Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Kyllä kaikki umpikypärät vaan huurtuu tuon visiirin osalta enempi tai vähempi. Ainakin valoissa tai hiljaisemmassa vauhdissa. Ainakin sateessa.
Yleensä ajaessa hiukan kovempaa ilmanvirta pitää näkyvyyden kunnossa.
Voi käyttää kuonokoppaa, auttaa jonkin verran.
Tai sitten avoämpäri, ei huurru.
Visiiriin fairia auttaa jonkin verran.
Pinlokitkin tahtoo huurua sateella ainakin hiljaisissa nopeuksissa. Esim. Arain ja Shoei potat joissa yleensä tuo on jo vakiona.
Yleensä ajaessa hiukan kovempaa ilmanvirta pitää näkyvyyden kunnossa.
Voi käyttää kuonokoppaa, auttaa jonkin verran.
Tai sitten avoämpäri, ei huurru.
Visiiriin fairia auttaa jonkin verran.
Pinlokitkin tahtoo huurua sateella ainakin hiljaisissa nopeuksissa. Esim. Arain ja Shoei potat joissa yleensä tuo on jo vakiona.
Tausta peileistä näkyy vaan taakse jäänyttä elämää...
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Mulla pinlock:lla varustettu visiiri ei ole kyllä alle +5 asteen juuri ajossa huurtunut. On aika hyvä ilmanvaihto visiiri kiinni asennossakin. On saattanut liikennevaloissa tosiaan huurtuakin, mutta on heti liikkeelle lähdöllä selvinnyt.
Pinlock on kyllä verraton leksintö. Vielä kun saisivat sen sisäpinnan niin ettei olisi ihan niin arka raappiutumaan.
Jos jätän visiirin sateessa vähän raolleen niin sitten alkavat vesipisarat valua visiirin yläreunasta raosta visiirin sisäpintaakin pitkin. Kovassa sateessa ei auttaisi raottaa visiiriä tai avata kypärää. Paikallaan sitten kyllä voi visiiri huurtuakin kun sitä avaa...
Pinlock on kyllä verraton leksintö. Vielä kun saisivat sen sisäpinnan niin ettei olisi ihan niin arka raappiutumaan.
Jos jätän visiirin sateessa vähän raolleen niin sitten alkavat vesipisarat valua visiirin yläreunasta raosta visiirin sisäpintaakin pitkin. Kovassa sateessa ei auttaisi raottaa visiiriä tai avata kypärää. Paikallaan sitten kyllä voi visiiri huurtuakin kun sitä avaa...
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Pyörästä riippuen käytän välillä myös umpikypärää, mutta pääsääntöisesti aina visiiri auki ja siksi mulla on joko Reiskat tai huonommalla kelillä keltaiset lasit silmillä. Aina pitäis olla jotain silmien edessä, hiljasemmassakin vauhdissa!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Juu kyllä silmien edessä jotain aina pitää olla. Mulla on muovilinssiset rillit jotka ihan kävelyvauhdissa riittävät, mutta heti muuten on visiiri joko kiinni tai raollaan.
Nuorempana kun ajeltiin, ei oikein ollut umpikypäriä. Ne vanhat v. 1970 ostetut AGV:t ovat vielä muistona tallessa. Nepparikiinnitteinen muovinen visiiri oli jo kyllä silloinkin. Nykyään olen vannoutunut umpikypärän käyttäjä.
Tuon näköiseksi meni kypärä kun porovainaan kanssa 2015 kohdattiin. Ensin menin vähän asfaltilla ja sitten vähän pientareella. Itse päättelen jäljistä että olisi naama muuttunut kyllä eri näköiseksi jos olisi ollut avokypärä.
Näkyyköhän laittamani kuvat muille, kännykässäni näkyvät, tietsikassani eivät?
Nuorempana kun ajeltiin, ei oikein ollut umpikypäriä. Ne vanhat v. 1970 ostetut AGV:t ovat vielä muistona tallessa. Nepparikiinnitteinen muovinen visiiri oli jo kyllä silloinkin. Nykyään olen vannoutunut umpikypärän käyttäjä.
