Enskan kannen kiristys
Re: Enskan kannen kiristys
Sen verran sanottakoon ääneen että Kiwi on yleensä ensimmäisten joukossa neuvomassa ja kommentit aina asiallista tietoa. Credit where credit is due.
Facebookin hyvä puoli on että tänne on jäänyt enää se kourallinen ukkoja joille tää harrastus on kesät ja talvet.
Kysymyksiin tulee vähemmän vastauksia mutta signaali/kohinasuhde ainakin 10x parempi
Facebookin hyvä puoli on että tänne on jäänyt enää se kourallinen ukkoja joille tää harrastus on kesät ja talvet.
Kysymyksiin tulee vähemmän vastauksia mutta signaali/kohinasuhde ainakin 10x parempi
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Enskan kannen kiristys
Muutamat samat tyypit täällä jaksaa neuvoa. Onhan tuo nyt hieno asia, että täällä on ammattilaisiakin opastamassa. Herneensä jokainen löytää, mut on täällä tuo moderointikin hoidossa.
Kaikki ollaan omanlaisia persoonia, koitetaan ymmärtää toisiamme ja antaa tilaa. Nämä on loppupeleissä pieniä piirejä ja jossain vaiheessa oot kasvotusten samojen tyyppien kanssa. Toisaalta sanoohan ne niinkin että vit**lu on välittämistä.
PS. Ja pistä sinistä locktitea joka kierteeseen, niin pysyvät kohtuudella kiinni.
Kaikki ollaan omanlaisia persoonia, koitetaan ymmärtää toisiamme ja antaa tilaa. Nämä on loppupeleissä pieniä piirejä ja jossain vaiheessa oot kasvotusten samojen tyyppien kanssa. Toisaalta sanoohan ne niinkin että vit**lu on välittämistä.
Justiinsakin näin. Pieniä ruuveja lyhyemmällä vipuvarrella. Muinoin investoin Boxon tuumaiset t-kahvalliset kuusiokolot. Niillä oli kiva väännellä enskakoppaakin kiinni. Nyttemmin pannussa avoenska ja resuinen housunlahje...en saa ihan heti korkkaamaan ruuvimeisseli-tyylisellä enkä T-mallisella kahvalla.
PS. Ja pistä sinistä locktitea joka kierteeseen, niin pysyvät kohtuudella kiinni.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Enskan kannen kiristys
Mä oon jättänyt tuon pois just tuosta kytkimen tarkastusluukusta, koska haluan sen auki seuraavallakin kerralla. Muutamasta on tullut kierteet liiman kanssa mukana, voi olla toki ylikiristystäkin (ei voi tietää) mutta ollaan havaittu että ilman vois olla parempi.ranze kirjoitti: 07:52 06.06.2021. PS. Ja pistä sinistä locktitea joka kierteeseen, niin pysyvät kohtuudella kiinni.
Edit. Tuli vielä tarkistettua vanhemman mallin service manuaalista että kasaus ilman liimaa, kiristys 9,5-12,2 Nm.
Re: Enskan kannen kiristys
Tuota en ole huomannutkaan, ettei laiteta liimaa. Minä olen tätä laittanut oikeastaan kaikkiin ruuveihin, kaikkiin alumiiniinkin kierrettäviin ihan pikkuisen tipan. Olen ajatellut että se samalla suojaa kierteet. Mutta pitääpä tämä harkita uudestaan.
Toisaalta, juuri tulee 150.000 km täyteen eikä ole HD-vitseitä huolimatta yksikään ruuvi, pultti tai mutteri vielä tippunut!
Toisaalta, juuri tulee 150.000 km täyteen eikä ole HD-vitseitä huolimatta yksikään ruuvi, pultti tai mutteri vielä tippunut!
Re: Enskan kannen kiristys
Jos sulla on joku hyväksi havaittu systeemi josta ei ole vaurioita tai minkäänlaisia ongelmia tullut, ei sitä välttämättä tarvitse muuttaa vaikka joku netissä sanoisi tekevänsä toisin
Re: Enskan kannen kiristys
Kyllä kyllä, mutta luotan sinuun, ja ennen kaikkea tehtaan manuaaliin kuin raamattuun!
Re: Enskan kannen kiristys
Mä oon laittanut kymmenkunta vuotta kaikkeen muuhun paitti bensatankin korkkiin. Kerran putosi yksi ruuvi, mut se oli penkin kiinnitysruuvi ja putos tallin lattialle. Yhtään kierrettä ei oo sinisellä korkannut. Eihän se tee muuta kuin nihkeäksi.UrpoTJ kirjoitti: 11:24 06.06.2021. Tuota en ole huomannutkaan, ettei laiteta liimaa. Minä olen tätä laittanut oikeastaan kaikkiin ruuveihin, kaikkiin alumiiniinkin kierrettäviin ihan pikkuisen tipan. Olen ajatellut että se samalla suojaa kierteet. Mutta pitääpä tämä harkita uudestaan.
Toisaalta, juuri tulee 150.000 km täyteen eikä ole HD-vitseitä huolimatta yksikään ruuvi, pultti tai mutteri vielä tippunut!
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Enskan kannen kiristys
Sinisen ruuvilukitteen käyttöä miulle suositeltii/neuvottii Kalivorniassa 1994.ranze kirjoitti: 13:17 06.06.2021. Mä oon laittanut kymmenkunta vuotta kaikkeen muuhun paitti bensatankin korkkiin. Kerran putosi yksi ruuvi, mut se oli penkin kiinnitysruuvi ja putos tallin lattialle. Yhtään kierrettä ei oo sinisellä korkannut. Eihän se tee muuta kuin nihkeäksi.
Sen jälkee oon sitä kans laittanu miltei joka paikkaa ja joka kerra.
Eipä oo miullakaa kierteitä korkkautunu
Camaron ja Micra:n pyöränpultteihi laitan Motox Pultti- ja mutteriterva 400 ml 60-7070 5.99€.
Ei oo pultit korrosioitunu... Tullee talleihi hyvä tuoksu
Toiminee varmaanki näissä 'mutterilingoissaki'
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Enskan kannen kiristys
Tuolla fb:n puolella kommentoin, että minulla on kestänyt yksi sininen pikkupullo jo 20-30 vuotta. Käytän sitä vain kriittisimmissä paikoissa ja esimerkkinä mainitsin juuri tuon luukun, että siinä en ole keksinyt mitään syytä sitä käyttää. Kiva avata se mukavasti eikä yhtään ruuvia ole ko. luukusta pudonnut yhdestäkään pyörästä. Eikä juuri muitakaan ruuveja.Kiwi kirjoitti: 10:50 06.06.2021.Mä oon jättänyt tuon pois just tuosta kytkimen tarkastusluukusta, koska haluan sen auki seuraavallakin kerralla.ranze kirjoitti: 07:52 06.06.2021. PS. Ja pistä sinistä locktitea joka kierteeseen, niin pysyvät kohtuudella kiinni.
Edit. Tuli vielä tarkistettua vanhemman mallin service manuaalista että kasaus ilman liimaa, kiristys 9,5-12,2 Nm.
Suoranaista haittaa lukitteesta on kumipuslien tai muovikaulusten sisään valetuissa muttereissa. Ne saa lukitteella kivasti rikottua eikä yhtään ruuvia ole niistäkään irronnut.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Enskan kannen kiristys
Samaa mieltä vahvasti!jty kirjoitti: 21:03 05.06.2021. Sen verran sanottakoon ääneen että Kiwi on yleensä ensimmäisten joukossa neuvomassa ja kommentit aina asiallista tietoa. Credit where credit is due.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Enskan kannen kiristys
Tuon kytkinluukun kanssa on hyvä huomioida, että torxin koko on T27, jota ei vielä aivan kaikissa sarjoissa ole.
T25 on lähellä, mutta sillä nuljaa kannat piloille
T25 on lähellä, mutta sillä nuljaa kannat piloille
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Enskan kannen kiristys
Se onkin sitten derby kun tässä kiristellään...
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Enskan kannen kiristys
Toinen CRC sininen menossa, 10 v. aikana. Ja oon siitä muihinkin vehkeisiin laittanut. Vihreää (Loctitena punainen) menee vieläkin vähemmän.Tuolla fb:n puolella kommentoin, että minulla on kestänyt yksi sininen pikkupullo jo 20-30 vuotta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Enskan kannen kiristys
Taisi ranze ensin luulla, kuten minäkin, että oli koko enskakopan kannesta kyse. Se pikkupyörylä varmaan ei ole niin tarkka momentistaan, pieni ja suht jäykkä osa, ja vissiin öljypinnan yläpuolellakin. ”Riittävän” kireälle kun vetää ja tasaisesti niin varmaan on hyvä. Ainakin siihen asti kunnes momenttiavain löytyy
Viimeksi muokannut KariFS, 08:07 08.06.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”