Teoria vs. käytäntö - "lompakko"-bikerit ja muut h

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
kettu

aha

Viesti Kirjoittaja kettu »

täyttä paskaa!
teija

minäkin

Viesti Kirjoittaja teija »

akrapulle, minusta on ihme jos jackia peesaat, jos luet sen jutut ajatuksella ja silti sitä peesaat nii voi kauhia paikka, toivottavasti loput 3000 jäsentä ei jackia peesaa jos peesaa niin minä eroan heti.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Elikkä nyt on ilmeisesti suuren enemmistön mielestä niin, että amerikkalaisvalmisteisia moottoripyöriä harrastavaan henkilöön kuuluu erottamattomasti myös määritelmä "tosi mies ei puhu eikä pussaa"...

Kyllähän asioista saa ja pitää keskustella - ei tässä pakoteta paljastamaan syvimpiä tuntojaan kaikelle kansalle, mielipiteet (mielellään perustellut sellaiset) ovat tervetulleita. Yksiriviset haistattelut kuvastanevat määrätyllä tavalla kirjoittajaansa...

Mitä Jackin kirjoituksiin tulee, niin mies lausuu julki paljon sellaisia asioita mistä moni vaikenee. Se, että tällä foorumilla tuntuu montaa häiritsevän moiset ajatukset johtunee siitä että väkisinkin tällaiselle ATK-pohjaiselle palstalle valikoituu määrätty osa harrastajista... Kannattaa lukea edellä mainitun herran kirjoituksia myös muualta kuin tästä topicista niin huomaa ettei kyseessä ole kuitenkaan ihan tuulesta temmattuja puheita.
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Jatketaas hämmentämistä, ettei pala pohjaan 8)

Tämä säie on nyt mennyt vähän sellaiseksi itsepuolustussäikeeksi, vaikkei kai kukaan (miten on?) ole kenenkään kurkkuun meinannutkaan käydä kiinni edes verbaalisesti. Johtunee kirjallisen kommunikaation rajallisuudesta...
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

jack kirjoitti:Henk. koht vieroksun ajatusta siitä, että mennään kauppaan ja ostetaan hd "kun olen sitä aina halunnut" ekaksi pyöräksi.
Mutta miksi se että sen ostaa ekaksi pyöräksi tekee asiasta jotenkin erilaisen kun että olisi toinen tai kolmas jne pyörä? Ehkä et tuossa edes asiaa niin tarkoittanut mutta luulisin että monikin (itseni mukaanlukien) sen kyllä jotenkin noin erottelee, mutta miksi? No okei, onhan kaikki muut kun Sportit kieltämättä hinnoiteltu siten että voisi tietty kuvitella että harrastusta aloitteleva tekisi sen jollain muulla pelillä...
Muuten kyllä tuo että "kun olen sitä aina halunnut" on minusta ihan pätevä syy.
jack kirjoitti:Mielestäni asialla pitäisi olla jollainlailla (hitto kun on vaikeaa määrittää tämä) "parempi" peruste.
No, se ymmärtää mitä tarkoitan ken haluaa.
Luulen ymmärtäväni mutta olisi hauska nähdä yritystä muotolla tämä sanoin :D "Siin oli niin kaunis pullo, mä ostin sen ihan ensteks vaan sen takia"
Itsellä yksi suurimmista syistä oli se että tiesin saavani siitä ympärivuotisen harrastuksen. No tietty joku muukin peli, vaikka Jawa, olis täyttänyt tuon tarpeen... Pitäisköhän vaihtaa?

Affe
hlyytine
Viesti:

Jack kirjoitti "Ja yleensä nuo ylläolevat yhdistyvät samassa henkilössä." :idea:
affe
Viesti:

affe kirjoitti:harrastuksen
Tuo sana käy jopa omaan silmääni :? Mutta en mä oikein muutakaan osaa tuohon laittaa. Voin myöntää että mulle tämä pyöräily tai H-D ei ole koko elämä, tai edes elämäntapa vaikka kyllä valintoihin vaikuttaakin. Mutta kun sattuu olemaan jo tuota perhettäkin niin "ota tai jätä" valintatilanteessa ei tarvisi kahta kertaa miettiä. Onneksi tällä perheellä ei tarvi tuota tilannetta kohdata.

Affe
Karppa

Pensées

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Sano minulle kenen kanssa seurustelet, niin minä sanon sinulle millainen olet.
TM on jo kauan sitten mukaillut tuota totuutta: Sano minulle millä ajat, niin minä sanon sinulle millainen olet.
Pappa-mersu, teinibemari, rättisitikka jne, kaikkihan varmaan myöntävät että kulkuneuvon imago myös edustaa omistajaansa. HD-kuskit varmaan mielellään ajattelevat esim. Easy rideriä tässä yhteydessä, kaikki helvetin kliseet vapaudesta jne, jne.
Entä ne jotka ajavat BMW:llä tai isoilla japsi-matkapyörillä. Ei näyttäisi arvot aivan kohtaavan HD-kuskin kanssa. Entäpä, kun heidän alkaa tehdä mieli Harrikkaa, ja vielä vanhoista lähtökohdista, ajetaan matkaa, huollot teetetään, käydään sekaralleissa, ihan kuin ennenkin, nyt alla vain on Harrikka. Ja, käydään vaikka Kasnäsissä... Sinne saavuttuaan he saavat todeta olevansa "lompakkobikereitä", valitettavasti. Onko se sitten kuitenkaan niin väärin haluta myös Harrikka noista lähtökohdista? Vai pitäiskö niiden pysyä Bemareissa. Menee filosofiseksi, mutta minusta tästä on kysymys sävyssä, jolla noita tyyppejä arvostellaan.
hlyytine
Viesti:

