If-vakuutusyhtiö
Re: If-vakuutusyhtiö
Tapiola - Pohjola vakuutusten siirto toi n.450? säästön vuodessa, tosin ei ole HD vaan juurikin sillä toisella saarella tehty. Ja ihan alusta lähetty liik.vak. -20% ja isokasko -60%.
Ja ei kuitenkaan ollut halvin mutta kokonaisuus ratkaisee eli matkustaja-, ipanan tapaturma-, mopon-, tilit etc. joten ainakin itellä Op-Pohjolaan siirto säästi yhden etelänmatkan vuodessa
Ja ei kuitenkaan ollut halvin mutta kokonaisuus ratkaisee eli matkustaja-, ipanan tapaturma-, mopon-, tilit etc. joten ainakin itellä Op-Pohjolaan siirto säästi yhden etelänmatkan vuodessa
Re: If-vakuutusyhtiö
Laitetaans vielä tänne ketjun loppuun.
Taitaa olla ns. mission impossible. Pikainen soittokierros tuotti seuraavat tulokset vapaaehtoisen vakuutuksen osalta:
IF: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Pohjola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Tapiola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 35%
Turva: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. ? % (eivät sanoneet, mutta esim. 40% ei mene läpi)
Aktiavakuutus: Ei onnistu, pitää olla alle 20 v. vanha pyörä.
Fennia: Ehkä keskittämällä vähintään 3 vakuutusta Fenniaan
Pohjantähti: ei vastannut toistaiseksi puhelimeen
Liikennevakuutuksen saa tietty joka puljusta.
...notta tiedoksi vaan kaikille rakentelijoille...
-AKr
Taitaa olla ns. mission impossible. Pikainen soittokierros tuotti seuraavat tulokset vapaaehtoisen vakuutuksen osalta:
IF: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Pohjola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Tapiola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 35%
Turva: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. ? % (eivät sanoneet, mutta esim. 40% ei mene läpi)
Aktiavakuutus: Ei onnistu, pitää olla alle 20 v. vanha pyörä.
Fennia: Ehkä keskittämällä vähintään 3 vakuutusta Fenniaan
Pohjantähti: ei vastannut toistaiseksi puhelimeen
Liikennevakuutuksen saa tietty joka puljusta.
...notta tiedoksi vaan kaikille rakentelijoille...
-AKr
Re: joensuun if
Minusta tämä on just kekkoslovakia. Asioiden painottamisen erilaisuudesta sen verran, että näköjään lähes kaikki suomalaiset vakuutusyhtiöt ovat asettaneet jonkin %-rajan ja kaikilla sama 40% (yhtä poikkeusta lukuunottamatta). Minusta se ei ole 'vapaata markkinataloutta', jos tietynlaiseen ajoneuvoon, joka on katsastettu, ei saa vapaaehtoista ajoneuvovakuutusta.Joe Cool kirjoitti: kli, klip, Ei tällä ole mitään tekemistä entisten aikojen byrokrtatioiden saati sosialismin kanssa. Tämä on vapaata kilpailua ja markkinataloutta Vakuutusyhtiöt tekevät kukin omat riskianalyysinsa ja painottavat eri asioita eri tavoilla. kli, klip...
Mutta ei se mitään, lanseerataan uusi slogan 'Ajan mieluummiin kaskottomalla chopperilla kuin kaskollisella vakiopyörällä'. MMAF voisi tehdä vaikka T-paitoja .
- AKr
- helppoheikki
- Viestit: 50
- Liittynyt: 20:37 02.11.2003.
Re: If-vakuutusyhtiö
Tähän tullee muutos kunhan MMAF SMOTO:n suosiollisella avustuksella saa korjausrakentamisen pois prosenttisääntelyn piiristä. Vakuutusyhtiöillä on nimittäin pelko, että runsaasti rakennetun pyörän kohdatessa kaskovakuutuksesta korvattavan vahingon siitä vaurioituu alkuperäiseksi laskettavia osia jolloin prossapommi laukeaa jo pienestäkin korjauksesta ja vakuutusyhtiö joutuu lunastamaan pyörän jota ei enää saa rekisteriin. Eli tulevaisuudessa voimme toivottavasti vaihtaa rikki menneen osan toiseen samanlaiseen ilman että se vähentää alkuperäisen ajoneuvon osuutta.
Se on sitä edunvalvontaa ...
Se on sitä edunvalvontaa ...
- Elvis never left the building -
Re:
-Lasse-[/quote]
Pystyy ainakin sen verran, että normivirkailija ei anna missään vakuutusyhtiössä täyskaskoa yli 15vee vanhan pyörään. Ei ainakaan vielä ole tullut vastaan. mutta jos on joku tuttu/tutun tuttu hlö siellä luurissa, niin jopa irtoo Kaskot ja elannon kassa-alennukset saman tien. kokemusta Iffistä ja Turvasta, niissä siis onnistuu, muualta en ole löytänyt sopivaa kontaktia...
>Kettu<
PS: Tässä asiassa ei auta edes tietoihmelaite [/quote]
Kyllä mä sain IF:istä ihan ns.normivirkailijalta täyskaskon, hinausturvat ym yli 20v vanhaan evoon. Jos en väärin muista niin taisivat soittaa sieltä ja oikein tarjota noita vakuutuksia. Ja vielä todella asialliseen
hintaan.
Pystyy ainakin sen verran, että normivirkailija ei anna missään vakuutusyhtiössä täyskaskoa yli 15vee vanhan pyörään. Ei ainakaan vielä ole tullut vastaan. mutta jos on joku tuttu/tutun tuttu hlö siellä luurissa, niin jopa irtoo Kaskot ja elannon kassa-alennukset saman tien. kokemusta Iffistä ja Turvasta, niissä siis onnistuu, muualta en ole löytänyt sopivaa kontaktia...
>Kettu<
PS: Tässä asiassa ei auta edes tietoihmelaite [/quote]
Kyllä mä sain IF:istä ihan ns.normivirkailijalta täyskaskon, hinausturvat ym yli 20v vanhaan evoon. Jos en väärin muista niin taisivat soittaa sieltä ja oikein tarjota noita vakuutuksia. Ja vielä todella asialliseen
hintaan.
..ei ehkä paras mutta halvin..
Re: joensuun if
No viisastellaan vielä termeillä, samat prossat ovat kartelli ja eri hinnat kilpailua ja kumpikin kuuluu vapaaseen markkinatalouteenakrapu kirjoitti:Minusta tämä on just kekkoslovakia. Asioiden painottamisen erilaisuudesta sen verran, että näköjään lähes kaikki suomalaiset vakuutusyhtiöt ovat asettaneet jonkin %-rajan ja kaikilla sama 40%Joe Cool kirjoitti: kli, klip, Ei tällä ole mitään tekemistä entisten aikojen byrokrtatioiden saati sosialismin kanssa. Tämä on vapaata kilpailua ja markkinataloutta Vakuutusyhtiöt tekevät kukin omat riskianalyysinsa ja painottavat eri asioita eri tavoilla. kli, klip...
Tässä taas HH kertoo asain todellisen laidan, mistä tuo prosenttiraja tunnetusti tulee (on ollut aiemminkin esillä muutamaan otteeseen) :
Tämä taas on suomalaista sosialismia ja kekkosslovakiaa tämä korjausrakentamisen vaikeuttaminen, joten löyihän sieltä meiltä yhteinenkin termihelppoheikki kirjoitti: Vakuutusyhtiöillä on nimittäin pelko, että runsaasti rakennetun pyörän kohdatessa kaskovakuutuksesta korvattavan vahingon ... vakuutusyhtiö joutuu lunastamaan pyörän jota ei enää saa rekisteriin.
Mitäh ihmettäh Eikös se edunvalvonta ollutkaan niitä laiva-alennuksia Superin reissuillehelppoheikki kirjoitti:Se on sitä edunvalvontaa ...
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: If-vakuutusyhtiö
Moi!
Tapiola ja Turva ovat samaa konsernia, ero siksi pieni.
Itse sain IF:ltä Porista tarjouksen joka oli yli 120?/pyörä halavempi kuin Turvan jossa olin ollut useita vuosia. Lisäksi niillä on kampanja jossa saat omavastuusetelin siirtäessäsi vakuutukset siihen. Kolme ajoneuvoa siirrettyäni sain viel 30? s-setelit koska siirrosta joutuu maksamaan tuon 10?/ajoneuvo.
1999 FXGWG 300? liikenne 60% ja kasko70%.
FLHCUI 1999 330? liikenne 70% ja kasko 70%
Nämä siis tarjouksia, laskut vielä tulematta. Toivottavasti pitävät paikannsa.
terv
Jari
Tapiola ja Turva ovat samaa konsernia, ero siksi pieni.
Itse sain IF:ltä Porista tarjouksen joka oli yli 120?/pyörä halavempi kuin Turvan jossa olin ollut useita vuosia. Lisäksi niillä on kampanja jossa saat omavastuusetelin siirtäessäsi vakuutukset siihen. Kolme ajoneuvoa siirrettyäni sain viel 30? s-setelit koska siirrosta joutuu maksamaan tuon 10?/ajoneuvo.
1999 FXGWG 300? liikenne 60% ja kasko70%.
FLHCUI 1999 330? liikenne 70% ja kasko 70%
Nämä siis tarjouksia, laskut vielä tulematta. Toivottavasti pitävät paikannsa.
terv
Jari
Re: If-vakuutusyhtiö
Näissä kyllä kilpailutus kannattaa! Itse siirsin If:stä pois 3 vakuutusta (auto, 12m keikkabussi ja talo) ja tuli yli 1000 euron vuosisäästö! Sitten taas If:llä minulla ovat kaikki harrasteajoneuvojen vakuutukset ja esimerkkinä piikkiharrikka, johon If:in seisokilla varustettu maksoi keskitysalenuksineen noin 400 ja huonoin tarjous oli (en edes muista mistä) 1700 eur / vuosi - siis todellakin samasta kevytmoottoripyörästä! Eli If:stä siis hyvää sekä huonoa sanottavaa . Korvaukset sieltä ovat tulleet asiallisesti ja nopeasti.Jyrgen kirjoitti: Itse sain IF:ltä Porista tarjouksen joka oli yli 120?/pyörä halavempi kuin Turvan
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: If-vakuutusyhtiö
Vaihdoin prätkän tapiolasta if:in ,säästin vähän yli 200 egee.
Auto, talo ja muut kannatti vielä jättää. Softail -05 , liikenne -25% ja kasko -70%
Auto, talo ja muut kannatti vielä jättää. Softail -05 , liikenne -25% ja kasko -70%
Re: If-vakuutusyhtiö
Vaihdettiin keväällä yhtiötä tapiolasta ifiin. Emäntä hoiti vakuutusten siirron, mutta pyörän vakuutus jäi kun oli mun nimissä. Soitin sittemmin perään että siirrän moottoripyöränkin sinne, hyvän tarjouksen kun antoivat kuitenkin vaimolle. Ei meinannut virkailija antaa ifistä ensin ollenkaan vakuutusta -72 rautapäähän, sanoi että ovat niin ongelmallisia. Aikoi kysyä korkeammalta taholta. Kului viikko eikä asiasta kuulunut mitään. Soitin auton vaihdon yhteydessä uudelleen ja kysyin pyöränkin vakuutusta. Eri virkailija antoi suoralta kädeltä vakuutuksen sekä osakaskon. Että on niissä virkailijoissakin eroa, ei tarvinnut edes uhata yhtiön vaihdolla. On kuitenkin ko. yhtiössä 4 henkilövakuutusta, talon vakuutus, 2 autoa ja pyörä.
- jan'shovel-70
- Viestit: 92
- Liittynyt: 10:18 26.06.2006.
- Paikkakunta: Iitti
- Viesti:
Re: If-vakuutusyhtiö
IF:iin vaihdettiin Pohjolasta kolme pyörää:evo Sportster,rauttis ja shovel , säästöä
n.600?/vuosi. niin ja talonvakuutus myös.
n.600?/vuosi. niin ja talonvakuutus myös.
Re: If-vakuutusyhtiö
Mulla oli aiemmin Pohjola ja ku sieltä pari vuotta sitten tuli uusi maksu missä vakuutuksen hinta oli nousut yli 100 EUR niin soitin eri paikkoihin. Ylivoimaisesti halvimman vakuutuksen sain Nordea vakuutusyhtiöltä.
