FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Eikö sitä niittiä saa kiristettyä mitenkään, lyötyä tiukalle? Ei sen mielestäni pitäisi liikkua. Jos se olisi liikkuva, halkeilisivat maalit noista uudemmistakin.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tarkoitin liikkumisella sitä että niitin päälle ei kannata kitata. Menee umpeen ja huonon näköinen. Otin sen vaurioituneen kohdan uudelleen auki. Kuva Nyt saan niitinkannat oikeanlaisiksi. Hankala paikka kun tähän on jokin iskenyt joskus ja purse mikä piti takoa alas ja vaikea kitata että kannat ei mene yli.

Nitrattu paikka. Kiusa se on pienikin. Nyt pikku mälli kittia ja hyvä tuli.Kuva
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ruspa pohjattu. Jätän hautumaan ja alan siivoamaan kammion maalauskuntoon ja maalaan Shovelin pellit ekaksi. https://www.youtube.com/watch?v=WUry82UHGmM" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Auton pohjatöihin meni tähän mennessä 120 tuntia. Pohja on suora ja olen tyytyväinen. Ikinä en enää ala tämmösiin. Mahoton sotku pajalla. Ei ole enää niin pölyisiä hommia jäljellä.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

On kyllä hyvin tehty pohjatyö! Hyvin jäivät niititkin näkyviin. Tuohon on ilo maalata ja varmasti tulee hyvää 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

En ole tallilla paljoa touhunnut. Satulasettiä ei Suomesta saanut. Amerikan putiikki ei voinut sanoa että koska saa uusia? Ebaystä kattoin ja tilasin. Jäi vielä 7 settiä jäljelle. Storehouselta ketjunsuojat loppu mutta hot bikeltä otin. Heillä vissiin niitä hyllyssä? Etusiiven koriste tulossa.

Huomenna menen pajalla ja hion auton ja prätkän pohjavärit. Autossa vielä pientä viimeistelyä. Kova siivoaminen tallilla.

Tilasin autoon maalit. MB 582 Kuva

Ei liian räikeä.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pay pällillä ostin satulasarjan. Aivan kiva kaveri tämä Al. Ei satulasarjaa Suomesta saanut. En sen kummemmin katsonut että minkälainen firma? Sitten löysin tämän videon. Ei kauheasti herättänyt luottamusta mutta aika varma olen että kyllä mie satulasarjan saan. Hyvin maistuu olut ja väkevämpi.. :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=i4Cy2KQVAMU" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Pajalla sähköjen kanssa propleemaa. Voimavirran lähtöjä ei toimi kuin yksi. Tympeä aina laukata sammuttamaan fletiä ja käyttämään kompuraa. Yritin itte värkätä ja sain tällitkin. Ei varmaan koko voimalla tullut voimavirtaa mutta metallinen suojus vuoti.

Ammattimiehen hommaa. Pitää osata oikeat sulakkeet ottaa pois ja korjata pistokkeet ja asentaa pari uutta toimivaa pistorasiaa. https://www.youtube.com/watch?v=4E9ydw_aDMg" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tänään tuli Hot Bikeltä uusia ketjunsuoja.Kuva

Olipas mieleinen työkalu. 12e ja suoraa pintaa.Kuva

Sähköjä en ole vielä saanut.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ei ole herkku hommaa ja jos olis niin herrathan nämä tekis. Huomenna alan putsaamaan kopperon. Ensin lakkaan GPZ pellit ja annan kammion puhallella pölyt pois linjasta. Kun se on tehty niin Shovel.

Vanha kaljupää läski hinkuttaa. Pystysuora liike oikaisee. https://www.youtube.com/watch?v=aNFJX0O0sy0" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Noilla tarvikevaloillahan saa hyvän näköiset pyöreät takavalot tuollaiseen autoon! Tais olla vieläpä ledivalot?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

En muista oliko ne ledit mutta ihan E- hyväksytyt. Huomenna siivoamaan ja auto ulos kopperosta ja pesen painepesurilla kammion. Pitää tuhuutella ilmanpaineella kattosuodatinta ja etenkin kannatinrautoja kun sinne kertyy pölyä. Näkee kun panee flektin päälle ja tuhauttaa niin aivan pöllähtää.
GPZ pellit lakkaan kun ne on päässeet vähän kauhtumaan ja tarrojen päällä ei ole lakkaa. Samalla kokeilen minun uutta halpis maaliruiskua. Ostin niitä 2 kpl ja olikohan jotain 25e yksi. Lakkaukseen ne on varmaan hyvät mutta metallic ja candyhommiin huono suutin mutta enköhän niillä pärjää.
Trotonin lakat vedän Kuva Taisi olla tämä lakkasetti. Hion toki vanhat lakkapinnat ensin.

Shovelin maalaus on jo suunniteltu. Vedän ensin karkeakiteisen akrylli pohjasävyn ja annan kuivahtaa ja sen päälle candyä sen verran että tarvittava oikea sävy löytyy ja taas kuivatetaan. Lakkaan candyn samantien. Se ei oikein onnistu että teippaisi pohjasävyyn hopearaidat kun candy on piru vuotamaan. Vaikka kuinka tarkkaan teippaa niin aina se vuotaa. Teen hommat niin että candy+ lakka ja pari päivää annan kuivata niin hion lakkaan tartuntaa ja maalaan hopearaidat ja liimaan tarrat ja lakkaan yli. Lakkaa tulee 6 kerrosta ja 2 välihiontaa. Pienenä vinkkinä että ei kannata väkevää ohenninta panna lakkaan jos nopeaa joutuu ylilakkaamaan kun helposti menee ryyppyyn. Kovetinta mie käytän reilummin ja se ei reagoi pohjan kanssa niin ei tule propleemia.
Viimeksi muokannut jensen, 22:30 11.04.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Raidan maalauksessa on semmonen jippo että ei kannata paksua kerrosta vetää yhdellä laakilla vaan ohuena ja antaa kuivahtaa ja taas lisää=nätit reunat. Kuva
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Ostin tämmösen haalarin että saisi pölyt minimoitua Kuva Ei kannata raitaa yrittää millään rautakaupan teipillä vaan siihen on oma teippi.Kuva 3 mm ja 6 mm.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kammio puhdistettu ja koemaalaus tehty. Ihan ok ruisku ja ei mahottomasti tullut pölyä. En vielä pannut maalaushaalaria päälle ja huomenna Harrikkaa alan tehdä. Kuva

Harrikan osat vielä hienolla paprulla hion ja mistä pelti paistaa niin ruikkaan pohjaväriä.

Tuossa tuo koemaalaus https://www.youtube.com/watch?v=5U9xkO4 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Osat hiottu ja puhdistettu. Maalaus jää huomiseksi.Kuva
Kuva
Kuva
Lukittu