Kyykkyyn,sano polliisi..
Sellaista paperinivaskaa ei taida olla, jolla gyyn saa kyykkyyn. Sen verran typeriä ovat nimittäin.
Kantelu kannattanee tehdä itsekin, se on vapaamuotoinen ja se osoitetaan jollekin gyyn esimiehelle tai Eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Siinä pitäisi olla joku maininta siitä, mikä gyyn toiminnassa meni pieleen.
Kantelu kannattanee tehdä itsekin, se on vapaamuotoinen ja se osoitetaan jollekin gyyn esimiehelle tai Eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Siinä pitäisi olla joku maininta siitä, mikä gyyn toiminnassa meni pieleen.
-
TÄYTYY löytyä vastuullinen esimiestaho / henkilö!!
Moro,
Siis olen erimieltä, sillä sisäasiainministeriön alaisena toimiva valvontorganisaatio nimeltään Poliisi on sellainen että ei siellä kukaan tee mitään ilman käskyjä, kehoituksia ja tulkintoja/ohjeita (vrt. armeijan päiväkäsky yms.).
Ja ne on oltava kirjallisina!!
SIIS täytyy löytyä joku satraappi joka on antanut käskyn, kehoituksen tai tulkinnan/ohjeen kirjallisena näille konstuille jotka niillä jätskikauppias-mopoilla ajelee, että:
"Ratsatkaa kaikki prätkät ja kyselkää e-hyväksyntöjä ja jne. blaa blaa blaa, höpöpöpöpöö..., ja sitten kun/jos ei löydy niin OTATTE kilvet pois!"
Sillä siksi ne toimii näin, ei ne oo sitä ite keksinny!!
SE TAHO ON LÖYDYTTÄVÄ, JA SAMOIN SE TEKSTI JA SEN TULKINTA!!
Ja käsittääkseni länsimaisessa oikeusvaltioissa EI LAINVARTIJA VOI ANTAA LAINVASTAISIA OHJEITA TAI TOIMIA LAINVASTAISTEN OHJEIDEN MUKAAN ilman virkavirhettä ja tätä kautta sanktioita....
Ja luulen ja uskon että lait, asetukset, määräykset, normit, ja niiden kirjalliset tulkintamääräykset ovat julkista, kaikkien nähtävissä pidettävää tietoa.(vrt. vaikka päiväsakkomäärät tietystä liikennerikkomuksesta tms.)
korjaile mua mcmies, mä oon vaa tyhmä tekniikan miäs, teisillä pitäs olla tää homma ainaskii tuhatkertaa paremmin hanskassa
SIIS SE PAPERI JA SEN MÄÄRYKSEN ANTAJA KAIVETTAVA ESIIN!!
kyykytyksen ja mielivallan Stadissa on loputtava, tai kansa otta oikeudet omiin käsiinsä
Siis olen erimieltä, sillä sisäasiainministeriön alaisena toimiva valvontorganisaatio nimeltään Poliisi on sellainen että ei siellä kukaan tee mitään ilman käskyjä, kehoituksia ja tulkintoja/ohjeita (vrt. armeijan päiväkäsky yms.).
Ja ne on oltava kirjallisina!!
SIIS täytyy löytyä joku satraappi joka on antanut käskyn, kehoituksen tai tulkinnan/ohjeen kirjallisena näille konstuille jotka niillä jätskikauppias-mopoilla ajelee, että:
"Ratsatkaa kaikki prätkät ja kyselkää e-hyväksyntöjä ja jne. blaa blaa blaa, höpöpöpöpöö..., ja sitten kun/jos ei löydy niin OTATTE kilvet pois!"
Sillä siksi ne toimii näin, ei ne oo sitä ite keksinny!!
SE TAHO ON LÖYDYTTÄVÄ, JA SAMOIN SE TEKSTI JA SEN TULKINTA!!
Ja käsittääkseni länsimaisessa oikeusvaltioissa EI LAINVARTIJA VOI ANTAA LAINVASTAISIA OHJEITA TAI TOIMIA LAINVASTAISTEN OHJEIDEN MUKAAN ilman virkavirhettä ja tätä kautta sanktioita....
