YRITIN käydä superissa (lensin ulos)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

RumbleFF

Re: YRITIN käydä superissa (lensin ulos)

Viesti Kirjoittaja RumbleFF »

Kyllä idiootteja mahtuu aivan kaikkien kulkupelien omistajiin. Ja Henk.Koht mun on aika vaikee väheksyä tai arvostaa ihmistä sen perusteella minkä moottoripyörän kyseinen henkilö omistaa.. No joo, meni vähä OT:ks.
Sehä on selvä ettei superiin sisään ole asiaa muun merkkisillä pyörillä, mut en ymmärrä miks ei ihmisiä voida laskee sisään ilman sen kummempaa kuulustelua, luultavasti monet haluaa vaihtaa harrastajien kanssa sanan ja katsella upeita pyöriä, joillakin tuntuu vaa olevan sellane asenne että tää on MEIDÄN juttu, pratöhuud tai jtn :)
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

RumbleFF kirjoitti: Sehä on selvä ettei superiin sisään ole asiaa muun merkkisillä pyörillä, mut en ymmärrä miks ei ihmisiä voida laskee sisään ilman sen kummempaa kuulustelua, luultavasti monet haluaa vaihtaa harrastajien kanssa sanan ja katsella upeita pyöriä, joillakin tuntuu vaa olevan sellane asenne että tää on MEIDÄN juttu, pratöhuud tai jtn :)
Kuten jo tuossa aiemmin Hemuli viisaasti totesi:
Hemuli kirjoitti: Jos sisään pääsisi kuka vaan joka haluaa tulla bilettämään/katsomaan pyöriä/haastamaan riitaa/pöllimään kamaa niin sitten tapahtuma olisi ihan kuin mikä tahansa juhannusfestari.
Mielestäni tuossa on riittävästi syytä järjestää "omia tapahtumia"
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Sepixlh kirjoitti:Kuten jo tuossa aiemmin Hemuli viisaasti totesi:
Hemuli kirjoitti: Jos sisään pääsisi kuka vaan joka haluaa tulla bilettämään/katsomaan pyöriä/haastamaan riitaa/pöllimään kamaa niin sitten tapahtuma olisi ihan kuin mikä tahansa juhannusfestari.
Mielestäni tuossa on riittävästi syytä järjestää "omia tapahtumia"
Komppaan Hemulia ja Sepiä tässä. Jos kerhon merkkibileistä tulee jotain yleiskokoontumisia jalan-, junalla- tai millä tahansa kulkijoille niin mä jään mieluummin himaan. Pääsen kyllä yleiskokoontumiseen jos sellaiseen haluan...
Viva Knievel!
piese

Viesti Kirjoittaja piese »

Olikos tuossa superajo-ohjeessa jossain maininta, että rek.ote, jäsenläpyskä tai jotain muuta tarvis olla mukana? Vai oliko tämä niinkuin "sisäpiirin" tietoa ja ei yleisesti saatavilla, eli juurikin, jos kotona seisoo se OIKEEN MERKKINEN kulkine niin väärän merkkisellä paikalle ajamalla ja jättämällä sille varattuun paikkaan, ei kuitenkaan sisään päässy kuin kaikenmailman tositteilla.

Siis ainakaan superajo-esitteessä ei tainnut olla asiasta mitään mainintaa :?:

Siis jos toi oikeen merkkinen kulkine on jonkun muun nimissä ja et ole sillä sisään menossa niin ota hyvä mies/nainen valtakirja kyseisen värkin omistavalta, jotta pääset sisälle, ettei "pikkuhitleri" laita saman tien kotimatkalle.

Itellä noi asiat ei paljoo kiinnosta, ajelen omaksi ilokseni (silloin kun rautapää toimii) ja vuodelle on yksi ralli jossa käyn ja joka ei tosiaan ole tämän kerhon järjestämä vaan sekaralli johon kaikki halukkaat on tervetulleita, on samana vikonloppuna kuin loppuajot tällä kerholla ja tänä vuonna Nurmijärvellä.
jussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Vaikka keskustelu kävisi kiivaana niin jos nyt ei kuitenkaan mennä henkilökohtaisuuksiin, yritystä oli jo ilmassa.
Life Member
Kaasi

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Jos olisitte olleet portilla ja nähneet niitä sisälle yrittäneitä, niin ette tekään olisi enään kaikkia sisään päästämässä. Eiköhän kyseessä ollut kuitenkin yksityistilaisuun HD harrastajille. Pitäisi varmaan kysellä vähän laajemminkin jos sisään halutaan kaikki kynnelle kykenevät. Siinä vaiheessa kun jokainen jamppa saa kävellä sisään kun vaan maksaa, minä ainakin jään himaan. Ja uskon etten ole ainoa.
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
rexa

