kypärän valinta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

mikira kirjoitti:Hyvin toimii ei valittamista, ei paina silmälasinsankoja kovin pahasti ja siihen mitä painaa niin siihen tottuu nopeasti.
Ok, kuulostaa hyvältä. Ja lasit ilmeisesti saa suht' helposti päähän ja pois?
Viva Knievel!
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

s&s kirjoitti:
mikira kirjoitti:Hyvin toimii ei valittamista, ei paina silmälasinsankoja kovin pahasti ja siihen mitä painaa niin siihen tottuu nopeasti.
Ok, kuulostaa hyvältä. Ja lasit ilmeisesti saa suht' helposti päähän ja pois?
Riippuu sankojen paksuudesta, ja tietty pään muodosta. Mutta ei tuo ole inhottavaa ollut omasta eikä kenestäkään joka tuota pottaa on käyttänyt.
vennu

Viesti Kirjoittaja vennu »

Mulla on kaks mattamustaa kypärää toinen on avo eli Davida ihan huippuhyvä ei mee enää tuuli kypärän ja otsan väliin niinkuin kevyemmäs avopotas. Alkoi ajaminen tuntua upealta kun ei tarvi enää tukehtua leukaremmiin 8O Varakypäräks hommasin umpipotan Rat, jota ei juuri tule käytettyä lähinnä pölyyntyy kaapis, sen ominaisuuksia en ees muist ku on nii vähäl käytöl..
TipiL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TipiL »

Mistäköhän Suomen maassa löytyisi putiikki, joka myy Schubert J1:stä ja mielellään vielä niin, että tavaraa löytyisi hyllystä, että pääsisi kunnolla sovittelemaan?
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *

Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tuossa duunin pöydällä kellii pitkäaikaisen harkinnan tulos - Arai Tour-X :D - nyt lähdetään testaamaan onko se hintansa väärti.
Taata
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taata »

Ticu kirjoitti:Mistäköhän Suomen maassa löytyisi putiikki, joka myy Schubert J1:stä ja mielellään vielä niin, että tavaraa löytyisi hyllystä, että pääsisi kunnolla sovittelemaan?
Täältä voisi löytyä tietoa ainakin jos tänään kysyy http://www.bikerpoint.net/
Maailman hiljaisimmat kypärät koeajossa KE 14.5. ja TO 15.5.
Tule koeajamaan Schubert-kypärä ja totea miten hiljainen se on!
* Taata *
Mikä se sellainen harrastus on joka ei kaikkia rahoja vie? Ei sellainen ole oikea harrastuskaan. :)
Tintti13

Viesti Kirjoittaja Tintti13 »

Mulla on Shoein umppari, AGV-avo ja nyt tänään tuli hommattua IXS visiiriavopotta läpinäkyvällä silmikolla(?).

Shoei & Arai on omaan päähän sopivimmat kypärät. Ja ne on hyvin kevyitä, pestävä sisus on +
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
hemuli
Viesti:

Joitain huomioita viidenkymmen kilometrin motarilenkin jälkeen Arain Tour-X:stä:
  • Kypärä on hiljaisempi kuin aikaisemmin käyttämäni Roof Boxer (tämä nyt ei ollut yllätys :roll: ).
  • Pidemmälle matkalle ehkä kuitenkin tulpat korviin.
  • Tuuletus toimii todella hyvin, ehkä liiankin kanssa. Vaikka kaikki venttiilit on kiinni tuntuu ohimoiden yläpuolella viileältä.
  • Kaulan alue tuntuu jotenkin alastomalta, leukasuojan malli aiheuttaa vetoa leukaan/kaulaan.
  • Näkökenttä on todella avara, ensi metreillä oikein ihmetteli että onkos sitä kypärää päässä ollenkaan.
  • Crossimallin lippa ottaa hiukan tuuleen vaikka se on irti kypärän pinnasta, tämä nyt oli odotettavissa eikä häiritse. Saahan sen otettua pois.
  • Visiirin säätöön olisi ollut hyvä saada useampi pykälä - nyt se on joko täysin kiinni, täysin auki, millin tuuletusraolla tai sitten puoliksi auki jolloin pleksin reuna on suoraan näkökentässä.
  • Silmälasit on helppo pujottaa silmille kun kypärä on vedetty päähän.
Kerrankin on kypärä joka istuu meikäläisen kupoliin eikä purista mistään :D .
pyjis

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Tuli hommattua tiistaina shoein raid2. Ei turhia vinkumisia, toki huminaa kuuluu, mut visiiri ei huurru pinlock visiirin ansiosta. Sanovat että ottaa napakka kypärä et paljon muokkautus nuo vuoret, toivottavasti. Kaula jo venynny pari senttiä pottaa päästä ottaessa, mut on napakka :lol:
ivaanajulma

Viesti Kirjoittaja ivaanajulma »

vepi kirjoitti:Airoh TR1 vaikuttaa aika monipuoliselta umpikypärältä? Siit saa
avomallisen hetkessä ja siinä on viellä aurinkolippakin. Eipä tarvii
ajolaseja,mutta empä tiedä käytännössä kuinka tämä kypärä toimii?

