Johan se Tapiolakin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

joka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joka »

...vaikeeta tuntuu olevan, eivät ihan tiedä miten homma etenee... vaikka annoin eilisen aikaa oppia :twisted:

...no systeemihän on niin, että ajokausi on tuo aiemmin kerrottu 1.4.-31.10 ja jos pyörä seisoo, palautetaan vakuutuksesta rahaa 150 e omavastuulla eli itse laskin että tapiolan vakuutus maksaa apaut 50 euroa kuukausi, eli kolmen kuukauden seisottamisen jälkeen saa 50 euroa takaisin vakuutuksesta...

...miulla alustava lupaus oli 180 e kalliimpi kuin pohjolan vuosi kaskossa ja liikenteessä, tosin taas Tapiolan puolesta puhuu 10 % vuotuinen bonus ja autojen vakuutukset, jotka on melkoisenkin paljon edullisemmat, kuin pohjola, odotellaan vielä koko paketin hintaa...

...ainiin, vahinkovakuutukseen mainitsivat vielä tapiolasta, että heille kuuluu vakuutuksen piiriin myös ajovarusteet !... no tiedä häntä onko siitä oikeasti mitään hyötyä !!!

...no eihän tuo ajokausi täällä Lappeenrannassa vielä näytä alkavan :(

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Meikäläisen tilanne on se, että Pohjolan liikennevakuutustarjous on muutaman kympin halvempi kuin Tappiolan, kun taas osakasko on päinvastoin. Loppusumman erotus on kuitenkin pikkuisen Tappiolan tappioksi.

Tässä vaiheessa kiireisempi marssisi jo Pohjolaan, mutta se bonus: Tappiolassa bonusta tulee mun ajokaudella 10 %/vuosi, Pohjolassa vain 5 %/vuosi. Tappiolassa on teoriassa mahdollisuus hyötyä nopeammasta bonuskertymästä. Jos maksun perusosaa ei koroteta, maksaisin Tappiolaan jo vuoden päästä muutaman kympin vähemmän kuin Pohjolaan...

Miten mahtaa olla, jatkuukohan kilpailu nykyisellään, vai palataanko tämän "kuoppamadalluksen" jälkeen tuttuun kuvioon, jossa maksun perusosaa korotetaan 5-10 % vuodessa niin, ettei bonuskertymästä pääse todellisuudessa hyötymään? Nallen pulju on ainakin paukutellut henkseleitään, että ensi vuonna tulee niin halpoja vakuutuksia, että kilpailijoiden käy ohraisesti...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

mcmies kirjoitti:...Nallen pulju on ainakin paukutellut henkseleitään, että ensi vuonna tulee niin halpoja vakuutuksia, että kilpailijoiden käy ohraisesti...
On se mielenkiintoista mitä pieni kilpailu vakuutusmarkkinoilla saakaan aikaiseksi :twisted: ...
vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies »

Ohessa pari linkkiä:
Tapiolan mp-kaskovakuutusehdot (pdf-tiedosto, 36 sivua)
Tapiolan mp-liikennevakuutusehdot (pdf-tiedosto, 8 sivua)

Yleisesti:
Yhtiökohtaista vakuutustuotteiden sisältövertailua kannattaa tehdä ehtoihin tutustumalla - ja mikäli ajokaudella sattuisi kolahtamaan itse- tai olosuhdeaiheutetusti, niin peruslinjat "mitä korvataan, mitä ei korvata" on tiedossa jo etukäteen - ei tartte purra nyrkkiä ja tuskastella, että "v...u, kun en selvittännyt tuotakaan etukäteen lukemalla niitä riivatun pahveja..."

Pikaisella kaskoehtojen vilkaisulla...
Tapiolalla näyttää olevan nyt MP-kaskossa lunastusturva (vrt. autopuolen käytäntö), ja jos sitä ei halua, sen joutuu erikseen sulkemaan pois.
Ja kuten tuolla yllä mainittiin, ajovarusteet kuuluvat nyt MP-kaskossa korvauksen piiriin.
MP-osakaskossa on mukana ilkivaltavakuutus, samoin MP-osakaskossa on autopalveluvakuutus alle 10 v:n ikäisille pyörille. (MP-kaskossa autopalveluvakuutus koskee ilmeisesti myös yli 10v. ikäisiä pyöriä (en huomannut ajoneuvon ikämainintoja tässä kohdassa).)

