Että sellasta tunarointia Savossa:( !

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

SG-Rider
Viesti:

Re: Että sellasta tunarointia Savossa:( !

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Tuo Contti oli Milestone valkosivulla ja Shinko SR-777 valkosivulla, ja mun pyörässä Contti oli toimi paremmin. Mulla nuo kestää yleensä yhden kesän ajot, etunen on kyllä jo toista vuotta alla mutta alkaa olemaan vaihtokypsä sekin. Ehkä mulla on sitten agressiivisempi ajotyyli ja renkaita menee 8) Mutta varsinkin uutena tuo Shinko oli selkeästi liukkaampi, sai olla kyllä varovainen kosteella kelillä ettei irronnut yllättäviä takapyöräsladeja, ja varsinkin katumaalaukset erityisen varovaisuuden paikka. No onhan ne muutenkin varottavia mutta tuo Shinko tuntui jotenkin erityisen liukkaalta maalin päällä. Kai kuviointikin jotain merkkaa.

Edit: tuossa Contti: https://mprenkaat-store.com/milestone-v ... -5712.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tuossa Shinko: https://mprenkaat-store.com/777-valkosi ... -5920.html" onclick="window.open(this.href);return false;

20€ hintaero eli mulle tulee taas Conttia alle. Vaikka kuviointi onkin vähän erikoisen näköinen...
FXD -01
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Menee sujuvasti rengaskeskusteluksi tämä, mutta korvan sähkökämmi saatiin jo porukalla kuntoon, niin mikä ettei :wink: Melkein veikkaisin, että se korvan 8000 km loppuun ajettu Shinko oli juuri tuotaa 777-sarjaa. Minulla taitaa olla '81 rautiksen alla tuollaiset mustana ja siinä se kyllä kevyemmän pyörän alla on toiminut ihan OK, mutta kilometrejä siinä ei liene vasta kuin n. 3000 ellei vähemmänkin tuolla rengassatsilla.

Uuden renkaan liukkauksissa voi olla suuriakin eroja. Kerran hain autoon uuden Nokian kesärengassatsin ja läksin liikkeestä uusilla renkailla pikkusateeseen. Jokaisessa jarrutuksessa alkoi ABS paukkua ja sitä liukkautta kesti varmaan 700-800 km ennen kuin alkoi normaali pito. Pyörällä vastaava on kyllä aika karsea tilanne.

Shovelissa on taas juuri tuo valkosivu Conti ja siinä '89 lehmässäkin piti olla tuo mustana, mutta en ole ihan varma, kun vaan sellaisen siihen pyysin asentamaan. Mutta tosiaan ei se tuota R250 Shinkoa vaikuta päihittävän ainakaan kestävyydessä.

Eroahan noissa on myös kantavuudessa, luokka 71 vs. 74 ja mahdollisesti tuokin vähän vaikuttaa rakenteen takia kestävyyteen. Tässä tuo kantavuustaulukon pätkä kertauksen vuoksi:

60 = 250 kg
61 = 257 kg
62 = 265 kg
63 = 272 kg
64 = 280 kg
65 = 290 kg
66 = 300 kg
67 = 307 kg
68 = 315 kg
69 = 325 kg
70 = 335 kg
71 = 345 kg
72 = 355 kg
73 = 365 kg
74 = 375 kg
75 = 387 kg
76 = 400 kg
77 = 412 kg
78 = 425 kg
79 = 437 kg
80 = 450 kg
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Joe Cool kirjoitti:Menee sujuvasti rengaskeskusteluksi tämä, mutta korvan sähkökämmi saatiin jo porukalla kuntoon, niin mikä ettei :wink: Melkein veikkaisin, että se korvan 8000 km loppuun ajettu Shinko oli juuri tuotaa 777-sarjaa. Minulla taitaa olla '81 rautiksen alla tuollaiset mustana ja siinä se kyllä kevyemmän pyörän alla on toiminut ihan OK, mutta kilometrejä siinä ei liene vasta kuin n. 3000 ellei vähemmänkin tuolla rengassatsilla.

g
Joe oikeessa; mopedi tuntuu toimivan joten sähköshokkihoitoni tais mennä onneksi "varoituksella" läpi :? :wink: ? joten homma olkoon siltä osin tosiaan loppuunkäsitelty :P !

Ne mun Sinkot oli just tuo kuvassa oleva malli, valkosivuisena. Ja niinkuin silloin viime kesänä siellä toisella osiolla kerroinkin, pettymyshän se rengasvalinta kyllä ainakin minulle oli :cry: ! Odotti kuitenkin että halvat..vois olla vähän kovemmat laadultaan ja siten kestävät raskaassa pyörässä ehkä enemmän kilometrejä...tietty sen pidon kustannuksella mutta... sitten kun ne takanakin loppumillitkin suli ihan silmissä ja "ajo-omituisuudet" alkoi olla aika huikeet, päädyin Marathon 880:seen :idea: Tuttuun, turvallisen mp-kumivalintaan...ihan kokemuksesta :idea: Eipä tarvinnu muualta syytä niihin kummallisiin ajotuntemuksiin ettiä; renkaanvaihdon jälkeen meni kuin juna :P ! Etusessa vielä pyörii se Sinko mutta luulen että sillekkin koittaa kohta noutaja; merkki vaihtuu eteenkin.
Mutta niinkuin Joe sanoi, kaikilla renkailla kyllä pärjää= muuten kannattaa katella peiliin :idea: !
Pitää vaan asennoitua oikein jos tietää ettei alla olevat rinkulat nyt ehkä ole uudenveroiset taikka muuten
tuntuvat epävarmoilta vaikka suuremmissa nopeuksissa! Ajelee varovaisemmin vaikka sateella jos tuntuvat liukkailta! Sillä oikealla kädellä säädellään prätkissä kaasua...sen tupin asennolla on aikamoinen vaikutus :P ! Monasti vaan on niin ettei se halvin ole paras; niimpä varmempaa sijoittaa eurot "laatumerkkeihin",
olipa sitten kysymyksessä renkaat ..tai vaikka se akku :lol:
Ja nuo 2 juurikin niitä kohteita....joissa säästää Mersumiehetkin...vaikka auto maksais kymmeniä tuhansia :lol:vanhan akun takia kaapeleilla aamulla käyntiin ja vanhoista talvikumeista nypitään nastat kesäksi :lol: !
Jossain se on immeisen siästettävä , sanotaan tällä :P !

ps...tossa uutena uhkeena alla...
Kuva

Tässä 8 tonnin jälkeen...ja ihan asiallista ajoa :evil:

Kuva
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Siinähän tuo siesoi päätösrallista tulessa samoilla sijoilla, ilman lisävirtoja.
Apuvirtaa(boosteria käyttäen) käyntiin kolmannella aika pitkällä startilla.
Akku näyttää yleismittarilla 12,6 jännitettä.
Voisko startti tullu tiensä päähän? Ei meinaa millään jaksa pyörittämään, kuin vasta herättelyn jälkeen.
SG-Rider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SG-Rider »

Vastoin aiempia puheitani tuli alle kuitenkin Dunlop 404 ilman valkosivua, siis takaseksi. Etunen on vielä Contti mutta alkaa olla vaihtoa vaille sekin. Takasen jouduin vaihtamaan kun meni sepelitiellä ihan paskaksi, terävä sepeli veteli pitkiä lastuja renkaasta irti ja kankaat paistoi. Dunloppi tuli joskus viime kesänä ostettua kun halvalla sain, ja hyvä että ostin, olis ollu pääsiäisajelut aika vähissä ilman sitä..
FXD -01
Vastaa Viestiin