Eikös tuon voi käsittää juuri päinvastoin...Röpöttäjä kirjoitti: PEUKALON NÄYTTÖ toiselle ohi ajavalle mopolle ois hyvä selkeä tapa näyttää että apua tarvitaan.
Brotherhood tienpäällä - katoavaa kansanperinnettäkö?
Re: APUVA! APUVA!
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Näinhän sitä voisi luulla.mutta tässä muutama kesä sitten näin kaksi pyörää tien sivussa ja kun hiljensin näytettiin peukkuja,Joka tapauksessa pysähdyin ja Hollantilais pariskunnalla ei ollut mitään ongelmaa,vaan näyttivät peukullaan,ettää kaikki OKRöpöttäjä kirjoitti:Ja voihan sitä ojennella kättä ja vipata sitä peukkua..... Osaako kukaan enää liftata? Perskeles jos seisoo peukku pystyssä käsi ojossa pyörän vieressä niin kai se kyytiin haluu!
- Choppers_forever
Niinpä, musta se on myös "kaikki ok" merkki. Liftarit erikseen.Buelltaja kirjoitti:Näinhän sitä voisi luulla.mutta tässä muutama kesä sitten näin kaksi pyörää tien sivussa ja kun hiljensin näytettiin peukkuja,Joka tapauksessa pysähdyin ja Hollantilais pariskunnalla ei ollut mitään ongelmaa,vaan näyttivät peukullaan,ettää kaikki OKRöpöttäjä kirjoitti:Ja voihan sitä ojennella kättä ja vipata sitä peukkua..... Osaako kukaan enää liftata? Perskeles jos seisoo peukku pystyssä käsi ojossa pyörän vieressä niin kai se kyytiin haluu!
Shovel Kopteri ja Buell S1
No jos nuppi ei kerro liftaako apua sillä peukulla vai nojaileeko huolettoman näköisenä pyöräänsä ja näyttää peukkua niin on siinä vissi ero. Voidaanhan sitä kysyä kansainvälisiä merkkejä vaikka saksalaisilta veljiltä ken niitä tuntee? Tietty jakari peukun kanssa kädessä kertoo lisää... (perkele työkalu ku työkalu ettei tartte viisastella jakari=pulttisorvi)......
Tässä oikea pulttisorvi!Röpöttäjä kirjoitti: (perkele työkalu ku työkalu ettei tartte viisastella jakari=pulttisorvi)......
Bongattu tuolta fbk:sta...
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Menee aika lailla off topicin puolelle, mutta ainakin minut laittaa aika nöyräksi tämä nykyaikainen koneistustekniikka. Mitenkähän paljon tulee sutta ja sekundaa, kun jossakin nivelessä tulee hieman liikaa välystä...
http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o
http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Taitaa laser mitata koko-ajan teriä ja työstöä. Tossa tehtiin yks työstökeskus, eipä Röpöttäjäkään ymmrtänyt mihin koneet pystyy. Pyhänsä ja arkensa yötä päivää kun matskua, tilausta, sähköä piisaa sekä teriä. Huoltaavat jopa itse itsensä. Kuten öljynvaihdot yms.
Kiva kattoa kun on video. Me ei saatu kuvata edes.
Kiva kattoa kun on video. Me ei saatu kuvata edes.
Eipä kuularuuveissa paljon välystä ole.Sylinterithän vielä hoonataan ja kannen tasot hiotaan ja samoin kampiakselin paikat pantojensa kanssa.Mitään muuta tarkkaahan tuossa lohkossa ei sitten olekaan.
http://www.youtube.com/watch?v=EdWWvnrFA9k&NR=1
tuossa on oikein kunnolla käytöss ne viis akselia...ja voipi olla että hetki on saanu työstöratojakin kattella.
http://www.youtube.com/watch?v=EdWWvnrFA9k&NR=1
tuossa on oikein kunnolla käytöss ne viis akselia...ja voipi olla että hetki on saanu työstöratojakin kattella.
Sportster alla jälleen.
Niin. Kerranpa taasen maleksin maantiellä potta kourassa. Kaverin hondan kansipahvin syy.
Takaa auton ääni, joten käännyin ja nostin peukalon pystyyn. Taas pääsin lähimmälle puhelimelle.
Liekö sitten se potta hellyyttänyt sen pukumiehen. Vai se peukalo?
Enivei bussiinkin löysin, ja sielläkin muistelin nuoruuden liftausreisuja. Eli jos peukku ylös, ei pyörää näkyvillä, ni luultavimmin silloin ainakin halajaa kyytiin. Pyörän vieressä peukku ylöspäin saattaa aiheuttaa ohiajavalle vaan muikeamman ilmeen...
Jumpe
Takaa auton ääni, joten käännyin ja nostin peukalon pystyyn. Taas pääsin lähimmälle puhelimelle.
Liekö sitten se potta hellyyttänyt sen pukumiehen. Vai se peukalo?
Enivei bussiinkin löysin, ja sielläkin muistelin nuoruuden liftausreisuja. Eli jos peukku ylös, ei pyörää näkyvillä, ni luultavimmin silloin ainakin halajaa kyytiin. Pyörän vieressä peukku ylöspäin saattaa aiheuttaa ohiajavalle vaan muikeamman ilmeen...
Jumpe
tässä kohtaa kiitän Luojaani että olen nainen, jos mopo jää tienvarteen
aina joku kohtelias herrasmies pysähtyy kyselemään voiko olla avuksi, ja useammin kuin kerran voi... osaan mä bensamäärän itse katsoa mutta kun sekin voi unohtua
itse pyssään vaikken osaakaan olla teknisesti avuksi, voinhan mä aina vaikka soittaa jollekin tutulle joka voi ehkä puhelimitse olla avuksi? tai ehkä niiltä puuttu _just_se_työkalu_ joka mulla sattuu olemaan rullassa? ja saanhan mä ainakin itseäni parempaa seuraa, ne tielle levinneet ei välttämättä...
aina joku kohtelias herrasmies pysähtyy kyselemään voiko olla avuksi, ja useammin kuin kerran voi... osaan mä bensamäärän itse katsoa mutta kun sekin voi unohtua
itse pyssään vaikken osaakaan olla teknisesti avuksi, voinhan mä aina vaikka soittaa jollekin tutulle joka voi ehkä puhelimitse olla avuksi? tai ehkä niiltä puuttu _just_se_työkalu_ joka mulla sattuu olemaan rullassa? ja saanhan mä ainakin itseäni parempaa seuraa, ne tielle levinneet ei välttämättä...
*~ Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window ~*
Jep, siinä vaiheessa homma oli jo hoidossa ja pääsimme jatkamaan matkaa viitisen minuuttia perääsi. Toista tuntia tosin potkin rengasta siinä yksin...
Seuraavana päivänä duunikaveri joka istuu viereisessä pöydässä tuli kysymään "olitko se sinä joka oli eilen Porvoon motarin varressa iltayhdeksältä?" Meinasin sanoa rumasti mutta tyydyin vastakysymykseen "olitko sinä yksi niistä kahdestasadasta jotka ajoi ohi?" ...
Seuraavana päivänä duunikaveri joka istuu viereisessä pöydässä tuli kysymään "olitko se sinä joka oli eilen Porvoon motarin varressa iltayhdeksältä?" Meinasin sanoa rumasti mutta tyydyin vastakysymykseen "olitko sinä yksi niistä kahdestasadasta jotka ajoi ohi?" ...