Pari suoraa lainausta ehtotekstistä...
"Erikoismaalaukset eli kaikki ajoneuvon valmistajan normaalista värivalikoimasta poikkeavat maalaukset kuten maisemat ja muut kuvat
sekä erikoisväreillä tehdyt maalaukset (esim. ns.kameleonttimaalit) eivät ole vakuutuksen kohteena."
"Vakuutuksen kohteena eivät ole ajoneuvon varaosat eivätkä sen varsinaiselle käytölle vieraat laitteet, varusteet ja osat. Vakuutuksen kohteena eivät myöskään ole esimerkiksi puhelimet ja radiot moottoripyörässä"
:twisted:

Tutustu oman yhtiösi kasko- ja liikennevakuutuksen ehtoihin, jos ne eivät ole ennestään tuttuja. Ja jos olet vaihtamassa yhtiötä, niin tee ehtojen tsekkaus sitä suuremmalla tarkkuudella - varsinkin kaskossa. Tuotteissa on eroja.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Pohjola kauppaa ainakin autoihin "säästökaskoa" siis yli 6 vuotta vanhoihin, jotakin osakaskon ja normikaskon väliltä.
Oliskohan pyöriin jotain vastaavaa :?:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
joka
Viesti:

mcmies Lähetetty: 15:59 04.04.2006. Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Meikäläisen tilanne on se, että Pohjolan liikennevakuutustarjous on muutaman kympin halvempi kuin Tappiolan, kun taas osakasko on päinvastoin. Loppusumman erotus on kuitenkin pikkuisen Tappiolan tappioksi.
moro mcmies !

...hämmästelin itsekkin tuota eroa, vaikka kuinka väännettiin... uskallatko heittää paljon sulla oli, meinaten vakuutuksen myyjä ei nyt tällä kertaa tuntunut vakuuttavalta 8O alkuun oli kasko+liikenne luokkaa 900 e vuodessa, sitten väännettiin ja käännettiin ja se oli 650 e vuodessa (liikenne 35% + kasko 70 %)...

- j o n i -
mcmies

Vuosi 2006:

Tappiola liikennevakuutus (bonus 45 %) 358 + osakasko 127 = 485.

Pohjola liikennevakuutus (bonus 45 %) 306,30 + osakasko 155,70 = 462.

Erotus 23 euroa Pohjolan hyväksi.

Vuosi 2007:

Tappiola liikennevakuutus (bonus 55 %) 293 + osakasko 127 = 420.

Pohjola liikennevakuutus (bonus 50 %) 278,46 + osakasko 155,70 = 434,16.

Erotus 14,16 euroa Tappiolan hyväksi.

Molemmat laskelmat kaikilla keskittämisalennuksilla sun muilla rabateilla mitä mä tuolta voisin teoriassa saada. Osakasko ilman lunastusturvaa.

Mulla on toistaiseksi kaikki vakuutukset Tappiolassa, joten keskittämisedut saadakseni joutuisin siirtämään jotain muutakin Pohjolaan. Ainakin kotivakuutus tuntuu olevan siellä kalliimpi. :evil:

Johtopäätös: jos maksun perusosa ei muutu tai muuttuu molemmilla yhtiöillä suhteellisesti yhtä paljon, on Tappiola pitemmän päälle halvempi, koska bonus kertyy nopeammin. 8)

Asiaan vaikuttavat seikat huomioon ottaen taidan pysytellä Tappiolassa tämän vuoden. Ensi keväänä teen uuden kilpailuttamiskierroksen, josko tähän skabaan lähtisi muitakin yhtiöitä. Tosin periaatteessa vastustan ajatusta siitä, että rahani päätyisivät herr Wahlroosin taskuun... :twisted:

Tarinan opetus: kilpailuttaminen kannattaa, mutta ei millä tahansa hinnalla. :idea:
joka
Viesti:

Juu aivan tuostahan tuo löytyi !!!

meinaten kyllähän tapiola jotenkin pärjää liikennevakuutuksessa !