Viesti Kirjoittaja rexa »

Kaasi kirjoitti:. Siinä vaiheessa kun jokainen jamppa saa kävellä sisään kun vaan maksaa, minä ainakin jään himaan. Ja uskon etten ole ainoa.
Tuota...Sinun kannattaisi varmaan käydä muissakin kuin vain merkkiralleissa, ainakin katsomassa...Ei siellä taivas putoa niskaan vaikka alueelle pääsee vain pääsymaksun maksamalla, semmosiahan ne rallit ovat, ja oli tämäkin lopulta ....:D
If it doesn´t work, chrome it !
manniju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manniju »

Affen kanssa samaa mieltä. Lisäksi muutama muukin jo tuolla perusteli järkevästi: sisään HD:llä, Buellilla tai Inkkarilla ja kyydissä, jos känni iski hotellilla niin jäsenkortilla tai rekkariotteella.

Sehän tässä on koko homman juju, ettei sinne alueelle päässyt toreilta ja turuilta niitä "vitun harrikkapellet" -känniääliöitä Superia pilaamaan. Vapaalla sisäänpääsyllähän Superi olisi ollut vain tavallinen festari. Jos niin tulee vastaisuudessa käymään HD-ralleissa, niin mua ei sellaisille festareille saa kirveellääkään edes paloissa.

Nytkin Superissa oli mahtavaa, kun ei tarvinnut kamojen ja pyörän puolesta olla peloissaan. Telttaa sai rauhassa tuulettaa ja kamat pitää etutilassa levällään, itse kun kierteli tuttujen ja baarien lumoissa.

Ei joka ralliin tarvii joka ihmisen päästäkään. Eikä siinä ole kyse kenenkään paremmuudesta tai huonoudesta, niin sen vain pitää olla. HD-ralli on HD-ralli. That´s it.
Keep on rockin'
paukkuri

Viesti Kirjoittaja paukkuri »

no mää jätän tään asian hyvä ettei kaikki päässeet sisään,meidän huoltokuski omistaa hd mutta se ei ollut ajokunnossa siksi hänestä tuli "huoltoauton kuljettaja".Otan täysin syyn omille niskoille etten ottanut selvää asiasta ja olisin käynyt hakeen hanet portilta ennen kuin aloin ottaa kaljaa.Mutta kiitos kuitenkin hyvästä rallista kaikille myös työssä olleille. :D :D :D
poromarko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poromarko »

Merkki rallissa yleensä on rentoa ja rauhallista menoa turha vittuilu ja punominen loistaa poissaolollaan.
Olen myös käynyt ns. sekapyöräralleissa ja sielläkin mukavaa on ollut kun löytää oikean porukan. Viime kesänä eräässä kokoontumisessa olis kyllä saanut painia koko viikonlopun mikäli siihen leikkiin olisi ryhtynyt päänauontaa merkki valinnasta ym. riitti ,eräs kaveri kun ei saanut rysyä aikaan repi jopa iteltään paidan päältään oli oikein vitun raju hodna mies. No mukaviakin ei saman merkin harrastajia löytyi ja uusia tuttuja myös. Hyvä suola harrastukseen on käydä kaikissa mahdollisissa ralleissa ,kuten Appu tuolla superissa sanoi kokemuksia täytyy kerätä ettei tarvi ruveta vanhainkodissa valehteleen.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
ArcticEli

Viesti Kirjoittaja ArcticEli »

Tarttee sanoa, että komppaan rexaa..
Ohjeet oli epäselvät niille, joiden on pakko tulla syystä tai toisesta portille kävellen.
Monet niistä oli harrikan omistajia tai sit vaan jonkun kerhon jäseniä, jotka halusi tulla paikalle ihmettelemään Suomen suurinta rallia kerhokavereiden kans.
Olen käsittänyt, että muissakin ralleissa se väärän merkkinen pyörä pitää jättää muiden pyörien alueelle, mutta sieltä on sitten ollut kuljetus portille.Niin ei nyt ollut.
Sekaralleista taas sanoisin, että ihan yhtä turvallisia ne on.
Toistakymmenen vuoden aikana paljon ralleja kiertäneenä,ei ole koskaan mitään häipynyt.Ei ikinä, eikä ikinä ole ollut järjestyshäiriöitä.
Eli ei se ole kiinni siitä, että pääseekö sinne sisälle mahdollisesti jonkun muunkin pyörän omistaja.
Itse asiassa tunnen paljon harrikkakuskeja, joilla on muitakin pyöriä, (joap Uraleja) eikä se varmaankaan tee kuskeista yhtään huonompia...että menevät muihin ralleihin muillakin pyörillä.
Ja sitten järjestäjille.
Olen ihan varma, että järjestäjät osaa erottaa kylän pultsarit ja muut mahdolliset riskitekijät niistä muiden pyörien kuskeista, jotka ajovaatteiss tulee portille.
Jotenkin nyt tuntuu...ylireagoinnilta?
Arska1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska1 »

"Olen ihan varma, että järjestäjät osaa erottaa kylän pultsarit ja muut mahdolliset riskitekijät niistä muiden pyörien kuskeista, jotka ajovaatteiss tulee portille.
Jotenkin nyt tuntuu...ylireagoinnilta?"

