TC96 viritys

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja jty »

ranze kirjoitti: 23:02 24.08.2019.
jty kirjoitti: 22:55 24.08.2019.Jos alakertaa oot noin paljon laittanu ni pistä ny 117 tai 120 pytyt, tulee mukava ajettava ja pääset laittaan kytkintäkin
Kuka mistäkin tykkää. :wink:

Minähän downgreidasin 124" sta 106:een. Nyt on hyvä pata matkapyörälle. Tiukka 124 oli kuin Corvetten kone John Deeren rungossa.
Joo, aattelin jo aiemmin suositella alavääntönokkia ja mietoa puristussuhdetta (ainakin alle 11), mut dynaan nyt maun mukaan.

Mä greidasin 120r väännöt alas 10.8:1 puristus, 100ftlbs menee rikki 1800 rpm. Nyt on todella mukava touringriki. Isolla tiellä kutosella ajellessa 120kmh kierrokset on 2750 ja vääntöhuipun etureunalla. Kone kyl kuumiaa niin että 20w-60 öljyt
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

No niin. Talvi alkaa olla takana ja viritykset valmiina. Lupasin tänne kirjoitella mitä tuli laittua, josko siitä jollekkin vastaavaa pähkäilevälle olis hyötyä.

Eli -08 Fat bob orkkis 96 cui ja siihen vaihdoin seuraavat osat:

-103 cui pytyt ja männät. Orkkis HD. Kannentiivisteiksi Cometic .030 paksuiset. Kannet vakiot.
-SE ilmanputsari
-Nokat S&S MR103 easy start
-S&S nostajat ja quickees tönärit.
-Barnett jäykempi kytkimen jousi.
-Putki Hooker käyrät sekä 2-1 haara ja perään Hooker vaimentaja. Putki on peräisin eräästä Titanin rakentamasta pyörästä, joten vastaavaa ei ainakaan kaupan hyllyltä löydy. Putkessa ei ole kattia, eikä läppäsysteemejä. Säätömahdollisuus on. Säädettiin niin virtaavana kuin sen sai.
-Power commander V

Näillä eväillä säädettiin tänään Kempeleessä TT Motorsportilla ja renkaalta lähti 89,84 hp / 158,44 Nm

Käppyrät on minusta erinomaiset. Laitanpa tähän linkit kuviin:

Kuva

Kuva

ja putkisto: Kuva

Varsinainen koeajo on vielä suorittamatta, koska täällä korkeudella on vielä pihatie täydessä jäässä :evil:
Viimeksi muokannut SakkeHD, 14:48 12.04.2020.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fat bob -08 103"
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja jty »

Erittäin mukavan näköinen vääntökäyrä. Tulee oleen rento ajeltava kutosella jalat suorassa
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

SakkeHD kirjoitti: 18:56 08.04.2020. ... Näillä eväillä säädettiin tänään Kempeleessä TT Motorsportilla ja renkaalta lähti 89,84 hp / 158,44 Nm

Käppyrät on minusta erinomaiset. Laitanpa tähän linkit kuviin:

https://www.dropbox.com/s/o1o3tcbxcqbfa ... 8.jpg?dl=0
Kuva

https://www.dropbox.com/s/b71quy9r5u0cq ... 2.jpg?dl=0
Kuva

ja putkisto: https://www.dropbox.com/s/xvgcf65rnc7o1 ... 8.jpg?dl=0
Kuva

Varsinainen koeajo on vielä suorittamatta, koska täällä korkeudella on vielä pihatie täydessä jäässä :evil:
Nuista samoista linkeistä saapi kopioituu 'kuvan tiedot', jolloi kuvaset näkkyy täällä ylläolevan kokkosina :idea: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

Tuota kuvahommaahan on käsitelty aikasemminkin. Se vaan tuo dropbox "hävittää" kuvat jotenkin, etteivät näy foorumilla kuin n. yhen päivän. Kyllä siellä palvelimella samassa linkissä ovat edelleen. Siksi laitoin pelkät linkit.