35 % bonuksillä Tapiola 360 ? vuodessa, Pohjolan Tarjous 328,55 ?, mutta kasko 70 % bonuksilla heittää 150 ? omavastuulla, kasko onkin Tapiolassa 297 ? kun Pohjolassa 135,84 ? !!!

eli erotus kovasti moneksivuodeksi Pohjolamyönteinen, sitä paitsi vaikka aiemmin sanoin ettei Pohjola pysty autoissa kilpailemaan, tulikin niiden tarjous oikeasti joitain kymmeniä euroja halvemmaksi !!!

- j o n i -
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kuten Vesimies tuossa ylhäällä sanoi, kannattaa tutustua huolella myös pienellä präntättyyn... Ilmaisia lounaita kun ei ole. Tappiola ei kyllä ikinä ole ollut halvan yhtiön maineessa mutta olisiko kaskon vakuutusehdoissa jotain poikkeamia Pohjolaan?
mcmies

Piruuttani kokeilin syöttää Tappiolan laskuriin omat tietoni, mutta muutettuna siten, että asuinpaikka on Lappeenranta. Ja tulihan sieltä 46 euroa halvempi lopputulos... :twisted:
Ghost
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghost »

mcmies kirjoitti:Piruuttani kokeilin syöttää Tappiolan laskuriin omat tietoni, mutta muutettuna siten, että asuinpaikka on Lappeenranta. Ja tulihan sieltä 46 euroa halvempi lopputulos... :twisted:
Ne ovat sitten ottaneet selville miten riskialtista on asua Peikkolandiassa. Ihme, että ylipäätänsä antavat mitään vakuutuksia. 8)
karvinen
Viesti:

vakuutus

Viesti Kirjoittaja karvinen »

vakuutus minkä otin sporterilleni: Yhtiö Tapiola liikenne 319,47 ja osakasko 92,93 yht 412.4 ja jatkuva ajokausi. Voi vielä tippu kun katsoovat loput alennukset
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Eikös Tappiolan uudessa vakuutuksessa ajokausi ole 1.4- lokakuun loppuun?
Lietsoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lietsoja »

on laskennallisesti, saat rahaa takaisin jos seisotat tolla ajalla 30pv(1.4-29.10.), mutta saat ajaa joulukuussakin jos siltä tuntuu eikä tarvitse ilmoittaa mitään. joku laskutekninen homma..
joka
Viesti:

...älkää nyt uskoko sanomaani, mutta itse jäin sellaiseen ymmärrykseen noiden keskustelujen jälkeen, että pyörä seisookin tapiolan vakuutuksella 31.10-1.4. ja silloin ei ajeta... muuna aikana vakuutusmaksusta saa hyvitystä, jos pitää sen seisonnassa !!!

...näin minä sen ymmärsin kun juttelin toisen virkailijan kanssa... eivät ilmeisesti itsekkään vielä tiedä mitä tarjoavat... mutta...mutta... ei mielestäni rehellisesti tapiola pärjää rahallisesti, sitten on vain puntaroitava mitä se tarjoaa...

...sitten pakinana päälle, eilen lasketutin kaikista kiluista ja kaluista, ei siis henk.koht. eikä irtaimisto yms vakuutuksia, olen viimevuonna maksanut tapiolaan vähän yli 2800 euroa...aikapaljon-elämäon... viimeksi olen töppäillyt liikenteessä 16 vuotta sitten, 18 vuotiaana juuri kortin saaneena... eli suoraan laskettuna 16 vuoden aikana vakuutusyhtiö on saanut minula 44800 euroa !!!!... no ei nyt ihan niin paljon, koska kaikkia kiluja ja kaluja ei tietysti ole aina ollut :) no jos edes puolet... kyllähän sillä olisi yhden jos ei kaksikin pyörää ostanut :evil: et sillee lappeenrannasta...

- j o n i -
Viimeksi muokannut joka, 08:33 06.04.2006.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin