FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Joe Cool kirjoitti:Hyvää pukkaa tulemaan :) Jatkan mielenkiinnolla projektin seuraamista.
Mites se sanonta menikään? Hyvää yrittää mutta priimaa tulee....
Mukava seurata kun joku viitsii tehdä omasta projektista näin selkeästi juttua! Itsellä ei motivaatio riittäisi tällaiseen jutun tekoon.... no sillä kait musta ei oo mitään toimittajaa koskaan tullutkaan kun ei jutun teko onnistu?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Woimia Jensen, kaikki juttuihi :!:
Se on hienåå ku, jaksat touhuta ja vielä sen lisäks kirjotat tarinaa kuvien kera :!: :D
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
atco
Viestit: 393
Liittynyt: 14:25 02.03.2006.
Paikkakunta: Kemi

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja atco »

Hyvä Jensen, sun jutut tulee aina luettua, mukavan maanläheistä touhua. Toiset lukee, toiset tekee.
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Tallilla touhusin. Välihionta puhdistus ja tarrojen liimaus. Hiusviivojen maalaus. 2 kerrosta lakkaa. Tämmönen siitä tuli.

Viivat voisivat olla paremmat mutta saa mulle kelvata. En ala enää lakkaileen kun pinta ihan jees.

https://www.youtube.com/watch?v=Xpj4EFK ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Panin tankkimerkit paikalle. Olen ihan tyytyväinen. Nätti kuin mikä tulee Shovelista kun nämä osat pulttaa paikalle. https://www.youtube.com/watch?v=4rm4CaA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva


Täytyy alkaa viimeistellä rungosta kromit ja alumiinit ja pestä pölyt pois. Penkki vielä tulossa ja ei voi tankkia panna pailalle kun kiinnike tulee tankkien väliin.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Knoppitietona että jos lakkaa tarrat yli niin niihin täytyy ensin ruiskuttaa ohut tartuntakerros antaa sen 20 minuuttia jytkähtää niin sitten ihan normaalisti voi lakata. Jos erehtyy vetämään lakan märäksi niin iloisesti valahtaa. Mistäkö tiedän? No arvaatte. :lol: Toinen on lämpötila? Maalit toimii optimaalisesti 20c. 10c tai 15 c välihaihdutus täytyy olla paljon pidempi normaalia tai iloisesti valahtaa.
reimah
Viestit: 1
Liittynyt: 08:44 15.08.2016.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja reimah »

On hienoa työtä ja tyylikästä jälkeä.
FXS low 88Cid
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kiitoksia. Päissäni tuhertanut. Yhtenä päivänä kun heräsin niin heti piti Saku saada vedettyä naamaan että sai vauhdin päälle. Ajelin tänään. Toisella Shovelilla ja VN Evolla. Shovelissa ei toiminut takajarru mutta pikku vika ja ilmasin ja korjasin. Sarvet oli jotenkin väärässä asennossa ja tulivat syliin. Niitäkin väähnäytin ja kirin kiinnikkeet että pysyvätkin. Kylmää ja tennarit jalassa. Ei pitkää matkaa vaan että koneen saa lämpimäksi että pysyvät kunnossa.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Huomenna ajattelin panna GPZ sylinterin paikalle. Mie olin sössinyt venttiilien säädön. Korjauskäsikirjaa luin ja väärää metodia olin käyttänyt. Aika työläs homma kun tässä mallissa venttiilin säätöpalan poisotto ei onnistu niin sanotulla rimpparaudalla joka painaa venttiilinjousen littiin. Minun romussa on kupit palan päällä ja pakko aina nokka-akseli irroittaa. Sylinterin paikallepano aina jännittää. Mulla on puusta veistetyt laudanpalat joilla lukitsen männät paikoilleen. Hahlolla pysyy paikalla ja ilman niitä toivoton .