En ole vieläkään saanut aikaseksi opetella jotain muuta kuvapalvelinta :oops:
Fat bob -08 103"
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Jatkoa off topic:iin: Minä saan Dropbox-kuvat näkymään vain sillai, että vaihdan tuon linkin viimeisen pätkän dl=0 > dl=1
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

SakkeHD kirjoitti: 08:00 12.04.2020. dropbox "hävittää" kuvat jotenkin, etteivät näy foorumilla kuin n. yhen päivän. Kyllä siellä palvelimella samassa linkissä ovat edelleen.
Tuota karenssirajaa en tiedä, mutta ärsyttävästi ne häviävät. Kun katsoo haulla jotain vanhaa viestiä, niin monet kuvat ovat kadonneet.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Jäljempi liittyy myös hatarasti topicin aiheeseen eli TC96-viritykseenkin. Joihinkin postauksiini olen vuosien varrella jopa päivittänyt linkkejä mutta tuohon en. Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, näkyvätkös tuosta muillekin kuvat?https://www.harrika.fi/juttutupa/viewto ... 34&t=48147
SakkeHD
Viestit: 63
Liittynyt: 15:44 27.03.2017.
Paikkakunta: Ii

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja SakkeHD »

UrpoTJ, kuvat näkyy. Ja tulikohan samaan syssyyn vihdoinkin vihje toimiviin kuvalinkkeihin! Googletin aihetta ja tuo loppuosa pitää vaihtaa raw=1, niin pitäisi pysyä kuvien. Muokkasin nuo nyt kokeeksi, katotaan miten käy.
Fat bob -08 103"
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

SakkeHD kirjoitti: 14:52 12.04.2020. pitää vaihtaa raw=1, niin pitäisi pysyä kuvien. Muokkasin nuo nyt kokeeksi, katotaan miten käy.
Harikan linkkaamat hävisivät jo...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Mutta itse aiheeseen, käsittämättömän tasainen vääntökäyrä kyllä, Pätevät nokat olet löytänyt.

Oma 110 CVO vm, 2016 menee aikalailla samoihin arvoihin avarammilla putkilla ja SE RaceTuner-palikka dynossa säädettynä, mutta käyrä ei ole yhtä laakea. Toki dynotkaan eivät ole 1:1.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Tuo 2300-4500 r/min alue on ainakin minulle se mielenkiintoisin alue. Juu, on vääntökäyrä kohdillaan!
Noviisi
Viestit: 17
Liittynyt: 15:36 09.04.2022.

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja Noviisi »

Nostetaas tämä aihe ylös. Tarkoitus olisi vähän piristää tc96, johon on jo laitettu 2-1putkisto, ilmanputsari ja säädetty omalle eculle. Ensiksi oli mielessä nokkien vaihto plus kansien porttaus, mutta nokkien vaihdon yhteydessä tulevilla lisäosilla hinta kasvaa koko projektissa melkoisesti. Joten onko jollain kokemusta saisiko jo olemassa olevien osien lisäksi pelkällä kansien porttauksella, tehon lisäystä. Ja jos jollain vaihdettu tuo koko setti osaako kuvailla muuttuuko pyörän luonne tuon +2000euron arvoiseksi :roll: :?:
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Porttaukseen kannattaa kysellä neuvoja, tai vaikka tekijääkin V-Twin Citystä.
Atte on kova luu ja tietää mitä tekee, ja ennenkaikkea, mitä ei kannata tehdä.
Toki nokat on kyllä kokolailla tärkeä osa piristystä ja porttauksen kanssa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: TC96 viritys

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Minäkin olen luottanut Aten tietämykseen ja olen erittäin tyytyväinen omaan laitteeseen hänen jäljiltään.

Jos nokat vaihdetaan, niin kartat ja sytytys on taas katsottava kohdilleen. Mainitset muut lisäosat, mitäs ne oikein ovat?

Ihan mutuna ajattelen, että jos iskutilavuutta ei suurenneta ja tehdään vääntökonetta esim. matka-ajoon eikä tavoitella kierroskonetta varttimailille eikä yläpäälle oltaisi tekemässä
muuta niin epäilen että porttaamisella ei saavuteta kovin paljoa lisää. Ainakaan verrattuna kustannukseen, yläpään avaus, porttaus, tiivisteet ym.

Mutta kysy Atelta.
Vastaa Viestiin