteet jos pursuu sisälle niin pielessä on. Kun asennat uudet niin putsaa hienolla hiomapaperilla ensi pinnat. Laita sitten tiivisteisiin asennusvaseliini. Niissä kiristysrenkaissa on etu ja takapytyn merkit. Voit kiristää ruuvit tasaisesti pohjaan saakka. Kun asennat kaasaria niin liikuta kaasarilla se imusarja kohdalleen niin ettei mikään kampea mihinkään. Käytä vaikka vanhaa kaasatin tiivistettä ensin. VOES letkun voit tukkia. Takista kuitenkin ensin letku ettei ole pykinyt ja vika siinä. Kehottaisin samalla vielä purkamaan kaasarin. Heliseekö kohokammio kun otat sen käteen. Kiihdytyspumpun ruiskupillin sisällä pitäisi olla kuula joka estää takaisin virtauksen. Kiihdytyspumpun laipan sisällä on ainakin 1kpl O-renkaita. Joskus on paikka toisellekkin. Jos on paikka pitää olla rengas. Seosruuvin säätö. Ensin irti ja tarkastus että kuminen O-rengas ja prikka on tallessa. Vaihda O-rengas. Pääsuutin on 185 ja välialue 45. Mikä on neulassa ¤ merkin vieressä? Seosruuvi pohjasta 2 1/4 kierrosta. Tyhjäkäyntiruuvi topparin pinnasta 2 1/4 kiekkaa kiinni. Pitäis tyhjäkäynti olla 850...1000. Öljyä K&N spreillä ilmanputsari. Tulpat HD:n omat. Tarkasta virtalukko ja startille menevä +kaapeli. Samoin runkoon menevä -kaapeli. Oletko säätänyt tai käännellyt ohjaustankoa? Vika voi olla myös siellä, stop johdon kuori rikki. Harmittaa kun on liian pitkä matka käydä katsomassa. Yleensä vika on pieni jota ei huomaa kuin ulkopuolinen. Venttiilit menee tosi harvoin. Seokset pitää olla tosi laihalla ja oikeastaan seos puoli ei olisi toiminnassa ollenkaan vaan tyhjäkäyntikin pyörisi joko tyhjäkäyntiruuvin/väilialuesuuttimen kautta tai kaasuvaijerit kantaa. Kun olet vielä mitannut puristukset ja ne on ok niin vika on kaasarissa tai sytkän sähköissä tai päävirrassa.
Re: Softail paukkuu
On ollut keula irti ja stongaa vaihtanut pariin otteeseen, zekkaan noi piuhat! Mut tämä voes tai mikän kuvittelen olevan se niin siitä lähtee 2 piuhaa tankin alle??
Softail Springer-97
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Softail paukkuu
VOES:in toinen johto menee sytkäboksille ja toinen muistaakseni on maa. Pyörä toimii ihan ookoo ilmankin tätä kikkaretta. Siitä en ole varma, että jos on jotenkin rikki ja on kytkettynä, että tekeekö jotain kiusaa.
Viimeksi muokannut Grasschopper1, 00:11 29.03.2016.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Softail paukkuu
Startti tykkää tuosta voesista.Grasschopper1 kirjoitti:VOES:in toinen johto menee sytkäboksille ja toinen muistaakseni on maa. Mutta niinkuin sanoin, pyörä toimii ihan ookoo ilmankin tätä kikkaretta. Siitä en ole varma, että jos on jotenkin rikki ja on kytkettynä, että tekeekö jotain kiusaa.
Ilman alipainetta voes vie sytkän myöhäiselle ja startatessa ei tule takapotkua.
Johtuu siitä, että startti ehtii saada koneen vauhtiin, ennen kuin alipaine vaihtaa voesin koskettimen toiseen asentoon ja perusennakko tulee päälle.
Potkiva kone särkee startin nopeasti.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Softail paukkuu
Kävin tarkastamassa: kahvan-ja virtalukonpiuhat, kohokammiossa kilisisee, kiihdytyspumpun sisällä on 1 o-rengas eikä enempiä paikkoja, voesin yhteydessä olevat letkut oli ok. Startin piuhat on niin hyvin suojattu etten saanut kumia otettua nätisti/ehjänä pois joten jäi kattomatta, huomenna paremmalla ajalla. Ja voes lähtee kerta sitä ei tarvii.