Mun mielestä olisi hirveän paljon vaarallisempaa jos mentäisiin vanhaan kunnon portsari meininkiin, missä lärvin perusteella katsotaan sisääntulo alueelle.
Järjestäjä oli kuitenkin HDCF ja sen resurssit olivat vapaaehtoiset kerhon jäsenet. melkoinen määrä duunareita pyöritti palettia rallin aikana ennen sitä ja sen jälkeen, heitä sitoi tietyt säännöt ja niin sen pitää ollakkin jotta teillä muilla olisi ollut odotuksenmukaiset kekkerit.

Sekaralleissa itsekkin käyneenä, arvostan kuitenkin näitä merkkiin sidottuja tapahtumia ja toivon vahvasti että ne sellaisina myös pysyvät :D
smuige
Viesti:

Et siis päässyt Superiin

Viesti Kirjoittaja smuige »

rexa kirjoitti:
Kaasi kirjoitti:. Siinä vaiheessa kun jokainen jamppa saa kävellä sisään kun vaan maksaa, minä ainakin jään himaan. Ja uskon etten ole ainoa.
Tuota...Sinun kannattaisi varmaan käydä muissakin kuin vain merkkiralleissa, ainakin katsomassa...Ei siellä taivas putoa niskaan vaikka alueelle pääsee vain pääsymaksun maksamalla, semmosiahan ne rallit ovat, ja oli tämäkin lopulta ....:D
Kyllä noita sekapyöräralleja ja kaikenmailman kokkoontumisajoja on sellaisikin JOIHIN PÄÄSEE VAIN MOOTTORIPYÖRÄLLÄ (kuski ja mahdollinen kyytiläinen) AJAMALLA SISÄÄN. Siis ei ollenkaan jalkamiehiä.

Harrika tapahtumaan Harrikalla, Brittiralliin Britillä, Veteraaniralliin Wanhalla pelillä, sekaralliin millä tahansa kikottimella. Naisten Kymppiin taikka muuhun juoksu-/kävelytapahtumaan jalkaisin. Ei se sen kummenpaa ole.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
tipi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tipi »

Joo,kyllä kaikenlaista yrittäjää kyllä oli liikkeellä,Olin liikenteenohjauksessa ja yhdestä portista yritti yks ruotsalainen pariskunta ihan väkisin AUTOLLA sisään :mrgreen: Ja portti oli vielä exit , josta tultiin vaan ulos, :roll: Olis ollu ihan pakko päästä autolla kun oli niin paljon tavaraa mukana ja MOPO OLI AUTON SISÄLLÄ :lol: Hulluja nuo ruotsalaiset
ei mopolla mahottomia
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Hieman epätietoisuutta oli havaittavissa kun huoltoautonkuljettajan roolissa ihmettelin miten saan rannekkeen itselleni, mutta oma-aloitteisuudella selvittiin. Jalkaisin pääportille, tasaraha käteen ja H-DCF:n jäsenkortti toiseen käteen ja huikkaamaan "mä olen huoltoautokuski, tossa kuuskymppia, saisinko rannekkeen, jäsenkortti on tässä". Ja homma toimi, kälpin takaisin autolle ja ajoin huoltoportille purkamaan puolijoukkuetelttaa kerhokavereiden avustuksella.

Itse tapahtuma oli onnistunut, meidän porukka piti majaa melkein alueen peräpäässä ja napisemista kuului musiikin puutteesta ja siitä ettei "omasta päästä" löytynyt aamupalatarjontaa. Olen samaa mieltä, molemmat olisi olleet tervetulleita. Rallialue ei kapeutensa ja pituutensa puolesta ehkä ollut tuollaisella osanottajamäärälle ihan kaikkein ihanteellisin, vaikka kaunis paikka olikin.

Ruokamyyjiä pitäisi oikeasti olla huomattavasti enemmän, tai sitten mä vaan olen keskimääräistä harrikkamiestä vähän nälkäisempi :lol:

Mutta iso kiitos kaikille tapahtumaa järjestämässä olleille, hauskaa ja rauhallista oli, kuten kuuluukin.

Ai niin, terveisiä jätesäkkiin verhoituneelle kaverille Kicksboksing-jalkoineen Thaimaasta :wink:
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Lukittu