Oletko käyttänyt momenttiavainta tulpan sulkemiseen?
Mä en osaisi silmämääräisesti arvioida o-renkaan kuntoa. Ei ne arvioi korjaamollakaan vaan pistää joka kerralla uuden.
Oletko käyttänyt momenttiavainta tulpan sulkemiseen?
JKKo kirjoitti: 10:21 10.10.2017. Tätä kun pikkuisen lisää jarrukliinerillä tms putsattuun proppuun, niin ei tiputa eikä tarvitse miettiä, mimmoista jälkeä syntyy kun proppu tärinästä aukeaa ja tippuu tielle vähän ennen kuin öljy loppuu.
http://m.loctite-opas-kunnossapito.fi/f ... e-577.html
Edit 27.3.2019 Ylläoleva linkki päivitetty. Oli alunperin Loctite 577 kierretiivisteeseen, mutta Henkel oli vaihtanut samanosoitteeseen sivuun jotakin ihan muuta.
Ei ole lukite.
18.5 vuodessa on silmä harjaantunut sen verran, että voi arvioida o-renkaan kuntoa, kun kaikessa rauhassa omassa tallissa puuhastelee. Merkkihuollossa on asentajalla kiire, eikä viitsitä arpoa, onko tiiviste kunnossa vai ei. Sitäpaitsi se ei varmaan maksa kuin eupan pari, ja niitä on huollossa käsillä runsaasti, joka näkyy myös laskussa. Kotitallissa välttämättä ei ole näin. Itselläni niitä kyllä on varastossa. Mutta miksi vaihtaa, jos se on ok kunnossa, ja noudatan tehtaan huolto-ohjeita.
Amerikkalaisessa nykyorganisaatiossa saattaa todellakin olla uudella tiedolla ja osaamisella varustettu vastavalmistunut kirjoittamassa öljynvaihto-opasta. Mutta sikäläiseen osaamiskulttuuriin kuuluu, että asiat varmistetaan moneen kertaan eri esimies- ja asiantuntijatasoilla, viimeiseksi yhtiön lakiosastolla.JKKo kirjoitti: 22:55 27.03.2019. On teillä maallikoilla ylevät käsitykset tuotekehitysväen tekemisistä! Joku kesäharjoittelija tai vastavalmistunut pannaan joko kirjoittamaan Twin Camkn öljynvaihto-opasta, mitoittamaan nokkaketjun laahaimet tai vaikka funtsimaan 100 vuoden aikana useaan kertaan keksityn sprocket compensatorin sielunelämä uusiksi. Joskus onnistuu, joskus ei.
Ihan oikeasti, kumirinkula, joka on litistynyt muotopuoleksi kahden metallin välissä kuumuudessa. Mitkä ovat kelvon kriteerit jatkoon?
Bilteman o-rengaslajitelmassa on tosi paljon niitä rinkiloita, jotka sopii tuohon tulppaan. Oon kokeillut, mutta mä olenkin ollut jo melkein 40 vuotta tuotekehittelijä!
Et siis ole tehnyt huoltoja Dynalle itse, vaan joku paikallinen huoltoliike? Mitä sanoivat vuodon syyksi? Onko täällä palstalla muilla ollut vastaavaa ongelmaa TC-Dynassa? Kuten KariFS sanoi, pinnat ovat koneistetut, ja öljy pysyisi sisällä ilman tiivistystäkin. Näinhän on enskapuolella, missä on kartioproppu. O-rengas myös estänee propun avausta tärinässä. Enskassa taasen kartioruuvi.JKKo kirjoitti: 15:28 28.03.2019. Itseasiassa mun iäkäs Sportsteri on ollut varsin kuiva tapaus kaiken kaikkiaan. Vanhemisen takia muutama paikka on tihkuttanut, mutta ainoa oikea öljyvuoto viimeisen 20 vuoden ajalta on ollut öljytankin väsymismurtuma. Korjasin senkin ilman tehtaan ohjeita. Hitsaamalla. Hyvin on kestänyt. Ei muita laajempia vuotoja.
Street Bob sen sijaan on käyttäytynyt, niin kuin siltä voi odottaa. Kolmesti se on telakoitu pelkästään öljyvuodon takia. Ja aina ovat käyttäneet "alkuperäisiä" tiivisteitä. Niitä tehtaan huolella mitoittamia.
Juu,tottakai niitä siellä saa mutta ajattelin että ruokakauppaan kun menee Lohjalle niin motonet olisi matkan varrella.Vallu kirjoitti: 14:17 27.03.2019. Mosse! O-renkaita saat, siis oikeaa kokoa, ainakin Aras Bike & Parts, HD- Helsinki, Hot Bike...
Tuo olikin hyvä vinkki .-Harikka- kirjoitti: 17:37 29.03.2019.Mie hain 10 kpl O-renkaita 'suur'-Salon kauppalan keskustaajamasta, Kuisman teollisuuskaupasta Meriniitybn teollisuusalueelta Ei vaadi mittää erikois O-renkaita, eikä maksanu maltaitamosse kirjoitti: 08:59 29.03.2019.Juu,tottakai niitä siellä saa mutta ajattelin että ruokakauppaan kun menee Lohjalle niin motonet olisi matkan varrella.Vallu kirjoitti: 14:17 27.03.2019. Mosse! O-renkaita saat, siis oikeaa kokoa, ainakin Aras Bike & Parts, HD- Helsinki, Hot Bike...
Täytyypä joku päivä mennä retkelle Tammisaareen tonne Aran putiikkiin. Hänen kanssa kiva puhua sitä toista kotimaista.