Amatööri rautapään kanssa!
Re: Amatööri rautapään kanssa!
En nyt jaksanut koko topikkia lukea läpi mutta kai olet sentään kokeillut sen anturin vaihtaa? Ja mitattiinko pumpun ratasvälykset samalla kun se holkitettiin?
Re: Amatööri rautapään kanssa!
juu mitattu on, 0,005 eip menny enää välihin. ja juu täytys vissii kokeilla vähä laadukkaampaa anturia, ko tuo mikä ny on ni makso 5 euroo
. oisko sitte nii että tuo anturi eip haista ko jotai0,5 baria ja sitte maadottuu. koetin tuota tyhjäkäyntii säätää niin ettei valo palais ni ikävän korkeelle joutus laittaa joten meni sekin konsti romukoppaan. joka tapauksessa kone käy aivan yhtä hienosti ko aina ennenkin ja mitään turhia kolinoita ei oo havaittu.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Kai se vitosenkin anturi oli harrikkaan tarkoitettu eikä joku autotarvike? HD:n anturit kun on niin herkkiä että tuollainen autoanturi ihan varmasti polttaa valoa ehjässäkin koneessa.
Re: Amatööri pölkkypään kanssa!
kyllähän sen ihan harrikkakorjaamolta ostin, ihmetteli se putkan pitäjäki että ompa halpa. tilasin semmosen mikä maksaa 14 eeroo mut niitä ei ollunna vissii tukkurilla ni sitte se ukkeli tilas semmosen vitosen wehkeen
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Jaa mistä lähtien? Kyllä se evosportissa on aina ollut siellä öljynsuodattimen vieressä.el loco kirjoitti:Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Evon öljynpaineanturi
Putsasin juuri Evosportin öljynpaineanturin. Sieltä öljyfiltterin vierestä/alta. Avainväli 1-1/16 (=n.27mm).hemuli kirjoitti:Jaa mistä lähtien? Kyllä se evosportissa on aina ollut siellä öljynsuodattimen vieressä.el loco kirjoitti:Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Punainen öljynpaineenvalo alkoi palaa satunnaisesti kesken ajon, toisinaan vain hetken ja toisinaan kauemmin. Ja toisinaan pysyi sammuneena heti käynnistyksen jälkeen.
Otin anturin irti ja sieltä sisältä kuopasta löytyi pieni musta tiivisteen pala.
Puhtaaksi ja taas toimii moitteetta.
(Päättelin, ettei öljynkierrossa ole ongelmaa valosta huolimatta koska öljytankkiin tuli normaalisti paluuöljy eikä nostajat alkaneet kilkattamaan.)
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 08:13 31.03.2007.
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Kun nyt olet jo noin paljon painiskellut aiheen kanssa niin mitäs jos jostain yrittäisit lainata öpaineanturin reikään sopivaa mittaria jolla näkisi heti mitkä on paineet eri kierroksilla? En siis tarkoita mitään luetteloiden taiwaanharleytarviketta vaan sellaista ammattimallia joilla jotkut korjaamot mittaavat öpaineita moottoreista. Toki ainahan voi kokeilla jollain toisella anturillakin mutta sehän ei kerro paineista varsinaisesti mitään muuta kuin sen jos ne ovat liian alhaalla(valo syttyy).
Re: Amatööri rautapään kanssa!
onhan tuo mittarin laittokin käynny mielessä, täytyy koettaa jostai moinen kello kalastella...
-86 1100cc evosportto
Re: Amatööri rautapään kanssa!
varmaan siitä lähtien kun Rrrautapäätä on tehty ! emmä evosportista enkä eskortista mitään tiedä.hemuli kirjoitti:Jaa mistä lähtien? Kyllä se evosportissa on aina ollut siellä öljynsuodattimen vieressä.el loco kirjoitti:Missä se anturi on kinni ? Anturin paikkahan on öljypumpussa
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Tän tästä saa kun aihe alkaa rautapääkyselynä ja päätyy lopulta evomoottorin ongelmiin... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Re: Evon öljynpaineanturi
Mulla tuli tuo sama mieleen - jos nostajat ei rupea pitämään ääntä, niin silloin öljynkierrossa ei pitäisi olla ongelmia.smuige kirjoitti:(Päättelin, ettei öljynkierrossa ole ongelmaa valosta huolimatta koska öljytankkiin tuli normaalisti paluuöljy eikä nostajat alkaneet kilkattamaan.)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Re: Amatööri rautapään kanssa!
Avatkaa oma topic tästä...
neuvoja ja kysymyksiä on ihan riittävän sekaisin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro