"Poliisi pamputtaa"

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Elvis

Viesti Kirjoittaja Elvis »

En mää sitä kyseenalaistanutkaan, etteikö näitä teille ole sattunut. Sitä vaan, että kun eivät ole korvaansakaan lotkauttaneet, vaikka olen lentävien pyörien viereen isolohkon parkkeerannut. Kuitenkin olen sitä mieltä, että kun asiakaspuolella pysyy asialinjalla eikä provosoidu niin se on pidemmän päälle parempi vaihtoehto. Niih, ja pidetään ne laitteet sääntöjen ja pykälien mukaisina. :| :wink: :) :D :mrgreen:
FXSTS 1992
henry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henry »

Tuntuu että näitä härräköitä alkaa olla liikenteessä aivan perkeleesti. Joka toisen rivarin pihasta löytyy härräkkä bemmuauton vierestä. Kyllä se status siitä väkisinkin romuttuu ja näinollen silmätikuksi joutumisen riski pienenee. Herjaa tai ei niin laillisen pyörän kuskina saa olla eniten "outlaw" kun vääjäämätön tapaaminen polliisin kanssa jää mahdollisimman lyhyeksi :wink:
Viimeksi muokannut henry, 15:23 02.07.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Flhrsi 07
Joe Cool
Viesti:

Re: Keteudesta?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti: eräiden poliisien asenteissa kyse kateuden tunteesta. ... punainen vaate härälle. ... sekoittaa joidenkin ressukoiden pään aivan kokonaan. Koomista, mutta näin se vaan on!
Tuossa on varmasti yksi tärkeä pointti. Minua ei ole vielä pyörillä ratsattu kertaakaan ja elättelen toiveita, ettei museopyöriä ruveta sen tarkemmin edes syynäämäänkään, kun ne on jo pariin kertaan tarkastettu ko. kilvet saadakseen.

Luulen, että jos tekee mitään poikkeuksellista ja huomiota herättävää huomiota herättävällä ajoneuvolla, se aktivoi poliisin äkkiä. Millään muulla en keksi selittää sitä, että nappasin 10 sek pysähdyksellä kyytiin '56 Cadillaciin seurueen entisen Eatzin, nykyisen Texasin edestä raitiovaunukiskoilta illalla klo 22 jälkeen, jolloin liikenne oli jo olematonta. Nitkahdimme jo liikkeelle, kun maijalla ajanut partio syöksyi eteemme ja pysäytti meidät tilanteen selvittämistä varten. Siinä sitten seisoimme vartin kiskoilla kahden auton voimin ja kun vieläkään ei kuulunut ratikkaa, jonka kulkua olisimme häirinneet, pääsimme jatkamaan matkaa seuraamuksitta :twisted: Tämä on oikeastaan ainoa epäasiallisen sävyinen juttutuokio poliisin kanssa , vaikka 70-luvulta olen jo eri ajopeleillä Suomen ristiin rastiin kiertänyt...

Toinen hauskempi tapaus oli kun edelleinen Mersuni ehti 12 vuoden ikään. Poliisi pysäytti minut 3 kertaa vajaan vuoden sisään kotinurkilla ilman mitään yleistä ratsiaa, poimivat vaan "talteen" heti nähdessään. Perinteinen ajokoira ja rekisteriote ja hyvää matkaa :P Kolmannella kerralla kysyin, että kertokaas nyt suoraan, mikhin kiinnititte huomiota ja pysäytitte, koska olen tällä autolla ajanut jo 10 vuotta ilman yhtään pysäytystä ja nyt on jo 3 kertaa pysäytetty :?: Konstaapeli köhäisi ja sanoi, että jos nyt alkajaisiksi pesisit tuon auton :mrgreen: Kuulemma likaisuus innoitti tarkastamaan, että ovatko katsastus ja verot kunnossa... No pesin ja vaihdoin hieman uudempaan, nyt ei ole taas pysäytelty 8)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

nicnac kirjoitti:Melekoosta käpyperse toimintaa...itte menisin ainakin käräjille. Varsinkin tuosta sakolla uhkailusta...huhhuh mitä toimintaa.

Jos porukalla matkassa, niin toivokaa että kuulijoita on enemmän kuin yksi(sinä).
Muuten taitaa nykypäivänä olla oikeudessa väärinymmärrettyä puhetta, jos vastassa kaksi poliisilausuntoa.
Yksin matkassa ollessa olet tyhjän päällä.
-Harikka-
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 15:27 26.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Hessu
Viesti:

Re: Viranomais keskustelut...

Viesti Kirjoittaja Hessu »

HARIKKA1 kirjoitti:on amerikkalaisvalmisteinen kakspyöränen. Tulevaisuudessa alotan keskustelun pakollisten tervehtimisien jälkeen , kysymällä, ootko konstaapeli sitä mieltä jotta siunki pittää noudattaa lakia? No sittehän ei mee herneitä nokkaan ku näytät virkamerkin :D
Ärsyttäväähän toi on, ja varsinkin jos on olevinaan vähän kiire, vaikka duuniin. Mutkun eiks toi homma mee niin, että kun meillä ei ole motskareille vuosikatsastusta, niin toi tienvarsi syynäys hoitaa sen homman.
Se että homma tuntuu olevan aika merkkikohtaista, onkin sitten eri juttu.
Mutta toisaalta tässä vuosien varrella on tullu nähtyä täällä HD rintamalla niin karseita virityksiä, että en ihmettele. Voihan se olla muissakin merkeissä samanlaista, ei tuu paljon niitä kateltua.
Tuntuis että homma on vähän muuttumasta. Mutta joitain vuosia sitten tuntu olevan vielä yleinen ajatus, ostin Harrikan, olen mekaanikko.
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

No hauskintahan tässä on että kaikki on merkitty otteeseen ja tänävuonnakin oon käyny jo kahteen kertaan katsastuksessa. Ei oo mittään vikkaa........... Ennen kun ei ollut hd tä niin peet olivat kohteliaita mut nyt sitten ei mukavia............. Elämäntaparikollinen?
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Röpöttäjä kirjoitti:Ennen kun ei ollut hd tä niin peet olivat kohteliaita mut nyt sitten ei mukavia............. Elämäntaparikollinen?
Joo, kyllä he juuri yrittävät ennakoida epäilyttävät tapaukset elämänkokemukseensa nojaten :lol: Esim. tuo minun likainen 12v vanha Mersuni, se oli eittämättä veroja ja katsastusta välttelevän hulttion auto - ja auta armias, jos olisivat tienneet, että tallissa on vielä pari vanhaa Harrikkaa, niin ei olisi ilman putkareissua selvinnyt - jotain rikollista olin kuitenkin tehnyt... :mrgreen:

Tai kun aikoinaan ajelin uudenkarhealla Saabilla, ei pysäytetty koskaan. Sitten ostin erästä projektia varten vanhan Mossen erään maalaistalon heinäkasan vierestä ja ensimäisellä reissulla tuli pysäytys ja ajokoiraa rekisteriotteella kyseltiin 8)

Ajoneuvo vaikuttaa siis ilman muuta siihen, kuka pysäytetään ja kuka ei. Ja tähän valintaan vaikuttaa myös oikeasti kokemus siitä, että tietyn tyyppisillä ajoneuvoilla on ollut enemmän huomauttamista, kuin toisilla. Sille me emme voi mitään, se kuuluu hintaan tässä harrastuksessa ja sen hinnan ovat määrittäneet ne, jotka ovat aikoinaan alkaneet puljata näiden vehkeiden veronkiertojen sun muiden laittomuuksien kanssa, ikävähän se on sanoa ääneen, mutta näin se vaan taitaa olla :oops:

Ja vaikka me lainkuuliaiset kansalaiset olemme jopa malliesimerkkejä asioiden säntillisestä hoitamisesta, niin silti joudumme epäilyksen alaisiksi... :P
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joe Cool kirjoitti: Esim. tuo minun likainen 12v vanha Mersuni, se oli eittämättä veroja ja katsastusta välttelevän hulttion auto - ja auta armias, jos olisivat tienneet, että tallissa on vielä pari vanhaa Harrikkaa, niin ei olisi ilman putkareissua selvinnyt - jotain rikollista olin kuitenkin tehnyt... :mrgreen:

Kylhän ne sen näkee että pyöriä omistat, samantien, kun syöttävät yhden ajoneuvon tiedot koneeseen.

Pari viikkoa aikaisemmin kun täällä oli viimeks Superralli, mut pysäytettiin ratsiaan Caminolla. Slurkki pyys otteen ja ajokortin. Samantien kun se sai ne käteensä, sano että nouse autosta ulos. No mä nousin, monttu auki. Halus nähdä mitä mulla oli lavalla pressun alla. Samalla viereen tuli toinen kyttä. Siviilit päällä. Pyysin sitä näyttää merkkiään, kun tuli siihen patsastelee ja kyselee. Sen homma oli varmaan olla se mukavampi. Kysy ekaks, " ootkos lähdössä superralliin?"
No hommahan meni molemmanpuoleiseksi nokitteluksi. Jossain vaiheessa se kysy, " kumpaan niistä Pitäjänmäellä olevista HD kerhoista sä kuulutkaan."

Tää olis paljon pidempi tarina, koska siinä meni toista tuntia ns. keskustellessa, mutta vaan esimerkkinä, että kyllä niillä tietoa löytyy.

Minkäänlaista tarraa tai aiheesseen liittyvää t-paitaa ei mulla ollu.

Hommahan oli kuulemma ihan normaalia tienvarsivalvontaa.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Tämän poliisin pamputtaminen lienee ollut aikoinaan monen unelmana :wink:

Kuva

Ainakin autoileva herrasmies ottaa sakkoaan vastaan iloisena :D
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Ja tässä pätkä kun poliisi ratsaa MOPOJA (siis mopedeja)

Pätkässä näkee kuinka itse polliisisetä ajelee umpikypärän luukku auki. Aluksi parkkipaikalla ja lopussa kun tulee yleiseltä tieltä takaisin niin laittaa luukun alas...
Eikös se ole toisilla kypärämalleilla rinnastettu kypärättä ajoon?

http://uk.youtube.com/watch?v=1fkXbuEKT ... re=related
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin