Taitaa useimmissa tapauksissa akku olla se domina, joka määrää, montako kilowatin desimaalia moottorin pyöritykseen oikeasti saapuu. Jos akku on kokonsa puolesta sopusoinnussa tarvittavaan tehoon, sama akku saattaa kestää montakin kautta. Vanhassa Sporsterissani pääsin genuinella akulla 13 kauteen. Siis yksi akku kolmetoista kesää.
Dynassa isomman koneen ja pienemmän akun yhdistelmällä kolmekin kautta on hiinä ja hiinä. Ostin tuohon vaihteeksi orkkisakun ja tällä on nyt räsähdellyt tosi harvakseen.
Evo Sportsterin startti räsähtää (-98 1200s)
Re: Evo Sportsterin startti räsähtää (-98 1200s)
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Evo Sportsterin startti räsähtää (-98 1200s)
Minullekin kävi 2 viikkoa sitten vanhanaikaisesti. Ei startannut kunnolla, väkinäistä pyöritystä. Latailin akkua useampaan otteeseen. Löysäilin akun liitoksia ja nitkuttelin. Ei auttanut ja olin tilaamassa liikkeestä uutta akkua. Ville kysyi, oletko akun kengät kokeillut/tarkistanut. Sanoin että joo. No, avasimpa kuitenkin illalla kytkennät kokonaan, pyyhin liuottimella, sutaisin hiekkapaperilla, pistin akkuvaseliinia/Dielectric grease. Avasin myös maakaapelin rungonpuoleisen liitoksen ja putsasin senkin.
Starttaa kuin enkeli. Mustaa moskaa oli hiukan kertynyt miinusnavan silmäliittimien väliin. Olisi tietysti pitänyt ymmärtää heti tehdä homma kunnolla.
Starttaa kuin enkeli. Mustaa moskaa oli hiukan kertynyt miinusnavan silmäliittimien väliin. Olisi tietysti pitänyt ymmärtää heti tehdä homma kunnolla.