Onko kellään kokemuksia? You tubella näyttää olevan
mainospätkäkin kyseisestä potasta. Eikä toi hintakaan päätä huimaa :?

http://www.airoh.com/i/Caschi550/Tr1ColorTr111.jpg
Olen nyt pari kesää TR1:llä ajanut enkä taida luopua siitä vaikka meluisa onkin. Potta on kevyt eikä näytä ämpäriltä päässä. Aurinkolippa on loistava, ei tarvitse erillisiä aurinkolaseja raahata. Pieni miinus kuitenkin aurinkolipalle sen lyhyydestä, voisi tulla alemmas. Suurimman osan kesää käytän kypärää avomallisena, mutta alku- ja loppukauden koleilla keleillä sekä sateella leukaosa on kiinnitettynä.

Nyt vaan tarttis löytää siihen uusi leukaosa.. Pudotin kypärän Tanskan reissulla ja siinä rytäkässä katkesi toinen leukakappaleen lukituksista :oops:
Elvis The King Kuva
Loimis

Viesti Kirjoittaja Loimis »

Airoh Mathisse on myös hyvä vaihtoehto. http://www.airoh.com/prodotti/openface- ... hisse.html Kypärässä avattava etumaski sekä aurinkovisiiri.

Kypärä on kohtuu hiljainen. Itse olen ollut tyytyväinen.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

ivaanajulma kirjoitti: Pieni miinus kuitenkin aurinkolipalle sen lyhyydestä, voisi tulla alemmas.
Harikkaa lainaten, ota teippiä tai aurinkokalvoa ja laita visiirin yläreunaan sopivan korkuinen teippaus häikäisysuojaksi.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
mirka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mirka »

Kypäröistä se kommentti, että itse olen huomannut ettei itselleni shoei sovi. Arait taas istuu päässä hyvin. Kavereilta olen hiukkasen samanlaista kuullut.
Se mikä itseä ihmetyttää on se, että pehmusteet ei kestä pidempiaikaista säilytystä vaan rupeaa murenemaan. . .Kysyin tuota joskus, että mikä on se lämpötila joka tuota aiheuttaa. En saanut vastausta.
Ps. tuo pidempiaikainen säilytys tarkoittaa siis pidempää kuin talviseisokki. . .
hemuli
Viesti:

mirka kirjoitti:...Se mikä itseä ihmetyttää on se, että pehmusteet ei kestä pidempiaikaista säilytystä vaan rupeaa murenemaan...
Arain hyvä puoli on että kaikki pehmikkeet saa vaihdettua sopurahaan maahantuojalla, myös ne joita ei ole tarkoitettu itse irrotettaviksi. Samalla pistävät vaikka kiinnitysremmin uusiksi. Ei tarvitse sen takia uutta kypärää ostaa.
TipiL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TipiL »

Nyt kun viimein oikein pääsin kokeilemaan kunnolla tuota uusinta kypärähankintaani, niin pakko myöntää, että olen hiukan pettynyt. Kun porukka kilvan kehui Shoei Raid II hiljaisuutta, olihan minun pakko ostaa se. Vaan minun päässäni ei kyllä ole hiljainen. 80 tai yli kun on vauhtia, edelleen kaipaa korvatulppia (joita en mistään hinnasta haluaisi pitää, kun sitten ei kuule mopon ääniä ja korvakäytävät tulevat niin pirun kipeiksi :( ).

Itse asiassa tällä hetkellä tuntuu, että tuo aikaisempi halpiskypäräni MDS on tavallaan hiljaisempi, kun ei humise, vaan vinkuu ja suhisee. Itse koen tuon huminan epämiellyttävämmäksi ääneksi, koska peittää mopon äänet ja saa korvat menemään lukkoon.
Kaikilta muilta osin raid hakkaa nuo halvemman luokan kypäräni mennen tullen, mm. huurtumisongelma on nyt historiaa.

Tosi harmi, kun en päässyt viikolla lähtemään visiitille Bikerpointiin, että olisi päässyt koeajamaan schubertin. Kiitos kuitenkin Taatalle vinkistä, nytpähän ainakin tiedän, mistä kysellä tuota J1:stä.

Eli The Hiljainen Kypärä on edelleen hakusessa. Pitänee varmaan poiketa Raisiossa samalla matkalla, kun käyttää mopon ensihuollossa....
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *

Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Vastaa Viestiin