Jos sinulla on se nykyinen kampiakselin asennontunnistin, niin sen toiminnan voi mitata sen ollessa moottorissa paikallaan. Nyppää anturin/tunnistimen johtoliitin irti ja yleismittarilla mittaa mitä sieltä anturilta tulee kun startilla pyörittää konetta. Sieltä pitäisi tulla heikko vaihtovirtajännite vaihdellen 0,1 ... 0,5 V (noin se varmaan oli, ei voine olla 1 ... 5 V, nyt juuri ei ole sähkömanuaali käsillä, sorry vaan epätarkka neuvo, googlaan jos löytyisi). Jos sieltä ei tule jännitettä tai hyvin vähän niin se on sökö.
Joissakin vanhemmissa Dyna-malleissa tuo liitos löytyy penkin alta, uudemmissa taitaa olla liitinjohto aika lyhyt, olet sen varmaan löytänytkin.
Joskus anturin päähän on kertynyt metallihiukkasia jotka anturin toimintaa haittaavat. Sehän on magneettinen. Olet varmaan anturin pään jo puhtaaksi pyyhkäissyt?
Usein huonokuntoisen anturin kanssa moottori kuitenkin käy, kylläkin pätkii ja temppuilee. Eli olisiko kuitenkaan tuo anturi syynä murheisiin?
Sen jälkeen taas epäilemään ecu/sytkäböxia...
Dyna sytytysrele?
Re: Dyna sytytysrele?
Sitten, jos oikein huonoa säkää on, sytkä hajoaa, jos kokeilee kipinää niin, etteivät molemmat tulpat ole maissa.
Mutta, edelleenkin hiipii epäilys mieleen, että joku johto ecun ja puolan välillä on irti.
Tuleeko muuten puolan toiseen napaan 12V mitattuna maata vasten, kun virta on päällä?
Mutta, edelleenkin hiipii epäilys mieleen, että joku johto ecun ja puolan välillä on irti.
Tuleeko muuten puolan toiseen napaan 12V mitattuna maata vasten, kun virta on päällä?
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Dyna sytytysrele?
Pari vanhempaa kingiä on tullut korjattua vaihtamalla kammen asentotunnistin, vikana oli että pyörittää muttei käynnisty. Toinen sammu ajosta ja toinen tuli pajalle toimimattomana, hiukan oli jo koitettu korjata.