Sivu 3/5
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 10:06 19.06.2023.
Kirjoittaja Joe Cool
Shortone kirjoitti: 23:22 18.06.2023.
Pertti kirjoitti: 22:14 18.06.2023.
Tyhjäkäyntisuutin tukossa.
Just viime viikolla vaihdoin uuden 44 suuttimen ja koko kaasarin viime kesänä.
Oletan Pertin tarkoittaneen tyhjäkäyntineulaa, ei tuota välialueen suutinta. Mitä neulalle on tehty.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 16:14 19.06.2023.
Kirjoittaja Shortone
Joe Cool kirjoitti: 10:06 19.06.2023.
Shortone kirjoitti: 23:22 18.06.2023.
Pertti kirjoitti: 22:14 18.06.2023.
Tyhjäkäyntisuutin tukossa.
Just viime viikolla vaihdoin uuden 44 suuttimen ja koko kaasarin viime kesänä.
Oletan Pertin tarkoittaneen tyhjäkäyntineulaa, ei tuota välialueen suutinta. Mitä neulalle on tehty.
Neulalle en ole tehnyt mitään. Itseasiassa en edes tiedä missä neula sijaitsee.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 18:46 19.06.2023.
Kirjoittaja KariFS
Taidetaan tarkoittaa sitä seosruuvia joka on kaasuttimen moottorin puoleisessa päässä, alapuolella. Tehtaan jäljiltä se on ”sinetöity” eli peitetty metallitulpalla. Yleinen ”tviikki” eli pikkuviritys on kaivaa se plommi pois ja kääntää ruuvia aukipäin joku määrä. Ruuvi on erinomaisen hankalassa paikassa, lähes mahdotonta saada pikkuruuvari hollille kaasuttimen ollessa paikallaan, joten kapitalisti (
) on keksinyt alkaa myymään tuollaisia pidempiä ja sormin helposti pyöritettäviä aftermarket-erikoisruuveja kuten Joe:n kuvassa.
Tämä suutinjuttu liittyy päästövaatimusten täyttämiseen, mutta toisaalta aiheuttaa turhan laihan seoksen tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Yskiskelee ja pärskii kone sitten. Itse sovitin CV:n Rautapäähän, käytetty, olikohan 1200 Porsterissa ollut, siitä oli jo plommi kaivettu pois, ja hieman aukipäin sain minäkin kääntää.
Se kanava, joka johtaa tuolle ruuville, on aika pieni pilli, ei paljon vaadi että on tukossa. Itse ultraäänipesin 60 asteisessa Sinolissa nippeleiksi puretun kaasuttimen, kun oli kai ollut vintillä vuosia, ja pesun jälkeen paineilmalla kaikki kanavat läpi. En rassannut. Luultavasti tuli puhdas, vaikea sanoa, mutta käyntiin lähti.
Edit. Taisi olla tämän sivun ohje, jota seurasin:
https://cv-performance.com/harley_mixture_screw_tuning
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 20:07 19.06.2023.
Kirjoittaja Shortone
Kiitos Karille hyvistä ohjeista. Taas opin uuden asian.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 08:18 20.06.2023.
Kirjoittaja Sepixlh
Tässä myös yksi linkki tuon CV:n modaamisenn ja hämmästelyyn
http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
Kerhon omasta wikistä voi myös hämmästellä kaasariin liittyvää
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 22:57 20.06.2023.
Kirjoittaja Shortone
Kuvassa punaisilla nuolilla on merkitty uimurikammiosta seosruuville menevä kanava, joka tekee muutaman mutkan matkalla. Onko joku onnistuneesti pystynyt rassaamaan sen? En viitsisi irroittaa koko kaasutinta, sillä sitä varten joudun irroittamaan täysinäisen bensatankin, koska ryyppyvaijeri on niin hankalassa paikassa.
Avasin seosruuvia 1 3/4 - 2,5 kierrosta ja kokeilin käyttää moottoria, mutta joka säädöllä kone yskii ja paukkuu. Ainoastaan huikka päällä käy nätisti.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 06:56 21.06.2023.
Kirjoittaja Pertti
Tankin tyhjennys on helppoa, kun hankkii perämoottoriin tarkoitetun pensaletkun, jossa on pallopumppu.
Ei tarvitse makustella pensan aromeja suussa.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 07:23 21.06.2023.
Kirjoittaja JKKo
Ei lappoletkua HD:n tankin tapauksessa tarvitse imemällä täyttää. Tunkee sen letkun tankkiin upoksiin lukuunottamatta pientä pätkää, mitä pitää sormissaan. Letku täyttyy sitä mukaa kun painuu bensan sekaan, paine pitää siitä huolen. Sitten vaan nipistysotteella letkun pää umpeen ja vetää sitä letkua ulos sen verran, että ylettyy valutusastiaan pitäen kuitenkin huolen siitä, että lappoletkun toinen pää pysyy koko ajan upoksissa.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 11:32 21.06.2023.
Kirjoittaja -Harikka-
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 20:11 23.06.2023.
Kirjoittaja Shortone
Nyt alkaa pinna olee aika kireellä. Kaasarin reiät on pianolangalla käyty läpi, eikä niissä ollut mitään tukoksia. Ainoa joka pisti silmään niin seosruuvin kumitiiviste oli jousen päässä. Nyt se on jousen kannassa. Joka tapauksessa moottori paukkuu ja aivastelee samalla lailla kuin ennenkin.
Kahta CV Keihin kaasaria olen kokeillut HD:n omaa ja Kiinan kopiota. Molemmilla sama aivastelu. Kohta harkitsen Weber DCOE:n imusarjan ostoa. Varastossa on 2 uudenveroista DCOE:tä.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 20:54 23.06.2023.
Kirjoittaja Kiwi
Nyt täytyy ihmetellä mitä tarkoittaa ”seosruuvin kumitiiviste oli jousen päässä. Nyt se on jousen kannassa”?
Nuo tuplathan on oikein kivan näköisiä muttei niiden kanssa seeveetä helpommalla pääse.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 21:41 23.06.2023.
Kirjoittaja Shortone
Kiwi kirjoitti: 20:54 23.06.2023.
Nyt täytyy ihmetellä mitä tarkoittaa ”seosruuvin kumitiiviste oli jousen päässä. Nyt se on jousen kannassa”?
Prikkaa ei ollut ollenkaan.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 00:41 24.06.2023.
Kirjoittaja Pertti
Siellä jousen kannassa o-rengas ei taida paljoa tiivistää, kun jää jenkaosaan.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 02:16 24.06.2023.
Kirjoittaja Shortone
No tulipahan sekin vaihtoehto kokeiltua. Tulos oli sama.
Re: 1991 FXLR ei lähde käyntiin
Lähetetty: 06:38 24.06.2023.
Kirjoittaja Pekka L
Shortone kirjoitti: 23:22 18.06.2023.
Pertti kirjoitti: 22:14 18.06.2023.
Tyhjäkäyntisuutin tukossa.
Just viime viikolla vaihdoin uuden 44 suuttimen ja koko kaasarin viime kesänä.
Oliko tuohon kaasarin vaihtamiseen joku syy...?