Sportster pyllyn levitys?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Sporttiinhan voi laittaa ihan niin leveän kumin kuin haluaa - eikä moottoria tarvitse siirtää. Tukilaakeria vaan eturattaalle/hihnapyörälle niin homma toimii.

Tää mun projekti nyt on sarjassamme "miksi tehdä helposti kun voi tehdä vitun vaikeasti" -juttuja. Kiinnosti kokeilla voiko sitä konetta siirtää ja kuinka iso operaatio se on. Tuolla 25 mm siirrolla ja 60mm leveällä etuhihnapyörällä laskin että 240/250 kumi mahtuu huoletta.

Projektin alla olevaan runkoon tulee tehtyä muitakin eriskummallisia sovelluksia niin mikä ettei sitten siirtäisi konetta.

Kuriositeettina mainittakoon että esim. Buellissa kone on jo valmiiksi "sivussa" - vai pitäisikö sanoa keskellä. Sportin kone kun on mielestäni hieman liikaa vasemmalla tehtaan jäljiltä.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

hemuli kirjoitti:
Kuriositeettina mainittakoon että esim. Buellissa kone on jo valmiiksi "sivussa" - vai pitäisikö sanoa keskellä. Sportin kone kun on mielestäni hieman liikaa vasemmalla tehtaan jäljiltä.
Tämä on totta kun vähän katsellee ja mittaa :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hemuli
Viesti:

Niin, onko moottorin todellinen "painollinen" keskilinja yhtä kuin kampuran keskilinja?
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Noniin sarjassamme kivoja kyskiä :oops: :oops: tässä oon peränlevitys hommissa,mutta asia ei nyt varsinaisesti sitä koske.Toisessa kehtoputkessa on joku tarra missä on samanumerosarja kuin emäputkessa(sarjanro).Voinko huoletta heittää tämän tarran menemään vai kerjäänkö verta nenusta??Maalautan koko rungon pulverilla kunhan se on valmis...pitää hiakkapuhaltaa niin siksipä kyselen...
Sportster alla jälleen.
jorppe76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

nicnac kirjoitti:Noniin sarjassamme kivoja kyskiä :oops: :oops: tässä oon peränlevitys hommissa,mutta asia ei nyt varsinaisesti sitä koske.Toisessa kehtoputkessa on joku tarra missä on samanumerosarja kuin emäputkessa(sarjanro).Voinko huoletta heittää tämän tarran menemään vai kerjäänkö verta nenusta??Maalautan koko rungon pulverilla kunhan se on valmis...pitää hiakkapuhaltaa niin siksipä kyselen...

senkun revit pois.ainoa mikä virkavallalle kelpaa on meistetty numerosarja.
:?:
tää oli yhden kollin mielipide :?
hemuli
Viesti:

Kun se laite kerran on jo Suomen rekisterissä niin omasta mielestäni tarralla voi heittää vesilintua. Rekisteröintikatsastuksessa siitä voisi olla hyötyä koska muistelisin että uudemmissa pyörissä siinä on maininta jos pyörä täyttää Euroopan Unionin vaatimustason.

Itse olen irrottanut sen varovasti kuumailmapuhaltimen kanssa ja liimannut työkalukaapin oveen odottamaan mahdollista myöhempää tarvetta.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tuo tarra on jenkkilän hyväksyntätarra jolla täällä ei ole mielestäni käyttöä, jenkkilässä se käy joissain osavaltioissa jopa runkonumerona ( tietyn ikäisissä)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Tuossa kaks kuvaa swingin levityksestä:
Swingin levitys

Itse levitin sen keskeltä ja siirsin kinnityspisteitä keskemmälle.

Tuossa kuva mun off-set rattaasta:
Off-set ratas

Jos vaikka jollekin ois apuja...
Viimeksi muokannut Jorke, 22:52 30.10.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Jorke,noi sun linkit ei toimi ainakaan mulla. :cry:
hemuli
Viesti:

Tässä toimivat linkit:

Swingin levitys

Offset-ratas
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Hyvä hemuli. Ihmettilinkin jo linkin toimivuutta mut nythän nähtiin levitys.

Se noissa hitsauksissa sitten, että kannattaa harjoitetella vähän toisarvoisempiin osiin ennenkuin saa kimmokkeen oikeisiin hommiin. Ja materiaalit!
Nimimerkillä "huonekaluputkesta on jotkut tehneet runkoja jo 70-luvun lopulla..."
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Kiitoksia Hemuli. Oli vähän jäänyt näköjään ylimäärästä tonne osoitteeseen :) . Voin kyllä laittaa lisääkin kuvia jos joku haluaa.
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

smuige kirjoitti:Hyvä hemuli. Ihmettilinkin jo linkin toimivuutta mut nythän nähtiin levitys.

Se noissa hitsauksissa sitten, että kannattaa harjoitetella vähän toisarvoisempiin osiin ennenkuin saa kimmokkeen oikeisiin hommiin. Ja materiaalit!
Nimimerkillä "huonekaluputkesta on jotkut tehneet runkoja jo 70-luvun lopulla..."
Joo,mä ainakin olen harjoitellu noita hits.hommeleita kaikkeen toisarvoiseen rauta romppeeseen,kuten esim. Sisu kuorma-autojen alustan osiin,paineastioihin yms.rauta rakenteisiin. :lol:

Reilun 10 vuoden harjoittelun jälk.päätin rohkaista mieleni ja aloittaa vaativan takahaarukan levitys projektin. :D :D
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

tässä kuvia kans viimeviikonlopulta...4mm plootusta leikkelin soppelia palasia tuonne väliin ja sitten tuallaaset vahvike plootut vielä päälle.Eipä tuo taida se eka paikka mistä periksi antaa...kuvaalen sitte lisää kun teen kaikenlaasta lisää.Tukilaakerihässäkästä jne...jos vaan jollain olis ylim ratas... :oops: :cry:

Löntti se on joka pitää
Sportster alla jälleen.
eerola

Viesti Kirjoittaja eerola »

nicnac kirjoitti:tässä kuvia kans viimeviikonlopulta...4mm plootusta leikkelin soppelia palasia tuonne väliin ja sitten tuallaaset vahvike plootut vielä päälle.Eipä tuo taida se eka paikka mistä periksi antaa...
Todella hyvältä näyttää. Tuosta tulee komea!
-T
Vastaa Viestiin