Tuon näköiseksi meni kypärä kun porovainaan kanssa 2015 kohdattiin. Ensin menin vähän asfaltilla ja sitten vähän pientareella. Itse päättelen jäljistä että olisi naama muuttunut kyllä eri näköiseksi jos olisi ollut avokypärä.
Näkyyköhän laittamani kuvat muille, kännykässäni näkyvät, tietsikassani eivät?
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Kyllä tuossa kuvassa Pertti näkyy (siis Schupertti)!UrpoTJ kirjoitti: 11:09 10.09.2018.
Näkyyköhän laittamani kuvat muille, kännykässäni näkyvät, tietsikassani eivät?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Täh? Kerro tästä fairikikasta lisää.
Näkyy tietsikalla, mun kännykällä ei näkynyt.UrpoTJ kirjoitti: 11:09 10.09.2018. Näkyyköhän laittamani kuvat muille, kännykässäni näkyvät, tietsikassani eivät?
Todellakin, aina pitää olla jotain silmien edessä. Jouduin käymään hakemassa lääkäristä lääkekuurin, kun ajelin polkupyörällä ja sain ötökän silmään. Tai aika montakin ötökkää kesän aikana, mutta yksi niistä aiheutti sitten tulehduksen silmään. Pitäs käydä hommaamassa jotkin ajolasit, vaikka umpikypärällä ajelenkin. Vois sitten huonolla kelillä luukkua avata vähän reilummin. Nimittäin pieni rako alalaidassa ei kyllä auttanut, kun aamusta ajelin ajotuntia.Pekka L kirjoitti: 07:28 10.09.2018. Pyörästä riippuen käytän välillä myös umpikypärää, mutta pääsääntöisesti aina visiiri auki ja siksi mulla on joko Reiskat tai huonommalla kelillä keltaiset lasit silmillä. Aina pitäis olla jotain silmien edessä, hiljasemmassakin vauhdissa!
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Kävin moikkaamassa lomareissulta palannutta Porstersonia ja totesin, että kytkin on tosi jäykkä verrattuna autokoulun pyörään. Tolle ehkä voi ja täytyy tehdä jotain, kun eihän mun käsivoimat riitä tota puristamaan.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Fairia hinkataan visiirin sisäpuolelle (ei tietenkään naarmuteta sitä) ja huurut pysyy paremmin poissa. Toimii myös lasien kanssa.
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Hommaa tosiaan samoin tein kahdet lasit, aurinkoiselle ja sateiselle kelille omansa.
Eräs tällekin palstalle kirjoitteleva myy kunnollisia laseja nettimyyntinä. Itse juuri ostin häneltä uudet keltaiset, on litteät sangat ja kaareva muoto, biker-tyyliin! Suosittelen!
Eräs tällekin palstalle kirjoitteleva myy kunnollisia laseja nettimyyntinä. Itse juuri ostin häneltä uudet keltaiset, on litteät sangat ja kaareva muoto, biker-tyyliin! Suosittelen!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Kyllä siihen kevennystä on saatavana, joku CLUTCHLITE (SOFT):Sari S kirjoitti: 20:21 10.09.2018. Kävin moikkaamassa lomareissulta palannutta Porstersonia ja totesin, että kytkin on tosi jäykkä verrattuna autokoulun pyörään. Tolle ehkä voi ja täytyy tehdä jotain, kun eihän mun käsivoimat riitä tota puristamaan.
Kytkinkeventäjä mikä helpottaa kytkinkahvan painamista. Sopii Big Twin 1987 ---> ja Sportster 1994 --->.
Löytynee alan liikkeistä.
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Osassa japseja on nestetoiminen ktkin, joka on kevyt...Sari S kirjoitti: 20:21 10.09.2018. Kävin moikkaamassa lomareissulta palannutta Porstersonia ja totesin, että kytkin on tosi jäykkä verrattuna autokoulun pyörään. Tolle ehkä voi ja täytyy tehdä jotain, kun eihän mun käsivoimat riitä tota puristamaan.
Nyt vaan kerrot isännälle, että kytkin on jäykkä, niin eiköhän jotain tapahdu.... ei se kuitenkaan halua että emännän hauis ja sormilihakset on vahvoja...