Huomenna lisää kun saa osia!
Ollu helvetin kiva kuunnella koko päivän ku jengi pöristelee vanhaa lahdentietä edes-takas koko pvän!! En yhtään olis halunnu itekki..
Huomenna lisää kun saa osia!
Ollu helvetin kiva kuunnella koko päivän ku jengi pöristelee vanhaa lahdentietä edes-takas koko pvän!! En yhtään olis halunnu itekki..
Softail Springer-97
Re: Softail paukkuu
Siis viekö voes ilman alipainetta sytkän myöhäselle VAIN startatessa?Pertti kirjoitti:Startti tykkää tuosta voesista.Grasschopper1 kirjoitti:VOES:in toinen johto menee sytkäboksille ja toinen muistaakseni on maa. Mutta niinkuin sanoin, pyörä toimii ihan ookoo ilmankin tätä kikkaretta. Siitä en ole varma, että jos on jotenkin rikki ja on kytkettynä, että tekeekö jotain kiusaa.
Ilman alipainetta voes vie sytkän myöhäiselle ja startatessa ei tule takapotkua.
Johtuu siitä, että startti ehtii saada koneen vauhtiin, ennen kuin alipaine vaihtaa voesin koskettimen toiseen asentoon ja perusennakko tulee päälle.
Potkiva kone särkee startin nopeasti.
Softail Springer-97
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Softail paukkuu
Tämä varmasti totta. Aikoinaan oli evolainen meikällä kick startilla, eikä ollut aluksi muutamaan vuoteen VOES:ia ollenkaan. Sitten hommasin sen ihan mielenkiinnosta, josko olisi jotain vaikutusta johonkin. En huomannut mitään eroa ajossa.Pertti kirjoitti:Startti tykkää tuosta voesista.Grasschopper1 kirjoitti:VOES:in toinen johto menee sytkäboksille ja toinen muistaakseni on maa. Mutta niinkuin sanoin, pyörä toimii ihan ookoo ilmankin tätä kikkaretta. Siitä en ole varma, että jos on jotenkin rikki ja on kytkettynä, että tekeekö jotain kiusaa.
Ilman alipainetta voes vie sytkän myöhäiselle ja startatessa ei tule takapotkua.
Johtuu siitä, että startti ehtii saada koneen vauhtiin, ennen kuin alipaine vaihtaa voesin koskettimen toiseen asentoon ja perusennakko tulee päälle.
Potkiva kone särkee startin nopeasti.
Laittaisin nuo imusarjan tiivisteet uusiksi ihan ensimmäisenä ja tuo Röpöttäjän mainitsema asennusrasva (kumirasva) on ehdoton tässä hommassa.
Voithan kokeilla ilman VOES:ia, että onko mitään eroa. Ja tulpaten tietysti liittimen imusarjasta. Tiedät sitten, onko siinä jotain vikaa, mutta en poistaisi sitä kokonaan startillisesta pyörästä. Pertillä olikin siihen jo perustelut.
Re: Softail paukkuu
Jos jätät VOES:in pois niin laita kuitenkin tankin ja kaasarin välille letku tai tuki letku VOES:n puoleisesta päästä.
Viimeksi muokannut Röpöttäjä, 06:01 29.03.2016.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12:48 07.11.2015.
Re: Softail paukkuu
Jossain aftermarket sytkissä on katkaisija kick/e.start. Kicksi asennossa sytkä antaa kipunan heti mut e.starttiasennossa kone pyörähtää pari kierrosta ennen kun sytkä antaa kipunaa. (2 dead rews, esim crane hi-4) Syynä juurikin se että kone saa vauhtia ennen kun jysähtää. ..ja startilla pienemmät mahkut saada takapotkusta osumaa.
Uudemmissa tää toiminto on vissiin ohjelmoitavissa, luulen et kicksittömissä pyörissä oletuksena pari kipunatonta kierrosta.
Uudemmissa tää toiminto on vissiin ohjelmoitavissa, luulen et kicksittömissä pyörissä oletuksena pari kipunatonta kierrosta.