Ja luulen ja uskon että lait, asetukset, määräykset, normit, ja niiden kirjalliset tulkintamääräykset ovat julkista, kaikkien nähtävissä pidettävää tietoa.(vrt. vaikka päiväsakkomäärät tietystä liikennerikkomuksesta tms.)
korjaile mua mcmies, mä oon vaa tyhmä tekniikan miäs, teisillä pitäs olla tää homma ainaskii tuhatkertaa paremmin hanskassa
SIIS SE PAPERI JA SEN MÄÄRYKSEN ANTAJA KAIVETTAVA ESIIN!!
kyykytyksen ja mielivallan Stadissa on loputtava, tai kansa otta oikeudet omiin käsiinsä
"This is not just a motorcycle, this is a way of life!
- -Harikka-
- Viesti:
Lainvartiat...
Mie oon lähi-aikoina kysyny kolme kertaa virkamerkkiä univormuiselta miliisiltä. Viimeeks maanantaina, muut pysäytetyt puhallutettin ja miulta kysyttiin lisäksi ajokortti & rekisteri-ote. Virkamerkkiä pyytäessä konsta sano jotta se on tuolla autossa , vastasin mikä yhteensattuma niin on miullaki rekisteri-ote täällä autossa, haki sitt lompakkonsa naama mytryssä. Kansalaisella on oikeus vaatia viranomaiselta virkamerkkiä, virkavehkeillä/vormussa taikka ilman, jos kieltäytyvät kannattaa soittaa poliisille.
Ilmeisesti HD:t ja Chevroletit ei oo wirkawallan suosiossa
-Mika-
Ilmeisesti HD:t ja Chevroletit ei oo wirkawallan suosiossa
-Mika-
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
-
Kyllä Heritage-herra puhuu asiaa, onko kenestäkään miestä ryhtyä ajamaan tällaista prosessia? Ei varmaan ole ihan helpoimmasta päästä...
Kirjoitat kyllä täyttä asiaa, samoin kuin muutkin, mutta kyllä pisti silmään tuo "länsimainen oikeusvaltio".. MISTÄ LÄHTIEN
Fakta on että suomi on pohjolan DDR ja EU:n takapajula jossa porukkaa kyykytetään ja sorretaan henkisesti mielinmäärin
Aivan sama mitä jotkut suomi-patriootit tästä varmaan tulee kirjoittelemaan, tämä on kylmä totuus
MR. HERITAGE FOR PRESIDENT
Kirjoitat kyllä täyttä asiaa, samoin kuin muutkin, mutta kyllä pisti silmään tuo "länsimainen oikeusvaltio".. MISTÄ LÄHTIEN
Fakta on että suomi on pohjolan DDR ja EU:n takapajula jossa porukkaa kyykytetään ja sorretaan henkisesti mielinmäärin
Aivan sama mitä jotkut suomi-patriootit tästä varmaan tulee kirjoittelemaan, tämä on kylmä totuus
MR. HERITAGE FOR PRESIDENT
Olen täysin samaa mieltä kuin Mr.Heritage.
Viranomaiset (AKE) mukaanlukien on muuttanut selkeästi tapojaan ja sehän ei johtua muustakuin todellakin viranomaisten päätöksellä. Niin selkeää on vähänkin rakenneltujen pyörien tutkiminen. Liittyykö jotenkin kun kevättalvella ikäänkuin "vapautettiin" rakentelua -> syy / seuraus jossain ehkä käveltiin jonkun tekemän tiukemman mietinnön ohi ?
Poliisin tietämättömyys tekee asiasta koomisen (tosin ei sille ketä asia koskee), komissaarit kun eivät tosiaan itsekään tiedä mikä on laitonta mikä ei. Mutta joku käsky on käynyt.
Itselle jopa puhallusratsiassa alettiin kyselemään turvallisuus varusteista, asia jäi ilmeisesti silleen kun oli helvetillinen jono porukkaa takana (ratsia oli valtatiellä).
Viranomaiset (AKE) mukaanlukien on muuttanut selkeästi tapojaan ja sehän ei johtua muustakuin todellakin viranomaisten päätöksellä. Niin selkeää on vähänkin rakenneltujen pyörien tutkiminen. Liittyykö jotenkin kun kevättalvella ikäänkuin "vapautettiin" rakentelua -> syy / seuraus jossain ehkä käveltiin jonkun tekemän tiukemman mietinnön ohi ?
Poliisin tietämättömyys tekee asiasta koomisen (tosin ei sille ketä asia koskee), komissaarit kun eivät tosiaan itsekään tiedä mikä on laitonta mikä ei. Mutta joku käsky on käynyt.
Itselle jopa puhallusratsiassa alettiin kyselemään turvallisuus varusteista, asia jäi ilmeisesti silleen kun oli helvetillinen jono porukkaa takana (ratsia oli valtatiellä).