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Kiitos suosituksista Taisin yrittää Sarille rivien välistä sivulauseessa vinkatakin, kun kävivät tallillani, olisi pitänyt tyrkyttää suoraan No siinä oli niin monta asia alyhyessä ajassa, ettei kaikkea ehtinyt.Pekka L kirjoitti: 21:39 10.09.2018. Hommaa tosiaan samoin tein kahdet lasit, aurinkoiselle ja sateiselle kelille omansa.
Eräs tällekin palstalle kirjoitteleva myy kunnollisia laseja nettimyyntinä. Itse juuri ostin häneltä uudet keltaiset, on litteät sangat ja kaareva muoto, biker-tyyliin! Suosittelen!
Mutta tosiaan ne tarkoittamasi lasit toimivat hyvin sekä avo- että umpikypärällä ja ne litteät sangat ovat parhaat itsekin testaamani kypärän sisällä. Jos on tumma visiiri, pärjää pelkillä keltaisilla, mutta kirkkaalla visiirillä tosiaan kahdet. On erittän kurjaa ajaa illalla/yöllä mustilla laseilla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Löytyyhän Sportsteriin myös muunnossarjoja nestekytkimelle. Sitten ainakin on kevyt käyttää. Tai sitten talven kun puristelee tennispalloa vasemmalla kädellä, niin keväällä kytkin on höyhenen kevyt.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Nestekytkin ei aina tarkoita kevyt kytkin. Kokeilkaapa vertailevasti uusien mallien kytkimiä. Itse ainakin olen tehnyt sellaisen huomion, että M8:n vaijerikytkin on kevyempi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Toissa kertaiselle ajotunnille otin oman kypärän ja visiiri ei huurtunut ollenkaan. Kyseisenä aamuna satoi vettä, joten en tiedä, johtuiko kypärästä vai säästä, että visiiri pysyi huuruttomana. Kunhan testailen omaa kypärääni erilaisissa säätiloissa. Voihan se olla, että on parempi kuin autokoulun kypärä.
Suojalasit tosiaan pitää hommata, sekä ne aurinkolasit että hämärämmälle kelille sopivat. Joskus kuitenkin ihan varmasti se visiiri huurtuu. Itse kyllä tykkäisin pilvisellä säällä ajaa ihan kirkkailla laseilla. Mun kypärässä on se semmoinen tummempi visiiri, jonka voi laittaa silmien eteen. En tykkää siitä yhtään. Jotenkin se jää hassusti puolitiehen, että häiritsee mun näkökenttää. Eli mieluummin ihan vaan aurinkolasit kypärän sisään aurinkoisilla keleillä. Joe Coolin mainokset on noteerattu ja sivuja vilkuiltu.
Mä mietin sitä kytkintä, että voisko jollain ihan vaan säädöllä, rasvauksella tms. saada sitä vähän herkemmäksi? Mies kyllä sanoi, että on kevyempi ajossa kuin paikallaan puristellessa. Mä kun en ole vielä päässyt ajamaan sillä. Ja kotoa löytyy myös ne sellaiset kahvat, joita voi talven puristella.
Inssiajo nro 1 lähestyy kovaa vauhtia... Jännitys kasvaa!
Suojalasit tosiaan pitää hommata, sekä ne aurinkolasit että hämärämmälle kelille sopivat. Joskus kuitenkin ihan varmasti se visiiri huurtuu. Itse kyllä tykkäisin pilvisellä säällä ajaa ihan kirkkailla laseilla. Mun kypärässä on se semmoinen tummempi visiiri, jonka voi laittaa silmien eteen. En tykkää siitä yhtään. Jotenkin se jää hassusti puolitiehen, että häiritsee mun näkökenttää. Eli mieluummin ihan vaan aurinkolasit kypärän sisään aurinkoisilla keleillä. Joe Coolin mainokset on noteerattu ja sivuja vilkuiltu.
Mä mietin sitä kytkintä, että voisko jollain ihan vaan säädöllä, rasvauksella tms. saada sitä vähän herkemmäksi? Mies kyllä sanoi, että on kevyempi ajossa kuin paikallaan puristellessa. Mä kun en ole vielä päässyt ajamaan sillä. Ja kotoa löytyy myös ne sellaiset kahvat, joita voi talven puristella.
Inssiajo nro 1 lähestyy kovaa vauhtia... Jännitys kasvaa!
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/