Nyt mulle muuten konkretisoitui päähän se, mikä piti alunperinkin sanoa: minkä ihmeen takia itse kenenkin pitää ottaa itseensä? Jos itse tietää olevansa OK (psykologinen termi kai tälle on varmaan itsetunto), niin eikö se riitä? Mulle koko lompakkobikeri-termi hahmottuu just sellaisena jamppana joka ei ole sinut itsensä eikä siten muittenkaan kanssa. Ja se kyllä näkyy. Sillä siis ei mun katsantokannan mukaan sinänsä ole mitään tekemistä rahan kanssa, se on ihan eri juttu eikä sitä pidä sotkea tähän. Ja mitä Karppakin nyt mietit, ei se pyörämerkkikään nyt liity tähän.

Tässä ketjussa tämä on kirjoitettu jo muutaman eri kirjoittajan toimesta, hieman eri sanoilla, mutta sama idea kuitenkin. Monet asiatyypit (mitä tätä foorumia lueskelemalla olen päätellyt) ovat ottaneet itseensä ihan suotta.

Täytyy myöntää, että ei minunkaan kirjoitukset ole olleet omiaan selventämään tätä asiaa. Jotkut voisi myös ajatella, että pitäisi tuokin räkänokka turpansa kiinni, mutta meikäläisen pienen pään miettimänä ei tässä kuitenkaan tuon monimutkaisemmasta ole.
hemuli
Viesti:

Re: juu

kuksa kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn et mikä sua jack täällä H-DCF:än sivuilla pitää... ...en tiedä moposi merkkii mut jutut sulla on ku jammumiehellä, eli älä osta HD:tä.
Toi oli kyllä ihan hillitön kommentti tietäen jotain hra Jackin moottoripyöräharrastuksen historiasta... :lol: Sen verran täytyy sanoa että moni meistä ei ollut nähnyt Harrikkaa muualla kuin elokuvissa kun tämä mies jo potki pannua käyntiin...

Se että moni ärsyyntyy täällä esitetyistä kommenteista saattaa johtua niin yksinkertaisesta asiasta, että sitä peruspointtia on niin vitun vaikea pukea sanoiksi.

Tulee ihan mieleen vanha HD-elämäntapaan liittyvä cliché - "if I had to explain, you wouldn't understand" eli homman pitäisi olla selvä selittämättä.
Vallu
Viesti:

No joko riittää?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Eikös tämä jo ala riittämään tästä aiheesta? 8O 8O 8O
affe
Viesti:

Re: juu

hemuli kirjoitti:Se että moni ärsyyntyy täällä esitetyistä kommenteista saattaa johtua niin yksinkertaisesta asiasta, että sitä peruspointtia on niin vitun vaikea pukea sanoiksi.
Tuo on kyllä niin totta. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun on itselläkin ollut ensireaktio johonkin kirjoitukseen että "johan jutun murjaisit" mutta kun tarina etenee niin alkaa ne kirjoitetun sanan eri vivahteet tulla esiin.
Jos jonkun asian kokee jostain syystä loukkaavana niin ennen käämin polttoa kannattaa ehkä joko miettiä tai vaikka kysäistä että tarkoittiko se sitä mitä luulen.
No niin, opetetaan taas lapsille etikettiä. Mitenkäs tuonkin nyt sitten kukin ottaa? Yritys kuitenkin oli johonkin itseironisen pilan suuntaan.

Affe
hemuli
Viesti:

Älä nyt Vallu vielä... vastahan porukka alkaa lämpeämään... :lol: Kyllä meikäläisen nahka tämän kestää - kerrankin saatiin topikki johon otetaan kantaa oikein urakalla!
Vallu
Viesti:

No ei sitten

Viesti Kirjoittaja Vallu »

No ei sitten. Senkus polttelette! :mrgreen: Pääasia ettei juttu muutu henkilöön käyväksi herjaamiseksi.
Kun on toi Joulukin taas tulossa - kuulemma. Ja Chicagon pukki lähetti paketinkin.
hlyytine
Viesti:

Unto Eskelisen "Tavvoo Savvoo" suomi-savo-sanakirjassa oli lähättee-verbistä käyttöesimerkki:

Pukki lähätti lahjasa tuvan ovesta sissään ja mänj mänöjään.

Ja siis ei ole kysymys mistään joulupukista :wink:
Vastaa Viestiin