FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Mopo-Ukko
Viestit: 231
Liittynyt: 20:10 14.09.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Näkyyhän tuossa olevan Amerikan osiakin,paremmaltahan tuo näyttää kuin Japanin osilla.
FXSTI -06
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mekaanikan opiskelu jatkuu. Sain kiinailmiön käymään mutta se rytkytti vain kahdella mukilla ja pirusti sausti.
Kävi 2 ja 4 sylinterit. 1 ja 3 ei mitään. Kipinän antoi.Ilmeisesti olen sössinyt venttiilin säädöt ja oiskohan asentaessa rapsahtanut männänrengas poikki?

Kävi osina myyminen taas mielessä mutta ei se vaikuta kun kiinailmiön osista ei saa mitään. Huomenna pesen ruspan ja lasken öölit pois ja motti irti yläkerta levälleen. Tarkistan venttiilit ennen kuin puran. Tämmöstä täällä ja ois vaikka mitä mielenkiintoisempaa hommaa kuin ruspan kanssa värkätä..
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jensen kirjoitti:Kävi 2 ja 4 sylinterit. 1 ja 3 ei mitään. Kipinän antoi.Ilmeisesti olen sössinyt venttiilin säädöt
Ennen kuin menet ja purat - toivottavasti et ollut kommentiani nopeampi :) Kerron miten minulle kävi '81 CB650 Custom Hondassa aikoinaan ja nuo japanialaiset vavat olla tuossa suhteessa toistensa kaltaisia.

4 pyttyä käynnistyivät ja kävivät hyvin. Joskus 10 min ja joskus 2 tuntia. Sitten sammuivat.

Tutkin melkein kaiken, mutta todellisen syysn tietenkin vasta viimeisenä 8O Siinä oli 2 sytkämodulia, kumpikin kahdelle pytylle. Kun lopulta tajusin sen, vaihdoin modulit ristiin ja kas - sammuminen siirtyi niille toiselle sylinteriparille. Ongelma oli ratkaistu! Löysin ihan sattuman kaupalta käytetyn sytkämodulin yhden kaverin purkuosista ja homma oli bueno.

Eli jos tuossa on 2 modulia ja 4 sylinteriä, ratkaisu voi olla sama - ellet ole jo tätä kokeillut ja eliminoinutkin...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Veikkaan että venttiilejä suijahtanut? Kun jako oli väärä niin kalauttanut mäntään. Ei muuta tartte. Mie yritin tarkasti säätää venttiilit ja en luule että siinä sössin?
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Onkos tuo malli kahdella puolalla? Ettei olis toinen puola huonompi ja ei jaksa antaa kipinää puristuksessa?
Tai sitten puolan + johdotus tulee värästä paikkaa, jos antaa kipinän eli pitäisi saada toisesta paikkaa se plussa kuin se toinen puola.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

En usko että puolavika.Tässä sytytys on 1 ja 4 yläkuolokohdassa samaan aikaan. Mulla vika oli 1 ja 3. Eri puolilla ovat. Varmaankin kun sytytys oli väärin säädetty niin venttiilit otti mäntään ja suijahtivat ja nyt vuotavat. En mie tämä paskan kans masennu kun 2 ehjää ajopyörää. Otetaan auki.
Viimeksi muokannut jensen, 22:59 11.03.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

KuvaKuvaKuva

Pesin romun ja purin motin pois ja koneen yläkerran purkasin. Männänrenkaat ehjät ja ei näy männissä jälkiä. Huomenna puran venttiilit pois ja tarkistan. Ilmeisesti olen sössinyt venttiilin säädön.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Panin tiivisteet tilaukseen.Ei yläkerrassa ollut mitään vikaa. Mie luulen että sytytyspuolen johdot väärin? Antaa kipinää mutta väärään aikaan. Pieni vika mutta toiminnan kannalta merkittävä.Kuva

Kuva Tämä paska kun on viimeistelty niin Shovelin maalaan. Muutama viikko pohjatöitä niin sitten hiomamaali. Samalla Shovelkin pohjataan.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tankit tällingissä.KuvaKuva

Vähämielisten kyläläisten mölinät häiritsee.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Shovel roikkuu nosturissa. Penkkisetti ei ole vielä tullut vaikka 6.2 tilattu. Seuraavalla viikolla ruiskutan viimeiset hiomavärit auton romuun niin samalla pohjaan Shovelinkin. Saa sitten puhdistella maalikopin ja tallin. Sekasotku taas pajalla. Meillä on sielä niin pirusti tavaraa ja varastona toimii.

Moottoripyöräkauden jo aloitin ja kävin päräyttämässä. Liian kylmä ja mulla ei ole oikein kunnon varusteita. Reinon aamutossut jalassa ajelin. Ei jaksa satsata pukeutumiseen. Turvonnut niin ei enää mahu toppapukuun.
Epoksia vetelin tänään. Keulan tein ensin ja epoksin päälle on hyvä viimeistellä. Ei ole herkkuhommaa. Eilen tuli käteen tyly haava. Kuva
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pätevä kaveri. House of colorin perustaja ja miljonääri mutta vielä ittekki maalaa. Ei varmaan ole palanut loppuun kuin eräs suomalainen kolleega Datsun Cherryjen kanssa. Ne oli jotain urakka tehty 1250 markkaa mutta sitten kun tarkemmin tarkastelin niin helmakotelot täytyy vaihtaa ja maalit maksaa 1200e. Paloin loppuun kuten arvaa. Ei varmaan kukaan haistele pölyjä tai myrkkyjä ilmaiseksi mielellään

Hyvin kertoo että jos on liikaa väriä transparentin seassa niin väri menee tukkoon.

https://www.youtube.com/watch?v=vHbOaAdPWPk" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mopen lokareista purin listat ja koristeet pois. Fiiberillä maalia veks ja migillä ylimääräiset reijät umpeen. Hitsikohtaa naputtelin alemmaksi.KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuva

Siellä näkyi olevan kittiä jo ennestään. Mie panin parempaa ja lujempaa tavaraa.

Takasiipi on hankala käsitellä ja maalata kun siinä on sarana. Varmaankin joutuu ensin maalaamaan aukiasennossa ja sen jälkeen veto yli. Saranassa ei paksu maali tule kestämään.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tuossa oli juuri sen sohvapenkkihässäkän kiinnitysreikiä, toki muitakin. Niitähän et enää tarvitse, kun siihen norsunkorvaan päädyit. Hyvää tulee taas.

Eikös se saranan tappi lähde irti, pitäisi kyllä mielestäni lähteä. Helpottaisi maalausta.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pajalla olin yön.KuvaKuvaKuvaKuva

Pahat hajut ja syanaattia haihtuu kun kuivuu. https://www.youtube.com/watch?v=R0iJ838 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Pellit aika hyvät. Pari niitinkantaa täytyy viimeistellä ja huokosia jokunen. Autonromussa myös pohjatyöt menossa ja pari litraa epoksia ruikkasin. Siinäkin nitraamista. Ei oo hoppua ja nyppään kaikessa rauhassa. Ei tämä herkkuhommaa ole.Kuva
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tankit valmiina maalattavaksi. Lokaria nitrasin kun pikku kolo oli. Niitit on hankalia tehdä. 2 niittiä lommon kohalla ja ei oikein tiedä miten ne teen. Pitää mennä vielä tallille nyppäämään kun en ole tyytyväinen ja kun huomenna autoon vedän pohjavärin niin samalla nitrattuun paikkaan pohjaväriä ja tuo niittipaikka.
Kuva
Kuva
Kuva

Pitää vain veitsen kärjellä raaputtaa niitin vierestä kittiä. Se halkaisee pakkelin jos niitin päällä tavaraa. Niitti liikkuu.
Lukittu