Sivu 15/15
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 18:28 30.09.2021.
Kirjoittaja ranze
Mulla ei ole nuo mukana tulleet klemmarit siinä paikoillaan.
Näkyy menevän ihan samaan sarjaan kun kartiorullalaakerien "päivittäminen" suojattuihin urakuulalaakereihin.
Toiset on sitä mieltä että leveä panta tiivistää paremmin kun o-rengas.
Sanot varmaan palopaikalla palopäälliköllekin että väärin sammutettu?
Mikäänhän ei estä laittamasta myös sitä o-rengasta sinne. Siis sinne alle. Pannussa on sitten kahta erilaista kiinnikettä, mulla on sellainen early -versio malli, samanlainen kuin Knucklessakin. Ja kansissa konversioholkki (plumber -mallista pois) kannet on -52. Ei se kovin luottamusta herättävä rakennelma ollut, joten päädyin tuohon. Hyvin tuntuu toimivan.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 23:14 30.09.2021.
Kirjoittaja Kiwi
Ei tässä toisten tekemiä hommia arvostella, ihan vaan kysymyksen heitin kun tuo shovelin o-rengas tiivistys on ihan toimiva sellaisenaankin, eikä se tarvitse letkunpätkiä ja klemmareita. Pannun kannet konversio o-rengas-systeemeillä on taas ihan eri asia, kuin shovelin vakiokannet.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 00:22 01.10.2021.
Kirjoittaja Pertti
Kiwi kirjoitti: 23:14 30.09.2021.
Ei tässä toisten tekemiä hommia arvostella, ihan vaan kysymyksen heitin kun tuo shovelin o-rengas tiivistys on ihan toimiva sellaisenaankin, eikä se tarvitse letkunpätkiä ja klemmareita. Pannun kannet konversio o-rengas-systeemeillä on taas ihan eri asia, kuin shovelin vakiokannet.
En oo vielä yhtään imusarjan o-rengasliitosta nähnyt ilman klemmareita....vai pantojako ne on...
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 21:16 01.10.2021.
Kirjoittaja Kiwi
Pannat ne on, en tosiaan meinannut että ilman niitä olisi tarkoitus kenenkään ajella. Nuo letku-klemmari-liitokset on varmasti toimivia nekin, en sitä kiellä, mutta tuohon kohtaan o-rengas kansissa tarpeettomat.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 18:12 05.10.2021.
Kirjoittaja jensen
Pari videota. Aikakone 1981 mallia joka on ostettu mulle uutena Tunturi Super Sport 1981
https://www.youtube.com/watch?v=HUED5BEfX6o
Peräkammarin romupelle ja Shovelhead
https://www.youtube.com/watch?v=bNKkyCThqOM&t=115s'
Eilen huolsin Evo Väinön. Vaihdeloovaöljy.moottoriöljy,filtteri ja enskaöljy sekä rasvasin vaijerin ja säädin kytkimen. Panin tankkiin pienkonepensan ja käyttelin.
Kauden olen jo lopettanut ja kilsoja tuli noin 6800.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 22:32 12.10.2022.
Kirjoittaja jensen
Keväällä oli kampikammio täynnä öljyä ja ilmanpaineella joutui sen tuhuutteleen pois. Uusi pumppu mutta silti valui läpi. Nyt on hana niin ei kiusaa enää
Sinisen Shovelin akunjohdon irrotteluun kyllästyin myös niin panin kytkimen. Kokeilin myös pienempää katkaisijaa mutta ei ne kestäneet ja kun starttasi niin menivät rikki. Tämä kestää
Pyörät on maalikopissa huollettuina. Seuraan liittyi myös isävainaan vanha Csepel De Luxe 250cc jonka sain ajokuntoon. Näillä mennään. En myy enkä osta.
Punainen Shovel on myös hyvässä kunnossa. Kansitiivisteet joutui vaihtaan parempiin . Puola meni paskaksi niin Kawasakin VN puola. Ei se sitä vierasta kun ei kovin älykäs mötikkä. Porsche kondensaattori. Vanha puola meni halki. Poksu ja paukku. Kawasakin GPZ 1100 kovassa kunnossa ja siinä ollut kiusa kun kulunut virtalukko niin aina töyssyssä sylkäisee avaimen pois. Ketju tangossa niin siinä se aina roikkui. Panin uuden virtalukon. Ryssän IC Planeta myös kunnossa ja se mulle tuli jo 1978. Minun uutena saamani Tunturi Super Sport myös kunnossa ja ajoin pihalla. Ainoa vehje jonka olen uutena saanut on tuo Mopo.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 07:43 13.10.2022.
Kirjoittaja Pekka L
Tuohon öljylinjaan wwag myy "fiksua" raanaa, mikä ei voi unohtua kiinni:
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects ... =%21256781
Eihän se mikään halpa oo, mutta ehkä kuitenkin edullinen, jos ajattelee, että se on koneen henkivakuutus!
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Lähetetty: 07:57 13.10.2022.
Kirjoittaja jensen
Ei kannata lainata pyörää missä on tämmönen hana kun arvaa miten siinä käy. Mulla on painemittari ja öljynpainevalo. Aina katton paineen. Ei sammu valo jos hana kiinni.