Sivu 15/23

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 03:08 22.04.2017.
Kirjoittaja Pave.
jensen kirjoitti:Taas olusella. Eilen oli pullo Haddington housea ja olutta . Hyvin maistui ja kihosi päähän. En ole aikoihin väkevää viinaa juonut. Tallilla ei tapahdu mitään. Maalata osaan päissäkin mutta en tohdi mekaniikkaa alkaa turaamaan.
Ja maalatessa kun unohtaa suojaimien käytön niin ei sitten tarvi mitää ottaakaan saa ihan "ilmaiset" kännit!
Mutta eikös sitä olis rennompi mekaniikankin kanssa pikku pierussa, jos maalaaminenkin menee?

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 20:06 25.04.2017.
Kirjoittaja jensen
Loksut ja vilkut sekä listat pannut paikalle. Huomenna tinaan johdot ja otan alle nosturilta.
Kuva
Kuva

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 18:33 26.04.2017.
Kirjoittaja jensen
Saattaapi tällä viikolla valmistua. Penkki tuli tänään.
Kuva
Kuva

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 19:09 26.04.2017.
Kirjoittaja jensen
En taida välittää yrittää museokatsastaa. Aika halvalla saa vakuutettua ilmankin.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 19:32 26.04.2017.
Kirjoittaja Pave.
Eikös tuo kannattais kuitenkin museokatsastaa!
Siinä olis ainakin se hyvä puoli, että ei tulis hetken mielijohteesta niin helposti muuteltua, kun sitten ei olis enään "museostatusta"!

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 21:41 26.04.2017.
Kirjoittaja jensen
Joutuis katsasteleen ja värkkäämään. Puolikaskon saa tähän 125e vuosi. Mulla on mennyt paljon rahaa osiin ja en ala hakkaamaan. Osista ei saa uuden hintaa lähellekkään jos on myymässä. En myy ja pidän varapyöränä. Heinäkuussa cruisailen viikon.
Kuva
Kuva
Kuva

Kiillottelu ja fiksaus niin ehkä pyhänä valmis?

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 22:07 26.04.2017.
Kirjoittaja jensen
Ei tätä vaikuta myydä kun en usko että saisin ostohinta,osat ,maalit takaisin vaan helposti joutuisi tekemään lahjoituksen. Mitä järkeä on hakata joku pyörä ja lyödä rahaa paaliin ja myydä se tappiolla? Sehän on idioottimaista. Ei tämä niin hauskaa ole että ilokseen tekee ja ilmaiseksi ja vielä ostaa kalliit osat ja sitten kenkkää lahjaksi.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 00:05 27.04.2017.
Kirjoittaja jensen
Nyt tiedän missä tein virheen että GPZ ei käynyt kuin kahdella sylinterillä. En osannut säätää siitä venttiilejä. Se ei ole kovin vaikea vaan kun 1-4 sylinterit ovat yläkuolokohdassa niin silloin kaikki pakoventtiilit ovat auki.
Taas toinen merkki T - niin 2-3 on yläkuolokohdassa niin silloin imuventtiilit ovat auki.

Ei ole kuin tökätä rakovälimitta väliin. 0,08 mm-0,18 välykset ja suosittelvat että säätää 0,13mm niin silloin ois hyvä. Säätö on paloilla ja ne olivat kalliita ja ei Suomesta oikein saanut niitä mistään.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 07:48 27.04.2017.
Kirjoittaja Grasschopper1
No, eikös se silloin olisi nimenomaan kannattavaa museo katsastaa, jos ajaa vaan viikon vuodessa? Ja siis jo muutenkin alkuperäinen ja hieno peli. Arvokin nousisi varmaan kerrasta, kun olisi museorekkarissa ja vakuutus varmaan vielä halvempi, kuin tuo 125e...vai oliko sekin pelkkä osakasko, että sitten liikennevakuutus vielä päälle?

