Keihinin säätö ongelma?
Tosiaan tyhjäkäynti seoksen säätö on CV:ssa plommattu tehtaalla joten varovasti poraamaan plommi pois ja sitten säätämään.
Jollain vois olla kuvakin mistä plommi löytyy
Affe ?
EDIT: löytyy http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
Jollain vois olla kuvakin mistä plommi löytyy
Affe ?
EDIT: löytyy http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Keihin CV
Niin kuin Sepi jo mainitsi niin jossain 5l/100km paikkeilla pitäisi olla OK. Oma vei 45 suuttimella 4.3l/100km Tampereeltä Hartolaan ajaessa. Siellä porattiin suutin ja sen jälkeen kulutus nousi noin 5.5l/100 tasolle joka on jo OK.Henkka J kirjoitti:Mitä suuttimiin tulee niin onhan 883->1200 evosporteissakin aika lailla eroa suuttimien suhteen, rautiksen olettaisi takuulla haluavan vielä enemmän menovettä kuin 1200 evon. Jos 883 menee 4,5 litralla satasella ja rautis vie varmaan seitsemisen litraa (vai?)
Olen kyllä kuullut useankin Rautapään toimivan mainiosti 45/175 suuttimilla mutta jostain syystä oma ei noihin tyydy.
Just näinHenkka J kirjoitti:Pistä tehtaan raaseriin suosioilla vaan raaserin suuttimet
Affe
Re: Keihin CV
Täytyy kokeilla, mut ensin tarkistan viel et luisti ym. toimii varmasti. Testauksia pääsen jatkamaan vasta ens viikolla, mut ilmotan sit tuloksista, hyvä jos sais jotain tolkkua tähänHenkka J kirjoitti:
Pistä tehtaan raaseriin suosioilla vaan raaserin suuttimet
Just näin
Affe
cv
Olisko sytkä säädetty "käynnistys" asentoon ja vaatisi aikaisemmalle heiton ajoa varten. Putket sinistyy ja kone kuumenee ja rökeltää? Koita kääntää magneettoa 5 minuuttia eteenpäin, voi ruveta rauta laulamaan. Tarkoitin siis vastapäivään.
rauta
Vielä sen verran, että onhan ne tulpat varmasti kaupan uudet, ennen kuin taas pannaan koko mylly atomeiksi? Itse olen sen oppinut, että vaihdan ekaksi aina UUDET tulpat.
Noh nii, nyt on (vihdoinki) rautapään säädöt saatu kohtuu kohdalleen ja lupasin ilmotella.
Putsariin yskimisen ym. toimimattomuuden sain pois putsaamalla cv:n huolella vielä kerran ja säätämällä sytkän uudelleen. Luistin kalvosta löyty pieni reikä (tosi pieni) mut luisti liikkuu hyvin joten ainakaan toistaiseksi en oo vaihtanu, maksaa 60?.
Erinäisten säätöjen ja paljon koeajon jälkeen, olen päätyny suuttimiin 52/195. Kulutus on matka-ajossa noin 6 litraa satasella eli kaiketi aika kohallaan, kaupungissa tietty enemmän. Suutinten koot tuntuu isoilta, mut pienemmillä ei vaan kertakaikkiaan toimi hyvin. Nyt matka taittuu kuten pitääki.
Mites Affe, ootko saanu mitään uutta selville tai jatkanu säätelyä?
Putsariin yskimisen ym. toimimattomuuden sain pois putsaamalla cv:n huolella vielä kerran ja säätämällä sytkän uudelleen. Luistin kalvosta löyty pieni reikä (tosi pieni) mut luisti liikkuu hyvin joten ainakaan toistaiseksi en oo vaihtanu, maksaa 60?.
Erinäisten säätöjen ja paljon koeajon jälkeen, olen päätyny suuttimiin 52/195. Kulutus on matka-ajossa noin 6 litraa satasella eli kaiketi aika kohallaan, kaupungissa tietty enemmän. Suutinten koot tuntuu isoilta, mut pienemmillä ei vaan kertakaikkiaan toimi hyvin. Nyt matka taittuu kuten pitääki.
Mites Affe, ootko saanu mitään uutta selville tai jatkanu säätelyä?
Pyörä on seissyt kolmisen viikkoa pihassa kun ei kuski ole ollut oikein ajokunnossa. Ja nyt ei ole kyse siitä mikä varmaan ekana tuli mieleenlint kirjoitti:Mites Affe, ootko saanu mitään uutta selville tai jatkanu säätelyä?
Eli ei ole uutta tuolta rintamalta. Yritän jossain välissä putsata itselleni toisen CV:n ja pistän sen kiinni jotta näkee onko eroa. Toisaalta jos se homma alkaa viipyä niin ensi talvelle on jo suunitelmissa ruiskun laitto... olis se ruisku helpompi sen ahtimen kanssa Läppärunko on jo hankittuna ja MegaSquirt muunnos työn alla... Mutta näillä hommilla on tapana viipyä
Affe
No jopas jotakin... Tilasin Megasquirtin ja mienasin hakea forumilta että onkos joku riehaantunut jo sellaista asentamaan, eipä mikään ihme että Affehan se on ollut jo aika päivää vauhdissa sellaisen kimpussa.affe kirjoitti:Toisaalta jos se homma alkaa viipyä niin ensi talvelle on jo suunitelmissa ruiskun laitto... olis se ruisku helpompi sen ahtimen kanssa Läppärunko on jo hankittuna ja MegaSquirt muunnos työn alla... Mutta näillä hommilla on tapana viipyä
Affe
Onko projekti edistynyt?
Henkka
"Ei taida meikäläisen pyörästä tulla ikinä valmista..."
1995 XLH883/1206 Fat Boy Wannabe "XLHF Fatster"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä
"Live to build - build to ride"
ex- 1995 FXDWG 1340
ex- 1995 FLSTF 1340 avobeltillä
"Live to build - build to ride"
Keväällä "törmäsin" yhteen guzzi-mieheen joka oli rakentanut omaan guzziinsa vakio marelli/weber ruiskun tilalle tuon megasquirtin...
Kertoi toimivan huomattavasti paremmin orkkisruisku
Sittemmin syksyllä kaveri on myynyt kaluston pois ja uudesta omistajasta ei ole tietoa... koetan vähän kysellä...
Kertoi toimivan huomattavasti paremmin orkkisruisku
Sittemmin syksyllä kaveri on myynyt kaluston pois ja uudesta omistajasta ei ole tietoa... koetan vähän kysellä...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
No kaikki mitä on tapahtunut on luettavissa tuolta mun sivuilta, eli ei mitään tälle talvelleHenkka J kirjoitti:No jopas jotakin... Tilasin Megasquirtin ja mienasin hakea forumilta että onkos joku riehaantunut jo sellaista asentamaan, eipä mikään ihme että Affehan se on ollut jo aika päivää vauhdissa sellaisen kimpussa.
Onko projekti edistynyt?
Läppärunko löytyy mutta bensapumppu ja jotain sellaista pientä kun se ohjaus boxi puutuisi vielä
Mulla oli/on suunnitelmissa modata se MegaSquirt käyttämään toista kontrolleria (Atmel) ja muutenkin muutella sitä enemmän ilmajäähdytteinen v-twin mielessä. Niin, ja ahdettu sellainen Käytännössä se siis menee aika lailla uusiksi mutta softat olisi kuitenkin yritys pitää sellaisena että noita MegaSquirtin säätösoftia voisi käyttää.
Affe
MS
Affe (tai joku muu MS:n käyttäjä?), ootko ajatellu ottaa sytkän kortilta samalla? Itelläni on Turtanan levy, mutta projekti näyttää olevan hyyviin hiidaas. Toi sytkä kiinnostaa ton mopon odd-fire-ominaisuuden takia, mutta sehän pitäs olla käsittääkseni mahdollista modata HD:n 45-asteen kulmasta johtuen.
Mitä muutoksia ilmajäähdytteinen tarvii? Koneen lämpötilan vois ottaa öljyltä, muuttaa vaan arvot sopiviks. Vai onnistuuko noin?
Sori, että harhailen hieman topicista, mutta täältä saattaa löytyä parempia apuja, kun FinSquirtin sivuilta...
TV
Mitä muutoksia ilmajäähdytteinen tarvii? Koneen lämpötilan vois ottaa öljyltä, muuttaa vaan arvot sopiviks. Vai onnistuuko noin?
Sori, että harhailen hieman topicista, mutta täältä saattaa löytyä parempia apuja, kun FinSquirtin sivuilta...
TV
Re: Keihinin säätö ongelma?
Jeps.
Oon nyt alkukesän nipunut tuota cv:tä tonniseen rautapäähän, ja yllättynyt siitä miten paljon juotavaa se tarvitsee välialueella. Omassa on suuttimena 54 ja oikeassa housunlahkeessa on mustaa palojälkeä. Valtavan määrän se bensaa vaatii.
Tosin, hiukan epäilen että tuota konetta on hieman kutkuteltu. Kanavat on ainakin muotoiltu, ja luulen että nokat ei oo täysin vakiot. Kiihdytettäessa saa tosissaan ottaa kahvoista kiinni, ja emäntä valittaa että 1200 evosporalla ei meinaa pysyä perässä millään.
Oon nyt alkukesän nipunut tuota cv:tä tonniseen rautapäähän, ja yllättynyt siitä miten paljon juotavaa se tarvitsee välialueella. Omassa on suuttimena 54 ja oikeassa housunlahkeessa on mustaa palojälkeä. Valtavan määrän se bensaa vaatii.
Tosin, hiukan epäilen että tuota konetta on hieman kutkuteltu. Kanavat on ainakin muotoiltu, ja luulen että nokat ei oo täysin vakiot. Kiihdytettäessa saa tosissaan ottaa kahvoista kiinni, ja emäntä valittaa että 1200 evosporalla ei meinaa pysyä perässä millään.