Vakuutuksista!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Fat Boy -04 vakuutukset Turvassa, kuski nainen, kohta 28v...

Liikennevakuutus, seisonta-aika hyvitetty, 705,86 ?/v.
Turvakasko, seisonta-aika hyvitetty, 780,07 ?/v.
(ennen uudistusta noiden yhteissumma oli noin 3000?/v, siitä on jo seisonta-aika hyvitetty... :roll: )

Bonuksilla ja muilla vähennyksillä nyt yhteensä 599,16 ?/v.

Turvassa muuten kasvaa noi bonukset 10% vuodessa ja lähtöprosentitkin on on ihan kohtuulliset...
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
kajaken
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kajaken »

Vakuutus Pokjolassa.

FXSTI -05
kotikunta: Eckerö

Veroton Liikennevakuutus 12 kuukautta: 324,91

Bonus 30% ja alennukset vähennettynä yhteensä: 254,40

"Helkasko"

Veroton 12 kk : 289,48

Bonus 70% ja alennukset vähennettynä yhteensä : 135,17

_______
Elikä ympärivuotinen täysivakuutus yhteensä: 389,57

Mielestäni suhtkoht asiallinen

Ennenkuin vaihdoin yhtiötä maksu oli yli 1000 rahaa 6 kk käytössä.
kj/åland
juntti76

Viesti Kirjoittaja juntti76 »

Soittelin if:iin kyselläkseni muuttuneista vakuutus käytännöistä. Pyörä 69 rautianen ja tällähetkellä kyseisessä yhtiössä seisonta vakuutuksessa. Vastaus oli, että muuttuu vasta syksyllä ja sun liikenne vakuutus tulevana kesänä kaikine alennuksineen 1113e vuosi. Siitä tietysti seisonta aika pois ja muuta käytäntöä ei ole. Siitä suivaantuneena marssin pohjolaan tarjois oli liikeenevakuutus 345,03e vuosi ei voi laittaa seisomaan. Tuntui jo ihan hyvältä vaihtoehdolta. Hintaan huomioitu 20% aloitus bonus ja op-asiakkuus. Sitten if tiskille kyselemään kun meillä on kaikki muut vakuutuksetkin teillä,niin miten nää pyörän vakuutukset voi olla näin paljon kalliimat kuin kilpailialla. Eli mun liikennevakuutus muutui if tiskillä asiodessa 1113e 434,06e vuosi eli 6 kuukautta ajossa maksaa 217,03e. Hintaan vaikuttavat tekjät 20% aloitus bonus joka on kaikille sama,sitten liiton alennus 6%,ikä 30,paikkakunta Mikkeli. Eli nyt saatiin hinta kohilleen, tohon kun laskee viellä 70% bonukset päälle jos joltain sellaiset lyötyy. Nämä hinnat ovat vain pakollisesta liikenne vakuutuksesta,kaskosta saan tarjouksen lähipäivinä sähköpostiin.
Juisee
Viesti:

Vakuutuksista!

Viesti Kirjoittaja Juisee »

Moi,Liittyen tuohon vakuutusasioihin.Onko tuo ikä-suhteellisuus teoria sama asia kuin onnettomuustapaukset/ikävuodet.Siis sama järjestelmä teoriassa kuin eläkevakuutukset :? .
juntti76

Ja sitten vielä huhupuheet kaupanpäälle, minulle kerrottiin, että joku oli saanut Pohjantähdestä uskomattoman edullisen 80e/vuosi (!!!) vakuutuksen vanhaan Harrikkaan, eikä kyse ollut mistään museopyörästä. No minä heitin heille tarjouspyynnön ja tarjous oli noin 750e/vuosi .... Jossain taisi olla väärinkäsityksen tynkää... Tuohan voi olla aika lähellä totuuta if:n uudella systeemillä jos bonukset on 70%, liiton alennus 6% ja lasketaan että pyörä on ajossa 6 kuukautta vuodessa, loput seisonta vakuutuksessa.
pyjis

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Mulla Turvassa vakuutus 430?/vuosi ja bonukset jotka tulivat heti alkuun on 20%
Pyörä on -84 Fxr
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kaikki saavat uuteen moottoripyörän liikennevakuutukseen -20% bonuksia, se on ihan valtakunnallinen käytäntö. Koskee ainoastaan moottoripyörän liikennevakuutusta, autot ja muut lähtee nollasta.
Minna&FatBoy
Viesti:

Aijaa... Mä sain ton 20% liikennevakuutukseen ja kaskoon 50%.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Puhuinko mä kaskosta mitään? Liikennevakuutukseen...
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

juntti76 kirjoitti:750e/vuosi .... Jossain taisi olla väärinkäsityksen tynkää... Tuohan voi olla aika lähellä totuuta if:n uudella systeemillä jos bonukset on 70%, liiton alennus 6% ja lasketaan että pyörä on ajossa 6 kuukautta
Tuosta If:n uudesta en tiedä, mutta silloin kun viime kesänä kyselin heiltä, vuosi oli jotain 1450e (Helsinki) josta seisonnat ja alennukset pois.

Se Pohjantähden tarjous oli
- seisonta-ajallinen vakuutus, vuosimaksu on 1.541,35 ?
- seisonta-ajaton vakuutus, vuosimaksu on 706,40 ?

Eli tosi edullisen tarjouksen sinulle väänsivät If:stä, on tainnut tulla asiakaspulaa :P
Minna&FatBoy
Viesti:

hemuli kirjoitti:Puhuinko mä kaskosta mitään? Liikennevakuutukseen...
Et, en niin väittänytkään :) Onko kaskon 50%:kin sit ihan normaali käytäntö...?
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

juntti76 kirjoitti:Soittelin if:iin kyselläkseni muuttuneista vakuutus käytännöistä. Pyörä 69 rautianen ,kaskosta saan tarjouksen lähipäivinä sähköpostiin.
Ilmoittele jos onnistut saamaan rautikseen kaskon :roll: nimittäin voi olla tekemätön paikka, kun tuota ikää pyörälle tulee kohta 40 vuotta, osakasko onnistunee yhtiössä kuin yhtiössä. :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

hemuli kirjoitti:Puhuinko mä kaskosta mitään? Liikennevakuutukseen...
Joko menee hermo :wink:
Joskus tuntuu itelläkin että meitä vaivaa luetun ymmärtäminen, tai paremminkin ymmärtämättömyys...
-Päkä-
juntti76

If ei myönnä ainakaan mulle kaskoa.Vastaus oli. Valitettavasti emme voi myöntää vapaaehtoisia vakuutuksia moottoripyörällesi. Syynä on se, että kanta-ajoneuvon osuus on niin pieni. Eli pyörän muutosprosentti on niin suuri.
Juisee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juisee »

Syynä on se, että kanta-ajoneuvon osuus on niin pieni. Eli pyörän muutosprosentti on niin suuri.[/b][/quote]

Mikähän lie se raja??.Onko kukaan saanut täyskaskoa rakennetulle pyörälle ja mitkä oli proseentit??.
Vastaa Viestiin