Taidetaan tarkoittaa sitä seosruuvia joka on kaasuttimen moottorin puoleisessa päässä, alapuolella. Tehtaan jäljiltä se on ”sinetöity” eli peitetty metallitulpalla. Yleinen ”tviikki” eli pikkuviritys on kaivaa se plommi pois ja kääntää ruuvia aukipäin joku määrä. Ruuvi on erinomaisen hankalassa paikassa, lähes mahdotonta saada pikkuruuvari hollille kaasuttimen ollessa paikallaan, joten kapitalisti (

) on keksinyt alkaa myymään tuollaisia pidempiä ja sormin helposti pyöritettäviä aftermarket-erikoisruuveja kuten Joe:n kuvassa.
Tämä suutinjuttu liittyy päästövaatimusten täyttämiseen, mutta toisaalta aiheuttaa turhan laihan seoksen tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Yskiskelee ja pärskii kone sitten. Itse sovitin CV:n Rautapäähän, käytetty, olikohan 1200 Porsterissa ollut, siitä oli jo plommi kaivettu pois, ja hieman aukipäin sain minäkin kääntää.
Se kanava, joka johtaa tuolle ruuville, on aika pieni pilli, ei paljon vaadi että on tukossa. Itse ultraäänipesin 60 asteisessa Sinolissa nippeleiksi puretun kaasuttimen, kun oli kai ollut vintillä vuosia, ja pesun jälkeen paineilmalla kaikki kanavat läpi. En rassannut. Luultavasti tuli puhdas, vaikea sanoa, mutta käyntiin lähti.
Edit. Taisi olla tämän sivun ohje, jota seurasin:
https://cv-performance.com/harley_mixture_screw_tuning