jönssi kirjoitti:....ja vielä CV ongelmaa .
Kun pyörä on tyhjäkäynnillä ja käy hyvin, mutta kun laitetaan seisontatuelle,
niin käynti pienenee ja kone meinaa sammua. Jumiiko koho tai neula kun pyörää hieman kallistaa?
Jos pysyy pienellä ryypyllä käynnissä, pensan pinta alhaalla.
Jos tilanne huononee tai ei ole vaikutusta pinta ylhäällä ja tukehtuu.
Oletuksena, ettei sivutuelle laitto aiheuta pyörän voimakasta kallistumista.
OK. Pitää kokeilla säätää bensapintaa. CV:ssä se onkin vähän sinnepäin- säätöä.
Oliko se jotenkin, että pidetään kaasaria 15 asteen kulmassa ja säädetään. Pitää olla
vakaa käsi.
Jos se pensan pinta kallistuessaan menee tuon kohokammion tiivistereunan hieman yli kurkun puolelle niin repii sitä keittoa koneeseen liikaa ja käynti häiriintyy tyhjäkäynnillä. Seuraavaksi jos kallistat pyörää pikkasen lisää niin kaasari tulvii tulvimisputken kautta pienen odottelun jälkeen. Seisontatuen kulmaa voi muuttaa vaikka lämpökäsittelyllä. Jos koho takeltelee (sivusuunnassa) akselilla niin sekin voipi olla onhelma, olethan vaihtanut neulaventtiilin.
Jos kohon pinnassa on paljon ruskeaa mössöä sen kelluntaominaisuudet huononee, vaihto tai puhdistus esim. Kaasarien puhdistusspreillä Honda tai Whurt. Näillä aineilla saa tosi puhtaan kaasarin ja mössöt lähtee.
Oma koira puri. Tulipa tuossa laitettua pojan rautapäähän CV kaasari. Isoreikäinen virtaava pensahana ja siihen käypä 10mm halkaisijalla oleva pensaletku. Ja sehän sopan lykkäs. Välillä sivuseisontatuella alkoi tulvia varsinkin täydellä tankilla. Ei auttanut koputtelut eikä venttiilin vaihdot. Piti rueta eilen pähkäilemään tosissaan. Tankki korkealla. Siispä massa ylhäällä (pensa tuli letkusta tosi vauhdilla), iso hole ja mitätön venttiili PIENEN kohon kera, ei jaksa koho pitää venttiiliä ylhäällä. Hyllystä 8mm letku ja normi hana, siihen loppui tulviminen.
Kukaan kokeillu, käykö jostain japsipyörästä tuo neulaventtiili?
Hyllyssä olis hondan ja kasawikan venttiileitä. Niitähän on metallisia ja kumikärkisiä.
Tzei kirjoitti:Jatketaampa tähän kun oma CV alkoi temppuilemaan. Pyörii hyvin tyhjäkäyntiä kun ryyppyä on vedetty milli mut jos painaa ryypyn kokonaan pois niin sammuu. Välillä pyörii hyvin tyhjäkäyntiä myös ryyppy poissa mutta kun nostaa kierroksia ja heittää kaasusta irti niin ottaa ja sammuu. Tyhjäkäyntikierrokset siis heittelee välillä miten sattuu mut kaasulla toimii hyvin. Kaasari putsattu. Onko tämä imuvuotoa? Vai jotain muuta? Suuttimet muistaakseni 45/180.
Kaasari purettu ja menossa uä-pesuriin, mut jäin ihmettelemään tuota ryypyn toimintaa kaasarissa. Aikaisemmissa kaasareissa ei asiaan ole tullu kiinnitettyä huomiota. Kuuluuko ryypyn holkki mennä pohjaan asti ja peittää se reikä kaasarista katsottuna. Mulla se menee vaan silleen, että reikä jää puoliks auki. Ihmetyttää vaan kun holkissa on neula jonka olettais uppoavan pohjassa olevaan reikään mut näin ei käy? Kuuluuko näin olla? Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin...
Oispa ollut Tezei sulla lyhyt matka käyttää kaasari mulla kun kerta asut Kuopiossa. Muistaaksen sen pitää tukkia reikä kokonaan. Mutikan päässä paksulla osalla on tiivistepinta jonka pitää koskettaa pohjaa.
Röpöttäjä kirjoitti:Oispa ollut Tezei sulla lyhyt matka käyttää kaasari mulla kun kerta asut Kuopiossa. Muistaaksen sen pitää tukkia reikä kokonaan. Mutikan päässä paksulla osalla on tiivistepinta jonka pitää koskettaa pohjaa.