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 08:55 27.04.2017.
Kirjoittaja Kiwi
Museopyörään osakasko ei tuosta nouse muttei laskekkaan. Liikennevakuutus paljon halvempi eikä tartte kikkailla seisonta-ajoilla.

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 21:49 27.04.2017.
Kirjoittaja jensen
125e on liikennevakuutus ja osakasko. Olipa inhottava tankin pultit saada kiinni kun penkki töröttää tankkien välistä. En muuta keksinyt kuin smirklata avain ohueksi ja sillä sai kirittyä. Johot tinasin ja valot toimii. Piippiä mulla ei ole ja semmonen asentaa. GPZ pyörässä on kaksi niin otan niistä toisen. En oikein tiedä minkämoinen orkkis piippi on ja onko se kallis?
Kuva

Hyppykeppi pohjaa kun ihra hyppää päälle. Onpahan hyvät iskarit ja penkki on tukeva.

Kuva

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 00:30 28.04.2017.
Kirjoittaja Joe Cool
jensen kirjoitti:125e on liikennevakuutus ja osakasko. Olipa inhottava tankin pultit saada kiinni kun penkki töröttää tankkien välistä. En oikein tiedä minkämoinen orkkis piippi on ja onko se kallis?
Hyppykeppi pohjaa kun ihra hyppää päälle. Onpahan hyvät iskarit ja penkki on tukeva
Orggis töötti on se lehmänkello, joka on melkein kaikissa Harrikoissa ollut vuosikymmeniä. maksaa käytettynä keskimääärin 10-20 eur ja niitä on paljon myynnissä, joten ei kannata uutta tilailla mistään, vaan etsiä pienellä kärsivällisyydellä.

Se hyppykeppi pohjaa varmasti, jos on tanakampi / isompi kaveri. Siihen saa jäykempää jousta ja sellainen kannattaa etsiä. En muista oliko se vain lisäjousen pätkä, vai kokonaan eri. Jousiperällä se ei ole niin kriittinen, kuin jäykkäperällä, mutta silti kannattaa hankkia siihen jotain, vaikuttaa ajomukavuuteen paljon. On kiva ajaa pehmeästi keinuvalla hyppykepillä.

Noilla vakuutushinnoilla ei museointi paljon säästä, jos vielä panee seisontaan välillä. Voihan tuossa tehdä niinkin, että ajelee parit kestä tuollaisenaan ja museoi sitten jos siltä tuntuu.

Ja maalauksesta tuli hieno, hatun nosto sille!

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 01:18 28.04.2017.
Kirjoittaja jensen
Ei nätä näyttelyesineeksi ole tehty vaan käytetään mutta ei voi kaikilla pyörillä yhtaikaa ajaa. Piippejä kattelin niin ei olleet hinnan kiroissa. Olen itse tyytyväinen ja se riittää. Päissä maalatuksi ihan hyvä. Pyörä on myös luonnossa hieno. Mulla on hyvä fiilis kun kunnostin orginaaliin tyyliin. Shovel on erittäin komea pyörä alkuperäisenä ja ei mikään pikkumopo. Kuva Päällä kun istuu niin jo aistii jotain vanhanajan henkeä. En taida välittää pleksiä tähän panna kun tuo lehmänpää on niin komea.Kuva

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 09:36 28.04.2017.
Kirjoittaja Pertti
KuvaKuva

Tuollainen siihen alunperin kuuluu.
Tulee "pakoputken kannatinlaakerilla" elastisesti kiinni vasemmalle puolelle, muistaakseni moottorin ylätukeen.
Vieressä se kiinnityshässäkkä

Re: FLH 1979 Museo projeti

Lähetetty: 10:06 28.04.2017.
Kirjoittaja Kiwi
Ainakin jw boonilla on noita jäykempiä hyppykepin jousia. Kai työnsit sinne rasvaakin, eikös shovelin rungossakin ole rasvanippa tuolle penkille?