Just maksoin taas vuoden vakuutuksen, (liikenne + täyskasko) ja se oli 308,15 EUR.
Pyörä on -07 ultra.
Just maksoin taas vuoden vakuutuksen, (liikenne + täyskasko) ja se oli 308,15 EUR.
Pyörä on -07 ultra.
07:a ultra
Re: If-vakuutusyhtiö
Mä sain if:ltä osakaskon rautikseen ku kävin kysymässä eri vakuutusmyyjältä vakuutustaakrapu kirjoitti:Laitetaans vielä tänne ketjun loppuun.
Taitaa olla ns. mission impossible. Pikainen soittokierros tuotti seuraavat tulokset vapaaehtoisen vakuutuksen osalta:
IF: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Pohjola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Tapiola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 35%
Turva: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. ? % (eivät sanoneet, mutta esim. 40% ei mene läpi)
Aktiavakuutus: Ei onnistu, pitää olla alle 20 v. vanha pyörä.
Fennia: Ehkä keskittämällä vähintään 3 vakuutusta Fenniaan
Pohjantähti: ei vastannut toistaiseksi puhelimeen
Liikennevakuutuksen saa tietty joka puljusta.
...notta tiedoksi vaan kaikille rakentelijoille...
-AKr
Puhelinmyyjä sanoi että ei onnistu mutta toimistolla sanottiin että onnistuu.
Mistä se menee?
Re: If-vakuutusyhtiö
Ja paljonko sinulla onkaan prossat rekisteriotteessa ? Ei minullekaan suurimmassa osassa vakuutusyhtiöitä mainittu mitään ikärajoituksesta vaan vaihdettujen osien määrästä.mjojal kirjoitti:Mä sain if:ltä osakaskon rautikseen ku kävin kysymässä eri vakuutusmyyjältä vakuutustaakrapu kirjoitti:Laitetaans vielä tänne ketjun loppuun.
Taitaa olla ns. mission impossible. Pikainen soittokierros tuotti seuraavat tulokset vapaaehtoisen vakuutuksen osalta:
IF: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Pohjola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Tapiola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 35%
Turva: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. ? % (eivät sanoneet, mutta esim. 40% ei mene läpi)
Aktiavakuutus: Ei onnistu, pitää olla alle 20 v. vanha pyörä.
Fennia: Ehkä keskittämällä vähintään 3 vakuutusta Fenniaan
Pohjantähti: ei vastannut toistaiseksi puhelimeen
Liikennevakuutuksen saa tietty joka puljusta.
...notta tiedoksi vaan kaikille rakentelijoille...
-AKr
Puhelinmyyjä sanoi että ei onnistu mutta toimistolla sanottiin että onnistuu.
Re: If-vakuutusyhtiö
akrapu kirjoitti:Ja paljonko sinulla onkaan prossat rekisteriotteessa ? Ei minullekaan suurimmassa osassa vakuutusyhtiöitä mainittu mitään ikärajoituksesta vaan vaihdettujen osien määrästä.mjojal kirjoitti:Mä sain if:ltä osakaskon rautikseen ku kävin kysymässä eri vakuutusmyyjältä vakuutustaakrapu kirjoitti:Laitetaans vielä tänne ketjun loppuun.
Taitaa olla ns. mission impossible. Pikainen soittokierros tuotti seuraavat tulokset vapaaehtoisen vakuutuksen osalta:
IF: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Pohjola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 40%
Tapiola: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. 35%
Turva: Ei onnistu, vaihdettujen osien määrä saa olla max. ? % (eivät sanoneet, mutta esim. 40% ei mene läpi)
Aktiavakuutus: Ei onnistu, pitää olla alle 20 v. vanha pyörä.
Fennia: Ehkä keskittämällä vähintään 3 vakuutusta Fenniaan
Pohjantähti: ei vastannut toistaiseksi puhelimeen
Liikennevakuutuksen saa tietty joka puljusta.
...notta tiedoksi vaan kaikille rakentelijoille...
-AKr
Puhelinmyyjä sanoi että ei onnistu mutta toimistolla sanottiin että onnistuu.
Rekisteriotteessa 0% vaikka muutokset on otteessa, ja Iffin mukaan yli 40%
Mistä se menee?