-
Turhaa kitinää
Ihan turha kitistä, että Suomi on sitä tai Suomi ei ole tätä. Siitä mitään hyötyä ole!
Taisteluun toverit! Aina kun on vähänkään aihetta (ja vaikka ei olisikaan) niin hirmuinen valitusrumba käyntiin ja joka sakosta oikeuteen. Viranomaisen on pakko vastata asiallisesti tehtyihin kanteluihin ja selvittää niiden taustat. Sitten myös jokaisen ......maisen kytän nimi näkyville nettiin niin saadan poimittua sankarit julkisuuteen Jos ei muuta niin ainakin tätä palstaa seuraavat virkaveljet pääsevät naureskeleen. Ja kaippa se jonkun huomiota herättää kun samasta tyypistä tehdä kanteluita joka päivä.
Vois vielä joku jurristiveli selvittää mitä kaikkea kytiltä voi vaatia ratsiatilanteessa ja miten omia oikeuksiaan kannattaa puolustaa. Että menis niinku kirjan mukaan.
KÄYDÄÄN PÄÄLLE POJAT!
Taisteluun toverit! Aina kun on vähänkään aihetta (ja vaikka ei olisikaan) niin hirmuinen valitusrumba käyntiin ja joka sakosta oikeuteen. Viranomaisen on pakko vastata asiallisesti tehtyihin kanteluihin ja selvittää niiden taustat. Sitten myös jokaisen ......maisen kytän nimi näkyville nettiin niin saadan poimittua sankarit julkisuuteen Jos ei muuta niin ainakin tätä palstaa seuraavat virkaveljet pääsevät naureskeleen. Ja kaippa se jonkun huomiota herättää kun samasta tyypistä tehdä kanteluita joka päivä.
Vois vielä joku jurristiveli selvittää mitä kaikkea kytiltä voi vaatia ratsiatilanteessa ja miten omia oikeuksiaan kannattaa puolustaa. Että menis niinku kirjan mukaan.
KÄYDÄÄN PÄÄLLE POJAT!
Toistaisin tässä samalla tuota McMiehen jo julkituomaa pointtia, että keräämme näistä tapauksista tietoa keskitetysti. Yksinäinen harrastaja on heikoilla näiden asioiden kanssa, HDCF:n ja MMAF:n kautta voimme yhdistää voimia ja mahdollisuudet vaikuttaa ovat laajemmat.
Poliisien sisäiset toimintaohjeet eivät yleensä ole julkisia, varsinkin jos "ohjeita" jakaa yksi tai kaksi virkahenkilöä kahvihuoneessa suullisesti (viimevuosien tavoin). Jos tällainen ohje olisi kirjoitettu siihen päästään kiinni käytännössä vain oikausasiamiehen kautta. Ja tälle polulle tarvitaan näitä oikeita esimerkkitapauksia.
Toinen etu keskitetystä tiedonkeräämisestä on myös valmiit valitus- ja kanteluohjeet. Wanhalta MMAF-palstalta:
Poliisien sisäiset toimintaohjeet eivät yleensä ole julkisia, varsinkin jos "ohjeita" jakaa yksi tai kaksi virkahenkilöä kahvihuoneessa suullisesti (viimevuosien tavoin). Jos tällainen ohje olisi kirjoitettu siihen päästään kiinni käytännössä vain oikausasiamiehen kautta. Ja tälle polulle tarvitaan näitä oikeita esimerkkitapauksia.
Toinen etu keskitetystä tiedonkeräämisestä on myös valmiit valitus- ja kanteluohjeet. Wanhalta MMAF-palstalta:
Valitus viranomaisen päätöksestä
Väärään päätökseen haetaan muutosta valittamalla tai oikaisuvaatimuksella. Nämä on tehtävä määräajassa ja säädetylle viranomaiselle. Valitusajan ylittäminen aiheuttaa lähes aina valitusoikeuden lopullisen menetyksen. Väärään paikkaan toimitettu valitus kyllä yleensä siirretään oikeaan osoitteeseen, mutta koska valitusajat ovat yleensä varsin lyhyitä, saattaa valitusaika umpeutua jo ennen kuin valitus on siirtynyt oikealle käsittelijälle.
Valitusaika ja valitustaho ilmenevät yleensä päätöksestä, esim. sakkolapusta, tai sen liitteenä olevasta muutoksenhakuohjeesta. Valitusasian käsittelystä saatetaan periä myös käsittelymaksuja. Esimerkiksi katsastuskonttorin virheestä tehdyn oikaisuvaatimuksen käsittelystä perii ajoneuvohallintokeskus pari sataa markkaa, vaikka valittaja voittaisi jutun.
Kantelu viranomaisen toiminnasta
Viranomaistoiminnassa tai sen kaltaisessa julkisessa vallankäytössä tehdään myös paljon päätöksiä ja muita toimia, joista ei saa tai kannata valittaa. Tällöin on mahdollista aina kannella.
Kantelua ja valitusta ei pidä sekoittaa keskenään. Valitus on tarkasti lailla säädelty menettely, jolla pyritään väärän päätöksen muuttamiseen. Kantelulla sitä vastoin ei voida korjata väärää päätöstä. Kantelulla huomautetaan tehdystä virheestä ja se saattaa johtaa virkamiehen rangaistukseen.
Kantelua voi myös käyttää, jos viranomainen tai vastaava taho ei suostu tekemään päätöstä lainkaan tai viivyttelee asian käsittelyssä. Perusoikeuksiin nimittäin kuuluu, että kansalaisten asiat on käsiteltävä viipymättä ja toisaalta jokaisella on oikeus saada päätös perusteluineen kirjallisessa muodossa.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
-
Moro kundit ja skremmat
Ja kiitos kunniasta, notta oikee pressa-kilipasille "Kenkänaaman" kanssa...
swiddujoo, taidan passaa kuitenki, mutta asiaan, siis edelleen ihmettelen sitä että jonkun virkamies-miikihiiren OMAVALTAINEN suullinen/salainen päätös tulkita lakia VÄÄRIN oikeuttaa täydelliseen mielivaltaan....
itse en aio antaa pyöräni kilpiä konstalle, en saatana anna, se o warma, mun isoisäni ei perkele tapellu näitte paskahousuja puolesta ja heittänny sitte lopuks veiviään....
JOS rikon lakia tai asetusta tai jotain pienempää määräysluonteista direktiiviä yms. , kärsin kyllä siitä määrätyn rangaistuksen...
MUTTA SITÄ RANGAISTUSTA EI PERKELE SENTÄÄN LANGETA EIKÄ MÄÄRÄÄ SE VITUN TINANAPPI&SIKAMIEKKA SIELLÄ TIENPÄÄLLÄ VAAN TUOMIOISTUIN!!!
siis tehkää ny jotai ettei sopperimiähet joudu vilkunpuutteewsta linnaan!!
ja edelleen, se taho joka tämän ratsausmääräyksen on antanut, TÄYTYY SAADA SELVILLE, VASTUUSEEN JA VÄÄRYYS JA OMAVALTAINEN TULKINTA KORJATA OIKEAKSI
t: nimimerkillä jäsenmaksuja joka yhdistykseen(SMOTO,MMAF,HDCF,VMPK yms)
p.s mcmies auta meitä hädässä!!!
pps. ja se oikeus on kohta oman käden oikeus....
swiddujoo, taidan passaa kuitenki, mutta asiaan, siis edelleen ihmettelen sitä että jonkun virkamies-miikihiiren OMAVALTAINEN suullinen/salainen päätös tulkita lakia VÄÄRIN oikeuttaa täydelliseen mielivaltaan....
itse en aio antaa pyöräni kilpiä konstalle, en saatana anna, se o warma, mun isoisäni ei perkele tapellu näitte paskahousuja puolesta ja heittänny sitte lopuks veiviään....
JOS rikon lakia tai asetusta tai jotain pienempää määräysluonteista direktiiviä yms. , kärsin kyllä siitä määrätyn rangaistuksen...
MUTTA SITÄ RANGAISTUSTA EI PERKELE SENTÄÄN LANGETA EIKÄ MÄÄRÄÄ SE VITUN TINANAPPI&SIKAMIEKKA SIELLÄ TIENPÄÄLLÄ VAAN TUOMIOISTUIN!!!
siis tehkää ny jotai ettei sopperimiähet joudu vilkunpuutteewsta linnaan!!
ja edelleen, se taho joka tämän ratsausmääräyksen on antanut, TÄYTYY SAADA SELVILLE, VASTUUSEEN JA VÄÄRYYS JA OMAVALTAINEN TULKINTA KORJATA OIKEAKSI
t: nimimerkillä jäsenmaksuja joka yhdistykseen(SMOTO,MMAF,HDCF,VMPK yms)
p.s mcmies auta meitä hädässä!!!
pps. ja se oikeus on kohta oman käden oikeus....