Näin minäkin asian ajattelin. Siinä holkissa on tiivistepinta, jonka olettaisi painuvan pohjaan ja neulan painuvan sinne reikään pohjassa... mut reikä on liian impi, ei uppoa tappi ei... Alkaa vähän epäilyttämään tuo kaasari että mistä osakasasta lie kyhätty. Voisin kyllä mielelläni ottaa apua vastaan kaasarin kanssa kun noin lähistöllä asustelet.
Sulla ei yksityisviestihommat vissiin pelaa. Viikot olen Joensuussa töissä. Tuleva viikonloppu menee nyt Petroolissa valitettavasti. Muuten viikonloput jotakuinkin kotosalla. Kalikan voisin ottaa mukaan ens viikolla ja tutkia sen sielunelämän.
Röpöttäjä kirjoitti:Sulla ei yksityisviestihommat vissiin pelaa. Viikot olen Joensuussa töissä. Tuleva viikonloppu menee nyt Petroolissa valitettavasti. Muuten viikonloput jotakuinkin kotosalla. Kalikan voisin ottaa mukaan ens viikolla ja tutkia sen sielunelämän.
No mikäs piru yksityisviestit on kadottanu. Ei kyllä ole mitään viestiä tullu. Yritin josko sullepäin tulis.
Kerrotaanpa vielä ameriikan jimin CV:n virittelystä joka on tässä pikkuhiljaa alkanut avautua kaasaria tarkemmin tutkittaessa. Pääsuutin ja suutinputki ovat alkuperäistä mutta neulaks on vaihdettu joku ohut dynojet kittiä muistuttava ohut neula. Alipaineluistissa kai pitäis pohjassa olla kaks reikää, eiks jeh? Eli se josta neula tulee läpi ja sit yks toinen joka dynojet kitissä porataan vähän isommaks. Ameriikan Jimi on päättäny kairata siihen neljä lisäreikää! Kaks neulan reiän viereen ja kaks lisää toiseen viistoon pintaan??? Tähän kun vielä lisätään se ryyppy joka ei mene pois päältä vaan jää puoliks auki niin täähän alkaa kuulostaa hyvälle... Vielä kun muistetaan, että Jimillä ei myöskään ollu tyhjäkäyntisuutinta paikallaan ollenkaan ajaessaan mopolla kolarin jonka jälkeen mopo tuli mulle. Heh... melkonen DIY mies tainnu olla...
Mut asiaan... Pitääkö ostaa koko kaasari uus vai löytyykö tohon kaikki sisuskalut uutta? Millähän tukkis ne luistin ylimääräiset reiät? Ei viitsis ostaa koko dynojet kittiä pelkän suutinputken takia... Ryypyn tappi löytynee kunhan ehdin käymään Röpöttäjän luona...
Jos jollain on ylimääräinen CV halvalla tarpeettomana niin pistää viestiä.
CV kaasariin löytyy kaikki sisuskalut erikseen ja myös ulkoisia osia kuten bensaletkun muovisen liittimen korvaava messinkinen.
Noita CV kaasareita on yleisesti myös japanialaisissa kikottimissa.
Joku sanoi, että neuloja pelkästään olisi vuosien varrella tullut 3200 erilaista... liekö pillkuvirhe?
Vanhan ja uuden CV (vai vanha Keihin ja CV) suuttimet näyttää lähes samoilta, kierteet on samat mutta tyhjäkäyntisuuttimen "putkiosan sivureiät" on eri kokoiset.
Taitaa olla uudemmissa sorvattu ura kannan sivussa.
Neulan vaihdon yhteydessä pitää vaihtaa myös suutinputki. Neulan muoto ja suutinputken reikien sijainti ja sisäreijän muoto ja halkaisija. Noissa jetkitti sarjoissa tulee suutinputki ja suuttimet ja neulat mukana. Neulat käy kyseiseen suutin putkeen mutta eivät välttämättä muihin. Suutinputkia on eri myös pituisia. Lähimmä ne vievät pääduutinta "syvemmälle" kohokammiossa. Pääsuuttimia on parilla eri jengalla.
Niinpä, sehän tässä mielenkiintoista tekeekin tosta kaasaripalapelistä kun ei tiedä mistä kaikista osista tuo on kasattu. Neula on jostain dynojet kitistä mut suutinputki ilmeisesti lähempänä alkuperästä. Ainakin pääsuuttimen kierteet vastaa alkuperäsiä, omat ylimääräiseksi jääneet dynojetin suuttimet ei käy tuohon kaasarissa olleeseen suutinputkeen mut alkuperäiset suuttimet käy.
Sit tuo reijitetty luisti kans ihmetyttää että mitä v^ttua? Millähän aineella nuo ylimääräiset reiät tulppais umpeen? Jos epoksilla liimais umpeen? Liukeneekohan se bensaan ajan kanssa?