Dynan jarrujen päivitystä

Runko, jousitus, keula, renkaat, vanteet, jarrut, peltiosat, satulat

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Katselin ihanan kalliita varaosahintoja. Dynan oikea alaputki, satula jne.

Onko se Arlen Nessin 15" kuinka paljon parempi vs orkkiskokoinen 1-levyinen?

Ensi vuonna on lähtö pidemmälle mutkataipaleelle. StBob menee taas >500 kg painoilla ylä- ja alamäet ja mutkatkin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Springer
Viestit: 471
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja Springer »

Minkälaisia ihmeen jarruja te haluatte? 1991 vakio jarruilla olen pärjännyt aivan mainiosti! Jopa puristanut etupyörän lukkoon kun poro oli tiellä.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja JKKo »

1991 kanssa voi olla "snadisti" eri ongelmat vs 2008-2009.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Löytyisikö Dynaan pääsylinteriä pienemmällä halkaisijalla? Saisi samalla sormivoimalla enemmän puristusta levyyn. Vähän niinkuin toisen levyn+satulan lisäys, mutta ei kuitenkaan :)

Omassa porsterirousterissa (XLS1000) on tuplalevyt vakiona, mutta olikseny 5/8” pääsylkky, tai joku muu älytön, ja jarrutuntuma kuin kuivaa koivuklapia puristaisi. Pykälää pienempi (olikohan 9/16”) pääsylinteri on hankittuna mutta ei vielä asennettu saati koeajettu. Liikematka kahvassa kasvaa, jolloin periaatteessa pitäisi saada samalla sormivoimalla enempi puristusta jarruun. Liikematka tietenkin kasvaa, toivottavasti riittää kuitenkin.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ykslevyisessä on pienempihalkaisijainen sylkkä vs kakslevyinen. Ubertehokkaat tulee, kun laittaa toisen levyn, eikä vaihda pääsylinteriä. Mulla on just tommoset Jekyll ja Hyde, kun Dynassa on tehtaalta huonot jarrut ja 883/1200/turbo -vekottimessa lisätty levy.

Mä ajelen tulevan suven äs is ja sit vaihtuu jotakin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jannejk
Viestit: 185
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja jannejk »

JKKo kirjoitti: 16:18 04.02.2023. Onko se Arlen Nessin 15" kuinka paljon parempi vs orkkiskokoinen 1-levyinen?
Sanovat että 30% parempi. Käytännössä sanoisin että vähintään se ja mun mielestä oli erittäin hyvä sijoitus. En tiedä saako täällä mainostaa ja ei ole oma lehmä ojassa, mutta nettivaraosassa on tällä hetkellä aika sopivaan hintaan noita isoja levyjä tarjolla.
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Avatar
jannejk
Viestit: 185
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dynan jarrujen päivitystä

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Springer kirjoitti: 17:23 04.02.2023. Minkälaisia ihmeen jarruja te haluatte? 1991 vakio jarruilla olen pärjännyt aivan mainiosti! Jopa puristanut etupyörän lukkoon kun poro oli tiellä.
Yleensä ajotavalla ja ennakoimallahan pystyy jopa ajelemaan huonoillakin jarruilla :D. Muutama äkkitilanne on sattunut itselle jossa hyviä jarruja on tarvittu.
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Vastaa Viestiin