APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
Jep paras ku vaatii ittelle kaikki muutokset papereihin tai liitteisiin,,,itte oon käskemällä käskeny laittaa merkinnät paperiin ja on useemman kerran gyy ollu samaa mieltä asiasta, että on selevää ratsata pyärä ko on merkitty nuin,,,niistä ne vaan aina niistä mun äänistä,,,mut nythän nekin on varuiks käytävä mittauttamassa notta saa taas jatkaa kulkemista,,,
-Panheads MC-
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
selailin tota kopterin sopperilaki osiota ja toivottavasti käsitin täysin väärin, että melkein kaikki rakennemuutokset ja omarakenteisiin lähestulkoon kaikki on mahdollista tehdä, KUN KOKO HOMMA TYSSÄÄ KUITENKIN KONEEN PÄÄSTÖRAJOIHIN, sellanen kone tulee niin helv..in kalliiksi, ettei mitään järkeä,
oonko käsittänyt päin ..settä, varmaan tarkastava viranomaisen päivä on pelastettu kun käyttäytyvyydet ynnä hitsaukset, ym.ym, on tehty viimisen päälle ja rahaa palanut ..tisti niin viimeisenä ajetaan pyörä testeriin ja hylkäys päästöistä,
toivottavasti ei ole näin tapahtumassa, sivukilven siirrän välittömästi taakse, koska siitä tulee liian helppo nakki kytille, (oliks -84 jälk. valmistetut)
täysi masennus (ja känni) päälle heti,,
muistan joskus -70 luvulla kun tukholmassa oli koko keskusta jumitettu moottoripyörillä jnkun rakentelua koskevan syyn takia?
no eipä onnistu täällä kun aina sataa ja k.koplan panssarit ja mellakkaoliisit paikalla ennenkuin ekat pyörät,
oonko käsittänyt päin ..settä, varmaan tarkastava viranomaisen päivä on pelastettu kun käyttäytyvyydet ynnä hitsaukset, ym.ym, on tehty viimisen päälle ja rahaa palanut ..tisti niin viimeisenä ajetaan pyörä testeriin ja hylkäys päästöistä,
toivottavasti ei ole näin tapahtumassa, sivukilven siirrän välittömästi taakse, koska siitä tulee liian helppo nakki kytille, (oliks -84 jälk. valmistetut)
täysi masennus (ja känni) päälle heti,,
muistan joskus -70 luvulla kun tukholmassa oli koko keskusta jumitettu moottoripyörillä jnkun rakentelua koskevan syyn takia?
no eipä onnistu täällä kun aina sataa ja k.koplan panssarit ja mellakkaoliisit paikalla ennenkuin ekat pyörät,
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
ikävä kyllä taisit ymmärtää oikein
omavalmisteiden kohdalla vaaditaan euro3 päästöt, eli eipä ole helppo juttu saada kilvitettyä omaa rakennelmaa. joku ystävällinen virkamies sai livautettua sopivan pykälän lakiin. tämän asian ei ollut luonnollisestikaan tarkoitus mennä näin...
omavalmisteiden kohdalla vaaditaan euro3 päästöt, eli eipä ole helppo juttu saada kilvitettyä omaa rakennelmaa. joku ystävällinen virkamies sai livautettua sopivan pykälän lakiin. tämän asian ei ollut luonnollisestikaan tarkoitus mennä näin...
- Sulkava
- Viestit: 291
- Liittynyt: 10:42 28.04.2005.
- Paikkakunta: Helsinki-Sulkava alla day lång
- Viesti:
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
tarkkaan tuli luettua ku oma shopperi rojekti o meneillään... Kyllä täytyy hattua nostaa puuhamieheille !!!!
noista päästömittauksista... yritin löytää painavalle ja isolle jenkkiautolle verotusta varten oikeeta päästömittajaa ...ei löytyny ku sellasii n 1500 e maksavii..????
Mites noi TKK tai muut oppilaitokset ?muut paikat ... onko tietoa miten niissä saa teetettyä normimittauksia ?
siis pyörille
onko olemassakaan järkevän hintaisia paikkoja ?
Vosisiko noiden laitosten kanssa tehdä diiliä mittauksista ? kokemuksii, tietoo ?
noista päästömittauksista... yritin löytää painavalle ja isolle jenkkiautolle verotusta varten oikeeta päästömittajaa ...ei löytyny ku sellasii n 1500 e maksavii..????
Mites noi TKK tai muut oppilaitokset ?muut paikat ... onko tietoa miten niissä saa teetettyä normimittauksia ?
siis pyörille
onko olemassakaan järkevän hintaisia paikkoja ?
Vosisiko noiden laitosten kanssa tehdä diiliä mittauksista ? kokemuksii, tietoo ?
H-Ds + Mustangs...
Soutuneuvos
Soutuneuvos
Re: APU 2 "Uusi Chopperlaki"
onkohan suomessa tällä hetkellä yhtään paikkaa, jossa prätkien päästöt voidaan mitata (euro3) hyväksytysti??
periaatteessahan uusien pyörien päästöt ovat hyväksytyt, kun käytetään kattia ja mallikohtaisesti e-hyväksyttyä vaimenninta. silloin ei tarvitse mittailla. omavalmisteiden kohdalla vain mättää just se, että vaimentimen täytyy olla mallikohtaisesti hyväksytty. eli vaikka omavalmisteessa käyttäis moottoria, jolle on olemassa e-hyväksytty vaimennin ja katti, se ei kelpaa koska hyväksyntä ei koske juuri sitä yksittäistä pyörää, vaan jotain muuta tiettyä mallia. eli ainoa vaihtoehto on siis täyttää (vaikeat) päästövaatimukset ja osoittaa se mittauksilla. eiköhän joku putka sen mittaamisenkin ota tehtäväkseen kohtuullista korvausta vastaan, sen aika näyttää. ongelma siinäkin on lupien kanssa, jos tulee kalliiksi niin kenen kannattaa muutamien omavalmisteiden takia siihen alkaa. toivotaan että asia selkiytyy lähiaikoina...
periaatteessahan uusien pyörien päästöt ovat hyväksytyt, kun käytetään kattia ja mallikohtaisesti e-hyväksyttyä vaimenninta. silloin ei tarvitse mittailla. omavalmisteiden kohdalla vain mättää just se, että vaimentimen täytyy olla mallikohtaisesti hyväksytty. eli vaikka omavalmisteessa käyttäis moottoria, jolle on olemassa e-hyväksytty vaimennin ja katti, se ei kelpaa koska hyväksyntä ei koske juuri sitä yksittäistä pyörää, vaan jotain muuta tiettyä mallia. eli ainoa vaihtoehto on siis täyttää (vaikeat) päästövaatimukset ja osoittaa se mittauksilla. eiköhän joku putka sen mittaamisenkin ota tehtäväkseen kohtuullista korvausta vastaan, sen aika näyttää. ongelma siinäkin on lupien kanssa, jos tulee kalliiksi niin kenen kannattaa muutamien omavalmisteiden takia siihen alkaa. toivotaan että asia selkiytyy lähiaikoina...