Re: Moro kundit ja skremmat
Kiitos luottamuksesta! Kyllä minä oman korteni kekoon kannan muiden joukossa. Koska juuri nyt tuntuu siltä, että tulen hulluksi noiden viranomaisten kanssa, lähden Prahaan juomaan olutta. Se tekee minut wiisaammaksi ja kirkastaa mieleni taistelussa Kuitus... eikun tuulimyllyjä vastaan!Mr.Heritage kirjoitti:p.s mcmies auta meitä hädässä!!!
-
-
Juttu kirvoittaa mieliä muillakin näköjään..
Kävin siis vilauttaa mopoo konttorilla jotta sais näihin direktiiveihin
ja niiden tulkintoihin jotain tolkkuu.
Sieltä selvis jotta takanakki saa olla leveempikin kuin otteessa lukee,
kunhan se paikalleen siveesti mahtuu.Ei löytäny pykälistä mitään
rajotteita.Stongavilkut ei piisaa näissä uudemmissa? vehkeissä pelkästään,pitää olla tuikut myös takana.Näin sanoo suomen pykälät,EU-
säädökset ilmeisesti olis kelpuuttanu pelkät kellermanit.Takavalokin pitäis olla symmetrisesti keskellä eli ei siellä sivukilven päällä.Sen kallistuksista
inssi totes jotta onhan siitä se 30 asteen asetus,mutta mites niitä aina tien päällä muka mittailis.Kaiken tämän informaation löytymiseen meni toista
tuntii alan ammattilaiselta..
No mopoo on nyt hinkattu silleen jotta vois kilpii yrittää takas saada,
katotaan kuin käy!
Eivät oo muuten paljon vastaillu mun kanteluun kummastakaan osastosta,
siis pollisilaitokselta tai ministeriöstä.Kirjotustaitoset kai lomalla..
Kävin siis vilauttaa mopoo konttorilla jotta sais näihin direktiiveihin
ja niiden tulkintoihin jotain tolkkuu.
Sieltä selvis jotta takanakki saa olla leveempikin kuin otteessa lukee,
kunhan se paikalleen siveesti mahtuu.Ei löytäny pykälistä mitään
rajotteita.Stongavilkut ei piisaa näissä uudemmissa? vehkeissä pelkästään,pitää olla tuikut myös takana.Näin sanoo suomen pykälät,EU-
säädökset ilmeisesti olis kelpuuttanu pelkät kellermanit.Takavalokin pitäis olla symmetrisesti keskellä eli ei siellä sivukilven päällä.Sen kallistuksista
inssi totes jotta onhan siitä se 30 asteen asetus,mutta mites niitä aina tien päällä muka mittailis.Kaiken tämän informaation löytymiseen meni toista
tuntii alan ammattilaiselta..
No mopoo on nyt hinkattu silleen jotta vois kilpii yrittää takas saada,
katotaan kuin käy!
Eivät oo muuten paljon vastaillu mun kanteluun kummastakaan osastosta,
siis pollisilaitokselta tai ministeriöstä.Kirjotustaitoset kai lomalla..
jarza
Ei kai täällä paljon poliiseja puolustella kannata, mutta faktoja:
-mp renkaan kaikki kokomuutokset vaativat muutoskatsastuksen
-mikäli ajoneuvon rakenne vaatisi muutoskatsastuksen, ja sitä ei ole tehty, voi poliisi, tullimies tai rajavartiomies estää ajoneuvon käyttämisen liikenteessä ottamalla pois rekisterikilvet ja rekisteröinnistä annetun todistuksen (rekisteröintitodistus = ote)
Eli kilvet voi viedä. Hemulin muistelema lainkohta sanoo että mikäli ei aiheudu välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle voidaan käyttöä estämättä määrätä aika jonka puitteissa puute on korjattava (eli otemerkintä, tätä ei kai käytetä koska teho = 0).
Valvontakatsastukseen määrääminen: Turvallisuusriskin havainnut poliisi voi määrätä ajoneuvon valvontakatsastettavaksi, mutta se ei tapahdu asiakkaan aloitteesta. Joskus palveluhenkinen poliisi saattaa ajoneuvon katsastukseen samantien.
Kyllä poliisin, katsastuksen ja aken toiminta kaipaa kehittämistä, mutta tuskin kukaan niilläkään tahoilla kohdistaa mitään toimia asiakkaaseen lain vastaisesti.
-mp renkaan kaikki kokomuutokset vaativat muutoskatsastuksen
-mikäli ajoneuvon rakenne vaatisi muutoskatsastuksen, ja sitä ei ole tehty, voi poliisi, tullimies tai rajavartiomies estää ajoneuvon käyttämisen liikenteessä ottamalla pois rekisterikilvet ja rekisteröinnistä annetun todistuksen (rekisteröintitodistus = ote)
Eli kilvet voi viedä. Hemulin muistelema lainkohta sanoo että mikäli ei aiheudu välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle tai merkittävää haittaa ympäristölle voidaan käyttöä estämättä määrätä aika jonka puitteissa puute on korjattava (eli otemerkintä, tätä ei kai käytetä koska teho = 0).
Valvontakatsastukseen määrääminen: Turvallisuusriskin havainnut poliisi voi määrätä ajoneuvon valvontakatsastettavaksi, mutta se ei tapahdu asiakkaan aloitteesta. Joskus palveluhenkinen poliisi saattaa ajoneuvon katsastukseen samantien.
Kyllä poliisin, katsastuksen ja aken toiminta kaipaa kehittämistä, mutta tuskin kukaan niilläkään tahoilla kohdistaa mitään toimia asiakkaaseen lain vastaisesti.
-
MIKÄ MIES ???
Jumankeuta!!
Kattelin tossa nimimerkin MT skrivaamia juttuja.....
JUMANKEUTA, oleksä HH?, ite Helin
tai joku muu esim "Sinisistä ritareista"?
ei prkl sentää, ootsä ny OIKEESTI sitä mieltä ja pidät tollasta tulkintaa oikeena ja kohtuullisena, et ku mä ny tosi yltiöpäissäni vaihan mun jäteöljyvatkaimee takakummiks orikinaalin 130/90-16 tilalle oikeen kokonaisen sentin "liikenneturvallisuutta vaarantavan ja ehdottomasti muutoskatsastusta vaativan" 140/90-16....
nii tienpäällä jos mua ei hippinä ja hassiksen juajana heti ammuta selkään kesken pakoyrityksen ja jos mä viä pyssään ku panda-autosta tai turpomondeosta mulle pingismailaa heilutellaa...
ja ystävällissen lämminhenkisen keskustelutuokion jälkeen jossa on kyselty nimiä ja oikee ammatteja ja siviilisäätyjä...jos en oo saanu pippuri/kyynelkaasua lärvii ja gummikyrsää otsikkoon, nii sehä o iha OIKEIN JA KOHTUUS että kikottimesta viedään laput????
voi.. prkl sentää MT, ota ny jo pikkasen realismia noihin sun tulkintoihis..
t: koko illan taas palkkatyön jälkee rakentanu MT:n kavereille ratsattavaa ja varmaa lähtee noilla kriteereillä laput meisin rojektista, jos suostun pysähtymää ja yleensäkää jaksan ja viittin seurustella noitte sikamiekkoja kanssa....
Kattelin tossa nimimerkin MT skrivaamia juttuja.....
JUMANKEUTA, oleksä HH?, ite Helin
tai joku muu esim "Sinisistä ritareista"?
ei prkl sentää, ootsä ny OIKEESTI sitä mieltä ja pidät tollasta tulkintaa oikeena ja kohtuullisena, et ku mä ny tosi yltiöpäissäni vaihan mun jäteöljyvatkaimee takakummiks orikinaalin 130/90-16 tilalle oikeen kokonaisen sentin "liikenneturvallisuutta vaarantavan ja ehdottomasti muutoskatsastusta vaativan" 140/90-16....
nii tienpäällä jos mua ei hippinä ja hassiksen juajana heti ammuta selkään kesken pakoyrityksen ja jos mä viä pyssään ku panda-autosta tai turpomondeosta mulle pingismailaa heilutellaa...
ja ystävällissen lämminhenkisen keskustelutuokion jälkeen jossa on kyselty nimiä ja oikee ammatteja ja siviilisäätyjä...jos en oo saanu pippuri/kyynelkaasua lärvii ja gummikyrsää otsikkoon, nii sehä o iha OIKEIN JA KOHTUUS että kikottimesta viedään laput????
voi.. prkl sentää MT, ota ny jo pikkasen realismia noihin sun tulkintoihis..
t: koko illan taas palkkatyön jälkee rakentanu MT:n kavereille ratsattavaa ja varmaa lähtee noilla kriteereillä laput meisin rojektista, jos suostun pysähtymää ja yleensäkää jaksan ja viittin seurustella noitte sikamiekkoja kanssa....