Amatööri rautapään kanssa!

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hemuli »

En nyt jaksanut koko topikkia lukea läpi mutta kai olet sentään kokeillut sen anturin vaihtaa? Ja mitattiinko pumpun ratasvälykset samalla kun se holkitettiin?
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

juu mitattu on, 0,005 eip menny enää välihin. ja juu täytys vissii kokeilla vähä laadukkaampaa anturia, ko tuo mikä ny on ni makso 5 euroo :lol: . oisko sitte nii että tuo anturi eip haista ko jotai0,5 baria ja sitte maadottuu. koetin tuota tyhjäkäyntii säätää niin ettei valo palais ni ikävän korkeelle joutus laittaa joten meni sekin konsti romukoppaan. joka tapauksessa kone käy aivan yhtä hienosti ko aina ennenkin ja mitään turhia kolinoita ei oo havaittu.
-86 1100cc evosportto
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kai se vitosenkin anturi oli harrikkaan tarkoitettu eikä joku autotarvike? HD:n anturit kun on niin herkkiä että tuollainen autoanturi ihan varmasti polttaa valoa ehjässäkin koneessa.
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri pölkkypään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

kyllähän sen ihan harrikkakorjaamolta ostin, ihmetteli se putkan pitäjäki että ompa halpa. tilasin semmosen mikä maksaa 14 eeroo mut niitä ei ollunna vissii tukkurilla ni sitte se ukkeli tilas semmosen vitosen wehkeen
-86 1100cc evosportto
Avatar
el loco
Viestit: 6
Liittynyt: 14:11 15.05.2007.

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja el loco »

Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hemuli »

el loco kirjoitti:Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Jaa mistä lähtien? Kyllä se evosportissa on aina ollut siellä öljynsuodattimen vieressä.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Evon öljynpaineanturi

Viesti Kirjoittaja smuige »

hemuli kirjoitti:
el loco kirjoitti:Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Jaa mistä lähtien? Kyllä se evosportissa on aina ollut siellä öljynsuodattimen vieressä.
Putsasin juuri Evosportin öljynpaineanturin. Sieltä öljyfiltterin vierestä/alta. Avainväli 1-1/16 (=n.27mm).
Punainen öljynpaineenvalo alkoi palaa satunnaisesti kesken ajon, toisinaan vain hetken ja toisinaan kauemmin. Ja toisinaan pysyi sammuneena heti käynnistyksen jälkeen.
Otin anturin irti ja sieltä sisältä kuopasta löytyi pieni musta tiivisteen pala.
Puhtaaksi ja taas toimii moitteetta.

(Päättelin, ettei öljynkierrossa ole ongelmaa valosta huolimatta koska öljytankkiin tuli normaalisti paluuöljy eikä nostajat alkaneet kilkattamaan.)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
formula350
Viestit: 86
Liittynyt: 08:13 31.03.2007.

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja formula350 »

Kun nyt olet jo noin paljon painiskellut aiheen kanssa niin mitäs jos jostain yrittäisit lainata öpaineanturin reikään sopivaa mittaria jolla näkisi heti mitkä on paineet eri kierroksilla? En siis tarkoita mitään luetteloiden taiwaanharleytarviketta vaan sellaista ammattimallia joilla jotkut korjaamot mittaavat öpaineita moottoreista. Toki ainahan voi kokeilla jollain toisella anturillakin mutta sehän ei kerro paineista varsinaisesti mitään muuta kuin sen jos ne ovat liian alhaalla(valo syttyy).
Avatar
hazzinen
Viestit: 218
Liittynyt: 13:09 07.08.2008.
Paikkakunta: heinola

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hazzinen »

onhan tuo mittarin laittokin käynny mielessä, täytyy koettaa jostai moinen kello kalastella...
-86 1100cc evosportto
Avatar
el loco
Viestit: 6
Liittynyt: 14:11 15.05.2007.

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja el loco »

hemuli kirjoitti:
el loco kirjoitti:Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Jaa mistä lähtien? Kyllä se evosportissa on aina ollut siellä öljynsuodattimen vieressä.
varmaan siitä lähtien kun Rrrautapäätä on tehty ! emmä evosportista enkä eskortista mitään tiedä.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tän tästä saa kun aihe alkaa rautapääkyselynä ja päätyy lopulta evomoottorin ongelmiin... :lol:
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Evon öljynpaineanturi

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

smuige kirjoitti:(Päättelin, ettei öljynkierrossa ole ongelmaa valosta huolimatta koska öljytankkiin tuli normaalisti paluuöljy eikä nostajat alkaneet kilkattamaan.)
Mulla tuli tuo sama mieleen - jos nostajat ei rupea pitämään ääntä, niin silloin öljynkierrossa ei pitäisi olla ongelmia.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Amatööri rautapään kanssa!

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Avatkaa oma topic tästä... :wink: neuvoja ja kysymyksiä on ihan riittävän sekaisin
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin