Sivu 2/3
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 02:50 15.05.2018.
Kirjoittaja marko69
Eli tönärit kun tulee samoille paikoille missä olleetkin on kaikki Ok, mites noi männänrenkaat saa pysymään oikeilla kohdillaan?
Pyörällä rullattu noin 45 000 km, pitää varmaan tsekata onko tarvetta mäntien vaihdolle mutta tuskinpa porata tarttee.
Kiitos neuvoista, tälleen mukavampi aloitella
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 08:21 15.05.2018.
Kirjoittaja Pertti
Mäntien vaihto tulee kysymykseen kilsojen ollessa yli 200tkm, ellei mitään haaveria käy.
Renkaat pysyy paikoillaan, kun et itse niitä pyörittele. Voithan varmistukseksi vaikka piirrellä paikat mäntiin...
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 15:01 15.05.2018.
Kirjoittaja marko69
Kiitosta, tuota juurikin mietin yövuorossa, mäntien merkkausta
Re: 1995 Softail evon pytyt ja kannet
Lähetetty: 18:59 28.05.2018.
Kirjoittaja marko69
Pertti kirjoitti: 22:40 14.05.2018.
Erittäin varovasti irroittaen voit onnistua niin, ettei sylinterin helman tiiviste nitkahda irti.
Ehkä kannattaisi pytyt käyttää irti ja vaihtaa alatilkkeet. Vanhemmiten tuppaavat kuitenkin jossakin kohtaa aloittamaan hikoilun.
Männänrenkaat kannattaa jättää siihen asentoon, kun ne ovat sylinterissä olleet.
mahtuuko pytyt tulemaan pois kun kone pyörässä paikoillaan? mitään huomioitavaa? 1995 Softail evolainen oli siis kyseessä.
Lähetetty: 21:49 28.05.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 10:08 29.05.2018.
Kirjoittaja Sepixlh
marko69 kirjoitti: 15:01 15.05.2018.
Kiitosta, tuota juurikin mietin yövuorossa, mäntien merkkausta
Tärkeää on ettei renkaiten päät ole: samalla kohdalla tai juuri männäntapin kohdalla. Esimerkiksi kelloa hyväksikäyttäen, eka puristusrenkaan katkos noin klo 2, toinen klo 8, öljyrengas klo 4. Jos on kolme osainen öljyrengas päät eri kohtaan. Jotkut välttävät laittamasta katkosvälystä sylinterin "etupuolelle", toki nuo renkaat aikojen saatossa tuolla pyörivät...
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 15:26 29.05.2018.
Kirjoittaja ranze
Pakoputken pinnapultit mahtaa olla kansissa kiinni, harvemmin sylintereissä. Poislukien sivuventtiilikoneet. Jättäisin pytyt mosaan kiinni ja irroittaisin kannet, jos mahdollista?
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 17:47 29.05.2018.
Kirjoittaja Peacemaker76
Kyllä evossa noi sylinterien alatiivisteet kannattaa samalla vaihtaa minunkin mielestä, ei oo enää iso vaiva mut harmittaa jos jäävät vuotamaan kun ei tullut vaihdettua vaikka kone oli auki.
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 20:48 29.05.2018.
Kirjoittaja Pave.
Jonkun mielestä tämä mene varmaan taas "vittuiluksi", mutta itse ainakin vaihtaisin samalla nuo alapään tiivisteet, jotta ei tarvi kahta kertaa vaihtaa tiivisteitä! Eli ensiksi muut ja sitten uudestaan kun tihkuttaa sylinterin alapäästä nuo vaihtamattomat tiivisteet!
Toki jokainen tekee kuten parhaaksi asian näkee omalla kohdallaan.
Tosin jos ovat alkuperäiset, niin saattavat olla "vittumaisen" tiukassa ja niitä voi joutua hetken aikaa irrottelemaan (vuoleskelemaan) joko osaa lohkon puolelta ja osaa sylinterin helmasta!
Lähetetty: 23:51 29.05.2018.
Kirjoittaja -Harikka-
.
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 11:23 30.05.2018.
Kirjoittaja Kiwi
Ja harrikan sivuventtiilimoottoreissa ei ole pakoputken pinnapultteja
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 14:27 30.05.2018.
Kirjoittaja marko69
Mutta, mahtuuko takapytty tulemaan pois kun kone paikoillaan? Se kiinnostaa
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 15:29 30.05.2018.
Kirjoittaja Pave.
Muista malleista en tiedä, mutta ainakin mulla mahtu tulemaan!
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 18:32 30.05.2018.
Kirjoittaja marko69
Pave. kirjoitti: 15:29 30.05.2018.
Muista malleista en tiedä, mutta ainakin mulla mahtu tulemaan!
Ja sulla samanikäluokan Softail?
Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..
Lähetetty: 19:32 30.05.2018.
Kirjoittaja ranze