Eiköhän se onnistu toisenkin kerran ja renkaat säilyy ehjänä. Tästä pyörästä on kyllä viat korjattu ja ajettu pois. Kaasarit säädetty ja uudet neulaventtiilit. Pensapinta tarkastettu ja säädetty. Sähköissä oli vikaa ja igniteriltä otin suoraan virrat puolille ja hyvä kipinä. En taida tätäkään romua raskia myydä.

Mennyt perhanasti rahaa. Uusia osia. Kuvaava on että vastaava Kawan ltd oli nettimotossa 5000e mynnissä. Kuulemma osakuittejakin oli 5000 e edestä. Olenhan mie vanhoja japseja tehnyt ja olis pitänyt tajuta että ei maksa vaivaa kunnostaa kun tulee niin kalliiksi. Romulaan ois pitänyt hylätä.

Kyllä se välistä tuntuu pöljältä näitten ruspien kanssa. Aivan kuin töissä kävis mutta ilman palkkaa.. :(
Avatar
atco
Viestit: 393
Liittynyt: 14:25 02.03.2006.
Paikkakunta: Kemi

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja atco »

Älä murehdi turhia, oppiipahan kaikenlaista uutta näiden kanssa touhutessa ja niinkuin joku mainitsikin, mikä se semmonen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie :mrgreen:
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Mekaniikkaa.Kuva
Kuva
Kuva

Ei mennyt ihan putkeen ja ensiksi vittuili jakoketjun kiristin. Piti nostaa ylös ja panna uudelleen. Nyt on ihan jees.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Satulasetti Tullissa. Kalliiksi tuli. 24%+3% alvia ja tullia. Ens viikolla sen saan. Ei kannata jenkkilästä tilata mutta ei nämä Suomen firmat pystyneet toimittamaan. 2 kuukautta odottelin.

Tämmönen myynti ilmoitus. Ei minun moppe vaan jonkun toisen.
"Museopyörä. KX1000LTD. MAILImittarissa lukema 43232. Remonttikuitteja löytyy lähes 5000 € edestä.(koneremppa, kytkin, ketjut,rattaat, renkaat, etupää, iskarit, laukkutelineet, laukut, etupyörän laakerit, takahaarukan laakerointi, startti yms) Pyörä on erinomaisessa kunnossa. Mukaan tulee paljon tavaraa, uudet äänenvaimentajat, kaikki vaihdetut osat, 2 tuulensuojapleksiä yms". Kuva

Mulla on palanut 2500e minun paskaan. Ostin sen aikoinaan 1500e ja pääsin 2 kesää ja 14000km. Se 1500 e hönki ittensä ja olin tyytyväinen. Rakentamaan ja korjaamaan ei olis kannattanut alkaa.

Ekaksi alkoi ruisku vittuilla ja paloi kansitiiviste. Silloin olis se pitänyt romulaan hylätä 500e. Tämmönen kasa huonolaatuista muovia..Kuva Mutta tässä on paras ja tehokkain ilmajäähy moottori mitä Vikazaki on ikinä tehnyt.

Tästä tulee komea. Kuva
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Liikaa viskiä ja olutta ja vanhoja paskajuttuja muistelin. Bittiavaruuteen. :D
Viimeksi muokannut jensen, 19:20 21.04.2017.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
selectedgrub
Viestit: 1
Liittynyt: 10:32 21.04.2017.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja selectedgrub »

Hi Jensen thanks for invite.
Paint looks awesome.
jensen
Viestit: 1042
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Viesti Kirjoittaja jensen »

Taas olusella. Eilen oli pullo Haddington housea ja olutta . Hyvin maistui ja kihosi päähän. En ole aikoihin väkevää viinaa juonut. Tallilla ei tapahdu mitään. Maalata osaan päissäkin mutta en tohdi mekaniikkaa alkaa turaamaan.

Aamulla paska maistui suussa ja flunssakin. Nyt 5 litraa olusta. Aivan liikaa juon. Vaikea päästä eroon. Voimakas riippuvuus ja elimistö tottunut alkoholiin.

Josko huomenna menis pajalle?

https://www.youtube.com/watch?v=4E9ydw_aDMg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukittu